روايات

رواية أحببت مجرمة الفصل التاسع 9 بقلم جهاد محمد

موقع كتابك في سطور

رواية أحببت مجرمة الفصل التاسع 9 بقلم جهاد محمد

رواية أحببت مجرمة الجزء التاسع

رواية أحببت مجرمة البارت التاسع

أحببت مجرمة
أحببت مجرمة

رواية أحببت مجرمة الحلقة التاسعة

مؤمن أخد رزان وراحوا المستشفى
مؤمن وهو بيسأل:- لو سمحت فين دكتورة العظام هنا
البنت:- في دكتور عصام في الدور وقبل ما تكمل
مؤمن بغيرة واضحة:- قلت دكتورة
البنت بخوف من نظرته:- دكتورة منه في الدور الرابع قسم العظام
مؤمن:- تمام
مؤمن اخدها وراحوا للدكتورة
كل ده ورزان مستغربة منه جدا بس معلقتش
________________________________
الدكتورة: ايه اللي عمل في ايدك كده
رزان وهي بتبص لمؤمن بغضب :- حيطة ايدي اتخبطت في حيطة ناشفة اوي 😂😂
الدكتورة بعد ما لحظت نظراتهم لبعض
الدكتورة:- الظاهر إن ايدك اتجزعت بصي هديكِ كريم تدهني منه وهأربطه لك ولو مخفتش تعالي تأني ونشوف لو عايزة تتجبس نجبسها
رزان: تمام
ربطت ايدها وخرجت
رزان وهي بتبص لمؤمن:- عاجبك كده
مؤمن بندم:- أنا آسف مكنش قصدي اوجعك ايه رأيك نبقا صحاب
رزان مدت يدها بطفولة وابتسمت له: امم موافقة نبقا أصحاب
مؤمن:- سلم عليها ماشي يا طفلتي
رزان شالت ايدها وبصت له بغضب :- ايه طفلة طفلة ايه يا بابا متقولش كده تاني عشان بضايقني
مؤمن:- ماشي خلاص متضايقيش
رزان:- صحيح انت دفعت كام للمستشفى
مؤمن:- ليه
رزان:- عشان اديهملك
مؤمن:- ليه شايفاني سوسن
رزان:- لا بس دي فلوسك
مؤمن:- وأنا السبب وبعدين انا معاكِ وعايزاني اخليكي تدفعي
رزان:- خلاص يا عم في ايه
_______________________________
وعند وعد وحازم كانوا راحوا مكان الجثة عشان يلاقوا اي دليل بس ملقوش حاجه وكانوا ماشين وعد داست على حاجه……..
وعد وحازم راحوا بيت الراجل ده وقابلوا ابنه
وعد:- ممكن نشوف أوضة باباك
الشب واللي كان اسمه كريم:- اه اه مفيش مشكلة
دخلوا الأوضة وكانوا بيدورا على ايه حاجه تساعدهم في القضية
__________________________________
وعد نزلت المطبخ ولقيت الخدم بيتهامسوا ولما شافوها سكتوا
وعد خرجت من المطبخ وهي مبتسمة وراحت لحازم
وعد:- حازم يلا بينا كفاية كده
حازم بعد ما لاحظ بصتها ليه بمعني انها لقيت دليل:- اه تمام يلا بينا
حازم لكريم:- شكرا لتعاونك معنا يا أستاذ كريم
كريم:- العفو شكرا ليكم أنتوا لأنكم بتحاولوا تجيبوا حق بابا
__________________________________
_أحببت مجرمة_
بقلمي/جهاد محمد
__________________________________________________________
حازم و وعد خرجوا
حازم لوعد: في ايه يا وعد ليه خلتيني نمشي
وعد: اركب بس واقولك بس خدنا لمطعم أصلي هموت من الجوع 😂
حازم:- يارب صبرني على الجنان
حازم اخد وعد وراحوا مطعم ، حازم طلب الأكل لوعد
حازم:- يلا بقى قولي في ايه على بال ما الأكل يجي
وعد:- هو أنت مستعجل على ايه أنا مبعرفش اتكلم لما بكون جعانة
حازم بتنهيدة طويلة:- لما نشوف اخرتها يا ست وعد وعد أكلت وبعد ما أكلت
حازم:- ها يا ستي ابقى اخلصي
وعد بجدية تختلف تماما عن الهزار:-لما كنا عند مكان الجثة دوست على حاجه ناشفة وطلعت من شنطتها كيس فيه ساعة جولد
حازم:- ايه دي
وعد:- دي ساعة انا استغربت زي زيك بس أخدتها
ولما رحنا البيت دخلت الأوضة ولقيت ملفالملف كان عبارة عن تنازل طارق المنياوي(ابو كريم) بنص أملاكه لابنه كريم والنص التاني لواحده انا لحد دلوقتي معرفش غير اسمها بس هأعرفها ولما نزلت سمعت الخدامين بيتهامسوا مع بعض وأول ما شافوني سكتوا بس في واحده اح.تني على جنب وقالت لي انها كانت بتحب طارق بيه زي باباها وبتحترمه فأنا سألتها اذا كانت تعرف مين اللي قتله لقيتها توترت وقالت لي
(وعد وهي بتفتكر كلام الخدامة)
الخدامة:- لو اتكلمت هيموتني
وعد:- مين هو
الخدامة بتوتر:- ايه هو هو……..
وعد:- طيب بصي الساعة
دي (خرجت الساعة الجولد اللي لقيتها) تعرفي بتاعت مين
الخدامة:- دي بتاعت كريم بيه هو بيحب يلبس الساعات اوي
وعد:- تمام متخافيش اسمك مش هيجي في السيرة
__________________________________________________
وعد بصت لحازم المصدوم وفوقت
وعد:- ايه يا عم رحت فين
حازم:- أنتِ طلعتي أشطر مني
وعد:- لا متقولش كده أنا اتعلمت منك كل ده
حازم بفخر:- برافو بس الست دي هنعرفها ازاي
وعد:- هعرف بطريقتي
حازم:- اسمها ايه الست دي
وعد:- حياة المنشاوي
__________________________________________________
وعند مؤمن ورزان رجعوا للمحل
مؤمن:- اقعدي هنا وانا لو حد جه هابقى اشوفه
رزان ايدها كانت واجعها ف ماحوليتش تعاند معاه:- تمام
رزان فضلت قاعده بينما سيف وملك راحوا يشتروا شوية طلبات
رزان وهي متابعة مؤمن ازاي بيتعامل مع الناس جت سميحه هادمة اللذات و مفرقة الجماعات
سميحه:- ايه القمر اللي مشغلاه ده يا بت يا رزان
رزان ببرود:- عايزة ايه يا ام سماح
سميحه:- الله مالك كده مش تعرفيني على القمر ده
رزان:- يا ولية كفاية هتجيبيه الأرض بطلي قرّ
سميحه:- بقى كده يا رزان مكنش العشم
رزان:- أنتِ عارفه انا دخلت المستشفى كام مرة بسببك أنتِ وبنتك
سميحه بشهقة:- هيييييه قصدك ايه قصدك إني بحسده لا يا حبيبتي أنا عندي ابني حمادة زي القمر واحلى منه
رزان:- غوري غوري يا ولية من هنا الست مشيت من هنا وكان مؤمن بيضحك 😂😂 وهو ماشي اخد واقعه على وشه
رزان:- يا خربيتك أنتِ لحقتي
قوم وساعدته في انه يقومرزان ساعدته
مؤمن:- أنا كنت فاكر انك بتهزري
رزان:- وأهزر ليه
شوية وبصوا لبعض واتفتحوا في الضحك😂😂
__________________________________________________
وعند ملك وسيف (وحشوكم أنا عارفه)
سيف كان بيشتري الطالبات من الراجل ولاحظ نظراته لملك اللي مكنتش نظرات عادية ابدا
سيف بغضب مكتوم:- يلا بينا
ملك:- تمام
ولكن اعترض طريقهم الشب ده
الشب:- استنى بس أنت اخد الحلوة ورايح فين
(اتجمعوا شوية شباب وفضلوا يلفوا حولهم على شكل دايرة)
سيف ببرود:- هو أنتوا كده خوفتوني
الشب:- بصراحه مش فارق معانا أنت بس ادينا البنت في هدوء
سيف ضحك جدا:-هههههههه وبعدها لف وضربه بالبوكس وقعه(الله عليك😂)
ملك بصدمه:- ينهار اي ده
أصحاب الولد ده اتلموا على سيف ولكن هو مش اي حد ده التمساح ونزل ضرب فيهم(كل ده وملك لسه في صدمتها)
سيف اخد يد ملك ومشيوا
__________________________________________________
وعد رجعت ورنت على مؤمن
وعد:- عامل ايه يا أبيه
مؤمن بحب:- الحمد لله يا حبيبتي
وعد:- كنت عايزة منك خدمة
مؤمن:- اطلبي يا حبيبتي اللي أنت عايزاه
وعد:- كنت عايزة اعرف معلومات في ست كده
مؤمن:- طيب بصي انا في مهمة دلوقتي هأبعتلك رقم صحبي هو هيساعدك بإذن الله
وعد:- لا لا خلاص
مؤمن:- يا بنتي متخافيش ده زي سيف
وعد:-طيب
__________________________________________________
مؤمن قفل من هنا ولف وراه لقى رزان وبتبص له ببرود
رزان بغيرة مكتومة:- مين دي هي دي مراتك
مؤمن فضل يضحك عليهامؤمن وهو بياخد نفسه من كتر الضحك:- مراتي مرات مين لا أنت فهمتي غلط
رزان بغيظ:- هو ايه اللي بيضحك ومين دي🤨
مؤمن:- دي تبقى أختي😂😂
رزان:- احم اه تمام ومشيت
__________________________________________________
وعد اتصلت على الرقم
وعد:- السلام عليكم
اياد:- وعليكم السلام
(وعد حست بدقات قلبها تتزايد لما سمعت صوته )
اياد:- أنتِ وعد أخت مؤمن مش كده
وعد:- اه
اياد:- طيب اتفضلي
وعد:- احم هو بصراحه الكلام على الفون مش هينفع
اياد:- تمام هابعتلك عنوان مطعم نتقابل فيه
وعد:- تمام
__________________________________________________
وعد وصلت للمطعم بس هي وداخله خبطت في واحد
وعد بغضب:- مش تفتح ولا هو عشان ربنا مديك طول يبقى تدوس على خلق الله
اياد:- بس اسكتي ايه ماصورة مجاري واتفتحت
وعد:- يع جت القرف ايه مجاري دي
اياد:- أنت اللي قصيرة مش ذنبي وبعدين انا كنت هأعتذر منك بس بعد قلة أدبك دي لا
وعد:- ليه كنت من بقيت أهلك عشان اكون قليلة ادب(اوبا وعد تقصف ولا تبالي😂)
اياد بغضب:- لولا انك بنت 😏لا بنت ايه ده أنتِ عبده موتة
وعد:- أنا مش فاضية لواحد زيك
ودخلت المطعم
اياد:- أنا مش عارف ازاي دي بنت
(معلش يا اياد يا حبيبي بس أنت الغلطان😂😂)
__________________________________________________
وعند مؤمن ورزان كانوا ملك وسيف رجعوا للمحل فضلوا قاعدين لحد ما جت سماح بنت سميحه سيف قام (سماح دي كانت حاطه ميك اب كتير جدا كانت عامله زي البليتشوا😂)
رزان في نفسها بغضب:- كملت هي كانت ناقصاكِ أنتِ كمان
مؤمن:- خير حضرتك
سماح بدلع:- اصل ماما قالت لي ان القمر طلع عندنا في الحارة
رزان وهي بتحاول تمسك أعصابها:- لا يا شيخة
مؤمن:- اه هو أنتِ سماح
سماح:- اي ده هو أنت عرفت اسمي منين
مؤمن:- لا لا ولا حاجه اتفضلي عايزة ايه
سماح وهي بتبص لسيف باعجاب هو احنا من امتى واحنا عندنا قمرين في كوكبنا
ملك بغيرة:- بقولك ايه يا سماح ما تنجزي وتقولي عايزة ايه
سماح:- في ايه يا ملك هو انا عملتلك حاجه انا بس بتعرف على القمرين دول
رزان:- سماح أنت عارفه لو مش مشيتي من قدامي دلوقتي هاعمل حاجه نفسي اعملها اوي
سماح:- استني بس يا رزان متبقيش قطاعة أرزاق
رزان كانت لسه هتنقض عليها
سماح:- اااااه يا ماما الحقيني…………
______________________________________

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجرمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى