روايات

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم أميمة تيتو

موقع كتابك في سطور

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة الجزء الثاني الجزء الرابع

رواية هوس سارة الجزء الثاني البارت الرابع

هوس سارة الجزء الثاني
هوس سارة الجزء الثاني

رواية هوس سارة الجزء الثاني الحلقة الرابعة

ف الفيله
هاجر: انا عايزه اأكل حاجه حلوه روحي ياعبير اعملي كعك
عبير: حاضر يامدام هاجر تعالي ياشهد ساعديني
ف المطبخ
شهد: انا هعمل ايه
انا معرفش اعمل كعك
عبير: مفيش حاجه اسمها معرفش روحي حطي زيت علي النار
عند مازن ف اوضته
بيغير هدومو
الباب خبط
مازن: مين
هاجر: انا مامتك يا حبيبي
مازن: اممم ادخلي
هاجر: انت بغير هدومك رايح فين
مازن: الجامعه ليه عايزه حاجه يعني
هاجر: لا ياحبيبي بس انت ابني كنت بطمن عليك ولا مينفعش اسألك رايح فين
مازن: لا براحتك انت برضو امي مهما كان
هاجر: حبيبي قلب امك طيب ياحبيبي روح بس خلي بالك من نفسك
وفجاه صوت صراخ عالي جاي من تحت
مازن:ايه دا في صوت
وجري يشوف الصوت منين ونزل تحت راح للمكان اللي جاي منو الصوت
ف المطبخ
شهد: بعياط اااااااه مش قادره ياماما بيحرقني ااااه
مازن: بقلق في ايه
عبير: شهد شهد اندلق عليها الزيت المغلي
مازن جري علي شهد اهدي اهدي ياشهد اندلق فين
شهد: بصراخ علي جسمي يامازن ارجوك اعمل حاجه انا بتوجع
مازن: قام من جمب شهد وفضل رايح جاي ف المطبخ
هاجر: في ايه في ايه ايه الصوت ده
عبيرقاعده جمب شهد مش عارفه تعملها ايه
مازن: عدي عدي بسرعه وشال شهد وجري بيها علي برا
وعبير وهاجر جريو وراه
عند سيف
لف بالعربيه وفضل يدور علي سيرين اكيد مبعدتش كتير
متلحقش
وفجأه عينيه جات علي اخر الشارع وشافها واقفه نزل من العربيه وجري عندها
سيرين
سيرين بصت وراها شافت سيف لفت وشها ومشت وكان وشها غرقان دموع
سيف: بترجعي ماشي وراها عشان خاطري اسمعيني ومسك ايديها وبصلها ف عينيها انا اسف مقصدش كل كلمه قولتها سامحني
سيرين بحرقه باصه لسيف ومنطقتش باولا كلمه بس عينيها قالت كل حاجه جواها
سيف: بعياط اضربيني او اتعصبي عليا اعملي اي حاجه بس ارجوكي متزعليش مني او تبعدي عني مقدرش اعيش من غيرك انتي كل حاجه حلوه فحياتي او انت كل حياتي اصلا عشان خاطري انا معترف اني غلطان
سيرين: بصوت متقطع انا قلبي وجعني ياسيف
سيف: حقك عليا
سيرين: بعياط انا مش عايزه اعرفك تاني
سيف: بدموع لا لاا مينفعش لا بلاش تقولي كدا مش انت بتحبني كلامك دا هيوجعني
سيرين: بانهيار انت مفكرتش ف وجعي ليه انت كداب انت مش بتحبني
سيف اخد سيرين فحضنه انا بحبك والله
سيرين: بصراخ ابعد عني ابعد انا مش زي مانت فاكر ومشت وسابتو وبصوت عالي في جمود متحولش تقرب مني تاني او تكلمني انت فاهم
ف المستشفى
مازن: ايه يادكتور شهد كويسه
الدكتور: بصراحه الحرق جامد جداً
وهياخد وقت عبال مايخف وينشف
عبير: يعني ايه يادكتور
خطير لدرجدي
الدكتور: للاسف جسمها متبهدل
اتفضل دي المراهم والادوايا اللي هتمشي عليها
مازن: تمام شكرا يادكتور ودخل شال شهد من علي السرير وكانت منهاره حرفياً
وراحو راكبو العربيه
بعد نص ساعه
ف الفيله
مازن دخل شهد الاوضه ونايمها علي السرير
وهيا مبطلتش عياط
هاجر: روحي جايبلها حاجه تأكلها
عبير: حاضر
هاله: ايه سليمه
هاجر: لا بيقولو الحرق جامد ياعيني عليها من اللي هيوافق يتجوزها وهيا كدا
وهنا شهد انهارت وفضلت تصراخ
مازن: اخرجي اخرجي كلكم اطلعو برا وقرب من شهد واخدها ف حضنو اهدي ياشهد متصدقيش كلامها انت كويسه وكلها كام يوم والحرق يخف وميبقاش ليه اي اثر وبعدين انت عسوله وقمر واي حد يتمناكي
شهد: بعياط انت بتقول ايه انا بقيت مشوها
مازن: مين قال كدا بكره كل دا ميبقاش ليه اثر
عبير: انا جبت الاكل يلا ياحبيبتي عشان تاكلي وتاخدي علاجك
مازن: معلش سيبي الاكل واطلعي انا هاخدبالي منها
واخد الصينيه وقعد جمب شهد
انت عارفه اني كان عندي محاضره مهمه اوي انهارده ومرحتش بسببك بس مش مهم فداكي انت اهم
شهد بصت لمازن شكرآ
مازن: علي ايه
شهد: عشان اخدتني للمستشفي ومسبتنيش
مازن: انت قاعده فين مش بيتي ومن وانت صغيره معايا وقضينا طفولتنا سوا يعني انت اختي وصحبتي ازاي اسيبك دا وجبي
شهد: اختك يعني انت معتبرني اختك يامازن
مازن: اه وصحبتي المقربه كمان اللي بثق فيها عشان كدا بخبي اسراري عندك انتي
عارفه انا جعان
شهد: كل
مازن: لا كلي انت الاول وخدي علاجك عشان اروح أكل
وبدأ يأكلها بأيديه
شهد: وانت كمان كل وأكلتو بايديها
مازن: انت عارفه اني عمري ماأكلت من ايد اي حد غير امي
شهد: مين فيهم
مازن: ساره انت عارفه ان العلاقه بيني وبين ماما هاجر مش قد كده بس بحاول اكون لطيف معاها عشان مهمها كان هيا امي برضو بس انا بحب ماما ساره اكتر هيا اللي ربتني وعلمتني وعلمتني كل حاجه كويسه
شهد: بإبتسامة انت حد كويس جداً يامازن بجد ياريت اتجوز واحد زيك
مازن: اممم شكرا طيب شبعتي سهيتي واكلتك واحنا بنتكلم
شهد: ايوا الحمدلله
مازن: طيب انا هنادي مامتك عشان تاخدي العلاج وتدهني المرهم ومتسمعيش لحد
وخرج

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس سارة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى