روايات

رواية أحببت مجهولة الفصل السابع 7 بقلم زينب رضا

رواية أحببت مجهولة الفصل السابع 7 بقلم زينب رضا

رواية أحببت مجهولة الجزء السابع

رواية أحببت مجهولة البارت السابع

رواية أحببت مجهولة
رواية أحببت مجهولة

رواية أحببت مجهولة الحلقة السابعة

سميره قاعده هي وعمر بيفطروا
سميره : مقولتش اي رأيك ف البنت
عمر : بصي انا مش قادر احكم بصراحه وحكالها لما ريم طلعت الفون من جيبها
انا مستغرب بس ومسالتهاش هفهم منها وبعدين ابقا احكم عشان مظلمهاش
سميره : مش عارفه والله يابني هبقا اكلم امها ونشوف هيقولولي اي
عمر : خلاص كلمي امها انتي احسن، وقام وقف، هتعوزي حاجه يا امي
سميره : سلامتك يحبيبي خلي بالك من نفسك، واه بيقولوا ف مسوره باظت غرقت الشارع لف من الشارع التاني
عمر : حاضر سلام ي حبيبتي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

محمد ومراته دخلوا بسرعه ع صوت مريم
محمد : اي يابنتي ف اي
مريم بعياط : ساره مش بتصحي
محمد بخضه : طب انا هنزل اجيب عربيه ونروح المستشفي
مريم وامها جنب ساره بيحاولوا يصحوها وبيعيطوا
محمد نازل السلم بسرعه وكان هيقع سعيد كان خارج من شقته وشاف اخوه بيجري
سعيد:ف اي بتجري كده ليه
محمد:ب..بنتي مش بتصحي لازم اوديها المستشفى ونزل وسابه، سعيد دخل قال لمراته وبنته عشان يطلعوا عند ساره ونزل ورا اخوه
بيدور ع اي عربيه دماغه مش فيه ومش عارف يعمل اي وقف مكانه بيحاول يتماسك ويفكر
سعيد : واقف كده ليه يلا نشوف عربيه
محمد : مش عارف مش عارف افكر بنتي هتروح مني
سعيد : تعال نروح ل رامي يودينا بالعربيه زمانه ف البيت لسه منزلش
محمد : طب يلا وبيجري
عمر ماشي بالعربيه ف الشارع شافهم جايين عليه وبيجروا وقف ونزل بسرعه
عمر : انتوا بتجروا كده ليه
سعيد : هنجيب عربيه عشان نودي بنتنا المستشفى
عمر بص ع محمد اللي واقف الحزن باين عليه : انا معايا عربيتي يلا
سعيد : روح يابني انت اكيد رايح شغلك احنا هنصرف
عمر بإصرار :ديلا يعمي انا معاكوا ‘عمر فاكر ان ريم هي اللي تعبانه واستغرب الحزن اللي باين ع وش محمد’
محمد وسعيد رجعوا وطلعوا البيت وعمر معاهم.. سارة كانت نايمه بهدوم امبارح يدوب مريم غطت شعرها، دخلوا وعمر شاف ريم عرف ان مش هي اللي تعبانه
محمد دخل ولسه هيشيل ساره مراته وقفته
سميره وهي بتعيط : انت ضهرك واجعك مش هتقدر تشيلها
محمد بزعيق : اسيبها تموت قدام عيني يعني

 

 

 

سعيد خرج وقال لعمر : معلش يابني هنتعبك
محمد : انا اللي هنزل بنتي
سعيد : مش وقت عناد ي محمد عاوزين نلحق ساره
وفعلا عمر دخل شالها ونزل ركبها ورا ومعاها مامتها ومريم ومحمد ركب جنب عمر قدام
سعيد : روحوا انتوا وانا جاي واركوا
عمر ساق بسرعه صعب عليه اهلها اللي عمالين يعيطوا حتي هو قلبه وجعه ومش عارف السبب ازاي خايف عليها كده
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~صلوا ع النبي❤️؛ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
وصلوا المستشفي كلهم نزلوا وعمر شالها ودخل بيها وهو بيجري وصل عند الطواريء ومفيش حد حاله نهائي
عمر بزعيق : مفيش دكتور هنا
جاتله ممرضه : خير حضرتك بتزعق ليه
عمر : فيه ان معايا واحده بتموت وانتي جايه ببرودك ده تسالي فيه اي
جه دكتور واخدوا ساره ودخلوا يكشفوا عليها
الكل مستغرب من موقف عمر حتي هو استغرب من نفسه
بص لمحمد : هتبقا كويسه يعمي متقلقش
محمد : يارب يابني
مريم : اهدي يماما هتبقا كويسه ان شاء الله
شوية وسعيد ومراته وبنته وصلوا كان الدكتور خرج
كلهم راحوا عليه
محمد : طمني ع بنتي
الدكتور : هي كويسه بس للأسف هي اتعرضت لصدمه فا لازم ترتاح وتبعد عن اي ضغط او زعل عشان متتعبش تاني
نادية : عاوزه اشوفها
الدكتور : شويه وهتفوق تقدري تبقي تشوفيها عن اذنكوا
محمد قعد ع الكرسي وبيعيط اخوه قعد جنبه
سعيد بيحاول يهديه : اي ي حج محمد ماهي كويسه المفروض تفرح

 

 

 

محمد : محدش بيزعلها خالص صدمه اي دي اللي الدكتور بيتكلم عليها
سعيد : خير ي حبيبي هتبقا كويسه وحد الله
محمد : لا اله الا الله
ام ريم : هتبقا كويسه متقلقيش يحبيبتي
ناديه بعياط : يارب
عمر سمع كلام الدكتور وانسحب من جنبهم ودخل الاوضه اللي فيها ساره
عمر بيكلمها : انتي مين وظهرتي ف حياتي امته وازاي دي تاني مره اشوفك فيها وقلبي هيخرح من مكانه ازاي انا خايف عليكي بالمنظر ده لازم اتكلم معاكي واعرف ف اي واز… قاطعته ساره بكلام مش مفهوم وهي نايمه حاول يفهم حاجه بس معرفش قام عشان يخرج
ساره وهي نايمه : خليك متسيبنيش
عمر بصلها جامد وقرب منها :ذمين اللي ميسبكيش
ساره : هو قالي مش هسيبك ومشي
عمر : مين ده
ساره:….. مفيش رد، عمر سابها وخرج وسند ع الباب وغمض عينه
بعد لحظات
ساره فاقت وهي بتصرخ : عمررررر..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجهولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى