روايات سيلا والنمر الفصل العاشر 10 بقلم منار مصطفى
روايات سيلا والنمر البارت العاشر
روايات سيلا والنمر الجزء العاشر
روايات سيلا والنمر الحلقة العاشرة
بعد ما بدر وصل سيلا مشي وراح عالڤيلا بسرعه…
دخل الڤيلا حاول يظبطها ويقفلها كويس شال الازاز اللي اتكسر…ونضف مكان الدم بتاع سيلا وطلع خد شاور بسرعه… وغير هدومه… وجاب لوالدته غيار… ونزل قفل الباب وراه كويس.. ومشي راح جاب غدا.. ووصل عالمستشفي….طلع… لقي ناهد نايمه..
بدر… نوني… نوني يلا اصحي انا جيت..
ناهد… انت جيت.
بدر… اه معلش اتأخرت عليكي عديت عالڤيلا غيرت هدومي.. وظبط الڥيلا مكان الازاز اللي اتكسر..وجبت غدا وجيتلك.
ناهد… حاول تجيب حد يعمل الازاز ده
بدر… شويه كده هسيبك حبه وهروح عالڤيلا انا كلمت واحد هيجي يعمله انهرده متقلقيش..يلا قومي عشان تاكلي…
ناهد… حاضر انا اصلا حاسه اني جعانه.
بدر… يلا قومي انا جايبلك الاكل اللي بتحبيه…واه صحيح جبتلك غيار عشان لو حابه تغيري..
ناهد… بدر… انا بقيت كويسه ولله انا عايزه ارجع بيتي..
بدر… مش هينفع يا نوني الدكتور قال تأعدي يومين تلاته لحد ما تتحسني اكتر ..
ناهد… لا انا حاسه اني كويسه انت عارف انا مبحبش اعده المستشفيات دي وبعدين انت رجعت معايا خلاص…
بدر… نوني عشان خاطري بلاش عند… وبعدين دي فرصه انا لسه اجازتي مخلصتش اطمن عليكي اليومين دول عشان لما ارجع اكون مطمن عليكي..
ناهد … عشان خاطري انا يابدر.. انا حقيقي مش قادره اعد.. وابتديت اتخنق مجرد اني اعده فالمستشفي ده موترني.. انا لو حاسه اني مش مظبوطه هأعد بس كده انا نفسيا هتعب صدقني.خليني اروح بيتي واكمل العلاج هناك.وبعدين هما عملولي كل حاجه زي ماقولت حتي المحاليل شالوها يعني اعدتي مصاريف عالفاضي.
بدر.. مصاريف ايه يا امي في داهيه الفلوس المهم ان صحتك تبقي احسن..
ناهد..ماشي يابدر سيبك من المصاريف بردو انا عايزه امشي لنا مش مرتاحه صدقني عايزه اروح اخد شاور واعد في اوضتي اعد فالجنينه اتحرك براحتي هتحسن اسرع صدقني.
بدر… بقله حيله.. مفيش فايده انا عارف.. حاضر ياستي…
قومي بس يلا كلي الاول.. وبعدين٠ هروح اخلص حساب المستشفي.. ونستني شويه كمان يجي بس الدكتور يطمني عليكي واشوف المفروض اعمل ايه والعلاج تاخديه ازاي.. ونمشي ياستي..اتفقنا..
ناهد.. بفرحه اتفقنا..
بدر… ممكن يلا نامل..
ناهد.. مش لما تتنيل تحط الاكل الاول..
بدر.. خلاص يا ستي متزوقيش حاضر…
وقام بدر يحط الاكل علي التربيزه وقربه من ناهد وابتدو ياكلو مع بعض…
اما عند روكا والبنات.. وصلت بيت سما.
سما… وهي بتتاوب.. ميرسي يا روكا..
روكا… علي ايه ياعبيطه يلا اطلعي نامي مع انك مش محتاجه انتي طول الطريق نايمه.
سما… تعبانه جدا ولله اصلا نوم الطريق ده بشع.. يلا سلام خلو بالكم من نفسكم… ونزلت سما ومشيت ناحيت الباب..
روكا… انتي يامسطوله.. شنطتك..
رجعت سما وهي بتلعب في شعرها…نسيتها خالص..
وراحت علي شنطت العربيه خدت شنطتها ودخلت عالڤيلا… بااااي يا بنات..
روكا.. وريم باي يا سما..
مشيت روكا علي بيت ريم.. وبعد شوبه وصلت…
روكا… يلا باقلبي حمد الله علي السلامه…
ريم… حبيبتي ياروكا.. انتي تروحي علي طول انتي كده فصلتي..
روكا.. انا ولله ما عارفه اعمل ايه كنت محتاجه اروح عالشركه اشوف الشغل..
ريم… شغل ايه وشركه ايه انتي بتهرجي.. لا روحي خدي شاور ونامي مجتش من انهرده
روكا… ما انا شكلي هعمل كده انا فعلا مش قادره..
ريم.. اعملي كده.. بلا افتحي شنطه العربيه عشان اخد شنطتي..
روكا اوك ياقلبي خلي بالك من نفسك..
ريم… وانتي كمان ياموزتي. يلا باي.
روكا باي..
خدت ريم شنطتها ودخلت عالڤيلا…
ومشيت روكا. وبعد شويه وصلت اخيرا… دخلت خدت شاور… وكلت حاجه سريعه..وطلعت عالسرير..
روكا… اااااه ياجسمي…وقاطعها صوت موبايلها…
روكا.. بدلع… الووو
عامر… احلي الو دي ولا ابه…
روكا…لا ياشيخ.. وصلت.
عامر.. اه وصلت چو ومهاب ووصلت خدت شاور ولسه طالع عالسرير قولت اطمن عليكي..
روكا… انا كمان وصلت البنات.. وجيت خدت شاور ولسه كنت هنام..
عامر… بصره يعني..
روكا.. بصره يعني..
عامر .. طبعا هوقضي اليوم نوم..
روكا… لا هي ساعه او اتنين اصلا انا مش بحب نوم النهار ده بيفصلني .. وبعدين انا ورايا شغل اد كده كنت بفكر اروح الشركه
عامر… ماترحي انهرده مجتش من يوم يعني.
ريم.. انت هتعمل زي البت ريم..
عامر.. انتي شكلك بتحبي الشغل.
روكا… جدااا انت مش فاهم انا شغلي بالنسبالي هو حياتي.
عامر… يابخته..
روكا.. هو ايه.. الشغل
روكا… بضحك… رخم اوي.
عامر.. صحيح انتي بتشتغلي ايه انا مسألتكيش…
روكا…انا عندي شركه٠ فاشون ديزاينر..
اكيد سمعت عنها
عامر… اسمها ايه.
روكا. R..F روكا فاشون.
عامر…اه طبعا عارفها سمعت عنها ..بتشتغلي مع والدك.
روكا… لا انا اهلي في اسكندريه انا اصلا اسكندرانيه بس حبيت استقل بنفسي واشتغلت في حاجه بحبها وجيت هنا..
عامر… يعني انتي اتصاحبتي عالبنات ..لما جيتي هزا.
روكا… لا طبعا احنا صحاب من واحنا صغيرين سيلا كانت والدتها صاحبت مامي.. واتصاحبو علي مامت سما…وكنا قريبين جدا من بعض.. وفمره كنت هنا فالقاهره مع اهلي واتفقت مامي مع مامت سما وسيلا.. وخرجنا مع بعض.. واتعرفو علي والدت ريم.. ومن يومها بقينا صحاب جدا..بس هي دي كل الحكايه..
عامر… الله يعني القمر طلع اسكندراني..
روكا.. شوفت بقي..
عامر… ماشي ياستي روحي نامي يلا انا رغيت كتير انا عارف ..
روكا… لا ولله متقولش كده انا اتبسطت اني اتكلمت معاك قبل مانام.
عامر… وانا كمان.. بقولك ايه لما تصحي كلميني..
روكا… اشمعني…
عامر… هو ايه اللي اشمعني انا قولت تكلميني يعني تكلميني..
روكا.. تمااااام يا افندم..
عامر… ايوه كده…يلا ياقمر ارتاحي شويه.
روكا… بدلع وانت كمان..باي.
عامر… باي ياقمر…
اما عند سيلا.. بعد ما دخلت الڤيلا… طلعت خدت شاور وغيرت هدومها وطلعت عالسرير عشان تنام فضلت سرحانه شويه في كل الاحداث اللي حصلت فالكام ساعه اللي فاتو ..وسرحت في بدر.. واد ايه بدر كان لطيف معاها لاول مره.. حست انه متغير معاها. وفضلت تكلم نفسها. ودخلت في حوار بين قلبها وعقلها
طيب هو اتغير معايا فعلا ولا ده طبيعي عشان حس انه محتاجني..وعشان وقفت مع مامته.. بس انا حاسه انه فعلا كان لطيف معايا مش عشان خاطر مامته بس…
عقلها… لا طبعا هو طبيعي يكون لطيف..عشان وقفتي معاه وانقذتي والدته وطبيعي انه يعاملك كويس ماهو مش هينفع تبقي عامله معاه موقف كويس ويتعامل معاكي بقله ذوق..
قلبها…. بس هو مش قليل الذوق بيعامل صحابه وصحابي كويس.. يمكن المواقف اللي حصلت بينه وبيني خلت طريقته تكون كده.
عقلها… يمكن. بس بردو مش معني كده ان في حاجه اتغيرت واللي حاصل في طريقته مجرد رد فعل لموقفك معاه..
قلبها… متسمعيش كلامه.. بدر.. بيعاملك كويس وانا احساسي انه بيفكر فيكي زي ما بتفكري فيه..
عقلها… هنشوف والايام هتثبت ان انا اللي صح..
قلبها… مظنش انا اللي هكسب اكيد فالاخر..
سيلا اخر ما تعبت من كتر التفكير قررت تستسلم للنوم
وفعلا نامت…
اما عند يوسف وريم وسما ومهاب.. كل واحد فيهم طلع استسلم للنوم…
نروح عند بدر… الساعه بقت 4العصر. بعد ماخلصو الاكل وىاح بدر دفع حساب المستشفي.. طلع معاه الدكتور.. وفضل يحاول يقنع في ناهد انها تأعد يومين كمان عالاقل رفضت رفض تام واستسلم بدر والدكتور في اقناعها.
الدكتور… بص يا استاذ بدر.. ده العلاج ولازم تاخده بالمعاد
لازم تاكل كويس.. وحضرتك اي وقت تحسي بدوخه بأي اضطراب غريب فالنفس ضربات القلب الضغط.. تجيلي حالا ولو مش حابه تيجي المستشفي ممكن تجيلي علي عيادتي..وانا هتابع معاكي.
بدر… طيب حلو جدا انا ممكن اجبهالك مثلا بعد بكره العياده تبص عليها وتطمني ..
الدكتور.. تمام جدا. ده الكارت بتاعي فيه عنوان العياده..
حمدالله علي سلامتها..
بدر… الله يسلمك…
خرج الدكتور… ابتدا بدر يلم حاجتها.. وساعدها في تغير هدومها..وبعد ما خلصو نزلو عالعربيه وروحو عالبيت….
طلعها بدر علي اوضتها..
ناهد… انا محتاجه اخد شاور..
بدر.. طيب اساعدك ازاي..
ناهد.. تساعدني في عينك اهو ده اللي ناقص انا هساعد نفسي لسه معجزتش انا.
بدر.. ياستي ربنا يديكي الصحه وطوله العمر.. انا بس خايف تتعبي تاني.. وبعدين انا ابنك علي فكره
ناهد.. عارفه يا اخويا انك ابني بس لا انا كويسه
بدر.. طيب بلاش تقفلي الباب من جوه.
ناهد.. ماشي..
بدر… انا هعد هنا هستناكي لحد ماتخرجي..
ناهد.. ماشي…
خدت ناهد هدومها ودخلت تاخد شاور وبعد فتره خرجت..
ناهد… ياسلام الواحد حاسس انه بقاله كتير مخدش شاور.
بدر… نعيما يانوني..
ناهد… الله ينعم عليك ياحبيبي..
بدر… ارتاحي بقي شويه
ناهد.. اه انا عايزه انام حبه..
بدر… خلاص نامي شويه وانا هنزل تحت عشان الشركه بتاعت تغيير الازاز هتبعتلي واحد يصلحه وزمانه علي وصول
ناهد… ماشي ياحبيبي…وقاطعهم صوت جرس عالباب..
ناهد.. هو ده صوت الباب ولا بيتهيألي.
بدر.. اه تقريبا الراجل وصل.. ارتاحي انتي وانا نازله..
ناهد.. ماشي ياحبيبي…
نزل بدر. وفتح الباب للمندوب اللي جاي من الشركه.. ودخله وبعد مده بسيطه غير الازاز وشكره بدر وحاسبه ومشي…
ومر الوقت بسرعه عليهم كلهم من غير اي احداث… وطلع بدر اطمن علي والدته قبل ما ينام..
اكلها واداها الدوا. وبعد شويه رجعت نامت تاني. ودخل بدر اخيرا نام. بعد تعب يوم طويل وارهاق وقلق وتوتر…
في صباح يوم جديد.. صحي بدر.. علي صوت موبايله…
بدر… الووو.
يوسف… صباحك فل يابدر.
بدر.. صباح الفل ياچو. هي الساعه كام.
يوسف.. الساعه 1
بدر.. اتنطر من عالسرير . يانهار ابيض انا نمت كل ده.
يوسف.. ايه في ايه اتخضيت كده ليه ماتنام ياعم هو النوم بفلوس..
بدر.. لا اصل المفروض كنت ظابط المنبه علي 10عشان اصحي افطر نوني واديها العلاج.شكلي كده قفلت الصوت..
يوسف.. طب اكيد الممرضه دخلت وادتها ولا انت سبتها وروحت البيت.
بدر… انا فعلا فالبيت بس هي معايا.
يوسف.. معاك ازاي انتو روحتو..
بدر.. اه صممت تروح امبارح بس مرضتش اكلمكم قولت ادام متصلتوش تبقو نمتو..
يوسف… فعلا انا لسه صاحي من امبارح. واتصلت بعامر ومهاب عشان اصحيهم ونجيلك بس الاتنين مبيردوش شكلهم لسه نايمين.بسانتوازاي روحتو مش كنتو استنيتو عشان تطمنو اكتر.
بدر.. مرضيتش ولله خالص ياچو والدكتور حاول يقنعها مرضتش بردو. المهم احنا فالبيت.
يوسف.. خلاص انا هقوم اخد دش كده وافوق واتصل بالعيال لو مردوش هجيلك انا..
بدر… ماشي ياچو هستناك…يلا سلام.
يوسف.. سلام.
قفل بدر وقام بسرعه من عالسرير.. راح لاوضه ناهد.. ملقهاش ولقي السرير مترتب وملهاش اثر..نزل بسرعه تحت وسمع صوت تخبيط جاي من المطبخ. راح بسرعه لقاها.
بدر… انتي بتعملي ايه يانوني.
ناهد.. طب قول صباح الخير الاول.
بدر.. صباح الفل يا ستي ها بتعملي ايه.
ناهد.. زي مانت شايف. بعملك الفطار وكمان عملتلك صنيه كيك تستاهل بوئك وحطيت الغدا عالنار..
بدر… انتي بتهرجي يانوني انتي المقروض تكوني في سريرك وترتاحي انا مسمعتش كلامك وخرجتك من المستشفي عشان تيجي تتعبي نفسك
ناهد… لا بقولك ايه الاوامر دي تعملها عندك في الداخليه مش معايا وبعدين انا كويسه وانت عارف ان وقفت المطبخ مش بتتعبي انا بحبها.
بدر… ياستي مش اوامر ولله واه عارف انك بتحبي المطبخ بس مش وانتي تعبانه يانوني.
ناهد.. والله ماتعبانه انا زي الفل وصاحيه متنشطه كده
بدر… يارب ديما.. اسف اني مصحتش يانوني اديكي الدوا وافطرك يظهر اني قفلت المنبه..
ناهد… عارفه ياحبيبي..انا ظبط المنبه بليل وصحيت خدته وفطرت كمان انا عارفه انك عندك استعداد تصحي بالتلت والاربع ايام بس يوم ماتلمس السرير بتطير
بدر…انا فعلا كنت مرهق جدا ومصدقت لمست السرير..
ناهد… طب يلا تعالي افطر…
بدر… ماشي ياستي تسلم ايدك.. بس مكنتيش تعبتي نفسك فالغدا كنا طلبنا دليفري.
ناهد.. دليفري ايه وعك ايه..انا مبحبش الاكل ده غير لو مضطره بس انا كويسه ومش مضطره اكل من بره وبتدين بزمتك اكلي ولا اكل المطاعم.
بدر… اكلك طبعا يانوني..
وقاطعهم صوت موبايل بدر…ونورت الشاشه باسم سيلا.. ابتسم اول ما شاف اسمها…ورد..
بدر.. الووو
سيلا… ااا الو ايوه يابدر.. صباح الخير اسفه اني صحيتك شكلك كنت نايم..
بدر.. صباح النور.. اسفه علي ابه بس انا صحيت من شويه .
سيلا.. معلش عالازعاج بس انا يعني كنت قريبه من المستشفي فا قولت اجي اشوف نوني . بس لما طلعت مش لقيتكم وسألت هناك قالو انكم مشيتو فا قلقت قولت اكلمك.
بدر.. بابتسامه…احنا فعلا مشينا يا سيلا بس نوني كويسه ولله هي بس صممت تخرج امبارح بعد ماوصلتك ورجعتلها مرضيتش تاعد ابدا وخرجتها.اسف انك روحتي عالفاضي.
سيلا.. لا ابدا مفيش حاجه انا بس حبيت اطمن عليها واجيلها بس يلا المهم انها احسن..
بدر… هي احسن ولله وقاطعته ناهد..ادهالي مش دي سيلا.
بدر.. ايوه بانوني سيلا..
ناهد. طيب هاتها….
بدر… سيلا نوني عيزاكي..
سيلا..
طبعا ادهالي..
ناهد…الووو.
سيلا… صباح الفل هربتي من المستشفي يانوني.
ناهد… صباح السكر…ايوه هربت انا مليش في اعدت المستشفيات دي بصراحه.
سيلا… صراحه عندك حق وانا لو مكانك هعمل كده انا كمان مش بحبها المهم بس تكوني احسن.
ناهد.. انا بقيت احسن لما سمعت صوت القمر.
سيلا… حبيبتي يانوني اهو انتي اللي قمر
ناهد… انتي روحتي هناك.
سيلا… ااه مكنتش اعرف انك خرجتي كنت عايزه اطمن عليكي.
ناهد… طب ماحنا فيها تعالي يلا ناعد مع بعض شويه..
سيلا.. ماهو مش هينفع بقي انا كنت هشوفك بسرعه واروح الجريده عشان عندي قضيه لازم اشتغل عليها فا مش هينفع
ناهد… لو عشان الواد بدر انا ممكن اسربه..
بدر… تسربي ايه باحجه انا قطه.
ناهد… اخرس ياولد.
بدر.. حاضر يانوني..
سيلا.. بضحك.. لا ولله ابدا مش هلحق ارجع عليكم تاني ووبعدين اروح الجريده.. بصي انا بالكتير هاعد ساعتين هخلص اللي ورايا ولو فاضيه هعدي عليكي.
ناهد.. خلاص وانا موافقه.. واهو بالمره نتغدي سوا.. انا عمله مكرونه بشاميل بتحبيها..
سيلا… اه بحبها اوي.
ناهد.. وكمان عامله كيك شوكلت فظيعه بدر وصحابه بيتخانقو عليها…
سيلا.. ايه ده الله انا بحبها لا انا كده جايه..
ناهد.. خلاص هستناكي.. صحيح ماتقولي للبنات يجو معاكي…
سيلا.. بصي انا مكلمتهمش من امبارح وشكلهم نايمين بس هكلمهم واشوف ظروفهم ايه ولو كده هجيبهم…
ناهد… خلاص هستناكو واهو بالمره نتغدي كلنا سوا وناعد ننم علي العيال الرخمين دول.
سيلا.. بضحك… ماشي يانوني..نورتي بيتك.
ناهد… حبيبتي ياسيلا ده نورك.يلا خدي الواد بدر علي ماخلص الغدا وهستناكو.
سيلا..ماشي يانوني
بدر… الوووو
سيلا… ايوه.
بدر… اتفقتو علينا خلاص.
سيلا.. ايوه في مانع
بدر.. لا ياستي ربنا يهني سعيد بسعيده..المهم.. هتيجي
سيلا… ولله دي حاجه متخصكش ده سر بيني وبين نوني…
بدر…هي بقت كده ماشي ياستي اعمومة المهم منرجعش نعيط فالاخر..
سيلا.. لا متقلقش علينا خليكو بس في نفسكو.
بدر.. ماشي ياستي..
سيلا.. يلا باي..
بدر.. باي..
قفلت سيلا وهي حاسه انها طايره عشان سمعت صوته وعشان هزاره معاها وحست فعلا ان قلبها هو اللي هيكسب التحدي..
وراحت علي شغلها وهي مبسوطه.
اما بدر.. فا قفل وهو مبتسم وفضل باصص علي اسمها فالشاشه…
شافته ناهد..وابتسمت بخبث.
ناهد… طيبه سيلا اوي يابدر.
بدر.. اه سيلا اه طيبه.
ناهد. ماتحكيلي كده اتقابلتو ازاي كلكم كده واتعرفتو عليهم ازاي..
بدر.. احكيلك ايه مفيش عادي يعني..
ناهد.. اهو بدل ماحنا اعدين كده سليني وانا بعمل الاكل..
بدر…استسلم بدر لزنها وابتدا يحكيلها بدايه معرفته بسيلا…
اما عند روكا.. كانت صحيت من بدري وراحت علي شغلها تتابع التصميمات الجديده…واثناء ماهي مشغوله جالها اتصال من عامر..
روكا… الووو
بدر.. بصوت نايم . الووو
روكا… انت لسه نايم صحي النوم ياكسلان.
عامر.. قام بنص جسمه وسند علي السرير كان نايم من غير تيشيرت.. ولع سيجاره..
ولله كنت فاصل خالص انا متخيلتش اصلا اني انام كل ده صحيت علي صوت الموبايل لقيت چو متصل بيا كذا مره هو ومهاب..عشان نروح لبدر المهم انتي صحيتي.
روكا… ده انا صحيت ونزلت الشركه وبشتغل كمان عشان عندي ديفيليه للكولكش الجديد كمان عشر ايام وفاضلي فالكوليكشن تصميم اخير ولازم اخلصه في اسرع وقت..
عامر… تصميم وعامله عليه الازمه دي كلها.
روكا… انت ايش فهمك انت ده ساعاتممكن اخلص تصميم في خمس شهور وست شهور.
عامر.. ليه ياعني..
روكا.. صح ليه مانتو اخركو بدله تيشرت وقميص وبنطلون
شورت. هتفهم ايه انت.
عامر… ماشي ياختي المهم انا معزوم وش في الديفيله ده.
روكا… طبعا غصب عنك انت والشباب كلكم.
عامر… ماشي ياستي
روكا… انت رايح عند بدر امته. كنت بفكر اشوف سيلا ونيجي نطمن علي نوني..
عامر.. انا رايحله عالبيت دي خرجت امبارح.
روكا.. ايه ده حصل حاجه.
عامر.. لا ابدا هي بخير بس صممت تخرج امبارح.. ماتيجي علي هناك.
روكا… مش عارفه بس حاسه انها بايخه..
عامر.. ليه بس اصلا الواد مهاب قالي انه كان بيكلم بدر وقاله ان نوني عيزانا نروح نتغدي معاهم وانها عزمت سيلا وقالتلها تكلمكم وسيلا قالت هتكلمكم..
روكا… خلاص هكلمها كده واشوفها انت رايح امته.
عامر.. لسه شويه كده هقوم كده اخد شاور واظبط نفسي وشويه واروح يعني مش قبل 6
روكا… خلاص قشطه هشوف واكلمك..
قفلت روكا معاه .. واتصلت بسيلا.
سيلا.. انتي فين ياكلبه..بتصل بيكي مش بتردي.
روكا.. انا فالشغل ولله والتليفون كان سايلنت ومشفتهوش وبعدين اعده مندمجه فالشغل مخدتش بالي من الوقت.
سيلا.. المهم.. نوني عزمانا عالغدا انا وانتي والبنات ايه رايك.
روكا.. اه ماهو عامر لسه قافل معايا وقاللي.
سيلا.. وللله يعني متسمعيش تليفوني وتسمعني تليفون سي عامر.ماشي ياكلبه البحر لما اشوفك.
روكا. بضحك.. ولله ابدا ده انا لمحت النور بتاعه بالصدفه.
سيلا.. صدفه ماشي هعديها بمزاجي المهم هتعملي ايه.انا كلمت البت ريم مصدقت طبعا كالعاده كانت لسه صاحيه..وسما. قالتلي انها محرجه والكلام ده بس اقنعتها فالاخر..
روكا… انا قشطه طبعا معاكو
سيلا… طب بقولك ايه عشان انا مش عارفه..
روكا… هااا
سيلا.. هو احنا المفروض هنروح بيتها وهي يعني كانت تعبانه فالمستشفي وكده المفروض نجيب لها هديه او حاجه صح.
روكا.. صح طبعا
سيلا… طب هنجيب ايه بقي..
روكا… لا انا ايشعرفني اتصلي بالام الحنون سما اكيد هي هتقولك..
بس غالبا يعني ممكن شيكولاته وورد كده يعني..
سيلا.. انا فكرت في كده بردو بس قولت اسألك.
روكا.. خلاص ظبطي كده وكلميني.
سيلا اوك باي..
عدي الوقت بسرعه وراحو الشباب. عند بدر واطمنو علي نوني وكانو في انتظار البنات
واتفقو البنات واتقابلو في مكان جابو شيكولاتات وورد واخيرا وصلو لبيت بدر…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيلا والنمر)