روايات

رواية حبيبي الظابط الفصل الثامن 8 بقلم أميرة خالد

رواية حبيبي الظابط الفصل الثامن 8 بقلم أميرة خالد

رواية حبيبي الظابط الجزء الثامن

رواية حبيبي الظابط البارت الثامن

حبيبي الظابط
حبيبي الظابط

رواية حبيبي الظابط الحلقة الثامنة

=عمر عمر رد عليا ياعمر
“دوشه كتير كل حاجه بتحصل بسرعه حسيت الدنيا بتلف بيا وعمري كله بيعدي قصادي من اول مره شوفت فيها عمر واول خطوه خطيتها وهوا ماسك ايدي لحد منزلنا المستشفي وبعد وقت معرفش قد ايه الدكتور طلع”
-مين فيكو روح؟
=انا انا روح
-انتي مراتو؟؟
=لا اختو
-بيهلوس ب اسمك من اول مدخل متقلقيش هوا كويس حصلو كسر ف رجلو وكدمه ف قفصه الصدري هيحتاج فتره راحه مش اقل من شهر”
=تمام تمام يادكتور شكرا هينفع ندخلو؟
-اه اكيد بس متتكلموش كتير عشان ميتعبش وحمدالله علي سلامته
“بصيت لزين وقبل مدخل لسيف قولتله”
=عايزه ادفع حساب المستشفي..
_محلوله متشليش هم وال
=لا يازين انا الي هدفع فلوس اخويا كفايه تعبك لحد كده..
_..
“ابتسملي وطبطب علي كتفي ودخلت الاوضه لعمر”
=انت كويس؟
-انا اسف
=في حاجه وجعاك؟
-حقك عليا انا..
=مش وقته ياعمر المهم انك كويس دلوقتي
-عايز ارجع القاهره كفايه بهدلتك معايا لحد كده
=ترجع فين وانت مدشمل كده بس اتوكس وبعدين متخفش مش هضربك يعني
-كلمي حد يبعتلي عربيه وكفايه كده بجد
=انا مش هحذرك تاني يحيوان وهترجع معايا علي شقتي
“سكت وانا سكت وزين جاب عربيته وجه سندو ونزلنا سوا ودخلنا علي شقتي حطيته علي السرير وهما مشيو”
-هيا دي صورتنا وله متهيقلي
=صوره ايه؟
-الي ع التربيزه دي
“ضحكت ب سخريه وقلتله”
=مش صورتنا لا دي صورتي انا واخويا
-انتي هطله وله عندك اخوات غيري؟
=توء واحد واسمه عموره انما انت معرفكش
“بصلي ب حزن وسبتو ينام ونزلت اشتريتله اكل وطلعت عملته الاكل ودخلتله”
=عمر قوم عشان تاكل
“عدلته ف قعدته وبدأت ااكلو”
-بتعملي كل ده ليه ؟
=يعني بكسب ثواب فيك
-يشيخه
=…
-وانا ماشي كلامك كان بيرن ف مخي وحسيت اني زباله ومفهمتش امك كانت لاعبه ف مخي ازاي كده وفجأة محستش غير بحاجه بتضرب فيا وقتها بس اتمنيت انك تسمحيني مش اكتر حقك عليا ياروح
“سكت وانا سرحانه قومت من قدامه ودخلت نمت بكل هدوء وصحيت تاني يوم لبست ودخلتله”
=صباح الفل
-صباح النور يحبيبتي رايحه فين؟
=عندي شغل اخر الشارع ده ف كافي لو احتجت حاجه رنلي تمام؟
-تمام خ احم
“كان هيقول حاجه بس سكت سبتو وكنت خارجه واول مجيت عند باب الاوضه سمعتو بيقولي”
-خلي خلي بالك من نفسك ها
“ابتسمت وبصيتله وهزيت دماغي ومشيت وانا ماشيه رجعتلي احداث السنين الي فاتت لورا وقد ايه كنا قريبين من بعض واحنا صغيرين في حته من قلبي كانت بتقولي متنسيش ومتسمحيش بس الحته الأكبر ف قلبي كانت بتأكد عليا أنه اخويا وكلنا بنغلط دخلت الشغل بنفس السرحان وبدأت اشتغل وفنص اليوم زين جه”
_الباشا وخدك مننا ها
=حضره الظابط زتونه ليك وحشه والله
_ونبي محد وحشني غي..نعم يختي زتونه مين؟
=ايه يازين بدلعك
_يريتك مدلعتيني يختي جتك وكسه
“فضلنا نرغي شويه وكمل معايا بقيت الشفت ومشينا سوا لحد موصلنا عند باب الشقه سلمت عليه ودخلت لعمر عملت اكل وقعدنا ناكل سوا وسط ضحك وهزار كنت محتجالو بقالي سنين..خلص اليوم وعدا اليوم الي بعده بهدوء وعدا اسبوعين قربنا فيهم انا وعمر من بعض بشكل مريب مكنتش مصدقه أن علاقه الاخوه الي بينا هترجع ب الشكل ده والسرعه دي وكان بيكلم ماما اوقات يطمنها وبعد تلت اسابيع كانت رجلو بدأت اخف وبيتحرك ونزلت يوم طبيعي ف الشغل و..”
_وحشتيني ياهانم
=زتوونه باشا مختفي يعني
_يعني شحط قدي وظابط والناس بتخف مني وانتي ياشبر ونص تقوليلي زتونه؟
=برحتشي مختفي ليه بردو؟
_اشغال بقا يبنتي وبتاع طمنيني انتي اي اخبارك
=كله زي الفل
_عملتي اي مع عموره!
=تعالي تعالي اما احكيلك
“حكيتله كل حاجه وقد اي قربنا من بعض وبتاع وخلصت الشغل وهوا معايا ومشينا لحد باب الشقه وقلي انو عايز يقعد مع عمر استغربت بس دخلتو”
=عمووووور في حد جالك
-جاي ياروح ثانيه
“زين قعد وانا دخلت عملت قهوه لينا احنا ال3 وطلعت لقيتهم قاعدين سوا بيهزرو؟! حسيت بملل وانا وسطيهم ف رنيت علي مريم اخت زين وجت”
=حبيبت قلب ماميييي
~وحشتيني ياست كوخه
=والله طالع عين امي ادخلي ادخلي هحكيلك
“اول مدخلنا وسلمت عليهم وفضلنا نرغي اخدت بالي أن عمر مشلش عينو من علي مريم ف ضحكت”
_المهم بقا ياض ياعمر ناوي ترجع القاهره تاني وله هتكمل مع روح؟
-والله يازين مش عارفه يعني قبل متيجو كنت بفكر ارجع دلوقتي بفكر استقر
=ضحكت بخبث وقلتله..اشمعنا يعموره انت معجب ب زين وله ايه؟
-ديق عينه وبصلها وقال..مبلاش انتي يواطيه
~وله يازين انا وانت قعدين زي الاطرش ف الزفه كده ليه
_انا حاسس كده يمريم يحبيبتي اننا بنتقرطس؟
“ضحكنا كلنا ودخلت انا ومريم نعمل شاي ولقيتتها بتقولي”
~اسكتي ياوعد الاكس بتاعت زين بقالها كام يوم بتكلمو وحقيقي معصباني
=الاكس بتاعت مين ياعنيا؟؟؟؟
~ز زين انتي هتبلعيني وله ايه؟
=حطيت ايدي ف وسطي وقلتلها..ودي بتكلمو ليه دي انشاء الله ؟
~والله معر..ايه ده انتي محموقه كده ليه يبت انتي؟
=ه ها؟هتحمق ليه يختي انا مالي انجري قدامي نطلع الشاي
“طلعنا الشاي وانا حسه ان وداني بتصفر من العصبيه بس ويت ويت..انا متعصبه ليه انا مال اهلي؟
-وانتي بقا يمريم بتدرسي ايه
_لا استني يامريم انت مالك بختي ياض ؟
-الاه احنا فينا من كده يزتونه؟
_ز ايه ياروح امك؟وحياه امك ياروح ماشي
-انت بتستحلفلها وانا قاعد يزين؟انت هتصاحبها وله ايه؟
_لا هتجوزها يحبيب قلب زين
“شرقت وانا بشرب الشاي وبرقتلهم وقلهم برقولي و..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الظابط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى