روايات

رواية قلوب قاسية الفصل العشرون 20 بقلم هبة أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية قلوب قاسية الفصل العشرون 20 بقلم هبة أحمد

رواية قلوب قاسية الجزء العشرون

رواية قلوب قاسية البارت العشرون

قلوب قاسية
قلوب قاسية

رواية قلوب قاسية الحلقة العشرون

مريم /سلامتك ياماما انتى تعبانة حاسة باية
زكية / انا مش تعبانة انا عوزة اتكلم معاكم
شمس / فى اية ياامى اكيد دى حاجة كبيرة
زكية / احنا لازم نمشى من هنا اللى اسمة جمال دة شكلة ضابط شرطة وبيدور علينا
ياسمينة / نهار اسود راحنا فى داهية
مريم / هاتى ابت شريحة فون من اللى احنا جيبنها من السنترال
شمس / احنا جايبن 20شريحة انتى نسيتى
مريم / اى شريحة ماهم كلهم من غير اسم ولا رقم قومى
زكية / هتعملى اية انا علشان اكون صادقة معاكم فى لواء شرطة كان متفق معايا ابعت له اخبار شهيرة والعصابة قبل ما نخرج بيومين وانا طنشتة
مريم / انا هاتصل بالنجدة واطلب منهم يروحوا يحققوا مع شهيرة واللى معاها
زكية / دول مسنودين يابتى معاهم مافيا المخدرات وكمان بيع الاعضاء ودة غير تسريح البنات والدعارة دهم معاهم كبرات البلد يابنات
مريم / انتى مين ولية ديما كنتى بطبطبى علينا وانا بالذات وكمان انتى منعتى فريد يقربلى
زكية / علشان انت بتكونى بنت اختى لما عمتك دبرت الحادث انا كنت عايشة مع زوجى وابنى فى السعودية ومع الاسف هم ماتوا فى حادثة عربية بعد وصولنا مصر بيومين والله اعلم اذا كانت الحادثة مدبرة من عمتك ولا لاا انا كنت معاهم والحمد لله نجيت كان فية اصابات كتير قعدت سنتين اتعالج واتابع عمتك كنت مخلية ناس تمشى وراها زى ضلها لحد ماعرفت انك هنا جايت اشتغلت علشان تكونى تحت عينى
مريم / بس انا معرفكيش عمرى ما شوفتك
زكية / انا اتزوجت وسافرت لما انتى كان عمرك سنتين
شمس / انا مش فاهمة حاجة
زكية / نمشى من هنا الليلة ماشى
مريم / ما نتكلم مع الحاج ممدوح شكلة راجل عاقل
زكية / حسام و جمال شكلهم ضباط شرطة واكيد صفاء معاهم
شمس / نهار اسود احنا وقعنا فى الكماشة هنتسجن صح
مريم / لا المستندات اللى معانا هتحمينا
ياسمينة / هم هيستنوا لما يسمعوا لينا احنا ملناش لاسند ولا ضهر نتحماه فية
شمس / يكفينا اننا هنموت مع بعض وقعدت تبكى بصوت عالى مش زنبنا اننا اتربينا فى ملجآ كفاية الزل والقهر اللى عشنا فية يارب رحمتك بينا احنا واخواتنا
مريم / خلاص ياقلبى كفاية احنا لازم نوصل رسالة لكل الناس علشان اخواتنا
زكية / المهم نخرج من هنا وكل شيئ ساهل
ياسمينة / عمر الناس اللى برة ما هتسيبنا نخرج اكيد هيقبضوا علينا والتهم كتير
فى الملجآ
=======
فتحية / انا هاروح اطمن على ريم بنتى وادى الراجل التموين وارجع
شهيرة / هتطمنى على ريم بس ياسافلة هههههه
فتحية ههههه لو لاقيت دلع ماشى دحتى حرام اقول لا
شهيرة / اخلصى وتعالى بسرعة
فتحية / حاضر هاجى فى السريع سلام
فريد/ خدى التذكرة دى كمان هدية منى للمعلم متولى خلية يفرفش
فتحية / هو انت خارج
فريد / ايوة رايح اورد الغلة
فتحية / خدنى معاك وصلنى وادى الهدية لابو ريم بنفسك وبكدة واجبك يكون وصل
فريد / تعالى ياقمر اركبى
مرفت / روحى ربنا يوعدك بمصيبة ياشيخة انتى والحيوان اللى معاكى
عاصم/ بنمسى على القمر بتبرطمى تقولى اية
مرفت / هة مش بقول حاجة اهلا ياغالى
عاصم / خدى هريسة جابتهالك
مرفت / هات عامل اية فى الشغل
عاصم / انا بقيت مشرف على الولاد اسرحهم والم الغلة اوصلها لفريد وخلصت الشغلانه
مرفت / جدع ياض بقولك نفسى فى فون قديم
عاصم / معايا واحد وبالشريحة بتاعتة لسة واحد من الولاد لاطشة امبارح
مرفت/ وهترضى تستغنى عنة لية
عاصم / بصى انا عارف انك مش بتحبينى بس مش مهم الاهم انك انتى الوحيدة اللى بترضى تكلمنى وتقعد معايا الكل بيخاف منى هاجيب ليكى الفون وهاشحن ليكى الخط كمان بكرة
مرفت / بصوت واطئ انت زكى ومخك نضيف بس ياخسارة لو تبطل الهباب دة
مكان سكن فتحية
***************
فتحية / اركن العربية على ما افتح الباب
فريد / ماشى
فتحية / فتحت الباب ودخلت حطت الحاجة فى الصاله على الطرابيزة و دخلت المطبخ حطت براد الشاى على البوتاجاز وخرجت دخلت غرفة بنتها من هول مارأت قعدت تصرخ باعلى صوت
فريد دخل يجرى على الصويت وقال نهار اسود يابن ال٠٠٠٠٠ انت وبنتك طب ازاى وليه
فتحية / جرت جابت السكين من المطبخ وجت غرستها فى صدرة
فريد / شاف المنظر طلع يجرى ركب عربيتة وساقها بسرعة
فتحية / خد دى كمان ياواطى بقى انت نايم مع بنتك
ريم / ابعدى عنة ما انا طالعة زيك انا شوفتك مع فريد ومع صاحب السوبر ماركت اللى على الناصية انا نسخة منك
متولى ( زوج فتحية )انتى عاوزة تقتلينى انا هاوريكى ومسكوا فى بعض
فتحية / انت لازم تموت خد طااااااااااخ بالسكين فى قلبة وقعدت تصرخ بهستريا الى ان بلغ الجيران الشرطة اللى جت قبضة عليها هى وبنتها مع وصول زوجها فى عربة الاسعاف الى المستشفى حيث لفظ انفاسة الاخيرة مع الابلاغ عن فتحية بانها من قتلتة
فريد / الحقينى يا ست هانم فى مصيبة
شهيرة / خير انطق ماكنت خارج كويس و بتضحك
فريد / فتحية قتلت متولى زوجها لاقيتة هو وبنتة استغفر الله العظيم نايمين مع بعض
شهيرة / بتهزر صح دى بنتة معقول المخدرات خليت دماغة لسع و ينام مع بنتة
فريد / شكل ربنا بينتقم مننا دة ذنب الولاد الغلابة دول
شهيرة / طااااااااااخ فوق ولاد مين دول بذرة شيطانى لا ليهم اصل ولا فصل دول
فريد / بس دول بشر وليهم ربنا متكفل بيهم احنا عالم ظلمة
شهيرة / دمنهورى تعالى خد فريد ميخرجش من الاوضة وانت قاموا بشغله
دمنهورى / حاضر ياهانم. واخد فريد وصله للاوضة اللى جنب البوابة نام شوية شكلك تعبان
فريد / احنا عملنا كل المعاصى احنا ناس ظالمة منستحقش نعيش
دمنهورى / خد دى هتريحك وهتخليك تنام
فريد/ انا تعبان جامد وبردان
دمنهورى / نام هتقوم كويس
اسدل الليل ستائرة على الكون فمن الناس من هو فرحان ومنهم الحزين ومنهم من يتألم ومنهم من جافت عيونة النوم
نرجع مزرعة الحاج ممدوح
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
زكية / هو دة اخر كلام عندى لو عوزين تفضلوا هنا انتم احرار انا هاخد مريم وهامشى دلوقت وهاروح البلد بتاعة ابوية فى الصعيد الحمد لله مستورة هنعيش هناك
خالد / احنا معاكم طبعآ منقدرش نعيش الا مع بعض
عبود / طب نفكر هنعمل اية احنا هنا فى امان وبالنسبة لحسام وجمال انا شكيت فيهم وعلشان كدة مش بتعامل معاهم
شمس / مش هاقدر اعيش الا واحنا مع بعض بئة بدل ما نفكر ازاى نخلى شهيرة وفتحية وباقى شلة الظلم تتعاقب واخواتنا اللى فى الملجآ ترتاح نتفرق كده حرام وقعدت تبكى تانى
ياسمينة / ارتمت فى حضن عبود مقدرش اعيش بعيد عن حد فيكم
خالد / يلا اجهزو فين الحاجة يامريم
مريم / موجودة فى امان
عبود / البسوا بسرعة وبنطلونات يابنات
فرحة / عوزة انام
عبود / حاضر نركب العربية وبعدين تنامى براحتك
شمس / انا جهزت هنروح فين
زكية / نخرج من هنا على محطة القطر وبعدها لاسيوط
عبود / شيل فرحة يا خالد هاتى الشنطة دى هى فيها اية
مريم / هدومنا
عبود / خلى الهدوم نبقى نشترى غيرها عوزين نمشى خفاف
شمس / بدموع عوزين نفضل ماسكين ايد بعض علشان مش هاقدر اعيش من غيركم
عبود / طبطب على كتفها متخفيش هنفضل مع بعض فداكم عمرى
زكية / يلا الجو هادى برة
مريم / معقولة هنلاقى عربيات دلوقت
عبود / نطلع على اول الطريق فى عربيات كتير
خالد /توكلنا على الله
عبود / صعبان علية امشى من غير ما اسلم على الحاج ممدوح
مريم / للضرورة احكام يلا وخرجوا من البيت
زكية / الحمد لله محدش صاحى
جمال / صباح العسل على فين ياشباب
عبود / بقولك ي٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب قاسية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى