روايات

رواية الهروب إلى المجهول الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أروى عادل

موقع كتابك في سطور

رواية الهروب إلى المجهول الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أروى عادل

رواية الهروب إلى المجهول الجزء الثالث والعشرون

رواية الهروب إلى المجهول البارت الثالث والعشرون

الهروب إلى المجهول
الهروب إلى المجهول

رواية الهروب إلى المجهول الحلقة الثالثة والعشرون

عندما طرقت إيلا الباب . و جاء صوت من داخل الشقه يقول
الجدة٠٠٠نفين شوفى مين على الباب
نفين ٠٠٠ حاضر يا ماما
هنا شعرت أيلا بأن قلبها كاد أن يتوقف عندما سمعت صوت أمها لذلك دمعت عينيها غصب عنها
وعندما فتحت نفين الباب تصلب جسدها عندما رأت الواقفه امامها بعيون دامعة. ظلت نفين تتأملها بصمت . و دموعها تنهمر على خديها على شكل خيوط شفافه كانت تحمل بينهم خليط من الاشتياق و الفرحة و أيضآ القهر و الحرمان والوجع
هنا وضعت نفين يديها على وجه إيلا ثم قالت وهى تتحدث بصعوبة و كأنها طفل صغير مازال يتعلم الكلام
نفين ٠٠٠ بنتى أنتى حقيقية … ده مش حلم
انتى واقفه قدامى
ثم بدأت تلمس جسد إيلا لتتأكد انها حقيقة ليست حلم
فجأة صرخت نفين صرخة مداويه أهتزت لها جدران المنزل . هنا جاءت والدتها و والدها عندما سمعوا صراخ نفين
بينما حضنت نفين إيلا بقوة و هى تقبل كل انش فى وجهها ثم سحبتها من يديها بفرحه قالت لأمها و أبوها
نفين ٠٠٠ ماما بابا بنتى رجعتلى .. مش قولتلكم انها هدور عليا هترجعلى
الجدة ٠٠٠ ياما انت كريم يارب
الجد٠٠٠لا إله إلا الله بعد السنين دى كلها بنتك رجعتلك
هنا مسكتها نفين من وجهها يديها وقالت
نفين ٠٠٠ قوليلى كنتى فين . كنت عايش ازاى طيب
الجده ٠٠ براحه عليها يا نفين
لم تنطق إيلا بأى كلمة لذلك قالت بقلق
نفين ٠٠٠ أنتى متتكلميش ليه . إيلا
بعدت إيلا يد نفين من عليها .ثم مسكت يد كريم و كارما و قالت بجمود
إيلا ٠٠٠اتفضلى دول امانه إلين . خليهم عندك و متخافيش فترة صغيرة و هرجع اخدهم منك .. ياريت بلاش تتخلى عنهم زى ما اتخلتى عنى و عن أمهم .. اعملى واجبك حتى لو مره فى حياتك
أتصدمت نفين من كلام إيلا و بكت بقهر
ثم نظرت لأولاد إلين الذى انتبهت أخيرآ لوجودهم ثم ركعت وهى تحضن أولاد إلين بشوق و حب
كريم ٠٠٠ أنتى تيته مش كده
نفين ٠٠٠ اه انا أم ماما إلين
كارما ٠٠٠ آه عارفها ماما إيلا قالتى انى انا عندى ماما تانيه اسمها إلين بس هى عند ربنا
شهقت نفين من كثرة البكاء
إيلا ٠٠٠ كريم كارما انتم هتفضلوا هنا فترة بس و آنا هاجى اخدكم متخافوش
كارما ٠٠٠ لأ ماليش دعوة انا عايزه اجى معاكى
كريم ٠٠٠ أنا كمان
إيلا ٠٠٠ ( بدموع و ألم قالت) اسمعوا الكلام بقى قولتلك
قالت جملتها ثم توجهت اتجاه باب الشقة للأنصراف. و هى تشعر بتعب
هنا ركضت نفين و وقفت امامها وقالت
نفين ٠٠٠لاء انا مش هسيبك تمشى.
إيلا ٠٠٠ لو سمحتى سيبنى أمشى
نفين ٠٠ لا مش ممكن أسيبك تمشى بعد ما لاقيتك
آيلا ٠٠ على فكره انا إللى لاقيتك .. لان إللى بيدور على حد بيلاقيه
الجدة ٠٠٠ لأ يا بنتى نفين دورت عليكى كتير لكن معرفتش توصلك ..
نفين ٠٠٠طيب قوليلى أوصلك ازاى وانا معرفش
عنك اى معلومة توصلنى ليكى ولا حتى انتى فى اي بلد
إيلا ٠٠٠ وليه سيبتنى من الأول
الجد ٠٠٠ هى سابتكم غصب عنها
إيلا ٠٠٠ ( بتعب قالت) طيب فهمونى ايه الحاجة إللى تخلى أم تسيب ولادها..
نفين ٠٠٠ طيب أقعدى و آنا هقولك على كل حاجة
هنا بدأت إيلا تتعب أكثر و فجأة اسودت الدنيا من أمامها و سقطت على الأرض مغشى عليها
هنا صرخت نفين هى بتحاول ترفع أبنتها من على الأرض وهى تقول بصراخ
نفين ٠٠٠ بابا الحقنى..
هنا ركض إبراهيم و فتح بابا الشقة و نادى على ابنه يوسف و أسامة الذين يسكنون معاه فى نفس العماره
جاءوا أشقاء نفين هم لا يفهمون شئ
هنا قالت
نفين ٠٠٠انتم وافقين كده ليه الحقونى بدكتور
هنا حمل يوسف إيلا و وضعها على الفراش
أما اسامه ذهب ليجلب الطبيب
ثم نظرت للطفلين الذين كانوا يصرخون بخوف
لذلك قالت
نفين ٠٠٠ ماما خدى الولاد على جوه
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□
فى نفس الوقت
الغردقة
أمام عمارة شقة عمر
جاءه مروان بعد يومين لكى يطمن على إيلا
و عندما وصل الشقه و طرق الباب عندما لم يسمع اى رد ذهب و سأل البواب..
قال له البواب انها تركت المنزل منذه ٣ ايام
لذلك اتصل بإيلا لكن هاتفها مقفول
ثم اتصل على لبنى
( بداية المكالمة)
مروان ٠٠٠ الوو
لبنى ٠٠٠ أنت تانى انا مش قولتلك متتصلش عليا تانى
مروان٠٠٠ ياريت بتسمعى زى ما بتتكلمى
لبنى ٠٠٠ قصدك ايه يعنى انى بتكلم كتير
مروان٠٠٠ تعرفى تسكتى ثانية واحده عشان اعرف اسألك عن إيلا
لبنى ٠٠٠ مالها إيلا
مروان ٠٠٠ بتصل عليها تليفونها مقفول
لبنى ٠٠٠ انا كمان بقالى يومين بتصل عليها تليفونها مقفول
مروان ٠٠٠ بتتصلى عليها .. ليه هى مش عندك
لبنى ٠٠٠ لاء مش عندى
مروان ٠٠٠ بس هى قالتى انها هتروح تقعد مع صحابها يومين
لبنى ٠٠٠ لاء هى ماجتش هنا .. يمكن غيرت رأيها و فضلت فى شقتها
مروان ٠٠٠ أنا بكلمك من قدام العمارة هى مش موجوده البواب قالى انها مشيت من
٣ ايام
لبنى ٠٠٠ غريبه بس احنا من ساعة ما كنا عندها منعرفش عنها حاجة .
مروان ٠٠٠ طيب أسألى صاحبتها التانيه
لبنى ٠٠٠ تقصد أميرة هى بردوا متعرفش
مروان ٠٠٠ كده الموضوع يقلق
لبنى ٠٠٠ يعنى هتكون راحت فين
مروان ٠٠٠ طيب فى حد ممكن تروح عنده غيركم
لبنى ٠٠٠ هى متعرفش غيرنا فى الغردقة كلها
مروان ٠٠٠ يمكن راحت عند أهلها
لبنى ٠٠٠ بس إيلا معندهاش أهل
مروان ٠٠٠ يعنى تفتكرى تكون راحت فين
لبنى ٠٠٠ معرفش .. انا خايفه عليها من آخر مره شوفتها ماكنتش طبيعيه .. تفتكر ممكن تكون عملت فى نفسها حاجة
مروان ٠٠٠ لأ اوعى تقولى كده .ده عمر كان يقتلنى. . اسمعى انا هروح لصاحبتك إللى بتشتغل فى الفندق يمكن تكون تعرف حاجة
لبنى ٠٠٠ و آنا كمان هروح ليها دلوقتى
مروان ٠٠٠ طيب قوليلى انتى فين و آنا اخدك معايا
لبنى ٠٠٠ أنا فى الشغل هبعتلك العنوان على تليفونك
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□
الاسكندريه
منزل الحاج إبراهيم
بعد عشر دقائق
بعد عشر دقائق جاءه أسامة و معاه الطبيب لانه كان جارهم
بعدالكشف على إيلا قال الطبيب لإيلا بعد ما فاقت
الدكتور ٠٠٠ أنتى فى الشهر الكلام
إيلا ٠٠٠ الخامس
نفين ٠٠٠ أنتى حامل
هزت آيلا رأسها بنعم
الدكتور ٠٠٠ طيب يا مدام انتى ضغطك واطى أوى ده تقريبآ إللى عمل حالة الإغماء . و دلوقتى ياريت متتحركيش من السرير لحد ما نطمن على حالة الجنين
إيلا ٠٠٠ بس انا لازم امشى من هنا
نفين ٠٠٠ لاء يا دكتور هى مش هتتحرك من هنا
الدكتور٠٠٠ خلاص هاتيها على العيادة بالليل عشان اعملها سونار و نشوف حالى الجنين
نفين ٠٠٠ تمام يا دكتور
انصرف الطبيب هنا قالت نفين
نفين ٠٠٠ أنتى حامل عشان كده كنتى عايزه تسيبى الولاد هنا
إيلا ٠٠٠ لأ انا كنت هسيبهم بس أسبوعين لانى الدكتوره قالتى انى يمكن أفقد الجنين لو
ما نمتش على دهرى أسبوعين.. لانى خوفت يجرالى حالة والولاد لوحدهم
نفين٠٠٠( بعصبية قالت) يعنى انتى لولا تعبك ماكنتيش هتفكرى تيجى تدورى عليا
إيلا ٠٠٠ آه.
هنا دخلت الجدة و معاها الطفلين و أسامة و يوسف و الجد ليطمئنوا على حالة إيلا
الجدة ٠٠٠ التى كويس يا حبيبتى
إيلا ٠٠٠ الحمدالله
الجد٠٠٠ خوفتنا . و وقعتى قلبنا
إيلا ٠٠٠ معلش ماكنتش قصدى اخوفكم
كريم ٠٠٠ ماما هو انتى كل شويه توقعى و تخوفينى
إيلا ٠٠٠ معلش يا حبيبى انا أسفة انى خوفتك
كارما ٠٠٠ أنا هقول لعمر انك وقعتى تانى
إيلا ٠٠٠ كارما انا قولت اننا مش هنشوف عمر تانى ولا هنتكلم معاه
نفين ٠٠٠مين عمر ده
كريم ٠٠٠ ده جوز ماما
إيلا ٠٠٠ كريم اسكت
كريم ٠٠٠ حاضر يا ماما
الجدة ٠٠٠ طيب انا هروح أعملك اكل
إيلا ٠٠٠ لأ شكرآ انا همشى
هنا صرخت نفين فى إيلا وقالت
نفين ٠٠٠ إيلا قولتلك انتى مش هتمشى من هنا ده اخر كلام .. اوعى تنسى انى امك و لازم تسمعى كلامى فاهمه
إيلا ٠٠٠( قالت بسخريه) هههه تصدقى انى بجد حسيت انك أمى
نفين ٠٠٠ تمام .. معلش ممكن تسيبونى لوحدنا شويه
بعد ما خرجوا جميعآ قالت نفين
نفين ٠٠٠ عندك استعداد تسمعى حقيقة ولا لاء
إيلا ٠٠٠ أيوه انا مستعدة
أميرة ٠٠٠ الموضوع بدء لما جات كوثر تسكن فى الشقة إللى قصادنا معرفش ازاى فى أقل من شهر اتعرفت عليا بقينا اصحاب . و فى يوم كوثر كانت عندى فى الشقة .. دخل جلال كان لسه راجع من الشغل اول جلال دخل و شاف كوثر قال
============
فلاش بالك
============
جلال٠٠٠ مساء الخير
نفين ٠٠٠ مساء الفل يا حبيبى
جلال ٠٠٠ أيه ده هو احنا عندنا ضيوف
نفين ٠٠٠ دى جارتنا كوثر إللى حكيتلك عليها
جلال ٠٠٠ آه اهلآ و سهلآ يا مدام ..
كوثر ٠٠٠ مهندس جلال . معقوله. ايه انت مش عارفنى
جلال ٠٠٠ معلش مش اخد بالى
كوثر ٠٠٠ أنا كوثر مرات توفيق التهامى . حضرتك كنت بتعمل تصميم عمارة الدقى
جلال ٠٠٠اه فعلا افتكرت حضرتك .طيب
و الأستاذ توفيق عامل ايه
كوثر ٠٠٠ احنا أطلقنا من فترة
جلال ٠٠٠ آه اسفه
كوثر ٠٠٠ على ايه عادى ..
جلال ٠٠٠ طيب عن أذنكم
بعد أسبوعين كانت كوثر بتتعمد تيجى عند
نفين المنزل وقت إللى جلال يكون موجود فيه كما كانت ايضآ بتتعمد تلبس ملابس عريانه بعض الشيئ و تقول انها استايلها فى اللبس و فى يوم كانت كوثر تعلم أن نفين سافرت لزيارت أهلها فى الاسكندرية مع بناتها لذلك ذهبت للمنزل جلال و طرقت الباب وعندما فتح جلالوقال
جلال ٠٠٠مدام كوثر خير فى. حاجة
كوثر ٠٠٠امال فين نفين
جلال ٠٠٠ مش موجوده
كوثر٠٠٠( بتوتر كاذب قالت) طيب اعمل ايه دلوقتى
جلال ٠٠٠ فى حاجة
كوثر ٠٠٠ الحنفية المطبخ اتكسرت .. انا خايفه تغرق الشقة . كنت عايزه رقم السباك من نفين
جلال ٠٠٠ طيب و نفين هتجيب رقم السباك منين
كوثر ٠٠٠( قالت كاذبه) لان كان فى واحد عندها من يومين لما سألتها مين ده قالتى انه السباك
كانت كوثر بتحاول تخلى جلال يشك فى
نفين لكن جلال كان يثق بنفين لذلك قال
جلال ٠٠٠ آه.. تمام لما تيجى ابقى اسأليها
شعرت كوثر بخيبة أمل من رد جلال ثم قالت
بدلع
كوثر ٠٠٠ جلال ممكن اقولك جلال كده على طول
جلال ٠٠٠ آه عادى
كوثر ٠٠٠ طيب ممكن تيجى معايا تصلحلى الحنفية
كانت بالتحدث بكل دلع و أنوثة. و جلال كان
ملاحظ اهتمام كوثر به منذه فترة
جلال ٠٠٠ تمام و ماله
============÷÷÷÷÷÷÷÷
ذهب جلال مع كوثر لشقتها
بعد ما قامه بتصليح الحنفية قالت كوثر
كوثر ٠٠٠ متشكره اوى يا جلال . قولي تحب
تشرب ايه
جلال٠٠٠ لاء متشكر
كوثر٠٠٠( بدلع قالت) لاء كده ازعل منك .
بقى تيجى شقتى لأول مره ما تشربش حاجة طيب و دى تيجى
جلال ٠٠٠ خلاص وانا مش هزعلك
كوثر ٠٠٠ و آنا هشربك حاجة على مزاجى
ثم تركته فى الصالة و ذهبت للمطبخ
ثم رجعت وهى تحمل صينية عليها كأسين و زجاجة ويسكى
استغرب جلال لذلك قال
جلال ٠٠٠ أيه ده انا ما بشربش
كوثر ٠٠٠ عليا بردوا . انا عارفه انك كنت بتشرب
جلال ٠٠٠ واضح ان نفين حكيتلك عنى كتير
كوثر ٠٠٠ كل حاجة و اى حاجة عنك انا عارفها .
جلال ٠٠٠ بس انا بجد بطلت أشرب من زمان
كمان وعدت نفين انى مش هشرب تانى
كوثر٠٠٠ بس يموت الزمار و صوابعه بتلعب
جلال ٠٠٠ لاء بجد انا بطلت أشرب من ساعة ما خلفت إلين
كوثر ٠٠٠ بس انا شوفتك مره بتشرب كاس مع توفيق
جلال ٠٠٠ دى مره كده و عدت
كوثر ٠٠٠ خلاص و المره دى كمان اعتبرها مره و عدت
ضحكه جلال وقال
جلال ٠٠٠ تمام بس كاس واحده
كاس ورا كاس حتى ثمل تمامآ
عندما أستيقظ جلال وهو يشعر بثقل برأسه
كما انه كان لا يتذكر شئ مما حدث لليلة أمس
وعندما كاد ينهض من على الفراش أتصدم عندما رأه الذى نايمه بجواره عاريه
هنا قال جلال بضيق
جلال ٠٠٠ يا نهار أسود..ازاى مش ممكن معقوله ..انا اعمل كده فى نفين
أما كوثر تصنعت الصدمه و بدموع التماسيح قالت
كوثر ٠٠٠ أيه إللى. حصل انتى عملت ايه فيا حرام عليك يا جلال . انا اتفضحت
جلال ٠٠٠ واللهى انا مش فاكر حصل ايه .انا من الأول قولتلك مش عايز اشرب
كوثر٠٠٠ خلاص متزعلش نفسك انا مش مهم
تعددت القاءات بين جلال و كوثر يوم بعد يوم لمدة شهر و أصبح جلال لا يستغنى عن المشروب
===========÷÷÷÷÷÷÷÷
بعد شهر رجعت نفين من السفر
و بدأت نفين تشعر بتغير فى سلوك جلال
نفين ٠٠٠ جلال انت مش رايح الشغل النهاردة
جلال ٠٠٠ لاء ماليش مزاج
نفين ٠٠٠ فى ايه يا جلال مالك بقالى أسبوع من ساعت مرجعت من الاسكندرية و آنا حاسه ان فيك حاجة متغيرة
جلال ٠٠٠ يعنى هيكون فيا ايه .. و كل ده عشان قولت مش ليه مزاج اروح الشغل
نفين ٠٠٠ لاء مش كده و بس انت بقيت بتتعصب بسرعة من ايه حاجة . كمان بقيت بتخرج كتير
جلال ٠٠٠ يوووو بقى ايه أنتى عايزه تحبسينى فى البيت ولا ايه
نفين ٠٠٠ جلال انت رجعت تشرب تانى
جلال ٠٠٠ أنا ماشى من وشك احسن
خرج جلال من المنزل.. و هنا جاءت جارتها احلام إلى فى نفس الدور وقالت
احلام ٠٠٠ نفين انتى عارفه انا وانتى جيران من ١٧ سنه و آنا بعتبرك صديقتى
نفين ٠٠٠ طبعآ يا أحلام احنا اصحاب
احلام ٠٠٠ عشان كده جيت انبهك بحاجة
نفين ٠٠٠( بقلق قالت) خير يا أحلام اتكلمى على طول
احلام ٠٠٠ بصراحة ياريت تبعدى عن إللى اسمها كوثر دى .. دى واحده مش كويسه
نفين ٠٠٠ ليه بتقولى عليها كده انتى شوفت عليها حاجة
أحلام ٠٠٠ اعفيني من السؤال ده
نفين ٠٠٠ أنتى كده قلقتنى فى ايه يا أحلام
أحلام ٠٠٠ بصراحة انا شوفتها بتيجى شقتك وانتى مسافره . كمان شوفت المهندس جلال و هو رايح شقتها
كانت صدمة قويه لنفين هنا تذكرت تغير جلال .
نفين ٠٠٠ انا متشكرة يا أحلام انك نبهتنى على حاجة زى دى
=========÷÷÷÷
بدأت نفين تعامل كوثر وحش
كما بدأت تراقب جلال جيدآ
نفين ٠٠٠ أنا مش عايزك تتكلم ولا تتعامل مع كوثر تانى
جلال ٠٠٠ ( بتوتر قال) ليه فى حاجة
نفين ٠٠٠ مش متطمن ليها .حاسه انها ست مش تمام
جلال ٠٠٠ نفين ان بعض الظن أثم
نفين ٠٠٠ هو ايه إللى بينك و بين كوثر
جلال ٠٠٠( بأرتباك قال) لاء انتى بتقولى إيه ازاى تفكرى ان ممكن يكون فى حاجة بينى و بينها
نفين ٠٠٠ بس الجيران شافوها وهى داخل الشقه
و انا مش هنا . كمان انت روحت شقتها
جلال ٠٠٠لاء كدب انتى ازاى تصدقى حاجة
زى كده
نفين ٠٠٠ياريت يكون كدب لانى لو فعلآ ده حصل مش هتشوف وشى تانى فاهم
قالت عبارتها ثم تركته و انصرفت
==============÷÷÷÷
طلب جلال من كوثر انه يقابلها خارج المنزل
فى كافيه
جلال ٠٠٠ كوثر احنا مش لازم نتقابل تانى
كوثر ٠٠٠( قالت وهى منهاره) انت بتقول أيه
لا انا مقدرش ابعد عنك انا بحبك
جلال ٠٠٠ كوثر نفين بتشك ان بينا حاجة
وهددتنى انها هتسيبنى لو اتأكدت ان بينا حاجة
كوثر ٠٠٠ طيب و ايه يعنى مش انتى بتحبنى
جلال ٠٠٠ كوثر انا عمرى ما حبيت غير نفين
إللى بينا ده مجرد غلطه
كوثر٠٠٠( بعصبيه قالت) غلطه انت بقالك معايا حوالى شهرين و جاى دلوقتى تقولى غلطة بعد ما اخدت إللى انت عايزه منى
جلال ٠٠٠ كوثر انتى عارفه كويس ان كل حاجة كانت بمزاجك انا ما اجبرتكيش على حاجة
كوثر ٠٠٠ أنا عملت كده معاك عشان بحبك كنت فاكرة انك هتتجوزنى
جلال ٠٠٠ اتجوزك انتى مجنونه انتى عايزانى اخسر بيتى عشان خاطرك . انا اساسآ لحد دلوقتي مش مصدق انى خونت نفين
كوثر٠٠٠( قالت كاذبه) انا ماكنتش عايزه أتكلم بس مراتك بردوا بتخونك
هنا صرخ جلال وقال بغضب شديد
جلال ٠٠٠ كوثر . اخرسى انتى فاكره مراتى واحده زيك
كوثر ٠٠٠ تمام انا هخليك تشوف بعينك
قالت جملتها ثم انصرفت
================
خططت كوثر مع أحد الرجال من معارفهم انها تظهر نفين على انها أمرأه خائنه
ثم بدأت فى تنفيذ خطتها
ذهبت للمنزل نفين و طرقت الباب
نفين ٠٠٠ كوثر خير
كوثر ٠٠٠ طيب مش تقوليلى اتفضلى الأول
نفين ٠٠٠ بصراحه انا مش فاضيه بجهز أكل
لبنان قبل مايجوا من المدرسة
كوثر مش هعطلك متخافيش
نفين ٠٠٠ تمام اتفضلى
بدون ان تنتبه نفين رشت كوثر عليها مخدر
لذلك سقطت نفين على الأرض غايبه عن الوعى
ثم وضعتها كوثر على الفراش و نزعت عنها ملابسها و تركتها بقميص نوم
ثم اتصلت على جلال و قالت له ان كنت تريد
ترى خيانة زوجتك احضر حالآ
بعد ذلك فتحت باب الشقة لرجل
ثم أخذت الرجل لغرفة النوم و قامت بألتقاط بعض الصور له مع نفين و هى مغيبه تمامآ
ثم خرجت من المنزل فى انتظار جلال
و اول ما وصل جلال قالت كوثر
كوثر ٠٠٠ فاكر يوم ما قولتلك على السباك ده هو نفس الشخص إللى جوه معاها
جلال ٠٠٠( بغضب قال) تعرفى لو طلعتى بتكدبى هعمل فيكى ايه
كوثر ٠٠٠ ادخل وانت تشوف بعينك
دخل جلال الشقة توجه لغرفة النوم كانت المفاجأة و الصدمه له عندما رأه زوجته نايمه مع رجل غريب فى نفس الفراش و بقميص نوم
هجم عليهم جلال مثل الوحش و يضربهم بكل قوته و خيانه تأكله من الدخل
و نفين لا تشعر بشئ لانها مازالت نائمه تحت تأثير المخدر
أما كوثر كانت بتحاول تبعد جلال عنهم
قدرت كوثر تجعل الرجل يهرب ثم صرخت وقال
كوثر ٠٠٠الرجل هرب يا جلال
حاول جلال يلحق الرجل لكنه فشل لذلك رجع
لنفين التى كانت مازالت نائمة ظل يضربها
بدأت نفين تفتح عينيها وهى لا تعلم
ما يحدث لها فهى مازالت ما تفوق من المخدر
تمامآ
هنا سحبها جلال و رماها بره الشقة
وأغلق الباب خلفها
ظلت نفين تصرخ و تتطلب منه ان يعطيها أى شئ تستر به جسدها
هنا اخذتها أحلام لشقتها و اعطاتها ملابس
لترتديها .
كانت نفين فى حاله لا يرثى لها مصدومه و مقهوره و مظلومه.. لذلك قالت ببكاء يمزق القلب
نفين ٠٠٠ أنا معملتش حاجة
أحلام ٠٠٠ اهدى يا حبيتى انا عارفه انك مظلومة . انا حذرتك قبل كده من كوثر
نفين ٠٠٠ أنا عايزه بناتى .
ظلت نفين عند أحلام إللى ان سمعوا صوت صراخ خرجوا من الشقة . هنا عملت نفين مصدر الصوت كان صوت صراخ بناتها
و جلال يعتدى عليهم بالضرب
اتجهت نفين لباب شقتها لكن هنا أوقفتها كوثر وقالت بشر
كوثر ٠٠٠ رايحه فين
نفين ٠٠٠ ابعدى من وشى
كوثر ٠٠٠ اسمعى يا حبيبتى انتى تنسى البيت ده خالص باللى فيه لكن جلال خلاص بقى بتاعى و انتى خلاص بححححح
نفين ٠٠٠ و انتى فكرك إللى عملتى ده هيعدى بالساهل اقسم بالله يا كوثر ما هسيبك
هنا بدأت كوثر تقلب فى تليفونها وتقول
كوثر ٠٠٠ تعرفى القميص الأحمر هياكل منك حته شوفى كده
هنا الصدمه الكبرى صورها هى و رجل غريبة بقميص النوم على الفراش مع بعض
كوثر ٠٠٠ فكرى كده لو بناتك شافوا الصور دى هيعملوا ايه اكيد هيكرهوكى .. ده غير جلال اللى هيرفع عليكى قضية زنا بالصور دى.. كمان ممكن أنشرها على النت تفتكرى أهلك لما يشوفوا صورة هيعملوا ايه.. ياااا دى تبقى فضيحة أهلك بعدها مش هيقدره يرفعوا راسهم قدام الناس تانى .
بلعت نفين ريقها برعب و قهر وقالت
نفين ٠٠٠ أنتى عايزه ايه يا كوثر
كوثر ٠٠٠ تخدى بعضك و تروحى على بلدك ومش عايزه أشوف وشك تانى و تنسى خلاص جلال و بناتك لو حاولت بس تشوفيهم انا هنفذ إللى قولتلك عليه فاهمه
يا حلوه
===============
العوده من الفلاش باك
===============
نفين ٠٠٠ ساعتها خوفت من الفضيحة وخوفت عليكى انتى و أختك. و خوفت على اهلى ماكنش بأيدى اى حاجة أعملها غير انى

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الهروب إلى المجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى