رواية قلوب قاسية الفصل الرابع عشر 14 بقلم هبة أحمد
رواية قلوب قاسية الجزء الرابع عشر
رواية قلوب قاسية البارت الرابع عشر
رواية قلوب قاسية الحلقة الرابعة عشر
الضابط طة / ماشى عرفنا و المطلوب تزود الولاد شوية عوزين نخلص
فتحية / مينفعش قولت ان لجنة من حقوق الانسان جاية تشوف الولاد
فريد / انا براكم
الضابط طة / انا مش هارتاح اللى لما اسجنك
فريد / انا عارف انك تقدر تسجنى بس ساعتها هاقول على كل اللى اعرفة انا عامل حسابى لكدة
فتحية / خلاص كل واحد يشوف وراه اية مش هنقعد نتخانق وانت ياطة وسع بحثك شوية الولاد الهاربين معاهم بلاوى لو ظهرت هنروح كلنا فى داهية
الضابط طة / انا مش ساكت بس المديرة بتاعتك غلطت انها بلغت بهروبهم من هنا
فتحية / كان لازم تعمل كدة علشان المسؤلية
الضابط طة / مسؤلية هم ليهم حد يسأل عليهم كانت طلعت ليهم شهادة وفاء وخلصنا بدل ما احنا دلوقت بنلف حولينا نفسنا
فريد / انت ناسى ان روحنا معاهم دول معاهم كل بلوينا مستجلة صوت وصورة الهانم كانت بتاخد زكرى من كل مصيبة نعملها
الضابط طة / هامسكهم بسرعة انا عندى اللى بيدور عليهم فى كل شبر فى البلد
فريد / تصدق انا اطمنت بكلامك دة وفرحتنى انت كل همك توزع البضاعة وتاخد نصيبك وتفرفش مع البنت اللى تعجبك
فتحية / شاورت لفريد خلص الكلام يلا امشى ياطة وهات البنات بدرى هاروح اشوف زوجى وبنتى لانى سايبها تعبانة متفتحش لحد غريب يافريد خدنى معاك لاول الشارع ياطة
فى محل الملابس
::::::::::::::::::::::::::
هنية / عوزين حاجة تانى
ياسمينة / هاجيب حاجة من السنترال وجاية
جمال/ خليكى وانا اجيب اللى انتى عوزاه
مريم / بص يا اخ اهدى كدة واركب عربيتك وانتظر لحد ما ناجى مش ناقصين خنقة
جمال / القمر يؤمر يخربيت اللى يزعلك خدو الاخت دى معاكم وتعالوا بسرعة
هنية / بطل غتاتة ياولد خلى بالك دول بنات متربية بجد انا مش مصدقة انهم متربين فى ملجآ
جمال / بصراحة هم فعلا بنات جدعة اللى ما فى واحدة ضحكت فى وشى هو انا شكلى وحش للدرجة دى
هنية / انت ربنا يخليك ويفرحك فى فرق بين ناس عارفينك ومتعودين عليك وعلى طبعك وناس اول مرة تشوفك
جمال / صح كلامك هتاتلى التيشرت المتعلق دة والنبى يا هنية
هنية / حاضر ياحبيبى تعالى ودخل المحل اشترت له التيشرت وطلعت
مريم / الحاج عويس راح فين مصيبة لو خطف الحاجة هنية وهرب
جمال / من خلف مريم مين الحاج عويس دة
مريم / يخرببيتك خضتنى غور من وشى ربنا يخدك
جمال / اركبوا وساق بسرعة رهيبة
مريم / هدى السرعة يخربيتك هاموت وقعدت تصرخ جامد
هنية / اهدى يابنتى سوق بالراحة ممكن
جمال / هى مالها دى هو انا كنت عملت حاجة
ياسمينة / انت انسان مستفز فعلا واخدت مريم فى حضنها وقعدت تطبطب عليها
هنية / اقف هنا وانزل هات ازازة مية وعصير بكت وتعالى
جمال / حاضر ماانا البلية بتعكم
هنية / بطل غلبة وانزل
مريم / نزلت من العربية وجلست على الارض وقعدت تصرخ بصوت عالى و بطريقة هستريا
شمس / خلاص ياحبيبتى متخفيش انتى بخير
ياسمينة / اهدى ياقلبى انتى بخير وهو وقف العربية محصلش حاجة لحد يلا بلاش قعدتك على الارض دى
مريم / انا خايفة اوى انا تعبانة اوى واغمى عليها
جمال / المية والعصاير اهم هى مالها
ياسمينة/ شيلى معايا ابت نركبها العربية
شمس / مش قادرة تعالى معانا ياخالتى
جمال / واقف مزهول والله ماكنت اقصد حاجة
هنية / اركبى ياشمس وانت شيلها ركبها اركبى جنبها يا ياسمينة
جمال / حاضر طب نفوت على اى دكتور الاول
ياسمينة / متشكرين لحضرتك اركبى ياخالتى
جمال / ركب وكمل الطريق ساكت
فرحة / ماما اخواتى جم انا هاروح ليهم انا وحشتهم صح
زكية / صح ياقلبى روحى لاخواتك
جمال / استنوا انا هاشيلها و ادخلها
ياسمينة / متشكرين خدماتك ونزلت وسندت مريم اللى بدأت تفوق
شمس/ تعالى نقعد على جذع الشجرة. علشان الهوا جوة الجوا كاتمة
جمال / انزل الحاجة وقال اسف مرة تانية والله ما كنت اقصد حاجة
هنية / روح للحاج ممدوح فى الغيط زمانة عوزك
جمال / حاضر وتركهم ووقف بعيد عنهم وهو زعلان
هنية / انتى كويسة يابنتى ولا اخلى جمال يروح يجيبلك دكتور
مريم / بصوت ضعيف انا بخير الحمد لله
هنية / الحمد لله المكان هنا حلو اوى بقولكم فى كراسى فوق السطح و طرابيزة كبيرة اطلعوا هاتوهم بدل ما انتم قاعدين على جدر الشجرة كدة
ياسمينة/ لم٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب قاسية)