رواية احببت من اسموها اختي الفصل الثاني عشر 12 بقلم جاسمين محمد
رواية احببت من اسموها اختي الجزء الثاني عشر
رواية احببت من اسموها اختي البارت الثاني عشر
رواية احببت من اسموها اختي الحلقة الثانية عشر
فهد بصلها بغضب وبصوت عالي…. اه حاجه تاني اللي بتتكلموا عنها دي بتكون مراتي يعني كل واحد يحط لسانه في بوقه عشان مخلهوش يتاخد معا ويشوف هيحصل في اي انتووووو سامعيننننننن 🌿🌿🌿🌿🌿
قدس بصتلوا بصدمه… مر. مراتك كيف وكان هيغمي عليها بس فهد شالها قدس وجري حطها في العربيه ولف ركب جنبها وساق العربيه ومسك ايدها وباسها وبحزن… متسبنيش انا والله اموت من غيرك وباس ايدها ودمعه نزلت من عينه
عند مروان معتز جه هو وفوزي
معتز… مروان في اي
مروان… شيل الاتنين دول بس وشوف فهد هيعمل اي وبعدين احكيلك خلينا نمشي من هنا
معتز… حاضر حاضر فوزي شيلهم وورديهم المكان بتاعنا
فوزي… حاضر ياباشاااا
عند فهد وصل المستشفي ونزل شال قدس ودخل بيها وبزعيق… حد يلحقني بسرعهه
دكتوره جت جري… في اي حضرتك
فهد… هوا انا لسه هسهره شوفهالي مالها
الدكتوره. بخوف… حاضر حاضر يافندم اتفضل دخلها الاوضه دي
فهد دخل قدس ورقدها علي السرير ومسك ايدها والدكتوره دخلت وره
الدكتوره… ممكن حضرتك تطلع بر عقبال ما اكشف عليها
فهد ببرود شد كرسي وقعد جنب قدس وهو ماسك ايدها… اتفضلي شوفي شغلك وانتي ساكته
الدكتوره بدات تكشف علي قدس
عند مروان
فاطمه بعياط… ها مردش برضوا
مروان… لا
معتز… طيب هيكون راح بيها فين
مروان… مش عارف بصوا استنوا شوي واكيد هيرن ويعرفنا
فاطمه… انا خايفه علي قدس وعايزه اطمن عليها
مروان… اكتر واحد تطمني علي قدس معا هو فهد فطمني
………….
الدكتوره… هي حصلها انهيار اكيد حصل حاجه صدمتها خلتها بالشكل ده بس انا اديتها حقنه وكمان شوي هتفوق وحاول تبعدها عن اي مواقف تزعلها
فهد… تمام هو انا ينفع اخدها وامشي صح
الدكتوره… عادي بس تاخد بالك منها اول ما تفوق تحاول تطمنها.
فهد… حاضر بعد اذنك وشال قدس ومشي
الدكتوره لنفسها.. ربنا يخليكم لبعض قليل لم بشوف الخوف فعنين شاب عشان واحدها ربنا يبعد عنكم اي حاجه وحشه
فهد خد قدس وراح شقته ودخلها رقدها في اوضته وباسها من راسها… مستحيل اخلي حاجه تزعلك او تاذيكي
ودفن وشه في رقبتها… بحبككك ياقدسي وطبع بوسها واتنهد وبعد عنها وطلع بر الاوضه ومسك تلفونه رن علي مروان
مروان… اي اخير رديت طمني علي قدس
فهد… قدس الحمدلله بخير
فاطمه بعياط… اديني اكلمها طيب
فهد… مش هينفع عشان نايمه دلوقتي وشوي كدا هتصحي ولم تصحي وتكون كويسه هخليها تكلمك
مروان… فهد انت فين طيب
فهد… انا في شقتي بس متعرفش امي عشان متنزلش وتحاول تاخد قدس عشان مش هخليها تاخدها وهنتخانق
مروان.. اممم طيب هنقولها اي لو سالت عليها
فهد بتفكير… قولها هتنام عند فاطمه النهارده عشان امتحاناتهم قربت وهيذاكرو سوء ولو رنت علي فاطمه تبقا تفهمها انها عندها
مروان… اممم ماشي بس انا هاجي اطمن عليها
فهد… مروان مش قادر اتكلم فابقا اطمنوا بكرا المهم سلام دلوقتي عشان مش قادر وعايز ارتاح
مروان… حاضر واه صح معتز خدهم ودهم المخزن
فهد بشر… تمام قدس تكون كويسه وانا هظبطهم سلام
مروان… سلام
فهد خد نفس طويل وقام ياخد دش عشان يفوق قبل ما قدس تصحي
حنان… مروان قدس اختك فين برن عليها مش بترد
مروان بتوتر… معرفش اه هي كانت قايلالي انها هتروح عند فاطمه تذاكر ولو اخرو هتنام هناك وقالتلي. قول لماما
حنان… ازاي ده ومتقوليش ليه انا انا هرن عليها تاني واشوفها تتصرف من دماغها ليه
عند فهد
اخد دش وكان لابس بنطلون قطني وصدره عريان وبينشف شعره وسمع صوت شهقات قدس دخل الاوضه جري
فهد بقلق… قدس حبيبتي مالك
قدس وهي لسه نايمه… اب. ابيه ف فهد متسبنيش وقامت مخضوضه وحضنت فهد وفهد حضنها وقعد يمشي ايدو علي راسها يطمنها
فهد… حبيبتي اهدي ده حلم انا جنبك
قدس وهي حضنه جامد ومش واعيه اصلا… لا انت هتسيبني
فهد… والله ما اقدر اسيبك اهدي بقا وقعد يطمنها لحد ما هدت وفتحت عينها واتصدمت لم لقت نفسها حاضنه فهد وهو مش لابس حاجه بعدت عنه وحطت ايدها علي وشها ووشها احمر من الكسوف
قدس… ابيه البس حاجه
فهد بمشاكسه… ههههه انا بحب اقعد كدا
قدس… ابيه عشان خاطري عيب كدا البس حاجه احسن اعيط
فهد بضحك… هههههههههههه
قدس بدون وعي بعدت ايدها عن عيونها وسرحت في ضحكته… بحبك ضحكتك اوووي يابيه
فهد غمزلها… طيب متحبيني انا دانا حتي جوزك
قدس افتكرت اللي حصل وقامت بسرعه من علي السرير
فهد… قدس مالك في اي
قدس… انا عايزه افهم انت جوزي كيف وانا اتجوزتك ايمتا
فهد .. اهدي طيب واقعدي وانا افهمك كل حاجه
قدس بعصبيه وصوت عالي…. لااااا عايزه افهممم دلوقتي
فهد بعصبيه… قدس متعليش صوتك علياااا
قدس بخوف… فهمني طيب
فهد حاول يهدي نفسه عشان متخافش منه… تعالي معايا طيب ناكل الاول واسمعي الكلام ومتعرضنيش عشان مش بحب اللي يعارضني ومسكها من ايدها وقعدها علي السرير… خليكي هنا لحد ما اروح اجبلك الاكل انا طلبتلك الاكل اللي بتحبيه وسابها وطلع جاب الاكل ودخل قعد جنبها علي السرير وبدا ياكلها
قدس… فهمني الاول
فهد… وحياتي عندك هفهمك كل حاجه بس مش دلوقتي ممكن
قدس.. ايمتا طيب
فهد… قريب كل حاجه هتعرفيها بس خليكي واثقه اني مستحيل اعمل حاجه تزعلك او تاذيكي وانا جوزك
قدس بصتلوا بصت حب وحست بكلامه انه كله صدق فهمزت راسها بحاضر
فهد… يلا بقا افتحي بوقك وكلي واسمعي كلامي
قدس فتحت بوقها من غير كلام وهو اكلها من غير اعتراض ولا اي صوت وخلص وطلع الاكل ورجع قعد جنبها ومسك ايدها
فهد… مالك
قدس.. مافيش بس انا لازم اروح عشان ماما لو عرفت اني هنا اكيد هتتعصب عليا
فهد… ماما متعرفش انك هنا احنا قولنالها انك هتنامي عند فاطمه النهارده عشان خفنا تشوفك بالحاله دي ويحصل حاجه فانتي نامي هنا واصحي روحي الجامعه وبكرا ابقا اطلعلي فوق
قدس… اممم حاضر طيب انا هنام هنا علي السرير وانت هتنام فين
فهد حط ايدو علي راسه كانه بيفكر… اممم هنام هنا جنبك علي السرير
قدس بدون وعي… نعم ياعنييييييي
فهد بصدلها بصدمه وقدس خدت بالها من اللي قالته… ها مش قصدي اسفه المهم بطل هزار ورح نام في اوضه تاني
فهد… اممم هنام طيب علي الكنبه اللي في الاوضه دي
قدس بحراج.. مش هعرف انام علي راحتي عشان مش هعرف انام بلبسي ده
فهد… تعالي خدي قميص مني البسيه
قدس بكسوف… كيف ده
فهد… انتي لابسه بنطلون برموده تحت الدريس صح
قدس.. اه
فهد.. تمام خليكي لابسه والبسي القميص بتاعي اللي هيكون جايب ركبتك ده يااوزعه وبس
قدس ضربته في كتفه… انا مش اوزعه
فهد… ههههه اوزعه
قدس مسكت المخده وضربته بيها… اطلع بررر عشان اغيررر
فهد… ههههههه وغمزلها طيب متغيري قدامي دانا جوزك والله وعادي
قدس وشها احمر من الكسوف
فهد… يخربيت حلاوتك لم بتتكسفي بت انتي انا ممكن اتهور ها وانا عرفتك
قدس بحراج… ابيه برررر
فهد…. حاضر وقام طلع بر عشان كفايه عليها كدا
عند حنان..
حنان… فاطمه حبيبتي قدس فين عماله ارن عليها مش بترد
فاطمه… قدس نايمه كنا جينا من الجامعه تعبانين فقولنا ننام شوي ونصحي نذاكر بليل
حنان… اممم ماشي ياحبيبتي ابقا خليها طيب لم تصحي تكلمني
فاطمه… حاضر ياطنط
حنان… سلام
فاطمه… سلام
عند فهد
قدس لبست قميصه اللي كان جايب فوق ركبتها بحاجه بسيطه وبنطلون برموده لتحت الركبه وقدس واقفه وحاضنه نفسها وبتشم في ريحت فهد اللي في قميصه بعشق
فهد خبط … قدس خلصتي
قدس.. ها ايو
فهد دخل وجابها من فوق لتحت بيتامل فيها وفي شعرها المفرود علي ضهرها وقرب منها وهو لسه سرحان في جمالها وبحب… يخربيتك انتي عماله تحلوي ليه كدانا البسك اي ولا اعمل فيكي اي عشان اخبيكي من اي حد
قدس بصت في الارض بكسوف وفهد رفع وشها بايدو
فهد… طول ما انا عايش راسك متنزلش انتي سامعه
قدس بحب… حاضر
فهد.. يلا ننام بقا
قدس… روح نام علي الكنبه طيب
فهد نام علي السرير
قدس… ابيه روح علي الكنبه عشان انا مش هعرف انام عليها
فهد… ومين قال انك هتنامي علي الكنبه وشدها لحضنه وقعت عليه وزاح شعرها اللي جه علي وشها… انتي هتنامي في حضني عشان مستحيل ابعدك عن حضني ده ابدا
قدس بكسوف… ابيه مينفعش وقوم البس تيشرت
فهد حضنها جامد وغمض عينه… هششش نامي ياحبيبتي عشان مش هتتحركي من حضني ولا انا هقوم البس حاجه
قدس قلبها كان بيرفرف وبدق جامد من قربها ليه ومن كلمه حبيبتي دي وفضلت صاحيه شوي تبصلوا لحد ما نامت وهو حس بنتظام انفاسها علي صدره حضنها جامد ودفن وشه في رقبتها ونام
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت من اسموها اختي)