روايات

رواية انتقام السلطانه الفصل الأول 1 بقلم شهد وائل

رواية انتقام السلطانه الفصل الأول 1 بقلم شهد وائل

رواية انتقام السلطانه الجزء الأول

رواية انتقام السلطانه البارت الأول

انتقام السلطانه
انتقام السلطانه

رواية انتقام السلطانه الحلقة الأولى

في احده ليلي الشتاء كانت سيده تتلم وتبكي وتصرخ بسبب الم الولاده وحتي فاق الجميع علي صراخ طفله جميله وغابت امها عن الوعي طلعت الدايه بتزغرط وبفرحه بنت جابت بنت كيف القشطه
محروس بشماته بنت تاني الله يكون ف عونك يخويا قصدي رابع وضحك وذهب اللي غرفة بدون حتي مباركه لاخوه
سيده بشماته قال يمخلفه البنات يشيله الهم للممات مبروك يبني تتربه ف عزك هي واخواتها وذهبت هي الاخره غرفته
اخد رفعت ابنته الصغيره كانت تشبه القمر وكانوا بجانبه بناته الثلاثه شوفوا اختكم جميله ازاي كيفكم كيف البدر المنور
شمس قالت ابنته الكبيره الذي عمرها سبع سنوات جميله جوي يبوي طلعه شبه امي جوي مش هنطمن علي امي ولا اي
روح قالت ابنته الذي عمرها خمس سنوات اسمها هيكون اي يبوي شكلها جميل جوي
قمر قالت ابنته الصغيره الذي عمرها اربع سنوات حور يبابا عشان نكون شمس قمر حور روح
رفعت هيكون اسمها حور وخدهم وراح لزوجته
سلطانه بنت صح والله يخويا نفسي اجبلك الولد والله نفسي بس دي حكمة ربنا وعلي فكره بقا البنات طيبين اوي وحبايب ابوهم
رفعت وحضن بناته دول نور عين ابوهم دول في حد يقولهم لا دول رزق ي سلطانه هخلي بدريه تعملك شوربة خضار ترم عظمك وذهب رفعت
سلطانه قربي اختك ي شمس ارضعها منمتوش لي لحد دلوقتي انتوا يصغيرين
شمس نطمن عليكي يما صوتك كان جايب اخر البلد كله وستي وعمي نكدو علي ابويا جوي
سلطانه يارب مليش غيرك حنن قلبهم علي عيالي لو حصلي حاجه أنا ولا جوزي مفيش غيرهم حنن قلبهم يارب وعده شهرين وسلطانه بدأت تشتغل ف شغل البيت زي زمان
روح بعياط يماما بدر ضربني وشتمني
سلطانه شوفي ابنك ي سمر البت هتموت من العياط ملوش يضربها
سمر بشماته اخوها يكسر رقبتها وهي مش ليها اخوات ولاد اصلا جيبي ليهم ولد بدل خلفتك بنات بنات وابني راجل الدور والباقي علي بنتك
سلطانه بنتي لسه صغيره ي سمر ولما يجي رفعت ليا كلام معا
سيده وهتقولي اي يبنت البواب انتي اللي زيك رأسه تكون ف طين وانتي مخلفه لحد دلوقتي اربع بنات انا لما يجي ابني خلي يتجوز عليكي أنا عايزه اشوف ابن لي
سلطانه بحزن اللي تشوفي يما أنا خلصت كل حاجه ف دوار هاخد بناتي ونقعد ف اوضتي لحد ما جوزي يرجع من الغيط وخدت سلطانه بناتها وبعد وقت جي رفعت وامه سخنته علي سلطانه
رفعت بغضب جرا اي يسلطانه هي امي عيله معاكي يبنت مسعود وبناتك اللي مش عرفتي تربيهم ترد علي مرات عمها وستها
روح مردتش عليهم بدر ضربني وجيت قالت لامي وامي قالت لمرات عمي
رفعت ويكسر نفوخك وبكرا هتجوز ي سلطانه وجيب الواد اللي يحكم البنات دي بدل خلفتك اللي كلها بنات دي وفعلا اتجوز رفعت وكانت اسود ايام حياته بتعشها وبعد شهر حملت ضرتها وكانوا فرحانين كان هي مكنتش بتحمل وبعد ٣شهور عرفت سلطانه انها حامل واتصدمت ازاي بنتها لسه مكملتش خمس شهور علي بعض تحمل تاني وعرفت البيت وضحكو عليها
سيده بشماته اي يمرات ابني غيرانه ولا اي متخفيش هتكون بنت زي كل مره
فردوس الحمل يما تعبني جوي مش قدره منه اصله ولد روحت كشفت مع امي عند الحكيمه وقالتلي ولد وشكلهم اتنين
سيده وبتزغرط لولولوي يالف نهار ابيض يالف نهار مبروك
فردوس الله يبارك فيكي يما مش هقدر اعمل شغل ف بيت عشان تعبانه
سيده وده ينفع برضوا سلطانه هتقوم بالواجب وكمان مرات محروس حامل برضوا وهتريح هي كمان أصل حملها متعب
سلطانه بس انا كمان يما هتعب اشمعنا يعني أنا اللي هخدم علي دوار كله
سيده بغضب انتي بتقولي ليا اعمل اي ومعملش اي يبنت البواب طيب جوزك يجي من برا جي محروس ورفعت
محروس امال فين مراتي يما اوعي تكوني خلتيها تعمل حاجه يما
سيده ودي تيجي برضوا لا يحبيب امك سيبها نايمه رفعت مراتك صوتها عالي عليا واسال مراتك فردوس تقولك
رفعت وبص لسلطانه قومي بوسي راس امي وايديها وقدامي علي الاوضه يلاا سلطانه سمعت كلامه وداخلت الاوضه وضربها بدون رحمه ومكنتش تعرف مين اللي قدامها هو ده جوزها اللي حبها هو وعيالهم وبدأت المشاكل اكتر واكتر وعددت شهور حامل فردوس وسمر وكان لسه سلطانه حامل
فردوس بقولك اي قومي ادعكي رجلي ي سلطانه مش قدره الواد تعبني جوي
سلطانه وطفح الكيل معاها اي شايفاني قدامك خدامه ي فردوس لحد هنا وخلاص أنا زهقتت
فردوس وقامت ومسكتها من شعرها وحيات امك يبنت اللي قولتلك علي تعملي انتي فاهمه
شمس بعدي ايدك عن امي انتي فاهمه والله لندمك علي كل حاجه بتعمليها فينا
فردوس وضربتها بقلم وزقتها ابعدي وانتي بومه زي امك وسلطانه شافت بنتها وهي بتضرب قدامها مش استحملت وزقت فردوس وقعت علي بطنها وهي صرخت
فردوس الحقوني يناس عايزه تقتل ابني الحقوني ااااه مش قدره الحقوني
سيده يمراري عملتي اي محروس رفعت الحق مراتك يبني سلطانه بتحاول تق*تل ابنكم وجي رفعت وشال وبص. لسلطانه بتوعد وبعد وقت وصلوا علي بيت وكانت فردوس ولددت ولدين وكانوا فرحانين بيهم ورفعت شاف سلطانه ضربها بقوه بدون رحمه وهي كانت عايزه حد يساعدها منهم
رفعت وضربها ف بطنها روحي وانتي طالق وخدي بناتك ي سلطانه وبرا وشدها من شعرها وعيالها وراها وداخل جاب حور ورامها لسلطانه بدون رحمه امشي مش عايز اعرفك ولا انتي ولا بناتك
شمس بكره وتوعد هنرجع تاني متخفوش وساعتها هندمكم كلكم وبصت لفردوس هندمك ي فردوس هندمك اوي
كانت ماشيه سلطانه وبناتها والدم يسيل منها وبتعيط بحرقه على نفسها وعلي بناتها اللي ملهمش ذنب ف كل ده وتعبت اكتر وقعت علي جنب وهي بتتنفس بصعوبه
سلطانه وبتاخد انفسها بصعوبه شمس خلي بالك من اخواتك انتي فاهمه اخواتك ف رقبتك ي شمس انتي كبيرة اخواتك ي شمس وغمضت عيونها بستسلم و…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام السلطانه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى