روايات

رواية طفله غيرت شيطان الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم بسملة حسن

رواية طفله غيرت شيطان الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم بسملة حسن

رواية طفله غيرت شيطان الجزء الحادي والعشرون

رواية طفله غيرت شيطان البارت الحادي والعشرون

طفله غيرت شيطان
طفله غيرت شيطان

رواية طفله غيرت شيطان الحلقة الحادية والعشرون

دكتوره بحزن: عندها انهيار عصبي
مراد بص لي زين بصدمه: انهيار عصبي
اي الي وصلها لي كده
الدكتوره بصت علي زين برعب:
بعد اذنكم و مشيت قبل ما حد يتكلم معاها
مراد مسك في زين: عملت فيها اي
زين زقها و اتكلم بعصبيه: اغتص” بت بسببك
نزل الخبر عليهم زي الصعقه مقدرش تتكلم غير حنان قربت من زين و ضربتو بي القلم
حنان بصريخ: ليه بقيت شبهو ليه ياريتني كنت مو”ت قبل ما اسمع انك عملت كده
زين بضعف: امي انا
حنان بصريخ: متقوليش امي دي انا مش امك
مش ام لي واحد حيوان زيك انسا انو كان ليك ام وانا هعتبر ان انت موت بالنسبالي.
يالا يا محمود نمشي.
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
محمود مسك ايد حنان و مشيو
اسيل بكره: انا قولتلك لو سجده سامحتك انا هعترف انك اخويا لكن بالي انت عملتو دا محدش هيسامحك ولا حته انا
انا بستحقرك فاهم يعني اي بستحقرك
و سابته و مشيت
مراد قرب من زين ب”شر: والله العظيم لا هندمك علي الي عملته في سجده و كسرت قلبي متفتكرش انو ابن الكل”ب باعها ليك كده ملهاش حد لا الي يأذي بنتي اموتو بي ايدي وانت كسرتها
خالد: اهدى يا مراد
مراد بغضب: مفيش حاجه اسمها اهدى انا اختي عندها انهيار عصبي بسبب مين بسبب صحبك
بس خلاص انت هطلقها فاهم
زين بهدوء: بس انا مش هطلق سجده انا بحبها
مراد بسخرية: بتحبها تروح تغ”تصبها انت فاكر نفسك حد هيحبك ده انت شيطان
خالد بزعيق: مراد خلاص كفايه
مراد سابهم و دخل عند سجده
خالد: معلش يا زين هو الموضوع صعب
زين بحزن: و هو قال اي منا فعلا شيطان محدش بيحبني ولا هيكون ليا عيله انا شيطان فاهم يعني اي شيطان
زين خرج من المستشفى و ركب العربيه
زين فضل يلف في الشوارع ولحد ما دخل عند بار و فضل يشرب بي شرا”سه علشان ينسا الي هو عمله
في نفس الوقت مراد قاعد عند سجده و مسك ايديها
مراد: قومي يا حبيبتي وانا هطلقك منو قومي يا روح مراد
وانا هجيبلك الشوكلاته الي بتحبيها
بجد هتجبلي ولا بتضحك عليا زي كل مره
مراد بيبص شاف سجده فاقت حضنها جامد
سجده بوجع: اااااه
مراد بعد عنها بخوف: انا اسف في حاجه وجعاكي
سجده بوجع: حته لو في مش هتقدر تعمل حاجه
مراد: انا عارف ان اللي الز”فت عمله فيكي بس وحياتك عندي لاهندمه علي اليوم الي امه ولدته في
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سجده بعياط: خليك جنبي يا مراد انا خايفه اوي
مراد: طول منا جنبك يا روح مراد عمرك ما تخافي
عده يومين و مراد مسبش سجده و كل شويه حنان و اسيل يروحو يطمنو علي سجده و زين مجاش و خالد قلقان عليه فضل يدور عليه بس مفيش فايده
الدكتوره كتبت علي سجده لي خروج
مراد بحنيه: جاهزه يا روحي
سجده هزت راسها بي اه و طلعت
كانت اسيل جايه عليهم
اسيل: اي ده رايحين علي فين
مراد: خلاص هنمشي من هنا
اسيل لسه هتتكلم جه خالد
خالد ببتسامه: حمدالله على السلامة يا سجده
سجده بهدوء: الله يسلمك يا خالد
سجده فضلت تدور بي عنيها علي زين
خالد لاحظ كده: متعرفيش زين يكون راح فين يا سجده
مراد بعصبيه خفيفه: سجده متعرفش حاجه و ياريت متجبش سيرت ابن ***
سجده مسكت ايده: مراد بطل شتايم انت متعرفش انك بتشيل ذنوب علي كل حرف من الشتيمه
مراد باسف: اسف يا حبيبتي مش هشتم تاني
خالد: سجده متعرفيش مكان معين زين بيروح فيه
سجده: لا يا خالد معرفش و ياريت متجبليش سرته تاني
خالد لسه هيتكلم وقف علي صوت زين
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين:في واحده مبتحبش سيره جوزها
مراد بعصبيه: كويس انك جيت ارمي عليها يمين الطلاق ياما والله اموتك
زين بهدوء: سجده انا عايز اتكلم معاكي
سجده مسكت في مراد بخوف
مراد بعصبيه: اتكلم معايا انا هي ملكش دعوه بيها
زين بضعف: علشان خاطر ربنا يا سجده انا عايز اتكلم معاكي شويه
سجده بخوف: لو عايز تتكلم يبقا اتكلم هنا انا مش هروح معاك في حته
زين: انا عارف ان اللي عملته فيكي غلط و انك مش هتسمحيني بس انا بحبك ايوه بحبك و عايز نبداء مع بعض من جديد انا عارف انو هيكون صعب عليكي
سجده: بي السهوله دي عايز ابداء معاك انت متعرفش عملت فيا اي انت كسرتني
زين بضعف: انا اسف يا سجده اسف يا حبيبتي
سجده بعياط: انا مش حبيبتك انا بكرهك و مش عايزه اكون علي ذمتك تاني
مراد: اهو انت سمعت بي ودانك هي مش عايزاك يبقا طلقها
زين: وانا عندي اموت ولا اطلقك
خالد: بس يا جماعه احنا في المستشفى و الناس بتتفرج علينا
مراد: فهم صحبك انو خلاص مفيش رجوع يالا يا سجده
زين: سجده انا اسف بس ارجعي ليا وانا هعوضك عن كل حاجه وحشه
سجده: عمرك ما ترجعلي الي عملته
مراد خد سجده و مشي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
اسيل قربت من زين: شوفت انت وصلت نفسك و سجده لفين
زين بثقه : هرجعها ليا و هتشوفي
اسيل ضحكت بسخرية: ده اي الثقه دي عموما انا هستنا لحد ما ترجعها ليك
و سابته و مشيت
خالد: هتعمل اي يا زين
زين بتحدي: هرجعه سجده ليا و هتكون مراتي
سجده راحت عند مراد في البيت
مراد بحنيه: انسي كل الي حصل و متفكريش في حاجه
سجده ببتسامه حزينه: ان شاءالله يا حبيبي
مراد: طيب انا هسيبك ترتاح شويه عقبال ما اروح مشوار صغير و هاجي
سجده: روح يا حبيبي متخافش عليا انا هنام بس
مراد باس دماغها و قام: ماشي يا سجده وانا جاي هجبلك البيتزا الي بتحبيها
سجده بفرح: وانا هستناك
مراد سابها و نزل و سجده قامت اتوضيت و صلت لحد ما سمعت صوت في الشارع قامت لبسته الاسدال و النقاب و بصت من البلكونه شافت زين قاعد فوق العربيه و ماسك الجيتار في الشارع و عمال يغني لي سجده
زين بغناء: ارجعلي انا قلبي معاك مش قادره انسي هواك يا حبيبي يا احلي ملاك يا روحي روح
(تامر حسني ارجعلي انا قلبي معاك )
زين فضل يغني و الناس بتتفرج عليه قد اي صوت زين جميل جداً
زين خلص الاغنيه و الناس بدأت تسقف
سجده بصتله بدموع و دخلت الاوضه
زين: شكلي هتعب معاكي اوي يا طفلتي بس انا وراكي لحد ما ترجعي تاني
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سجده دخلت قلعت النقاب و فضلت تعيط
عده حوالي اسبوعين و زين يغني تحت البيت و يجيب هدايه لحد ما في يوم زين مجاش
سجده بقلق: يا ترى مجاش ليه
عقلها: اي خايفه عليه مش هو ده الي اغتصب”ك
قلبها: ايوه هو اغتص”بني بس عمال يطلب مني السماح اديله فرصه سامحي ده ربنا بيسامح انتي يا عبد مش هتسامحي
عقلها: اهو انتي قولتي ربنا مش انا عمري ما هنسا
قلبها: لا هتنسي عارفه ليه علشان بتحبيه والي بيحب بيسامح
عقلها: تحبي الي اغتصب”ك تحبي الي كسرك تحبي مين بطلي هبل ده زين الي معروف بي شيطان
سجده سمعت كلام عقلها و اقتنعت
سجده خرجت لي مراد بره
سجده: مراد حبيبي عايز اقولك علي حاجه
مراد بحب: قولي يا قلبي
سجده: انا عايزه اروح الجامعه بقالي كتير مرحتش
مراد: ماشي يا سجده وانا الي هوديكي
سجده بفرح باسته من خده: شكرا يا حبيبي
مراد بحب: مفيش شكرا يالا علشان تنامي
سجده دخلت الاوضه و لبسته النقاب و دخلت البلكونه استنت زين بس هو مجاش لحد ما دخلت قعدت علي السرير و فضلت تفكر هو مجاش لي لحد ما نامت
تاني يوم سجده صحيت و قامت صلت و لبست و مراد وصلها
مراد: اول لمه تخلصي اتصلي بيا هاجي اخدك متمشيش لي واحدك
سجده: حاضر يا مراد
اسيل جت سلمت علي سجده
سجده: في محاضرات راحت عليا كتير
اسيل:لا منا كنت بجبلك كل المحاضرات المهم يالا علشان في دكتور جديد هيجي عندنا
سجده حست بي دخوه مسكت في اسيل
اسيل بخوف: مالك يا سجده
سجده بدوخه: مش عارفه يا اسيل حاسه بي دوخه
اسيل:طيب تعالي نروح الحمام اغسلي وشك
و فعلا البنات دخلو الحمام و سجده قلعت النقاب و اسيل طلعت عصير من شنطها
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سجده برفض: لا يا اسيل مش عايزه
اسيل:يابنتي اشربي علشان الدوخه تروح
سجده لسه هتعترض اسيل شربتها العصير بي العافيه
سجده: طعمه وحش اوي يا اسيل
اسيل استغربت: طعمها وحش ده طعم تفاح الي بتحبيه
سجده بصت في الساعه شافت انهم اتأخرو عشر دقايق من
المحاضره
سجده بستعجال لبست النقاب: يالا بسرعه اتأخرنه
و لسه هيخشو المحاضره
العميد وقفهم: انتم متأخرين عشر دقايق
اسيل و سجده بي صوت واحد: زين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله غيرت شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى