رواية نسر القمر الفصل الخامس عشر 15 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر الجزء الخامس عشر
رواية نسر القمر البارت الخامس عشر
رواية نسر القمر الحلقة الخامسة عشر
الدكتور وائل :تحااليلكم لاتنين كلها طبيعيه ونسبة الحمل الطبيعي كبيرره جدا ليه عمليه الزرراعة بس
نسر بغضب :لاني عااايز كدده مزاجي كده العينات عندكم خليهم يبتدوا وبص عليه بغضب وزي ما قوولتلك لوو تقدر تجيبلي توائم
بنك الحظ،هيتفتحلك ووعد مني لهتبقى من اغنى اغنياء مصر
الدكتوور :مش عااارف اقوولك ايه انا هزررعلها اكتر من وااحد لكن بنية جسمها ضعييفه هتقدر تستحمل توائم
نسر مسكه من قميصه بغضب :تعرررف لوو جرااالها حااااجه اقسم بالله ما هيعدي عليك نهاااار
وائل نززع نفسه من بغضب :انا بقووولك الي احتمااال كبييير يحصل وبعدين يا أخي لوو خااايف عليها اوووي كدده ما تسيبها تحمل طبيعي وهي ما عندهاااش،موانع ولا اي حااااجه
نسر قررب منه بغضب :هتززرعلها وهتقوووم بالسلاااامه ومش هيحصلها حاااجه فااااهم وواللهي لو قمر اتأذت لانزع امك من النقااابه دي كلها وانت حر وانهي حياااتك باايدي دي
وائل بصله بغضب وضررب علئ الممرضه :خلي الدكتووره تبتدي بعملية الزرراعه
نسر كااان واقف بااب اووضة العملياااات وقلبه هيووقف وشفااايفه مزررررقه عدت ساااعه واتنيييين ومفيش،خبر
بعد مده خرررجت الدكتووره
نسر جرري عليها بتوتر :طمنيني
الدكتووره بابتسااامه :الحمدلله كله خيييير ربنا يرزقكم بالذريه الصالحه
نسر :قمرر كويسه
الدكتووره :من لهفتك عليها شكلك بتحبها جدا
نسر بلهفه :اقدرر اشوووفها
الدكتوره :هي شوويه وهتفوووق لكن اوول ما يعدي اسبوووعين تيجوا نتأكد ان الحمل ثبت باذن الله
وغييير كدده ممنووع تتحررك اوو تتداايق لازم تفضل نااايمه على ضهررها الاسبووعين دوول والاهم من ده كله ممنووع اي علاقه ما بينكم فااهمني صح
نسر :انشاء الله شكرا ليكي
نسر دخل عند قمر كاااان نااايمه زي الملاااك
نسر قررب منها بابتسااامه وباااس دمااااغها :هتبقي ام عيااالي وشررد صدقيني ما كانش نفسي يحصل ده لكن انتي يا قمر انتي الي جبرتيني اعمل كدده وبحززن ظااهر بعنيييه
تعرررفي انتي اووول حد قلبي يدقله فعلا انا بحبك واتغيييرت على شااانك ومن يووم ما قلبي دقلك وانا بعااملك كويس وبعدت عن كل حاجه تأذيكي بعدت عن الستات والمشروووب والسهر لكن لما شوووفتك بتاااخدي منع الحمل كسرررتي قلبي كاااان باامكانك تيجي تقووليلي مش عاايزه عياال دلووقت ولو رفضت سااعتها اعملي الي عااايززاه لكن انك تستغبيني وتستغفليني جررحتيني اووي تعرررفي انا كنت هموووت واجيب عيل منك انتي وكنت ما بحبش،افتح المووضوع على شاان ما ازعلكيش حتى لما كلمتي ماااما عن الحمل عاندت مااما على شااانك لكن انك تاااخدي منع حمل للدرجاادي كارهااني كان باامكاانك تاااخدي باايدي للطريق الصح بحبك ليا ده لوو كان اسمه حب من الاسااس لكن انتي قبلتي بالوواقع تعررفي وانا بقرربلك ايااام كتيير بيكوون نفسي تعندي تصدي اي حاااجه ما تبقيش لووح تلج احيااانا كتييير بقررف من نفسي وانا معااااكي كررهك ليا بيقررفني من رووحي ليه ما حااولتيش تغيييريني ليه تضطرريني اعمل كدده للاسف انا تغيييرت وحبيتك وانتي كررهتيني لكن هووعدك الي جاااي كله هيبقى فررح لكن انتي تتقبليني
هنا قمر تململت
نسر بعد عنها بسررعه وقعد ببرووود قدااامها
قمر بصدااع ::انا فين
نسر ببروود :حمدالله على سلامتك طبعا نسر كااان خااايف من رد فعلها لكن مصدر البروود
قمر بصت حوواليها :في ايه انا فين
نسر قررب منها بابتسااامه وهو بيمسح على شعررها :بالمشفى يا حبيبتي
قمر بتذكر :ليه انا آخر حاااجه فاكرراها اننا كنا بالعرربيه ومش فاكرره حاجه تاانيه
نسر بهزاار :مبروووك يا قمووره هتبقي ام يا حبيبتي
قمر بعدم فهم :مش،فاااهمه
نسرر :ايه الي مش،فاااهمااه هتبقي ام
قمر بغضب :ازااااي انت عملتلي ايه وايه الي جااابني المشفى انا مش فيا حااااجه انا كنت كويسع
بثووواني كااان نسر محاااصررها ومااسك ايديها جااامد ومعتليها
بص في عنييها :انا عملتلك عملية زررراعه وبغضب وهو بيشد على ايدها
هتجيبيلي عياال كتييير واوعي تفكرري تررفضي يا قمرر لاني واللهي مجنووون وبقيت مجنوون بيكي بجد وحياااتك تنتهي بلحظه انتي وعيلتك لوو رفضتي فااهدي كدده لان عياالي دلوووقت ببطنك
قمرر كاانت دمووعها بتنززل ومصدوووومه مش،مصدقه الي بيقووله
خبط البااب
بعد نسر عنها بتهديد :مش عاااايز اسمع صوووتك فاااهمه
قمر كاانت مصدووومه بجد وبنفسها مستحيل يعمل كدده اكيييد بيهزر
دخلت الدكتووره
الدكتوره بابتسااامه :حمدالله على سلامتك يا مداااام قمر
قمر بدمووع :هوو ايه الي حصل
الدكتووره وهي بتفحص ضغطها :الحمدلله عمليتك ناااجحه جدا ربنا يتمملك على انا سمعت انكم بقاالكم سنين بتستنوا الخبر ده
قمر بصدمه :خبر ايه ..
الدكتووره:خبر الحمل لكن اهم حاااجه تجووني بعد اسبووعين على شااان نطمن ان كله تمااام انشاء الله
يالله حمدالله على سلامتك وبصت على نسر استااذ نسر تقدر تخرررجها اموورها تمام الحمدلله
هبعتلك ممررضه تسااعدها
نسر اومألها برراسه وعينه من قمر الي الصدمه محتله كل معاالمها
نسر قررب منها بعد ما خررجت الدكتووره
ومسح علئ شعررها ومسح دمووعها :ما تعييطيش انا عملت كده من حبي ليكي نفسي انتي الي تبقي ام عيااالي نفسي تدي حياااتنا فرررصه نفسي نبقى عيله جميله وما اشووفش نظررات كرره من عنيكي الجمييله دي
قمر بصرراخ هستيييبري :ابعدد عني ابعد عني انت مجنووون انت انت لازم تشووف دكتووور نفسي انت مش طبيعي انا بقيت بخاااف على رووحي وانا معااااك طلقني طلقني
نسر مسك درااعها بغضب وقررب وشه من وشهاا واتكلم بصووت يخوووف :اشششششششششش صوووتك ما اسمعووووش فاااهمه ولادنا ببطنك دلوووقت بقئ امرر واقع وهتتقبليه فاااهمه ولو علي صووتك اقسم بالله ما حيهمني حد هنا واعمل جريمه هنا هوو
قمر داررت وشها عنه ودخلت الممرضه سااعدتها تبدل هدوومها
ونسر حملها
قمر بغضب :نززلني نزلني انت مجنوون
نسر ببرود :جنااان الحب بقى تعملي ايه
نسر ركبها العررربيه لكن ما كااانش رايح طرريق القصر
قمر بغضب :احنا رايحين فين انتي هتجنني
نسر فضل ملتززم الصمت
قمرر بصرراخ :احنا راايحين فيييبببن ده مش طرريق القصر
نسر وقف العررربيه ببروود وصبااعه بيلمس وشها بحنيه
هرووح انا وانتي اسبووعين شاليه بتااعي على النيييل
قمر :رجعني القصر انت مجنوون انا مش هروووح معاااك في حته
نسر بغضب مسك درراعها :مااا تفضليش تكرري الكلمتين دوول لا في يوم تلاقي نفسك ناااقصه حاااجه بجسمك هنرووح مكااان نتصااافى ونرووق ونررجع بعدين نزفلهم خبر حملك
قمر بدمووع :نسر رجعني ارجووووك انا خااايفه خااايفه انت ايييه ما بتحسش،
نسر ببرورد شغل العرربيه :صدقيني لو ما بحسش،بعد الي عملتيه كنتي دلوووقت بقبررك بس الي شفعلك قلبي
قمر كانت مصدووومه من جناانه
نسر بقى مجنوون وما بيعررفش يتحكم في تصررفاااته وبصت على بطنها هعمل ايه بالحمل ده انا مستحيل اخلف منه وشرردت بالشووارع وهي بتفكرر ازااي هتتصررف معاااه
..ً……………………….
عند بدر
كانوا قااعدين كلهم مع بعض
ضررب عليهم نسر
بدر :اهلا يا ابني ازيييك انت فين ومرراتك كمان لسى ما رجعتش
نسر :اييييه يا حج وحشتك
بدر :لا واللهي
نسر :ههههههه بما انه لا انا هررريحك مني اسبوووعين
بدر :ليه انت فين
نسر :هاااخد قمر واطلع شرررم نتفسح وقووول لصقر الشرركه باامانتك
صقر بصوت عاالي :ارجع يله ما اقدرش لووحدي
نسر :هههههههه مع نفسك بقى وقفل
بدر :كوويس قووي انه عمل الخطووه دي هتقرربهم من بعض هما ما بيخررجوش ابدا
ميس بغييظ :لكن اسبووعين كتييير اوووي
صقر :ههههههه بتغيييري يا ماااما
لانا بشروود :قمر مستحيل تخررج معااه لوحدهم دي ما بتطيقهووش،اكييد في حاااجه فعلا خااافت على قمر
ريم :سيبووهم يا جمااعه يخررجوا ويتبسطوا وبصت على صقر ما تيجي يا بيبي نخرررج
صقر ببروود :عندي شغل مش وقته (صقر كاان متغااظ منها اززاي ما توقفش رووز عن الي بدماغها لا وكمااان تكوون مشاااركااها بالي بتعمله )
صقر :انا هطلع انااام تعبااان جدا
ميس :نووووم الهنا يا حبيبي
ريم حصلته ودخلت
ريم مسكت ايده :في ايه يا صقر بقاالك يوومين متغييير معاايا في ايه
صقر :مفيش،
ريم :ارجوووك في ايه انا ما صدقت علاقتنا تحسنت شوويه
صقر بص في عنيها :انتي تعرررفي ان رووز لدلووقت بتدوور ورا نسر وبتجيله مكتبه ويمكن كمان بتنااام معااه
ريم بصدمه :لا مستحيل
صقر مسك درااعها :تعررفي اوو لا سؤالي واضح
ريم :واللهي ما اعرررف ولو عررفت كنت منعتها وبصدمه ماما اززاي تسمح بالكلااام ده لا لا اكيييد في حاااجه غلط
صقر :هحااااول اصدقك
ريم بغضب :انا مش وسخه يا صقر فاااهم اضحك في وش قمر وانا عاايزه جووزها لاختي انا مش،قذرره كده انا فعلا بحب قمر زي اختي واحبلها الخييير وبصت بغضب لصقر اووعى تكلمني كدده مرره تاانيه ولوو ده السبب الي مزعلك فخليك زعلان احسن
وساابته ونزززلت الجنينه لووحدها وعييطت جااامد وهو لعن غبائه هو يعررف مرراته كويس طيبه وهااديه عكس اختها تماااما
………………………………….
عند عدي
حدد فررحه على نوور بعد شهر
عدي :اخيييرا يا نور اخيييرا هتبقي مررراتي وعلى ذمتي ونبقى في بيت وااحد
نوور :عدي انا عااايزه اكلمك في موووضووع
عدي :اتكلمي يا نوور
نور بكسووف :احم انا
عدي :اتكلمي بدوون مقدمااات
نور :انا عااايزه بيت لوووحدي مش،عااايززه اسكن في بيت عيله
عدي رفع حاااجبه بعدم رضا :لكن انتي عااارفه ضرووفي من قبل ما نتخطب انا قولتلك اني ما اقدرش اشترري بيت دلوووقت نصبر شووي على نفسنا ونجييب الي عااايزينه وبيت اهلي فاااضي وكبير
نوور :عدي ما تزعلش مني لكن انا مش هبقى واخده راحتي معاااك صووتي يطلع لبسي دايما هيبقى عليه الانظاار كل حاااجه نفسي يكوون لينا بيت لوحدنا اصحى الصبح اعملك فطاار اصحيك براحتي البس الي عاايزاه افرشه زي ما انا عااايززه
عدي حااول يتمااالك اعصااابه :نوور يا حبيبتي هتعملي كل ده لكن واحده واحده انا من فترره مش،كبييره بدلت العرربيه وحطيت كل الفلووس الي معاايا فيها شويه شوويه اجمع للشقه واشترري ومش،هحررمك من حاااجه
نوور :انا هساااعدك
عدي :ايه الي انتي بتقوووليه ده ايه هتتحسني عليا
نوور:ليا تااخدها كده انت جوووزي
عدي بغضب :شوووفي يا بنت النااااس الي اوووله شررط اخرره نوور انا من البداايه دخلت البيت من باابه وقولتلك انا وضعي كده كده وانتي وافقتي عجبك كدده هحطك انا واهلي فووق دمااغنا غييير كدده كل وااحد يروووح في سكه
نوور بغضب اكبر :كل ده لاني عااايزه بيت لووحدي
عدي بصرراخ :ده لانك بدلتي رائيك وان ضروووفي ما تسمحش اشترري بيت دلوووقت
نوور باصررار :وانا عاااايزه بيت بدلت رائيي مش،هعيش في بيت عيله
عدي بغضب …….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)