روايات

رواية نسر القمر الفصل الرابع عشر 14 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الفصل الرابع عشر 14 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء الرابع عشر

رواية نسر القمر البارت الرابع عشر

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة الرابعة عشر

نسسسر حس بررعشتها وضعفها واززاي كااانت متمسكه فيه لاووول مررره حملها ورااح فيها السرررير
وهو بيقبل كل حااااجه في وشها وهي متمسكه فيه جاااامد قلعها القميص الي لابساااه وهو بيقبل فيها بررقه تذووب الحجرر
لكن فجاءه بعد عنها وهي مستغررربه ووقف قدااامها ببروود تااام وهي محروووجه جدا انها ضعفت قدااامه
نسسر غمززها وضحك بمسخرره :البسي مليش مزاااج ليكي دلوووقت
قمر بصتله بصدمه ودمووع ودااارت نفسها بالملااايه واتكلمت بقهرر
اطلع برررا
نسرر فضل واااقف ببروود وبيدخن وهو بيبصلها
قمر بصراااخ :اطلع بررا بررا مش عااايز اشوووفك
بلحظه كاان نسر محاااصررها باايديه ومعتليها وهو بيتكلم بهمس مجنوون :مش،عااايز اسمع صوووتك عاالي كده مررره تااانيه
كاان بيتكلم وصباااعه بيمسح دمووعها برررقه :انا مستعجل ورااايا شغل اشوووفك المسا وقبلها قبله سرريعه وبعد عنها وهي مصدوومه منه وبتعييط
نسرر بدل هدوومه وخرررج وقمر اوول ما خرررج انهااارت من العياااط ومسكت فااازه من جنبها وخبطتها وررراه الئ البااب
نسر من ورا الباااب ضحك بمسخرره وخرررج راح الشررركه
………………………..
في بيت بدران
ابتسااام:بدرران ما تيجي نسهر النهاارده عند قمر واحشتني جدا وعندي احساس ان ابن اخوووك بيعاااملها وحش
بدران :لا ما اضنش انا بشووف كويسين جدا مع بعض
ابتساام:صدقني يا بدران انا بحس ببنتي قمر مش كويسه انا قلبي واجعني عليها ونسر ده شخصيته غريبه مش مفهوووم
بدران :مش عارف عموما نروح نسهر عندهم ونشوف عاملين ايه
عدي خرررج
صبااح الخييير علئ الناس الحلووه
ابتساام بحنيه :صباااح النور يا حبيبي
بدران :صبااح الفل
عدي :ماما بابا انا كلمت والدت نوور على شااان تعجل بالفرررح
بدران :زينة العقل يا ابني
عدي :انشاء هخبرركم اوول ما تتكلم مع عماامها وخلانها
ابتسام :على خيييرة الله خطيبتك دي تتحط على الجرح يطيب طيبه جدا وجميله جدا
عدي غمززها :ما تمدحيهاااش،اووي كده لاحسن اروح اخطفها دلووقت 😂😂😂😂
بدرران :لااااا ابنك واقع لشووشته
عدي بهرووب :ههههه يالله استأذن انا كملوا انتو وساابهم وخرج وهنا بيضحكوا عليه جااامد
رااح المشفئ سأل على نوور قاالوله في مكتبها
خبط،ودخل
نوور اول ما شاافته ابتسمت
عدي :صباااح الجمااال
نور :صباااح النوور عااامل ايه
عدي :واحشااااني جدا جدا جدا
نوور بخجل :وانت كماااان
عدي قعد عالكررسي قداامها :ايييه حنيتوا عليا ولا لسئ مامتك كلمت قرايبكم
نوور:ايوووه وقالتلي تعدي علينا المسا
عدي :ههههه طب غششيني قاالولها ايه 😂ينوبك فيا ثواب
نوور هزت بكتاافها :انا مش،فتااااانه
عدي بحب :انتي فتنتي قلبي بس
نوور ووشها اتلوون ميت لوون :عدي بطل تكسفني كدده
عدي :ههههههههه حاااضر يا عيوون عدي انا رايح مكتبي لوو عوزتي حاااجه كلميني
عدي خررج ونوور مبسوطه جدا
نور بدعاء:ياا رب احميلي ليا واحفظه بحفظك يا رب
………………………………………..
عند نسر في الشرركه
صقر :انا تعبت ونفسي اتكلم
نسر :اتكلم في ايه
صقر اتنهد :نفسي اكوون اب نفسي يكوون ليا عيل انا مش،صغير عندي ٣٦ سنه لوو ما جبتش دلووقت امتى هجييب
نسر :انا اسف يا صقر لكن مش،يمكن العيب مش من ريم بما انك بتقوول بتتعاالج وكل اموورها تمااام مش،يمكن منك
صقر اتكلم بمسخرره :حللت وامووري تمااام اووي وامباارح الدكتوور ائمني قاابي انه نسبت الحمل عند ريم ضعيفه جدا
نسر :طيب اتجووز حقك اتجووز وجيب عيل يحمل اسمك
صقر :وريم دي بتحااول تدوس على قلبها وتتناسى اموور الحمل على شاان ترضيني
نسر :مش عااارف اقوولك ايه صرراحه
هنا خبط البااب
السكرتيرره :رووز هاانم بررا يا نسر بيه
نسر ببرود :دخليها
صقر بغضب :اوعى تقوولي انك لسى على علاقه فيها الزفته دي
دخلت رووز :صباااح الخييير
نسر :صباااح النوور
صقر بغضب :انتي ايه الي بتعمليه هنا نسر دلووقت متجوووز
رووز ببرود :طيب وماااله مش يمكن ابقى التاااانيه يا ابيييه
صقر بص بصدمه لوقااحتها :ريم تعرررف بالي بتعمليه ده
رووز :ههههه اكيييد تعرررف
نسر التززم الصمت
صقر خررج متعصب منها ومن نسر
نسر :عاايزه ايه يا رووز
رووز جت تقررب منه :عااايزاك يا نسر واحشتني انت وعدتني انك مش هتسيبني
نسر وهو بيبص على الورق الي قدامه :روز انا مش فااضي دلووقت اطلعي بررا وخدي الباااب في ايدك ولما اعوزك ابقى اكلمك
روز بغضب :يعني ما بقتش تحبني
نسر خبط الطااوله بغضب :بررررررا
رووز بتهدديد :هندمك يااا نسر مش انا يتلعب فيها ان ما بعدت عن الززفته الي خدتك مني مش هكوون رووز واللهي لاقوولها كل حاااجه بينا
نسر بضحك جاااامد :ههههههه انا مستعد انام معااااكي قدااااامها وبصراااخ برررررا
روووز بصتله بغيييظ وجرريت
ضررب فوونه
نسر :الوووووو
مجهوول :كل حاااجه جااهزه عالتنفيذ لكن المعااد هيتقدم يومين على شااان اكوون مطمن
نسر :مفييش رجاااله تلمحها كله ستااات
مجهوول بغضب :لااااا انت زوودتها كده ازااي يعني انا موتت على ما زبطت الي حواليا انا الي هنفذ
نسر وهو بيجز على سنااانه :قبل ما تلمسها او تبص عليها هتكوون انتهييييت
وقفل في وشه واتنفس بغضب لمجررد تفكيره ان غيييره ممكن يلمس او يشوف حاااجه فيها
……………….
عند قمر
عيطت جااااامد على جررح قلبها الي بينزف كاانت مقهووره جدا في اليووم الي تضعف وتسلمه نفسها برضااها يبعد عنها ويجرحها كدده
فضلت علئ حالها لغاااية من سمعت صووت الاذااان حوواليها كأنه رد فيها الروح قااامت استعاااذت من الشيطااان واتوضت وصلت العصر وما راحت الجااامعه
…………………….
عند عدي
كانت قمر واحشاااه جدا قرر يروحلها الجااامعه
وفعلا راح الجااامعه فضل يضرربلها ما بترردش
راحلها الكليه بتااعتها
كاانت لانا قااعده مع واحده صااحبتها
عدي وقف قداامها :ازييييك يا لانااا عامله ايه
لانا اتعااملت بمفس اسلوووبه :اهلا يا عدي
هنا جه شب بيهززر مع لانا :اييييه يا لنوووش حني عليا يا بت واديني الملزمه
لانا بابتسااامه :ده بعدك ذاااكر لووحدك بتعبك
كررم:ماااشي يا لانا مصيررك تحتااجيلي
لانا بضحك :لما احتااجلك بقئ هههه
عدي طبعا كاان بيشد على ايده بغضب من هزاارها مع الغرريب
لانا بصت على عدي :في حاااجه يا عدي
عدي قررب منها بغضب :احترررمي اسم العيله الي حاااملاه ايه انتي مفيش،حد عااارف يلمك
لانا بصتله بغضب بتهديد :انت ملكش،دعوووه فيا ويا اخي اعنل نفسك ما تعرفنيش،بما اني بجيب العاار لحضررتك اوووك وجت تمشي
عدي مسك درااعها بغضب :ما تحتررمي نفسك يا بت واعررفي بتكلمي مين
لانا بصتله من فوووق لتحت وبصت على ايدها الي مسكها :تؤ تؤ تؤ ماااسك ايد حد ما يحللكيش،ازااي كده يا شيخ عدي ونززعت ايدها منه
لوو عاايز قمر قمر ما جاتش الجاامعه النهااارده ومشيت ببروود استفز عدي مش،هي دي الي كااانت من شهرين هتمووت عليه يبصلها واتنفس بغضب ومشي روح بيته
ضرربت عليه نوور كان بيكنسلها
……………………..
في المساء
قمر كاانت قااعده في الاووضه ورجليها ضااماهم لصدرها وشاارده من الشبااااك
دخل نسر ما بصتلووش
نسر وهو بيقلع جاكتته :مساء الخيييير
قمر ما ردتش
نسر :مش بكلمك انا
قمر وهي على حاالها :مساء النوور
نسر خد بيجااامته ودخل خد شاااور وخرررج سرح شعرره ورش البيررفن بتااعه وقررب من قمر
حملها من ظهررها وقعدها على حجرره وهي بتحاااول تبعده
نسر وهو بيقبل بررقبتها بررقه :مااالك في ايه
قمر حااولت تبعده
نسر بهمس :وحشتيني
قمر دمووعها نززلت
نسر دورها عليه وبص في عنيها :انا اسف على الي حصل الصبح ما كانش،مقصوود لكن فعلا كااان عندي شغل جااامد ومستعجل جددا
قمر بدمووع :ابعد عني انت مجنون واللهي مجنوون لا يمكن تكوون طبيعي
نسر وهو بيقبل في وشها وماسكها جااامد :مجنووون بيكي بقيت بتنفسك بجد
قمر بعدت عنه بالعااافيه :ابعد عند واوعى تلمسني مررره تااانيه بالاسلوووب الرخييص ده فااااهم
نسر ضحك وهو بيقررب منها لحد ما حشررها عند الحيييطه وبص في عنيها :الاسلوووب الرخييص ده كنتي بتتمسكي فيه الصبح وغمززها ايه نسيتي ده انتي كنتي بأسوء حالاتك ومحتجااااني لكن للاسف كنت مشغووول وشدها من وسطها
لكن انا فاااضي جدا دلووقت ممكن اعملك الي عاااايزااه
قمر خبطت على صدرره :ابعد عني ابعد انت وسخ اوووي ومجنوون و
حط نسر ايده على بووقها
وبص في عنييها بغضب وسااافل وحقيييير وجز علئ سنااان وهو بيشد على وسطها وهي متألمه جدا وبتصدر تأوهااات ألم ودمووعها بتنزل
نسر كمل كلااام وبص في عنييها الي بتطلع شراار :انا فيا عبر الدنيا كلها وممكن اكووون اوسخ بني أدم في الدنيا وبغضب شد عليها لكن اني اكووون مغفل لا عمررها حصلت ولا هتحصل وبغضب شد على وسطها الي احمر من كتر شده عليه
لوو جيتي قولتيلي مش عااايز عياال دلووقت صدقيني ما كنتش هتكلم وهوافقك وبصرراخ لكن تركبيلي قروون وتستغفليني فيها موووتك دي
وبعد ايديه عنها وهو بيلمس وشها بصباااعه بحنيه :لكن انا هسااامحك لاني عااارف انك بتحبيني وهتجبيلي عيااال كتيير قرريب قوووي مش،كدده ومسكها من رقبتها بجنااان وشد عليها كااان هيخنقها
اوووعي تستغفليني مررره تاااانيه يا قمر فاااهمه
قمر كااانت بتااخد نفسها بالعاااافيه
نسر بعد عنها بضحك :ما تخاافيش مش هموووتك ده شوويه من الجنااان الي عندي لو فكررتي تستغفليني مرره تااانيه ولسا مخلصناااش كدده لسئ فااااضل القاااضيه وغمززها وقررب منها وكشف عن وسطها الي علمت ايده عليها جااامد من شده عليها وقبلها بررقه من وسطها
دي على شااان تفتكرري الي عملتيه مع جووزك حبيبك فااهمه
قمر كاااانت خااايفه من حالاته دي ده بدل مليوون وش في دقااايق كااانت بتاااخد نفسها بالعااافيه وخااايفه منه جااامد
قمر هززت برراسها باااه
نسر وقف وهو ماااسك وشها برررقه وبيقبل فيها قبل صغيرره مغرريه :تلبسي دلوووقت على شااان ننزل تحت يا حبيبتي لان امك وابووكي هييكونوا وصلووا تحت
قمر هزتله رااسها بخوووف وجرريت علئ الحمااام
قمرر اول ما دخلت الحماااام اتنفست جااامد كأن الاووضه خليت من الاكسجين
قمر حطت ايدها على قلبها الي بينبض بخووف جامد كاان هيخررج من صدررها
عند نسر ضحك بمسخرره على خووفها
خررجت ما بصتلوووش، كان الخووف بااين من مشيتها لبست فستاااان ابيض طويل مفصل خسررها بحزاام اسوود ولبست حجااابها
نسر بصلها بتقيييم
بدلي الفستااان ده مش حلووو
قمر بصت على نفسها :مااله حلووو في ايه
نسر قررب منها بابتساااامه وضغط على خسررها مكاان الووجع
قمرر :اااه
نسر بابتساامه :بتجننيني بدلعك ده ما علينا انا بقوول مش حلووو يعني مش حلووو ادخلي يا رووحي بدليه
قمر بدمووع :ارحمني انا خااايفه منك ارجووك
نسر رفع حاااجبه :لااااا ازعل واجيب حد يززعل في حد يززعل ويخااف من حد عسل زيي انا برررضه ده انا جووزك حبيبك الي بيعشقك وبااسها على دمااغها
ادخلي بدلي هدوومك
فعلا قمر اتنهدت ودخلت بدلت هدومها بفستان اسوود ونزلوا مع بعض،وهما ماسكين ايدين بعض
جريت على مااامتها حضنتها
ابتساام :ازيك يا حبيبتي
قمر :واحشاااني جدا يا ماااما
حضنت بااباها ونسر بيشد على ايديه
وقعدوا وهزروا وقمر بتحاااول تبااان طبيعيه
هنا ضررب الجررس كاان عدي
دخل عدي وفتح درااعاته لقمر بابتسااامه :واحشااني يا بت
قمر شددت من حضنه
جه نسر من ورااه وحضنها من خسررها وشد عليها اتألمت :الحضن ده ليا انا بس يا بت ايييه وبص على عدي انا بغييير عليها يا دودو
عدي بغيييظ :اموووت واعرررف مستحملاه ازززاي ده
ودخل
نسر قرب على وداانها بتحضني اخوكي بذمه هااه هنفخك لما نطلع
وساابها ومشي وهي مدمعه نسر بقى مجنوون ومش هتقدر على جنااانه ده
فضلوا يهزروا نززلت لانا واتفااجئت ببيت عمها كاانت لابسه فستااان اخضر قصييير لفووق الركبه بحمالات
لانا قرربت على عمها :مساء الخييير يا بدووره
بدران :هههه واحشااني يا حبيبتي من يووم ما تجووزت قمر ما شفنااش وشك عندنا
نسر :ده انا بقيت بغييير على قمر منها دي فكقمر بتحبها اكتر مني
لانا ضحكت جااامد
وسلمت على ابتسااام
لانا :اززيك يا عدي
عدي بصلها بغضب هو نفسه مش عاارف ليه بيتعصب لما بيشووفها كده :بخييير عن أذنكم نوور مستنيااني هنحدد معااد الفررح النهاارده
بدر :بجد على خيييرة الله
لانا ضحكت بمسخرره وقعدت جنب قمر
عدي مشي وكملوا السهرره بعدين كلهم استأذنوا وراحوا بيتهم
عند نسر دخل الاوووضه كاانت قمر بدلت هدومها ببجاامه وكانت هتنااام
نسر حضنها من ظهررها وهو بيقبل رقبتها
بتحضني غييري ليه
قمر :ده اخوويا وابووويا
نسر وهو بيشد على وسطها :حتئ لو ابنك مفيش احضااان والسلام من بعيد لبعيييد وكتييره بالايد فاااهمه
قمر هزت رااسها باستسلام على شااان تنهي الحووار وبعدين تشووفله حل لانها قررفت من الحيااه هتقووول كل حاااجه لووالدها وتخلص من الجوو المقرررف ده
نسر حملها ونيمها على صدرره وهي بتترعش
نسر :ما تخاافيش كده مش هعملك حااجه نااامي
…………………….
عدا يووومين
وجه المعاااد
في الصبااح فااقت قمر الصبح كااانت هترووح الجامعه
نسر كاان جااهز :رايحه فين
قمر :الجااامعه
نسر :اها انا ليا نعااد مع واحد صااحبي قريب من الجاامعه هااخدك بطرريقي
قمر :اووك
وفعلا خدها ومشي بالعرربيه
نسر :قمر في بيرررفن في دولاب العرربيه ده ليكي شمي ريحته واديني رائيك في زووقي
قمر بشروود :مليش نفس لحااجه
نسر بغضب :افتحي الزفت وخدي البيرفن
قمر اتنهدت وخررجت العطر واستنشقته ومفيش ثوواني غااابت عن الوووعي
نسر ضحك بمسخررره وكمل طررريقه
حملها وخدها المشفى
وراح لدكتوور وائل
نسر فتح البااب ودخل وهي في ايده
وائل :جاااهزين
نسر :كل حاااجه جاااهزه
وفعلا خدووها اووضة العمليااات
نسر وقف الدكتوور باايده بغضب :مفيش جنس رااجل هيبصلها
الدكتوور :حاااضر نعمل التحااليل بس ونطمن
نسر :ستااات مش رجااله
الدكتور اتنهد ودخل الممرضاات عملولها التحاليل وخرجوا
الدكتوور بص على تحااليلهم
الدكتور وائل :تحااليلكم لاتنين كلها طبيعيه ونسبة الحمل الطبيعي كبيرره جدا ليه عمليه الزرراعة بس
نسر بغضب :لاني عااايز كدده مزاجي كده العينات عندكم خليهم يبتدوا وبص عليه بغضب وزي ما قوولتلك لوو تقدر تجيبلي توائم
بنك الحظ،هيتفتحلك ووعد مني لهتبقى من اغنى اغنياء مصر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى