رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الفصل العاشر 10 بقلم يارا ابراهيم
رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الجزء العاشر
رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) البارت العاشر
رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الحلقة العاشرة
عند يارا في المستشفى قال مراد………
مراد:/ جاهزين علشان نمشي.
غيث:/لا مش دلوقتي خلينا شويه كمان.
مراد:/هو ايه اللي خلينا شويه كمان هو احنا في الملاهي دي مستشفي.
كلهم بصوا لي غيث فقال…….
غيث:/قصدي علشان نطمن علي يارا يعني.
هنا بهمس:/يارا بردو.
غيث بنفس همسها:/اسكتي يا مصبية هتفضحيني.
هنا:/ساعدني نرجع الهبل دول لبعض واوعدك اشقطلك المزه.
غيث:/بجد بحيث كده هنعمل ايه.
هنا بخبث:/هقولك.
مراد سابهم كلهم بره ودخل يشوف يارا لبست ولا لسه… كانت يارا في الحمام بتلبس دخل مراد وقعد علي الكنبه……
مراد بحزن لنفسه:/مضايق ليه… أنت السبب الرئيس في اللي حصل ودلوقتي حبيبتك بتتجوع بسببك ومش هتسامحك بسهولة.
قطع تفكيره صوت رن الموبايل فرد وقال…….
مراد:/الو يا حاتم فيه ايه.
حاتم:/استاذه نهى طلعت و راحت كافيه وشكلها مستنية حد.
مراد:/طيب خليك مراقبها كويس وانا شويه وجاي.
حاتم:/البقاء لله يا باشا وان شاءلله ربنا يرزقكم غيره ان شاءلله.
مراد بإبتسامة باهته:/بجد انت مخلص اوي يا حاتم وربنا يخليك.
حاتم:/تمام هقفل علشان اكمل شغلي.
مراد:/تمام.
قفل مراد مع حاتم واتنهد بحزن وبعد شويه خرجت يارا واتفاجئت بمراد بس حاولت تفضل ثابته فقال…..
مراد:/أنتِ كويسه.
يارا أكتفت بهز راسها فقال مراد……….
مراد:/أنا عارف ان اللي عملته مش قليل بس انا عندي اسباب.
يارا:/مافيش داعي للكلام ده احنا اصلا هنطلق اول ما ارجع من السفر.
مراد بعصبية:/طلاق ايه وزفت ايه أنا مش هطلق.
دخلوا علي صوت مراد فقال فهد…….
فهد:/فيه ايه صوتك عالي ليه.
مراد بعصبية:/اسألها.
فهد:/فيه ايه يا يارا.
يا مردتش فقال فهد…….
فهد:/حد فيكم يتكلم في ايه.
مراد:/الاستاذه عايزه تطلق.
كلهم بصوا يارا بصدمه لانهم متفقوش علي كده فقالت هنا………
هنا:/تلاقيه من الصدمه بس.
يارا:/لا هتطلق.
مراد بعصبية:/كله يطلع بره.
محدش فيهم اتحرك فقال……
مراد بصوت جهوري:/كله برررررره.
كلهم طلعوا فقرب مراد من يارا اللي حست بالخوف بس بينت الجمود وقال………
مراد:/عايزة تطلقي ليه ها.
يارا ببرود:/علشان أشوف حياتي مع حد أحسن وانت تكمل حياتك مع العروسة براحتك.
مراد بعصبية:/اممم هو في حد في حياتك.
يارا:/اكيد طبعا… ماهو مش هفضل عايشه علي ذكراك فوق انت مابقتش تعنيلي حاجه.
مراد:/ومين بقي عريس الغفله.
يارا:/غيث.
مراد:/اه قولي كده وانا اقول ماله مهتم بيكي كده ليه.
يارا:/بالضبط وخليك بعيد عني.
مراد قرب من يارا وهمس……..
مراد:/أنتِ ليا أنا وبس أنتِ ملكي ومراد الالفي محدش يقدر يقرب من ممتلكاته.
وبعدين سابها وطلع بعصبية واول ما شاف غيث بصه وقال………
مراد:/أتقي شر الحليم إذا غضب.
وبعدين مشي من المستشفى فدخلوا وهما مش فاهمين في ايه فقال غيث……….
غيث:/عملتي ايه الله يخربيتك الواد طالع شايط ومش طايقني قولتيله ايه.
يارا:/ماقولتش حاجه.
غيث:/اخلصي قولتي ايه.
يارا حكتلهم فقال غيث بصوت مرتجف……….
غيث:/يالهوييي شكلك مش هتلحقي تفرحي بيا يما الله يخربيتك يا يارا ويخربيت مراد وتولعوا في ساعة واحده.
يارا بغيظ:/وتقولي هعمل واسوي واول ما اتحطيت في موقف جد خسعت.
غيث:/انا دلوقتي فهمت من الاول مش رضيتي نقوله انا مين اتاريكي مخططه.
يارا:/ماخلاص بقي هو مش هيعمل حاجه.
غيث:/مش هيعمل ايه ده كان بيبصلي كأنه بيقولي اصبر علي رزقك انا راجعلك.
هنا اتفجرت في الضحك فبصولها بغيظ…….
هنا:/معلش مش قادره والله انتوا مسخره.
يارا:/يلا نمشي علي انا عندي مرارة واحده وعايزاها.
مشيوا كلهم وراحت يارا للفيلا بتاعتها الاولي بعد رفضها ترجع من نجلاء وخالد وقالت انها هتكون كويسة………
*******************
عند نهى في الكافية……….
كانت قاعده وهي مضايقه وفجأة دخل حد فقالت بإنفعال……
نهى:/اهلا اهلا أستاذة ريماس لسه بدري والله.
ريماس:/معلش اتأخرت غصب عني.
نهى:/طيب شوفي عايزه ايه بسرعه.
ريماس بغل:/عايزة مراد.
نهى:/ده ماكنش كلامك في الأول.
ريماس:/لا ماهو انا اكتشفت إني بعمل ده كله علشان مراد.
نهى:/والمفروض اعمل ايه.
كانت ليه بس دخل حد وقال………..
الشخص:/متجمعين عند النبي.
********************
في لندن كانت ليلي بتتكلم في الموبايل وقالت……….
ليلي:/لا انتِ ندله اوي يا يارا وانا زعلانه.
يارا:/هو أنتِ بتزعلي بعد الشر.
ليلي:/ليه مش بني ادمه ولا ايه.
يارا:/مالك يا بت ده كله علشان مش عرفت أجي.
ليلي بزعل حقيقي:/يارا انا ماليش غير ابويا وامي وأنتِ انهم عمرهم ما اهتموا ليا ماكنش معايا غير نريمن بس كنت حاسه إني وحيدة في أهم يوم في حياتي.
يارا:/خلاص مش تزعلي علشان خاطري أنا مريت بظروف ما يعلم بيها غير رب العباد بس مش تقلقي علي بكره هكون وصلت.
ليلي بفرحه:/قولي والله.
يارا بضحك:/ههههه والله.
ليلي قامت تزغرط وهيا بتتنطط من الفرحه فدخل جورج وهو بيقول بإستغراب من تصرفاتها………
جورج:/بتعملي ايه.
ليلي:/بعمل محشي يا حبيبي ماتخدش بالك.
جورج طلع وسابها فقالت يارا بضحك………
يارا:/ههههه اول مره اشوف حد بيعمل محشي بليل.
ليلي:/ده علي اساس اننا بنعمله هنا اصلا.
يارا:/ممم وجهت نظر تحترم.
يارا:/اله قوليلي يا ليلي.
ليلي:/امم.
يارا:/ضربتي حسام بالجزمة ليه.
ليلي بتوتر:/نريمن الفتانه هيا اللي قالتلك صح.
يارا:/مش تجاوبي علي سؤالي بسؤال.
ليلي:/لو بيقولي بعد اذنك يا آنسة ليلي ممكن تراجعي الملف ده ف أنا بقوله انا مدام مش آنسه بيقولي مش فارقه أنا مش هناسبك يعني يرضيكي يقولي كده وبعدين هو يطول يناسب ناس زينا.
يارا:/تقومي ضرباه بالجزمه.
ليلي:/لا اسيبه يمرمط بكرامتي.
يارا:/طب سيبك من ده شديتي ضربتي لمار ليه.
ليلي:/لا دي بقي كان المفروض اضربها بالنار.
يارا:/ليه ياختي.
ليلي:/جورج كان جاي يصالحني وجايبلي بوكيه ورد لقيتها بتقول هيا دي يناسبها ورد سكت وقولت معلش خليكي انتِ العاقلة وبعدين لقتيها قاعده ومركزه معاه اوي فرحت جيباها من طرحتها وسففتها تراب الشركه كله.
يارا:/طب والأستاذ صابر.
ليلي:/كان بيبصلي.
يارا:/يعني هو هيكلك وبعدين صابر ماكنش بيبصلك هو اللي عنيك كده خلقت ربنا.
ليلي:/ماشي اما وريتك يا نريمن.
يارا:/مافيش فايده فيكي ربنا يكون في عونك يا جورج.
ليلي:/طب اقفلي بقي.
ليلي قفلت السكة وهيا بتقول……
ليلي:/أنا مش عارفه انا عملت ايه طب ده انا حتي نسمه.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2))