روايات

رواية حب مشبوه الفصل الثلاثون 30 بقلم دودو محمد

رواية حب مشبوه الفصل الثلاثون 30 بقلم دودو محمد

رواية حب مشبوه الجزء الثلاثون

رواية حب مشبوه البارت الثلاثون

حب مشبوه
حب مشبوه

رواية حب مشبوه الحلقة الثلاثون

تم عقد قران معتز وبشري وسيف وريم
اتجه معتز إلى بشري واحتضنها بسعاده وقال بحب
معتز :- مبروك يا قلب وروح معتز
نظرت له بكسوف وقالت بتلعثم
بشري :-ا ا الله يبارك فيك
أبتسم لها بحب وقال بنبرة لئيمه
معتز :- تحبي بقى تعرفي ليه لعب الملاهي ممنوعه للاطفال
جحظت عيناها بصدمه وابتلعت ريقها بتوتر وقالت
بشري :- م م معتز احترم نفسك وبلاش قلة أدب
تعالت ضحكاته واحتضنها بسعاده وقال
معتز :- بعشق لون خدودك لما بتتكسفي
وفى ذلك الوقت بدأت الاغنيه الافتتاحيه لحفل الزفاف تحركوا الاربعه واتجهوا إلى المنتصف وبدأوا يتمايلوا على انغام الموسيقي
احاط خصرها بذراعيه ونظر بعينيها وقال بحب
معتز :- عارفه انا نفسي فى ايه دلوقتى
نظرت له بتوتر وقالت
بشري :- ا ا ايه ؟
رد عليها بأبتسامه هادئه وقال
معتز :- نفسي انهي الفرح دلوقتى ونطلع اوضتنا
حدقة به بأستغراب وقالت
بشري :- ل ل لا طبعا م م مينفعش متنساش ا ا أن ده مش فرحنا احنا لوحدنا ده فرحنا وفرح ريم وسيف برضه
تعالت ضحكاته وقال
معتز :- على فكره سيف هيوافق اكيد على كلامى ده لانه مشتاق يدوق الشهد زي
أغلقت عينيها بتوتر وقالت
بشري :- ا ا ايه اللى انت بتقوله ده يا معتز م م مكنتش قليل الادب كده اول ما عرفتك ايه اللى حصلك
أبتسم لها واقترب من اذنها وقال بهمس
معتز :- اللى حصل أن حبيتك وحبيت كل حته فيكي واقترب من شفتيها وقبلها قبله سريعه ونظر لها وقال
-بحبك وضمها داخل أحضانه واكملوا الرقصه على انغام الموسيقي
عند سيف وريم
احاط خصرها بذراعيه وقربها جدا له ونظر بعينيها وقال بسعاده
سيف :- مبروك يا احلى واجمل عروسه فى الدنيا
ابتسمت له بسعاده وقالت
ريم :- الله يبارك فيك
نظر لها بحب وقال بعدم تصديق
سيف :- انا مش مصدق نفسي أن اخيرا بقيتى مراتى حاسس ان بحلم والله حد يقرصنى يا جدعان
تعالت ضحكاتها وقالت
ريم :- لا صدق اخيرا بقيت حرم سيف رجل الأعمال الشاب الوسيم اللى كل البنات هتموت عليه بقيت بتاعتك وانت بقيت بتاعى انا وبس ومن النهارده اللى هتفكر تبص ليك بعينيها هخزقها ليها
احتضنها بسعاده وقال
سيف :- نفسي اسمعها منك
نظرت له بأستغراب وقالت بعدم فهم
ريم :- هى ايه دى
رد عليها سريعا وقال
سيف :- كلمة بحبك نفسي تقوليها ليا يا ريم انا مش متخيل ايه هيحصلى لما تقوليها ليا وانتى بتبصي فى عينيا
نظرت بعينه بحب وقالت بصوت هامس
ريم :- بحبك بعشقك بموت فيك انت اجمل معانى الحب اللى موجوده فى الدنيا دى بحالها انت ضحكه صافيه خارجه من قلب نقي انت شمس فى وسط غيوم انت قمر فى وسط العتمه بتنور لياليا
نظر لها نظره مطوله واقترب من شفتيها و التهمهما بشغف وبعد وقت طويل أبتعد عنها وقال بسعاده
سيف :- انا بعشقك اوى يا ريم ومش لاقى كلمه اوصف بيها حبي ليكى
توردت خدودها من شدة الخجل وقالت بتلعثم
ريم :- ا ا ايه اللى انت عملته ده يا سيف
أبتسم لها بحب وقال
سيف :- انا لو عليا عايز اعمل حاجات كتير دلوقتى بس للاسف ده هيبقى فعل فاضح فى مكان عام ما تيجى نروح
حدقة به بصدمه وقالت
ريم :- ا ا ايه اللى انت بتقوله ده انت اتجننت لا طبعا مينفعش دي ليلة العمر
اقترب اكثر لها وقال بحب
سيف :- ما هى هتبقى ليلة العمر وكل حاجه فى بيتنا برضه
حركت رأسها بالرفض وقالت
ريم :- لا يا سيف مش هنمشي من هنا غير لما الفرح ينتهى
رد عليها بضيق وقال
سيف :- ماشي
ابتسمت له بحب وقالت
ريم :- انت مش عايز تشوفنى مبسوطه !؟ خلينا براحتنا وهنروح فين ما احنا هنروح الفيلا هنروح
أبتسم لها بحب وقال بسعاده
سيف :- انا اهم حاجه عندى وهعيش عمرى كله علشانها هى ضحكتك اخليها مرسومه على طول على وشك واحتضنها بحب وسعاده واكملوا الرقصه الموسيقيه.
…………………………………………………….
عند ايتن ورسلان
انضموا إلى الرقصه وأحاط رسلان خصرها بذراعيه وبدأوا يتمايلوا على انغام الموسيقي نظر بعينيها وقال
رسلان :- عقبالنا
حدقة به بصدمه وقالت بعدم فهم
ايتن :- عقبالنا على ايه مش فاهمه انت لسه حاطط فى دماغك الكلام اللى قولته ليك زمان انسي يا ابنى الكلام ده وبلاش تفكر فيه كتير علشان مستحيل يحصل
اقترب من اذنها وقال بصوت هامس
رسلان :- بس انا متأكد أنه هيحصل علشان انتى لسه بتحبينى وابتعد عنها ونظر لها بعينيها وابتسم بثقه
نظرت له بتوتر وابتعدت عنه سريعا وقالت
ايتن :- ع ع على فكره بقى انت بالنسبه ليا ولا حاجه و و وانا بتعامل معاك كويس بس علشان انت اخو سيف مش اكتر ولاخر مره بقولك انسي اللى قولته ليك زمان وتركته وغادرت
نظر على اثرها بأبتسامه وقال بثقه
رسلان :- ده انتى كده أكدى ليا انك لسه بتحبينى واكتر من الاول كمان وذهب يبحث عنها
……………………………………………………
انتهى حفل الزفاف وغادر الجميع وصعد معتز وبشري إلى غرفتهم وقفت بشري خارج الغرفه ونظرت لها بتوتر وشعرت بيد معتز على ظهرها انتفضت من مكانها ونظرت له بهلع وقالت
-ا ا ايه عايز ايه !؟
رفع أحدي حاجبيه وقال بأستغراب
معتز :- عايز ايه !! عايزك تدخلى الاوضه بدل ما انتى واقفه بره كده
اومأت رأسها بخوف وتحركت بقدم مرتعشه ودلفت إلى الداخل وأغلقت عينيها حتى تهدأ وانتفضت مكانها عندما سمعت صوت غلق باب الغرفه عليهم التفت بوجهها وقالت بتوتر
بشري :- ا ا انت بتقفل الباب ليه
أبتسم لها واقترب منها وأحاط خصرها بذراعيه ونظر بعينيها وقال بحب
معتز :- لازم اقفل باب الاوضه علينا انتى دلوقتى مراتى حلالى مش عايزك تخافي يا بشري النهارده بقينا خلاص مع بعض العمر كله وبقيتى بتاعتى وبقيت بتاعك مش ده كان حلمك من اول يوم اتقابلنا فيه
حركت رأسها بتوتر وقالت
بشري :- ا ا ايوه بس يعنى غصب عنى متوتره من الليله دى شويه
قربها أكثر له وقال بنبرة حنونه
معتز :- عارف ان ده طبيعى بس متقلقيش انا هعرف اخليكى تهدي ازاى ويروح التوتر اللى عندك ده
نظرت له بأستغراب وقالت
بشري :- ا ا ازاى يعنى
أبتسم لها بلؤم وقال
معتز :- لا متسأليش ازاى انتى هتشوفى كله دلوقتى وهتعرفي لوحدك واقترب من شفتيها وقبلها قبله طويله بث بها اشتياقه لها حتى شعر احتياج بشري للهواء أبتعد عنها بأنفاس لاهثه وأسند جبينه على جبينها ونظر لها بعينيها وقال بحب
-انتى حاطه فيهم ايه فيهم مغناطيس بيسحبنى ليهم كل ما ابعد
الكلام وقف بحلقها واحمرت وجينتها من شدة الخجل وقالت بتلعثم
بشري :- ا ا انا عايزه أدخل الحمام
أبتسم لها ونظر إلى فستان الفرح وقال بتساؤل
معتز :- هتعرفى تدخلى بالفستان الحمام بيتهيألي مش هتعرفى تعدى بي باب الحمام
نظرت له بتوتر وقالت بتساؤل
بشري :- ط ط طيب اعمل ايه دلوقتى !؟
أبتسم لها بحب وقال
معتز :- اقلعيه قبل ما تدخلى
جحظت عيناها بصدمه وقالت
بشري :- ا ا اقلع!!
أومأ رأسه بالتأكيد وقال
معتز :- اممم اقلعى ده الحل الوحيد
ابتلعت ريقها بتوتر وقالت
بشري :- ط ط طيب اطلع من الاوضه
حدق بها بصدمه وقال
معتز :- أخرج من الاوضه ؟ ليه
ردت عليه بتوتر وقالت
بشري :- ع ع علشان اقلع الفستان وادخل الحمام
أخذ نفس عميق وأخرجه بهدوء وقال
معتز :- ماشى بس متتأخريش واقترب من ظهرها وبدأ يسحب سحاب الفستان إلى الأسفل حتى ظهر جسدها من خلف الفستان تعالت انفاسه وتلامست أنامله بجسدها ببطئ واقترب أكثر لها وقبل ظهرها بحنو
ارتعشت مكانها من لمست أصابعه لظهرها وجحظت عيناها عندما قبل ظهرها ابتعدت عنه سريعا وقالت بتوتر
بشري :- خ خ خلاص أنا هكمل لوحدي
أغلق عينه بتوتر وحاول أن يهدأ وقال بأبتسامه
معتز :- م م ماشي بس متتأخريش عليا وتحرك بأتجاه الباب ونظر لها نظره مطوله وخرج من الغرفه واغلق الباب خلفه
اخذت نفس عميق وزفرته بتوتر وتحركت اتجاه المراه ونظرت إلى وجهها المتورد من شدة الخجل وتذكرت قبلته لها ولمست شفتيها بأناملها وأغلقت عينيها وقالت
بشري :- ده كله حصل ليا من بوسه واحده منه اومال ايه هيحصلي لماااا جلست على حافة السرير وزفرت بضيق وقالت
-ده طلع غير ما كنت متوقعه خالص وابتسمت بسعاده وقالت
-بس طبعا طلع احلي واجمل من الاول بكتير وتنهدت بتوتر وقالت
-اهدي يا بشري مافيش حاجه تخافى منها معتز بيحبك ومستحيل يأذيكي واللى هيحصل دلوقتى ده شئ طبيعى وحلال ربنا اللى شرعه لينا مافيش داعى تقلقى بالشكل ده وهبت واقفه نزعت فستان الفرح من على جسدها ودلفت المرحاض اخذت حماما دافئا حتى تهدأ وتوضأت وارتدت قميصا قصير شفافاً وارتدت فوقه الاسدال وخرجت من المرحاض واتجهت إلى باب الغرفه بتوتر وأخذت نفس عميق حتى تهدأ وفتحت الباب وهتفت عليه قائله
-م م معتز انا خلصت خلاص
صعد سريعا عندما سمع صوتها واتجه إلى الغرفه وجدها تجلس على حافة السرير وهى ترتدي الاسدال نظر لها بعدم فهم وقال
معتز :- ايه ده !؟
أجابته بأبتسامه قائله
بشري :- إسدال علشان نصلي
نظر لها بأستغراب وقال
معتز :- نصلي !؟
اومأت رأسها بالتأكيد وقالت
بشري :- ايوه نصلي علشان ربنا يبارك فى حياتنا الجايه مع بعض
نظر لها بتوتر وقال
معتز :- ب ب بس انا معرفش اصلي ولا حتى اتوضه انا عمرى ما صليت
جحظت عيناها بصدمه وقالت بعدم تصديق
بشري :- بجد !! انت عمرك ما صليت وازاى عايش حياتك كده انت متعرفش عقوبة تارك الصلاة عند ربنا ايه ده احلى واجمل لقاء هو الخمس فروض اللى بأديها وبقابل فيها ربنا انا مصدومه بجد
رد عليها بضيق وقال
معتز :- انا عمرى ما لاقيت حد بيطلب منى حاجه زى كده، زمان وانا صغير خالص كنت بشوف بابا وماما وهما بيصلوا مع بعض لكن لما ماتوا وعيشت حياتى كلها وانا عايز انتقم ليهم ومشيت فى الطريق الغلط مفكرتش خالص فى موضوع الصلاه ده
تنهدت بضيق وقالت
بشري :- بص انا مليش دعوه بحياتك اللى فاتت دى ربنا قادر يغفر ليك لانك ملاقتش حد ياخد بأيدك لطريق ربنا بس انا ليا دعوه بيك من ساعة بقيت مراتك وعلى ذمتك انا ملزومه اخد بأيدك إلى طريق الله واساعدك تعرف دينك واساعدك تنتظم فى صلاتك علشان ربنا يبارك فى حياتنا الجايه لازم تنسي حياتك القديمه دى خالص علشان لما ربنا يكرمنا بأولاد تكون ليهم قدوه ويطلعوا ذريه صالحه
أومأ رأسه بالموافقه وقال بنبرة حب
معتز :- وانا موافق على اى حاجه انتى تطلبيها منى يا بشري
ابتسمت له بسعاده وقالت
بشري :- ماشي اول حاجه تعالى اقولك ازاى تتوضي علشان نصلي اول ركعتين فى حياتنا مع بعض
حرك رأسه بالموافقه وتحرك بأتجاه المرحاض وبدأ ينفذ كلام بشري له حتى انتهى وخرجوا من المرحاض اشارات له إلى الأمام ووقفت هى خلفه وبدأت تقول له طريقة الصلاة وتحفظه الدعاء
بدأ ينفذ ما قالته له ويصلي بها الركعتين ثم انتهوا وقال الدعاء مثل ما قالته له بشري وشعر بأرتياح شديد نظر لها بسعاده وقال
معتز:- تعرفى أن أول مره احس براحه زى دى حاسس ان مطمن وهم كبير اوى انزاح من على قلبى
ابتسمت له بحب وقالت بنبره حنونه
بشري :- هى كده الصلاه اول ما تبقي بين ايادي الله وتنفصل عن العالم كله تحس بأرتياح غريب تحس انك مش عايز تخلص من حلاوة اللقاء
نهض من على الأرض وأمسك يدها ساعدها على الوقوف وأحاط خصرها بذراعيه ونظر بعينيها وقال بحب
معتز :- انتى بجد جميله اوى يا بشري كل حاجه فيكى مختلفه انا بعشقك وبدأ ينزع الحجاب من على شعرها وفتح سحاب الاسدال وقام بنزعه من عليها ونظر إلى جسدها بشهوه عارمه واقترب من شفتيها والتهمهما بأشتياق وحرك يده على جسدها العاري حتى شعر بعدم استطاعتها على الوقوف أبتعد عنها ومال بجسده حملها بين ذراعيه ووضعها على السرير واقترب منها مره اخري و( ….)
…………………………………………………….
بالفيلا الخاصه بسيف
دلف سيف من باب الفيلا ومعه ريم ومال بجسده وحملها بين ذراعيه واغلق الباب بقدمه ونظر لها بحب وقال
-نورتى بيتك يا عمرى
ابتلعت ريقها بتوتر وقالت
ريم :- ن ن نزلني
حرك رأسه بالرفض وقال
سيف :- لا انا من ساعة ما قابلتك وانا بحلم بالليله دى وكل حاجه هتحصل فيها واقترب من شفتيها وقبلها
أغلقت عينيها بخجل واخفت رأسها بصدره وقالت
ريم :-يا سيف بقي انا متوتره لوحدي
تعالت ضحكاته وصعد بها إلى الاعلى ودلف إلى غرفته واغلق الباب بقدمه واتجه إلى السرير ووضع عليه ريم وجلس بجوارها وحاول أن يقترب منها
نهضت سريعا وابتعدت عنه وقالت بتوتر
ريم :- ا ا انت مستعجل ليه كده ا ا اهدا شويه لسه فيه حاجات لازم نعملها قبلها
نظر لها بأستغراب وقال بعدم فهم
سيف :- حاجات لازم نعملها قصدك ايه !؟
ردت عليه بتوتر وقالت
ريم :- ل ل لسه هاخد شاور ونصلى ركعتين ونتعشي ونتفرج على التليفزيون شويه وبعد كده تبقى اعمل اللى انت عايز تعمله
جحظت عيناه بصدمه وقال بعدم تصديق
سيف :- نعم يا اختى نتفرج على التلفزيون وده وقته كل ده بعدين انا اصلا على اخري ومنتظر اللحظه دى من ساعة ما قابلتك ونهض من على السرير وأحاط خصرها من الخلف وقبل عنقها بحب وقال
-ريم انا مقدر انك متوتره من الوضع الجديد ده بس مش عايزك تقلقي انا هضيع توترك ده نهائي وهخليكى تنسي الدنيا كلها وانتى فى حضنى
ابتلعت ريقها بتوتر وقالت
ريم :- ب ب بس أنا عايزه اخد عليك الاول قبل اي حاجه لكن لو حصلت حاجه على طول هكون خايفه ومتوتره ارجوك يا سيف بلاش دلوقتى
أغلق عينه حتى يهدأ وأخذ نفس عميق وقال بنبره حنونه
سيف :- ماشي يا ريم انا اهم حاجه عندى انتى وهعمل اى حاجه انتى عايزاها
ابتسمت بسعاده والتفت له بحب وقالت
ريم :- ش ش شكرا يا سيف يلا بقى نغير هدومنا ونصلي
نظر لها بأستغراب وقال
سيف :- نصلي !! بس انا عمري ما صليت
ردت عليه بضيق وقالت
ريم :- عارفه بس من النهارده هنصلي مع بعض كل فرض علشان ربنا يغفرك كل ذنوبك وناخد بايد بعض للجنه
رد عليها بتوتر وقال
سيف :- ب ب بس انا معرفش اصلي
ردت عليه بأبتسامه وقالت بنبره هادئه
ريم :- عارفه متقلقش هساعدك يلا يا حبيبى ادخل الحمام خد شاور سريع علشان اخد انا كمان بعد منك شاور ونتوضي ونصلي
نظر لها بشهوة وقال
سيف :- طيب ما تيجي ناخد شاور مع بعض انا جوزك برضه مش حد غريب
تراجعت إلى الخلف وقالت بتوتر
ريم :- س س سيف اتلم وبطل قلة أدب بقى امشي يلا
زفر بضيق وقال بنفاذ صبر
سيف :- ماشي وتحرك من أمامها وهو يهمس بغضب قائلا بتذمر
-ابطل قلة أدب ازاى بس دى الليله هى أساس قلة الأدب ده ايه الجوازه المنيله بنيله دى ودلف المرحاض
ابتسمت على تذمره وبدأت تنزع الفستان وقامت بقلعه وارتدت الاسدال مؤقتا وانتظرت خروجه حتى تأخذ هى الاخري شاور وبعد عدة دقائق خرج سيف ونظر لها بحب وقال
-انا خلصت يلا ادخلى انتى
اومأت رأسها بالموافقه وتحركت بأتجاه المرحاض لكنها وقفت على صوت سيف وهو يقول لها
-تحبي اجى اساعدك
نظرت له بضيق وقالت
ريم :- لا شكرا مش محتاجه ودلفت المرحاض وأغلقت الباب بأحكام ونزعت الاسدال وبدأت تستحم بالماء البارد وأغلقت عينيها بتوتر كلما تذكرت ما ينتظرها هذه الليله وبعد عدة دقائق أغلقت الماء وارتدت قميصا قصير وتوضأت وارتدت الاسدال وخرجت من المرحاض وهتفت على سيف حتى يأتى جاء مهرولا إليها وقال
سيف :- ايه عايزه مساعده
ابتسمت له وحركت رأسها بالرفض وقالت
ريم :- لا انت اللى عايز مساعده مش انا يلا علشان اقولك تتوضاه ازاى
دلف المرحاض وبدأت ريم تقول له طريقة الوضوء وبعد الانتهاء خرجوا سويا وبدأت تعلمه طريقة الصلاة وتحفظه الدعاء وبالفعل فعل سيف مثل ما قالت له ريم وصلى بها الركعتين وقال الدعاء وقبل جبينها بحب وقال
سيف :- بحبك اوى يا ريم انت اجمل حاجه ربنا كرمني بيها أوعدك انك عمرك ما هتندمى على جوازك منى ابدا وهعيش عمرى كله ليكى احبك فيه كل يوم اكتر من اليوم اللى قبله
ابتسمت له بحب وقالت
ريم :- وانا بعشقك اوى وهعمل ما فى وسعى علشان اسعدك واخلي بيتنا اسعد بيت فى العالم كله
اقترب منها حتى يقبلها ابتعدت عنه ونهضت من على الأرض سريعا وقالت بتوتر
-ا ا انا جعانه هنزل أحضر حاجه ناكلها وركضت بأتجاه الباب وخرجت منه سريعا
أغلق عينه بغضب وقال
سيف :- ده وقته وزفر بضيق ونهض من على الأرض ونزل إلى الأسفل واتجه إلي المطبخ واحتضنها بسعاده وقال
-المطبخ نور بوجودك فيه
ابتعدت عنه وقالت
ريم :- ش ش شكرا وظلت تبحث عن ملح الطعام وفتحت أحدي الخزانات وجدته بالاعلى حاولة أن تأخذه لكنها لم تستطيع لمسه ، لعلو المكان
أبتسم سيف على قصرها واقترب منها جدا حتى ألتصق بها من الخلف وامسك الملح واعطاه لها ونظر بعينيها بحب
ابتلعت ريقها بتوتر وقالت
ريم :- ش ش شكرا وحاولة أن تتحرك لكنها لما تستطيع من التصاق سيف بها تكلمت بتلعثم وقالت
-س س سيف ابعد خلينى اتحرك
تعالت انفاسه وقال بصوت هامس
سيف :- م م مش قادر ابعد خلاص مش قادر اصبر اكتر من كده
التفت برأسها وقالت بتوتر
ريم :- ق ق قصدك ايه ا ا اب
ولكن قبل أن تكمل حديثها قبلها سريعا بشهوه عارمه حتى شعر بأنفاس ريم تتقطع من شدة احتياجها لتنفس أبتعد عنها بأنفاس لاهثه وقال
سيف :- بحبك يا ريم ومن كتر حبى ليكى مش قادر اصبر على بعدك عنى اكتر من كده ومال بجسده وحملها بين ذراعيها وصعد بها إلى الاعلي
اخفت رأسها بصدره من شدة الكسوف وامسكت به بقوه من شدة التوتر دلف الغرفه سريعا واغلق الباب بقدمه وانزل ريم على السرير ورفع الاسدال إلي الأعلى ونزعه من عليها والقاه بالأرض وسال لعابه عندما راي جسد ريم الظاهر له نزع التيشيرت من عليه سريعا والقاه فى الارض واقترب منها و(….)
…………………………………………………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب مشبوه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى