روايات

رواية رحلتي الفصل السادس 6 بقلم ضوء القمر

موقع كتابك في سطور

رواية رحلتي الفصل السادس 6 بقلم ضوء القمر

رواية رحلتي الجزء السادس

رواية رحلتي البارت السادس

رحلتي
رحلتي

رواية رحلتي الحلقة السادسة

😅طبعا زي مانتم عارفين الحوار كلو مكتوب بالعربي بس

لي يونغ بصوت عالي باللغه الكوريه: كل شخص هنا يعرف نفسه بصوت عالي لان هناك اعضاء جدد
انا العميد لي يونغ هي مدير المعسكر وشاور على اسر
هذا اسر حسين مقدم و شريك في اداره المعسكر وشاور على مجموعه اللي فيها حور
حور لنفسها: ينهااار ابوي مش فايت و كنت بكلم العميد لي يونغ هي و المقدم اسر كده انا شكلي مش هطول هنا و انا اقول ليه كلهم مستغربين مني لما واقفت معهم تاني
جاك بصوت عالي: انا الرائد جاك من نيويورك
جو : انا الرائد جو من باريس
كيم سو: انا الرائد كيم سو من كوريا الجنوبيه
كونغ هونغ: انا الرائد كونغ هونغ من الصين
يوريو: انا الرائد يوريو من اليابان
جاسمن: انا الشرطيه جاسمن من نيويورك
اليتا: انا الشرطيه اليتا من الصين
الفا: انا الشرطيه الفا من باريس
سيلا: انا الشرطيه سيلا من اليابان
هيونغ: انا الشرطيه هيونغ من كوريا الجنوبيه
حور بثقه: انا حور من مصر عمري 13عام
لي يونغ و الجميع انصدموا لانها صغيره
لي يونغ بصوت عالي: 13 عام ان المعسكر اصبح مدرسه الاطفال و على هذا ماذ تقدري ان تفعلي و لا انتي مكانك المدرسه و لسه هناا
حور بثقه: اجل انا لدي 13 عام و لكن لم تسال نفسك قبل ان تقول هذا الكلام ان لماذا مصر و كوريا اهتمو بي خصيصا و اكدو ان انت العميد لي يونغ هي و المقدم اسر انكم الذين يدربوني و ايضا انا سوف اقول من انا وليسا هنا
لي يونغ أعجب بثقتها بنفسها: حسنا لقد اعجبي كلامك ولكن سوف تنافسي احد الاشخاص الذين هنا و هو مستوه متوسط و نرى هل تجدين شئ و تستحقي ان ادربكي بنفسي
حور بثبات: انا موافقه
لي يونغ نادى علي ظابط و الجميع انصدموا لانه صعب قليل فقت من استطاعوا ان يغلبوه و من ضمنهم فريق حور و اسر و لي يونغ
لي يونغ: هذا هو السخص الذي ستوجهيه مستعده كل شخص اردا ان اشرف على تدريبهم و جهوه و انتي غيرهم انتي انا من سوف ادربك هاا
حور: مستعده
و قفت حور في مكان المنافسه و رفعت شعرها الي الاعلى وقفت قدامه الظابط بيعمل تمرين صعبه عشان يخوفها
حور: هااايي انت لاتحول انك بهذه التمرين انك ستخفاني هيا لنبدأ
أعجب الجميع بها و بذكأها
انطلق الظابط يهجم عليه و هي تتفدا بسهوله و تعمل حركات قتاليه صينيه قديمه و لاحظ هذا لي يونغ و كونغ هونغ و اليتا
و بحركه سريعه ضربته فى بطنه ثم جريت بسرعه جدا و لوت يده خلف ضهره و ثباتته في الارض و خسر الظابط امام حور خلال 10 دقايق
سقف لي يونغ لحور و كل الموجدين و ذهب اليه اصحابها الجداد
لي يونغ: واوو انتي تصتحقي ان اكون مدربك و ايضا اعجنبي ردك عندما اساءت اليكي و انا اعتذر
حور: لا لالا تعتذار هذا امر عادي
بصت ل اسر و قالت بالعربي اسررر عملتهااا الله عليا و على جمداني
ضحك عليه اسر و اصحابها حتي لي يونغ
لي يونغ بصوت عالي باللغه الكوريه: هيا الان الجميع على اماكنهم اما انتي ي حور انضميتي الي المعسكر و فريقك هؤلاء و قصده على اصحابها اللي اتعرفت عليهم النهارده
حور: بجد اععااااا انا فرحانه و قالت لهم انا بقيت معاكم
جاسمن: اهلا بيكي الي الفريق و الجميع رحب بها و حبوها جدا
لي يونغ: اليوم اتدريب عباره عن استخدام السلاح بطريقة امهار و باقي اليوم عطله بمنسبت انضمام حور اليكم
الجميع قالو هياااااااااااا
جاك: انت وش السعد علينا النهارده زي ما بيقولو المصريين ضحك اسر و قال ايوه والله وش السعد

معلومه: اسر صديق هذا الفريق و هو مدربهم ايضا و يتعامل معهم على انهم اصحاب و هم ايضا 😊

اسر: انتي مسكتي سلاح قبل كده ي حوور
حور: لا
اسر: طيب انا هعلمك تمام
وراحو مكان التدريب و كان كبير و جميل
اسر: بصي ي حور انتي هتمسكي السلاح كده وشرح ليه ازاي تستخدمه و صوب امامها عشان تعرف اكتر
حور مسكت السلاح و ضربت علي الهدف و ده فى الهدف بس مش في راسه لا تحت شويه
اسر: كويس جدا كدا و هتتعودي
حور: بصو كده انا هعمل ايه
و مسكت السلاح و حطت صبعه مكان الزرار و لفت المسدس على صبعه و لامتو في الهوا و قبل ما ينزل كانت مسكه بسرعه عاليه جدا و عمرتو في نفس الوقت و ضربت و جابت منتصف راس الهدف
و الكل اندهش
اسر: انتي متاكده انك اول مره تمسكي سلاح يابت و عملت الحركه دى ازاي
ضحكت حور: انا كان معايه مسدس لعبه بعمل بيه كده على طول و قولت اجرب بالحقيقي و كملو تدريب و خلاصه و لي يونغ و اسر خدو حور معاهم على المكتب

♥بقلم ضوء القمر 🌚♥

لي يونغ: قوليلي انتي بقا مين و قصدك ايه فى كلامك من شويه
حور: انتم عارفين الهكر Mk
اسر: و مين ميرفهوش و نفسي اشوفه
حور: انا هتكلم بس ياريت محدش يقطعني
لي يونغ: تمام
حور: انا بقا الهكر Mk وي حكت كل حاجه حصلت مع اللوا جمال
حور: هي دى بقا الحكايه كلها
ضحك لي يونغ: انتي بقا ي قروبه تعملي كل ده و انتي الهكر Mk كمان طاب انا عايز معلومات عن……………..
و عطها الاسم ده باللغة الكورية
حور: بس كده و طلعت الب الخاص بيها و خلال تلات دقايق جابت المعلومات و لي يونغ استغرب حتي جابت المكلمات و الصور و معومات العمل و ايه اللي هيعمل و تسجيل صوت و صوره و قالت
حور: بص كده هو خلال اسبوع هيعمل صفقه انما ايه بقا حط عندك سلاح و مخدرات و تجاره اعضاء بصلات على النبي الواد يووشن بيفهم فى كل بس يعيني ميعرفش اني هجيب تفاصيل حياته ههه
اسر: الله يخربيتك احنا جبنا معلومات بسطه خلال مرقبته شهر و نص وانتي خلال تلات دقايق تجيبي معلومات لحبل المشنقه 🥲
لي يونغ: لا لا بجد انتي ازاي اتعلمتي كل ده و انتي لسه عندك 13 عام و كمان بتتكلمي 8لغات انتي من مصر علشان اسر عكسك خلاص
اسر: ما بلاش فضايح ابوس ايدك
حور: ياعمي انتي لسه شوفت حاجه بس عاوزه حاجه
لي يونغ: ايه
حور: اطلع المهمه دي معاكم
لي يونغ: لا
حور: ياعم بص خلال اسبوع شوفني هطور قد ايه
لي يونغ: ماشي
حور: بما ان نينا ابقينا صحاب ف انا عزمكم
لي يونغ: اصحاب ماشي ي ستي
حور: انت بتتكلم عربي احسن مني ياعم و أنت كوري
لي يونغ: عم انت خاتي عليا اوي بس هو في حد يعرف اسر و ميتكلمش عربي علي اصوله دا حتي اصحابك اللي انتي اتعرفتي عليهم بيكلمو عربي احسن مني كمان 😅
اسر بتكبر: طبعا هو انا اي حد
حور بضحك: لا سبت
لي يونغ و اسر ضحكو عليه
اسر: بصي يابت ي حور انا جعاااااااااان و ليه بينا نتعشا على حسبك ي بنت بلدي 😅😂😂
لي يونغ: دومت ما قال كده اعرفي انو خلاص بقا اشبعي من صداعه 😅
حور: يلا بينا ي شباب
لي يونغ: ادي اخرت اللي يصاحب طفله
اسر: زغرطي ي انشراح لي يونغ اعتبرك صحبته
حور: طيب من زغرط لولولولولولييييييي
اسر: الله عليكي قدرتي تاخدي ثقت لي يونغ في يوم واحد ده يعتبر من عجائب الدنيا 18
حور: انت بتقول عجائب الدنيا 18زيي
اسر:بجد كافك. ي صحبي و سلمو على بعض
لي يونغ: ماشاء الله انتم مخالييل زي بعض
حور و اسر فى نفس الوقت:ده كدا كدا
لي يونغ: و كمان معترفين واوو بجد
اسر: امال يعني نكدب الكدب حراااام 😂
حور: قولو
راحت حور و الشله كلها مطعم مشهور اسر بيحبه
اليتا: واوو بحب المطعم ده اووييي
لاحظت حور نظرات الاعجاب من كونغ هونغ الي اليتا
حور همست و قالت: شكلك بتحبها اووي
كونغ هونغ: بصراحه اااه
حور: ماا تقولها
كونغ هونغ: طاب لو مش بتحبني
حور: اكبر غلط انك تخبي مشاعرك شوف ممكن بتحبك و لو لا ف انت تحترم قراره بدل السكوت ده
كونغ هونغ: الفكره حلو انا هروح اقولها
مسكتو حور من ايده و قالت اهداا كده البنت بتحب المفجاه و تعمل جو رومانسي بس بعد المهمه
كونغ هونغ: مهمت ايه
حور: بكرا تعرف و سيب حوار الجو الرومانسي عليا و انا و الشله هبهرك
ضحك عليه كونغ هونغ: ااه انا صحبتي طفله بس زكيه و طيبه انا حبيتك على فكره انتى طيب
اسر مايل عليهم: بتعملوا ايه اليتا هتاكل كونغ هونغ بعنيها
حور: بجد اصلا الواد بيحبها و مش عارف يعترف و انا هساعده و انتم كمان
اسر: احنا عارفين مستانينو ينطق بس شاطره ي بت
جاك: الاكل ي اسر جه
اسر: يااااه على الحاجات اللي بتفتح النفس دي
حور: تصدق شكل الكل جامد ي يواد ي اسر
يوريو: ضحك انتو ختو على بعض اوي
سيلا: ايوه و شكل حور بتحب الاكل زييه
جاسمن: حصل
كيم سو و هيونغ في نفس الوقت: يلا ناااااكل
و بصو لبعض و ضحكوو و الكل ضحك عليهم
حور بعد ما كلو: جماعه انا عاوزه اشتري بيت و انا شوفت بيت معروض عجبني ايه رايكم بكرا نروح نشوفه
اسر: تمام و انا جاي
و الكل قال فى نفس الوقت: واحنا جيين و ضحكوو
واشبطط حور و اسر مين يدفع و في الاخر دفعت حور
و الكل ركب عربيته
اسر: حووور تعالي اوصلك الفندق
حور: تمام ماشي و قالت العنوان و وصلت الفندق و دخلت لسه هتطلع
اسر جه رمح: حووووور خدي نسيتي الفون بتاعك
حور: يالهوي عليا شكرا ي ابوصحاب ضحك عليه اسر
طلعت الاسانسير و دخلت غرفته و كلمت مامتها و اخواتها و بابها و حكت لهم كل حاجه و نامت
تاني يوم الساعه 5صحيت حور و لبست و خدت الب و الفون و الفيزه و اموال و السماعه و بعض الحلوه و راحت المعسكر
قابلت الشله بتاعتها و سلمت عليهم و في اثناء التدريب
حور و اسر بيتكلمو مع بعض
لي يونغ: حووور اسررر هيا اذهبو الي مكان العقاب اقفمم لمده تلات ساعات
اسر و حور: حررررررام والله كده
اسر: انا تقولي ليه انا بدرب معاك
لي يونغ: انا قولتها كلمه واحده
حور: انت قولت اكتر من كلمه
لي يونغ: اذهبووو
رمحت حور و اسر الي مكان العقاب
و بعد نص ساعة طلعت حور حلوه بصت شمال ويمين
على حد و عطط اسر
اسر: والله انتي بنت حلال و حسا بيا 😂
شافهم لي يونغ و زعق بصوت عالي و قال : …….. ….. …

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى