رواية احببت ملاك الفصل الثالث 3 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد
رواية احببت ملاك الجزء الثالث
رواية احببت ملاك البارت الثالث
رواية احببت ملاك الحلقة الثالثة
ملاك ابتسمت وركبت هي ويقين وبعد شويه وصلوا الملجأ
ملاك بأبتسامه: شكرا لحضرتك جدا
الراجل بأبتسامه: العفو يبنتي تحبي ادخل معاكي
ملاك بأبتسامه: لا شكرا المشرفه هتعرفني
الراجل: تمام مع السلامه
ملاك ويقين: سلام
ودخلوا الملجأ
الداده ببرود: انتم مين
ملاك بأستغراب: اي ده امال فين داده فاطمه
الداده ببرود: مشيت يختي عايزة اي بقا
ملاك بتوتر: عايزه اقابل المشرفه
الداده ببرود: طيب هدخل اقولها خليكي هنا
والداده دخلت وملاك فضلت واقفه هي ويقين وكانو خايفين وملاك حاولت تطمن يقين وقالت: يقيني حبيبي بصي واضح ان داده فاطمه مشيت وجه مكانها الداده البارده دي عادي
يقين بخوف: انا خايفه يكونوا غيروا المسرفه
ملاك بأبتسامه: لا ان شاءلله خير
الداده جات وقالت ببرود: خشي يبت انتي وهي
ملاك دخلت هي ويقين واتصدمت لما شافت واحده تانيه غير المشرفه بتاعتهم
ملاك بصدمة: امال فين المشرفه هنا
المشرفه بعصبيه: مشيت عايزه اي يبت انتي وهي
يقين بخوف: احنا كنا هنا في الملجأ من سنه ونص وبعدين في ناس جم اتبنونا بس هما مش كويسين فا احنا عايزين نقعد في الملجأ
المشرفه ببرود: ماشي اسمأكم اي
ملاك بحزن: اسمي ملاك ودي يقين
: تمام وبعدين قالت بصوت عالي يهاله تعالي خدي البنتين دول اوضه البنات وبعدين قالت صحيح عندكم كام سنه
ملاك بتوتر: عندي 17سنه ويقين عندها5سنين
المشرفه بخبث: تمام
والداده هاله دخلت وقالت لملاك ويقين: تعالو معايا
ملاك ويقين: حاضر
وهاله وصلتهم الاوضه ومشيت
ملاك ويقين اول مدخلوا استغربوا من الاوضه الاوضه كان احلي قبل ميمشوا وكمان كان فيها لعب وحاجات كتير مكنش في غير السارير وتلفزيون قديم بس وكان في بنات نايمين
ملاك بخوف: هو اي اللي حصل في الملجأ يا يقين انا عاوزه امشي
يقين بحزن: مس هينفع مدام جاينا خلاص
ملاك بحزن: واضح اننا هنشوف ايام سوده
وبعدين بنت صحيت علي صوتهم وقالت بأستغراب: انتم مين
ملاك: انا اسمي ملاك ودي يقين
البنت بأبتسامه: اه عاشت الاسامي انتي فعلا ملاك وانتي عسل يصغننه وانا اسمي قمر
ملاك بأبتسامه: اسم علي مسمه عندك كام سنه يقمر
قمر بأبتسامه: تسلميلي يملوكه انا عندي 16سنه
يقين بغيظ: هو انا كيس سفاف قاعد
ملاك وقمر ضحكوا
قمر بأبتسامه: لا انتي جميله خالص عندك كام سنه
يقين: عندي 5سنين
قمر بأبتسامه: عمر كلوا لجميل يجميل انت وبصتلهم بأستغراب اه صح انتم اي اللي جابكم واي حكايتكم
ملاك بحزن: حكايه طويله اوي
قمر: طيب احكي وبعدين ملقتوش غير الملجأ ده ده انا نفسي اتم ال18سنه عشان اخرج منو بجد
ملاك ويقين بصوا لبعض بستغراب
ملاك بأستغراب: تقصدي اي واي التغير اللي حصل في الملجأ ده
قمر بحزن: من ساعه ما المشرفين القدام مشيوا والداده فاطمه كان مشيت وجه مكانها الناس الشريره دي وهما قلبوا كل حاجه 180درجه واللى ميروقش او يفكر يهرب يتعاقب العقاب وحش اوى بيدخلوا البنت او الولد اللي يغلط اوضه كده مش عارفه اسمها والشخص اللي بيدخلها بيفضل فيها ايام ممكن يخرج ميت ويدروا علي الخبر ممكن يخرج مصدوم من اللي شافوا جوه ممكن يخرج عندوا اكتئب ويفوق بعد فتره انا واحده صحبتي حاولت تهرب شافوها وبعدين دخلوها الاوضه دي وخرجت عندها اكتأب بعدين انتحرت وانا بصراحه معرفش في ايه جوه يخليهم يعملوا في نفسهم كده انا بجد خايفه والمشكله ان الاوضه بعيده عن هنا شويه بس صحبتي اللي انتحرت دي كنت بسمعها كل يوم تصوت وكانت صغيره عندها13سنه
ملاك ويقين اتصدموا من اللي سمعوا
ملاك بصدمة: دي اكيد اوضه تعذيب اكيد يعني بس انا عاوزه امشي من هنا انا ويقين مستحيل اقعد هنا انا عايزه ماما وبعدين قعدت تعيط
يقين طبطبت عليها وقالت بحزن: معلس يملاكي فتره وهتعدي احنا نحاول علي قد منقدر نسمع الكلام عسان مس ندخل الاوضه دي
قمر بأبتسامه: ايوه نعمل كده واحنا كده كده اول منتم 18هنخرج
يقين بخوف: لا يعني انتم هتموا وتسبوني لوحدي
ملاك بأبتسامه: مستحيل اسيبك هنا اول متم 18همشي وهخدك معايا
قمر بتسأل: انتي عندك كام سنه يملاك
ملاك: عندي 17
قمر بأبتسامه: عمر كلوا ليكي يلا ننام وبكره نكمل
ملاك ويقين: يلا
عند ادهم
وصل البيت ودخل لقه امو قاعده
سهيله بحزن: هتفضل كده لحد امتا يسي ادهم
ادهم: كده ازاي يعني
سهيله: هتفضل مقضيها كده كل يوم مع واحده شكل مش هتجوز وتفرحني بيك
ادهم: امي انا تعبان وعايز انام بكره نبقا نتكلم
وادهم طلع علي اوضتو ودخل خد شاور وخرج وقعد علي السرير وكان عمال يفكر في ملاك وبعدين النوم غلبو ونام
في صباح يوم جديد تشرق الشمس علي ابطالنا
عند ادهم
صحي من النوم ودخل الحمام خد شاور وخرج ولبس البدله الميري اه صح ادهم ظابط يجماعه وعندوا 28سنه وهو امور اوي وجد في شغلو جامد
ومحمد يبقي ابن عمو محمد عندو24سنه ظابط هو كمان مع ادهم بس بيهزر وجد برضو في شغلو وامور برضو يجماعه
ادهم خلص ونزل يفطر من مامتو
وابوه يجماعه متوفي
ادهم بأبتسامه: صباح الخير يست الكل
سهيله بأبتسامه: صباح النور عليك ياحبيبي
ادهم: هاا القمر كان عايزني في ايه امبارح
سهيله: ادهم حبيبي انا نفسي تتجوز وافرح بيك يا ابني قبل ما اموت
ادهم بخوف: بعد الشر عليكي يحبيبتي متقوليش كده تاني
سهيله بأبتسامه: يحبيبي يعني كلنا هتخلل فيها يعني كل واحد فينا لي يوم وانا نفسي اشوفك عريس يا ابني اي رايك في مليكه اخت محمد
ادهم: بصي يا امي مليكه لسه صغيره وبعدين انا بشوفها اختي وانا بحبها زي اختي
سهيله بحزن: ايوه لحد امتا هتفضل كده
ادهم بأبتسامه: لحد ما لقي صغيرتي
سهيله بحزن: قصدك جميله
ادهم بأبتسامه: ايوه
سهيله بأبتسامه: طيب ما جميله هي مليكه
ادهم: لا يا امي هفضل ادور وادور لحد مالقي جميله
سهيله بحزن: براحتك يا ابني
ادهم بحب: حبيبتي مش عايزك تزعلي صدقني حاسس اني قربت القيها
سهيله بأبتسامه: ماشي يا ابني
***************************
عند محمد
صحي من النوم دخل الحمام وخد شاور ولبس هو كمان البدله الميري كان قمر فيها طبعا وراح يفطر مع امو واختو
محمد بأبتسامه: صباح الخير
هدير بأبتسامه: صباح النور عليك عامل ايه يحبيبي
مليكه: ايوه صح انت جيت متأخّر امبارح
محمد: عادي كنت مع ادهم
مليكه بمزح: واد يمحمد انا خايفه عليك لتتعكس وخصوصن انك قمر يواد
محمد ضحك وهدير ضحك بخفه
محمد بغرور مصتنع: لا يستي متخافيش محدش يقدر يعكس محمد البحراوي يبت
مليكه بضحك: اشطا يرايق
**************************
عند ملاك
صحيت من النوم لقت هاله في وشها وقالت ببرود: يلا يبت انتي وهي عشان تنظفوا الملجأ وتروقوا
ملاك بصدمة……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ملاك)