روايات

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا الفصل الثالث 3 بقلم دونا

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا الفصل الثالث 3 بقلم دونا

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا الجزء الثالث

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا البارت الثالث

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا كاملة
رواية يا من سكنتي قلبي عمدا كاملة

رواية يا من سكنتي قلبي عمدا الحلقة الثالثة

وصلنا لحد لم مقار قرار يحكي لصحبه ايه اللي مغيرو الفتره اللي فاتت وكمان اي سبب جوزته من فريدة وايه سبب اللي يخليه يخفي حبه لفريدة رغم أنها معملتش حاجه اصلا .. يلا بينا نعرف بقا
مقار بحزن وضيق :كل اللي أقدار أقواله ياصحبي اني تايه ومش عارف اعمل ايه وكل ما اشوفها قدمي والتخيل بس انها ممكن تروح مني بترعب و حاسس ان أيدي متربطه وقف عاجز عن اني احميها أو حته أكون الضهر والسند ولأمان ليها مش عارف اعمل اي ياصحبي صدقني تعبت الشخص اللي بيرقبنا ده كل ما احاول أوصله باي طريقه إلقيه قدر يهرب وكل حاجه بترجع لصفر تاني مش عارف اعمل ايه مش عارف تعبتت صدقني تعبت من الدوامه اللي انا فيها دي وحته صحبتها اللي كانت عائشه معاها بتهرب كل شويه من مكان لمكان ويعلم تكون راحت فين
يعقوب بحزن شديد علي صاحب عمره وأخوه : أهدا انت بس وفهمني الموضوع من أوله لاخره وانا معاك في كل اللي انت هتعمله وانا في ضهرك يا صحبي ومراتك صحيح انا متعرفتش عليها بس والله العظيم انا اعتبرتها اوختي ومرات اخويا كمان وانا مستحيل اسمح أن إي حد يأذيك أو يأذي حد يخصك يا صاحبي احكيلي يا صاحبي وثق إني هساعدك مهما كان التمن
مقار بيأس وضيق : طيب اسمع وركز معايا كويس وكان هيكمل كلامه للو أن في لحظه دي سمع خبط علي باب
مقار بقلق وصوت عالي شويه : اتفضلي يا داده هي فريدة كويسه اهااا حصلها حاجه طمنيني لو سمحتي يا داده
داده صفاء : اهدأ يابني ومتخافش هي كويسه ولسه مصحيتش بس انا جيت اقولك اني في انسه بره بتقول انها عاوزك ضروري بس ورفضه تقول هي مين

 

 

 

مقار وهو بيطمن نفسه : طيب حاضر يا داده انا نازل بس متعرفيش من هي
داده صفاء بقلق : لا يابني وانا سالتها قالتلي انها طالبه عندك في الجامعة بس كده و رفضت تقول حاجه تاني بس بين علي شكلها أنها متبهداله خالص يابني
يعقوب باستغراب بعض الڜئ : خلاص تمام يا داده احنا هننزل متقلقيش
مقار بهدوء وبرود : تمام ماشي اتفضلي يا داده روحي لفريدة وخليكي جنبها بعد اذنك لو حصلت حاجه اندهيلي ومشيت داده صفاء
ومقار اخد يعقوب ونزلوا يشوف مين هي القمر التانيه بتعتنا
مقار ويعقوب اول ما نزلوا وشافهوا اتصدموا لأنها معظم هدمها متقطعه ووشها كله كدمات وايدها بين عليهم علامات الربط الجامد حته رجليها والتعذيب بين جداا علي جسمها ورغم كل ده قدرت تهرب من اللي عمل فيها كده نرجع تاني بقا
مقار بصدمه كبيره : سسساره مين اللي عمل فيكي كده
يعقوب بزهول وصدمه لما يراه : ازاي قدرات تستحمل كل ده
في الوقت ده ساره اغم عليها من كتير التعب والكدمات اللي في جسمها بيجري عليها مقار علشان يشلها بيمسكه يعقوب من أيده ويقوله : متلمسهاش
و بيتفهم مقار نظرت صاحبه وطريقة كلامه و بيشلها يعقوب و بيدخلها اوضه جنب غرفت فريده و بيطلع مقار وراه يعقوب بيروح لداده صفاء و بيقولها ..
مقار : داده لو سمحتي خدي هدوم من هدوم فريدة وفي الأوضاع اللي جنب دي للبنت اللي فيها غيرلها هدومها لحد ما يعقوب يرن علي دكتوره
داده صفاء بخضه وقلق : يابني في ايه وايه اللي بيحصل مع البنات دول دول بين عليهم غلابه اوي وملهمش في المشاكل ولا اي حاجه ومين الناس اللي عاوزه تأذبهم يا ضنايا طمني ..
مقار بحزن : متقلقيش يا امي كل هيتحل قريب متخافيش

 

 

 

واه صح البنت دي صحبت فريدة و زاي اختها خلي بالك منها احسن يعقوب يولع فينا لانه شكله وقع اوي عليها
داده صفاء بابتسامه وفرحه رغم القلق اللي جواه : ربنا يفرح قلوبكم يا ولادي انا هنزل اشوفها خلي بالك انت من فريدة بس لحد ماشوفها
مقار هز رأسه بماشي ..
و بتروح الاداده تشوف ساره وتساعدها و بتصعب عليها اوي من المنظر الكدمات اللي في كل حته في جسمها واول متحاول داداه تغيرها بتتوجع ساره بصوت خافت شويه وداده صفاء بدمع وبتتوحع علي اللي بيحصل و بتشوفه من غير ما تقدر تعمل حاجه ولا حته تساعد ولادها و بتجي الدكتوره اللي اتصل عليه يعقوب ويتدخل وتعلقها محلول وبتشوف منظره بتصعب عليها اوي هي كمان و بتطلع ليعقوب و تزعقله جامد وتقول …
الدكتوره : ازاي يا استاذ تضربها بوحش*يه دي ولا وكمان في آثار حروق في جسمها وتعرضها لاعتداء
يعقوب بغضب وضيق و زعق : انتي تخر*سي خالص فاهمه قوليلي بس هتبقا كويسه ولا لا انطقيييي
الدكتوره بخوف : هههي هتبقا كويسه اكيد دا لو متعرضتش لاي حاجه من اللي هي فيه
يعقوب بضيق وتوتر : هي كويسه يعني ولا اي
الدكتوره باستغراب وعدم فهم قصده : قولتلك هتبقا كويسه لو متعرضتش لاي حاجه من اللي هي فيه
يعقوب بضيق اكتر وغضب من تلك الغب*يه التي أمامه : قصدي أن هي كويسه يعني هي بنت زي ما هيه صح
الدكتوره بتفهم : ايوه يا استاذ هي كويسه الحمدلله ولسه زي ماهي بنت ومحافظه علي نفسها بس جسمها مدمره تمام أتمناه تاخد بالك منها كويس لأنها ضعيفه جداا وبعد أذن حضرتك ومشيت
يعقوب بغضب بيطلع لمقار و بيقوله
يعقوب بغضب وضيق وزعق : انا عاوز افهم كل حاجه دلوقتي يعني دلوقتي ومين هي البنت دي واي علاقتها بمراتك ومين اللي عاوز يقتلك ويقتل مراتك متفهمني بقا
مقار بتفكير وبرود : اوكي كده كله اتظبط
يعقوب بزعق : يعني اي انا مش فاهم حاجه
مقار بجمود وبرود : هتعرف كل حاجه لم ساره تفوق هي وفريدة وانا هقولكم هنعمل اي بس انت أهدأ بس لان خلاص اللعبه هتبدا وهتنتهي قريب كمان ياصحبي واه صح يعقوب انت هتفضل قاعد معايا في البيت مش هترحع شقتك تاني تمام
يعقوب بتفهم وبرود هو كمان : تمام اوي انا نازل اشوفها وكمان داده صفاء لازم ترتاح شويه لأنها تعبت اوي النهارده معنا
مقار بخبث : نازل تشوفها وداده صفاء تعبت اوي كمان ههههه شكلك وقع اوي اوي يا بيضه

 

 

 

يعقوب ببتسامه : مش هكدب عليك البنت حبتها من مجرد ما شوفتها تقدر تقول عشق من اول نظره بجد وحياتها عندي مش هرحم اللي عمل فيها كده
مقار بفرح رغم الحزن اللي في قلبه : عشق مره واحده يا صحبي عموم مبروووك ساره جدعه وطيبه جداااا زايك بلظبط وبنت حلال واخلاقها عاليه اوي حافظ عليها يا صحبي هي شبه فريده جدااا
اكتف يعقوب ببتسامه ونزل
مقار بتفكير قريب خالص هتقع في ايد خالص هانت وكل اللي عملته في اختي زمان واللي بتعمله في مراتي وصاحبي هادفع تمنه غالي اوي يا بحراوي بيه
وهنعرف المره الجايه اي هو اللي بيخطط ليه .. ومين هي اخت قار اللي بيتكلم عليها دي وياخد حقها من بحرواي ومين البحرواي واي علاقة فريدة بدأ كله ومين البحرواي ده واي علاقة مقار بيه واي وضع يعقوب في الأمور كلها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يا من سكنتي قلبي عمدا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى