روايات

رواية عشق الوحوش الفصل الرابع 4 بقلم أمل مبروك

رواية عشق الوحوش الفصل الرابع 4 بقلم أمل مبروك

رواية عشق الوحوش الجزء الرابع

رواية عشق الوحوش البارت الرابع

عشق الوحوش
عشق الوحوش

رواية عشق الوحوش الحلقة الرابعة

اهلا يا قمرات اسفه نسيت وكتبت في البارت 3 السكرتيرة إلهام بدل ريهام بسبب
التشابه في الاسم السكرتيرة ريهام ومامت أدهم وماسه إلهام . يلا نبدأ
وقفنا البارت الي فات لما زين راح الجامعه وخد سيلا وبعدها وصل أدهم وخد
ماسه وليان ومشي .
****************************
” يلا نروح قصر المحمدي ”
بيوصل زين هوه وسيلا القصر بعربيته وبيدخلو وبيكون وراهم عربيات الحراسه
بتقف عربيه زين قدام البوابه الداخليه للقصر وبينزل هوه وسيلا وبتكون ماسكه في درعه زي الطفله الي ماسكه في دراع بباها وبتكون فرحانه جدا انو زين لغا كل
مواعيد شغله وهيقضي باقي اليوم معاها في البيت .
سيلا بحب وفرحه : انا بجد فرحانه جدا جدا جدا انو لغيت كل مواعيدك وهنقضي
اليوم كلو مع بعض 🥰🥰
زين بحب : انا اعمل اي حاجه والغي اي معاد بس عشان اشوفك فرحانه واشوف
الضحكه الحلوه دي 💞
سيلا بحب : ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا 🤲🥰💞
زين : ويخليكي ليا يا أغلى ما أملك انتي مش اختي بس انتي اختي وصحبتي وبنتي وكل حاجه حلوه في دنيتي 💞💞
سيلا بهزار : ايش ايش ايش ده زين المحمدي بقي شاعر احنا بقينا حلوين اوي 🤣🤣🥰
زين : بجد انت بنت محدش يقولك كلمتين حلوين روحي شوفي الغدا وهنعمل ايه 🤦🤦😤
سيلا بضحك : خلاص خلاص يسطا بنهزر معاك 🤣🤣 وبعدين انت عمري كلو ومقدرش اعيش ثانيه واحده من غيرك حياتي كلها 🥰🥰💞
زين وهوه بيضمها : ربنا ميحرمنيش منك يارب 💞💞وبعدين خدي هنا ايه يسطا دي هوه اسيب مراد في الشركه القيكي انتي في البيت دا لو حد غيركو قالهالي كان هيكون مدفون مكانو في نفس اللحظه 😤😤
سيلا بضحك : خلاص خلاص انت هتقلب زين المحمدي خليك زي مانت بتضحك كده 🤣🤣 يلا هروح اغير واشوف الغدا علشان هنسمع فليم مع بعض واعمل تسالي ونقعد نحكي اشطا 👍👍
زين بتعجب : اشطا زين المحمدي يتقلو اشطا روحي يا سيلا من قدامي بدل ما اشعلقك مكانك دلوقتي 🤦🤦
سيلا بضحك وهيه بتجري من قدامو🤣🤣 : خلاص خلاص ياباشا يلا روح اجهز عشان ناكول ونلعب باااي 🤣🤣
زين بتعجب : نلعب انا يتقل يلا نلعب وبيبص عليها بحب وهوه مبسوط علشان شايفها بتضحك هيه عنده عمرو كلو يعمل اي حاجه عشان يشوف ضحكتها بس
وبيرجع للجديه وبيطلع جناحه عشان يغير ويأخد دوش ويجهز ليومها 😌😌
***********************
” يلا نروح عند ماسه ”
قدام العماره الي سكنين فيها بيوصل أدهم ومعاه ماسه وليان وهوه خلاص علي اخر منهم ومن تصرفاتهم وهما قاعدين ساكتين عشان الي هتحكي هاتتعاقب وهما عارفين عقابه لما بيحكم مفيش زيه مثيل في العقاب 🤣🤣
أدهم بارتياح : اخيرا وصلنا بنات زن متجيش غير بالعين الحمرا علي طول رغي رغي رغي مش بيفصلو خالص ده التلفزيون الي هوه جماد بيفصل ويتعب انتو غلبتو مش بتفصلو خالص 🤦🤦😤
ماسه : بس احنا كنا
أدهم بمقاطعه : ولا نفس تنزلو من غير همسه واحده وتطلعوا من سكات وفعلا بينزلو وبينزل وراهم أدهم وبيطلعو وبيجو عند شقة ليان بتشورلها ماسه تتصل عليها من غير ما يشوفها أدهم وبتطلع هيه وأدهم علي شقتهم وبيدخلو بيلقو مامتهم جهزت الغدا وقاعده بتشاهد التلفزيون عقبال مايجو .
أدهم : السلام عليكو ياست الكل عامله ايه
إلهام : حبايبي انتو جيتو الحمد الله حبيبي ايه اخبار اليوم معاكو
أدهم وهوه بيقعد بجانبها وبيبوس أديها : الحمد الله يا حبيبتي كان تمام
إلهام وهيه ملاحظه انو ماسه ساكته من ساعة مدخلت البيت ودي مش عادتها .
إلهام : مالك يا ماسه يا حبيبتي يعني ساكته مش عادتك تعبانه حبيبتي فيكي حاجه .
ماسه وهيه بتشورلها انو أدهم هوه الي قلها متحكيش .
بس مامتها مش فاهمه .
أدهم : انا الي قولتلها متحكيش هيه وليان علشان هما كانو طول الطريق مش مبطلين رغي وجالي صداع منهم ومن رغيهم 😌😠
إلهام وهيه بتضحك علي فعيلهم : خلاص يا حبيبتي تقدري تحكي أدهم بيهزر معاكي .
ماسه وهيه بأخد نفسها : اخير دا الواحد كان حاسس انو فقط النطق فعلا شوفتي عمايل ابنك ياماما وبيهددنا بالعقاب انو يعقبنا لو حكنالك انا اول ليان عن
أدهم وهوه بيلحقها قبل متقول علي زينه : مااااسه اهو شوفتي ياماما بتحكي كتير
وهيه ساكته كانت مريحانا من زنها 😬😬
ماسه : انا زنانه دانت بارد انا مش زنانه وألا اقولها عن 😉😉
أدهم بعصبيه : مااااااااسه
إلهام: تقوليلي علي ايه
أدهم : ولا حاجه يا ماما ماسه بتهزر مش كده 😬😬
إلهام : خلاص خلاص يلا ادخلو غيرو عشان الاكل جاهز يلا وبيدخلو بيغيرو هدومهم وبعدها بفتره بيطلعوا وبيقعدو علي السفره عشان يأكلو وأثناء الاكل إلهام بتحكي مع أدهم وأدهم سرحان ومش مركز معاها .
إلهام : أدهم أدهم
أدهم : ……..مش بيرد
إلهام : هوه سرحان في ايه
ماسه بابتسامه : ززززينه ابنك بيحب 😉🤣🙂😌
إلهام : زينه مين أدهم مين زينه الي بتحكي عنها ماسه
أدهم وهوه بيفوق من سرحانه : زينه مين ياماما
إلهام : ماسه بتقولي انك بتحب واحده اسمها زينه مين زينه
ماسه وهيه بتغمزله : زينه يا دومي 😉😉😌
أدهم وهوه بيستحلف لماسه في سره : لاء يا مامه زينه مين معرفش حد بالاسم ده
انتي عارفه ماسه بتحب تهزر😬😠 انا بس كنت سرحان في الشغل بس مش اكتر
إلهام وهيه مش مقتنعه : ماشي ياحبيبي ربنا معاك ويوفقك يارب 🤲
أدهم : يارب تسلميلي يا ست الكل
**************************
بنروح لمكان اول مره نروحه الفيلا البريطانيه واكيد لما قولنا بريطاني إذا هي
عائله جاك .
جاك وهوه قاعد مع اخواته كريس وإدوارد علي السفر الغدأ : انا بجد مبسوط جدا
انو رجعنا مصر بعد غياب طويل كانت وحشاني جدا القعده في مصر وانو رجعنا وشاكرنا زين المحمدي تاني صديق عزيز عليا .
إدوارد بجديه : حتي لو مكنش صديقك زين المحمدي شخصيه جاده اوي في شغله وشغله بيكون علي المعاد بالضبط ملهوش في الدلع زي باقي الشركا الي قبلناهم .
كريس : فعلا شخصيه عمليه جدا وصعب تلاقي زيها في الوقت ده ده عمل إمبراطورية لوحده من غير ما يعتمد علي شركه ولده وفي نفس الوقت كان بردو
واخد بالو من شركه ولده يستاهل نوبل بجد بيرفكت 👍👍
جاك : انا كنت بفكر من فتره في فكره وكنت مستني وقت مناسب واقولهالكو ايه رايكو نستقر في مصر شايف انو استقرارنا في بريطانيه مش مفيد بعد موت ماما وبابا وانو مصر اصلنا ودينا ايه رايكو
كريس بتأييد: حلو الفكره وغير انو بحب مصر جدا بحس فيها بالدفأ
إدوارد : بس انتو نسيتو انو شغلنا الي في بريطانيا وفي جميع أنحاء العالم
جاك : عادي شغل بريطانيا هيتنقل مصر وهسيب فرع واحد بس في بريطانيا اما فرع وشغل باقي الدول هيفضل زي ماهوا وهنتابعه من مصر وغير يا إدوارد مصر حلو طبعا
إدوارده بمشاكسه لانو عارف اخوه كويس : مصر الي حلوه ولا الا فيها حلوه 😉😉
جاك بغيره عليها : إدوااارد اتلم دي خط أحمر اوك 😠😠
إدوارد بهزار : هاي خلاص بهزر جه فعلا اليوم الي وقعت فيه جاك وبتغير اووي بس تستاهل فعلا 😉😉🤣
جاك بعصبيه : إدواااارد 😠😠
إدوارد بضحك عليه : خلاص خلاص بهزر يلا باي 🤣🤣
جاك بجديه : علي فين
إدوارد : وريا شغل هخلصه واجي باي
جاك : اوك خالي بالك من نفسك
إدوارد : اوك باي وبيمشي إدوارد وبيكمل هوه وكريس الكل في ضحك بينهم .
*****************************
” بنروح قصر المحمدي ”
بيكون زين وسيلا خلصو الغدا وسيلا جهزت تسالي وقاعده هيه وزين ومشغلين فليم .
زين : هاا يا ستي قوليلي مبسوطه في الكليه
سيلا بفرحه : جدا جدا يا زين واتعرفت علي بنتين كيوت جدا وطيبين اوي .
زين بجديه : بنات مين وليه مقولتليش علي طول انك اتعرفت علي بنات
سيلا وهيه حست انو زين ممكن يبعدها عن صحابتها من خوفو عليها : والله يازين
دولا مسكين جدا ومش زي مانت مفكر ابدا بجد متخلهومش يبعدو عن بليز زين 🥺🥺
زين بحب : يا حبيبتي انتي عارفه اني بعمل كده من خوفي عليكي وانتي عارفه انو ليا أعداء كتير مستنين مني نقطة ضعف يمسكوني منها طيب انا عندي اقتراح حلو انتي تقوليلي اسميهم وانا اعرف عنهم كول حاجه اوك
سيلا بارتياح : اوك بس اوعدني انك مش هتبعدهم عني اوك .
زين بجديه : هقول اوك بس مقدرش اوعدك وعايزك تعرفي اني بعمل كده من خوفي عليكي واني مليش غيرك من بعد موت أهلنا وانتي الحاجه الوحيده الي بتفكرني بماما الله يرحمها 💞💞🥺
سيلا : عارفه ياحبيبي بتعمل كده من خوفك عليا ربنا يخليك ليا يارب العمر كلو 💞💞❤️
زين : يلا نكمل باقي الفليم عه فصلتينا 🤣🤣وقعدوا يكملو باقي الفليم وأثناء وهما بيتفرجوا دخل شخص هما يعرفوه جدا اهلا انا جيت …………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الوحوش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى