روايات

رواية روح الباران (الزين) الفصل السادس عشر 16 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الفصل السادس عشر 16 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الجزء السادس عشر

رواية روح الباران (الزين) البارت السادس عشر

روح الباران (الزين)
روح الباران (الزين)

رواية روح الباران (الزين) الحلقة السادسة عشر

ديلان : يانهااار اخضر 😯
سعيد : مالك في ايه
ديلان بتوتر : هاا لا لا مفيش حاجة 🙄
باران : قلت ايه يا عمي 😌
سعيد : لما ناخد رائيها الأول موافقة عليك ولا لاء
باران : طيب ممكن أتكلم معاها علي انفراد شوية
صبيحة : أكيد يا حبيبي دا حقك اطلعو في الجنينة برا
باران : ربنا يخليكي ☺️
صبيحة: قومي يا ديلان مع باران
ديلان : ها لا 🥹
باران : لو سمحتي يا انسه ديلان بعد إذنك 😉
ديلان بتوتر : م م ماشي🙂
خرج باران وديلان للجنينة:
ديلان : انت ازاي تعمل حاجة زي كدا ومتقوليش ان انت العريس هاا🤨
باران بضحك : كنت عاملها مفاجأة وبعدين إنتي عبيطة ولا ايه محدش يقدر ياخدك من باران جارحي ولا يبصلك حتي 😌
ديلان : لا والله وانا اللي مقضياها عياط من آخر مكالمة بينا 🥹
باران بقلق ومسك خد ديلان بإيديه وقال :
باران : أنا آسف جداً والله مكنتش اقصد أزعلك واخلي دموعك تنزل 😍
ديلان بتوتر من قرب باران ليها :
ديلان : خلاص ممفيش حاجة ابعد كدا 🫠
باران بمكر : ابعد اروح فين 🤓
ديلان : شيل إيدك وأبعد عني
باران : ليه
ديلان مسكت أيد باران وعضتها :
باران : اااااااه إيدي أنتي مش بياكلوكي ولا ايه🥹
ديلان : لا علشان إيدك متلمسنيش تاني دا كان عقابك 🤭
باران : امممم مقبولة بس مقولتيش صحيح☺️
ديلان : ايه 🙄
باران : ايه القمر دا مكنتش اعرف انك في الميكاب جميلة اوي كدا وميتحطش تاني غير قدامي أنا بس مفهوم بعيداً عن انك جميلة في كل أوقاتك وفستانك بتشبهي الأميرات او هما اللي بيشبهوكي ♥️
ديلان : ش شكراً 🫠
باران : خدودك احمرت 🥰
ديلان بإحراج : ما خلاص بقا 🤨
باران : طيب خلاص 😉
ديلان : شكلك حلو اوي في البدلة 😍
باران : منا عارف ☺️
ديلان : تشبه لابطال هوليود 😊
باران : هما اللي شبهي 😎
ديلان: بقولك ايه يا باران 🤪
باران : قولي ياروح باران 😉
ديلان : برودك دا جايبة من وين ☺️
باران : مش هقولك علشان متجبيش زيه 😊
ديلان : باااااارد🥺
باران : بس بحبك 😍
ديلان : مش انت العريس 🙂
باران : ايوا لية😇
ديلان : طولك كم؟🤔
باران : ايه السؤال دا ممم ١٩٠😌
ديلان : امممم مش بطال…
ديلان : مالك متوتر كدا ليه احنا لسه بنسخن بس😎
باران : لا ابداً مش متوتر بس اول مرة اتحط في الموقف دا 🥹
ديلان : مبدأياً كدا أنا عايزة أتجوز واحد قصير 😊
طلعت ديلان من جيبها الـ note بتاعتها وكتبت 😂
ديلان : اول اختلاف طولك غير مناسب لية…
وزنك كم؟🤔
باران : طب لو هتفصلي بدلة قوليلي واساعدك !!🙄
ديلان : رد علي السؤال لو سمحت ☺️
باران : وزني ٩٠ كيلو 🥹
ديلان : تاني اختلاف وزن قليل أنا كنت عايزه أتجوز واحد تخين وكمان عضلاتك دي انت بتروح چيم…؟؟
باران : ايوا يافندم 🙂
ديلان : استغفرالله العظيم لا مش مناسب خالص ومش موافقة 🫣
باران : طيب ما تسألي في اي حاجة تاني ونتكلم شويه وهعجبك والله متقلقيش 🥹
ديلان : ماشي همتحنك امتحان صعب شوية موافق 😎
باران موافق 😎
ديلان : و ولو مجاوبتش🤔
باران : متوافقيش عليه 😌
ديلان : تمام بسم الله 😉
ديلان : كيفانش مثل اكثر من مسلسل باسم مهند اي مهند أنا حبيت اكثر وكم مسلسل بالاسم…؟
باران : مسلسل نور وكم ثلاث مسلسلات عودة مهند العشق الممنوع ونور ياروحي 😎
ديلان : اكتر مسلسل مصري أنا بتفرج عليه حتي لو لسه خلصان بشوفة تاني…؟
باران : لن أعيش في جلباب أبي ☺️
ديلان : اكتر كرتون بحبه لديزني…؟
باران : جميلة والوحش 😊
ديلان : اكثر ممثل كوري أنا بعشقة…؟
باران : جي تشانغ ووك / سونغ جونغ كي بتحبي التنين 😏🤬
ديلان : اكثر مسلسل كوري مفضل ليه…؟
باران : احفاد الشمس ☺️
ديلان : آكثر ممثل تركي أنا مجنونة بيه…؟
باران : باريش اردوتش شخصية عمر ابليكجي 🤬
ديلان : أكلة بحبها…؟
باران : يبرق (ورق عنب)💖
ديلان : بلد نفسي أروحها…؟
باران : دبي 😎
ديلان : مصممي المفضل…؟
باران : إيلي صعب 🤪
ديلان : يوتيوبر أنا بحبهم وبحب المحتوي بتاعهم…؟
باران : انس و أصالة 😌
ديلان : مسلسل لغاية دلوقتي مقدرتش أشوف النهاية بتاعتة…؟
باران : حب اعمي 😉
ديلان : أنا بحب الدراما التركي او الكيدراما الكوري او السيدراما الصيني…؟
باران : الكوري والتركي ☺️
ديلان : اكثر مسلسل احبه للممثلة توبا…؟
باران : ……….🤔
ديلان : مش موافقة 😎
باران : نعم ياختي دانا قعدت شهرين من الجامعة والشغل والچيم ومكنتش بطلع من البيت علشان بتفرج علي الأفلام والمسلسلات بتاعتك دي 🥹
ديلان : مذاكرتش كويس ليه😏
باران : معلش هذاكر المره الجاية حرام عليكي يا ديلان بقا وافقي 🥹🥹
ديلان : امممم هفكر 🤪
باران : لو موافقتيش دلوقتي عارفة هعمل ايه وعيونه علي شفايفها 😈
ديلان : لا هتعمل ايه 😳
قرب منها باران وفهمت قصدة وبعدت بسرعة :
ديلان : خلاص خلاص موافقة 🫣
بارت : ايوا كدا اتعدلي 😎
باران اتفق مع والد ديلان علي الخطوبة الخميس الجاي :
ازادة : تعالي يا ديلان اقعدي جنبي 😍
ديلان راحت وقعدت جنبها وحبتها اوي وازاده كمان حبتها 🥰
أزاده : تعرفي انك شبه مامت باران الله يرحمها جداً ضحكتك وهزارك وعفويتك وطيبة قلبك حاسه ان آيتان قاعدة معايا بس وهي صغيرة 💖🥹
ديلان بفرحة : بجد يا أزوده ممكن تحكيلي عنها 😍
ازده : أكيد يا قلبي الأيام بينا وهكحيلك كل حاجة🩵
تدخل باران في كلامهم :
باران : ايه يا أزوده معاد الدوا بتاعك لازم نمشي 😉
ازادة : سيبني قاعده معاها شوية يا باران 😌
باران : هجيبك تاني بس لازم تاخدي الدوا في معادو علشان متتعبيش 🥰
ديلان : آكيد طبعاً كان نفسي اقعد معاكي اكتر من كدا يا أزوده بس تتعوض آنشالله 💖
باران لديلان : وانا كمان والله كنت عايز اقعد معاكي شوية 😉💖
ديلان بإحراج : بس يا باران 🥹
ازادة بتضحك علي تصرفاتهم وتصرفات باران :
ازادة : طيب يله يا قلب أزوده علشان معاد الدوا وهمست ليه وقالت
أزاده : أبو ديلان وراك 🙂
باران بتوتر : طيب أنا بقول نمشي احسن 😳
ومشي بالجدة طلعو برا الفيلا :
باران لكرم : امال فين جيهان 🤔
كرم : مش عارف باين مشي انت روح أزوده وانا هشوفه فين 😊
باران : لا انت خد أزوده وانا هدور عليه علشان بالي مشغول عليه ومش مرتاح حاسس ان في حاجة 🥹
كرم : اللي يريحك ☺️

باران : ماشي …..😍

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الباران (الزين))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى