روايات

رواية ضحية وهم الفصل الرابع 4 بقلم ذات الخمار

رواية ضحية وهم الفصل الرابع 4 بقلم ذات الخمار

رواية ضحية وهم الجزء الرابع

رواية ضحية وهم البارت الرابع

ضحية وهم
ضحية وهم

رواية ضحية وهم الحلقة الرابعة

ندي:لا يا ملهم مش هينفع ابعت رقمي علشان متأكدة انك هترن كتير وماما هتعرف اني بكلمك وهكون في موقف صعب
ملهم:لا طبعا مش هرن طول الوقت هرن وانا عارف انك فالكليه ولما نتكلم بليل ايدي وجعتني من الشات يا ستي
علشان خاطري متزعلنيش انتي بتوحشني طول النهار لما بتقفلي كده وبقلق عليكي يا روحي
ندي: خلاص بس وعد مفيش مكالمات الا بليل أو بره بس
ملهم:ماشي وعد يا ستي يلا بقي
ندي:ماشي الرقم**********
ملهم:تمام يا حبيبتي انتي فين دلوقتي
ندي:في الاوضة بتاعتي
ملهم:طب ممكن نتكلم دلوقتي ولا ايه
ندي:ممكن بس مش هطول
ملهم رن عليها وبدأ الكلام بينهم في الفون
ذات الخمار 😎 صلي على محمد
ملهم:تعرفي المكالمه ديه ريحتني قد ايه انا فعلا كنت مشتاق اسمع صوتك وضحكت انتي جميله اووي يا ندوش
ندي: حبيبي كل ما تحس انك تعبان انا جنبك ومعاك
ملهم:العمر كله يارب ممكن بقي اعرف يومك كان عامل ازاي النهارده
وحكت له ندي عن يومها وهو أيضا حكى عن يومه
ثم طلب منها صور لها وهي نازله وهي قاعده فالاوضه
فالاول ندي كانت رافضه بس هو ضحك عليها بكلمت انتي هتكوني مراتي ولايستحيل أفرط فيكي وهي كانت مغيبه
بوهم الحب وأنه اهم حاجه عندها تسعده
ثم بعد شهر ملهم طلب منها أنها تستأذن من امها لنزوله من الامارات يوم الجمعه ومجيئه بيتها وكانت ندي في قمت سعادتها
نزلت ندي الكليه الخميس وانصدمت من شكل ياسمين الباكي بشده وانهيارها وتغير ملامحها
وذهبت لها مسرعه وتسالها مالك يا ياسمين في حد حصله حاجه في البيت
ياسمين ببكاء شديد انا الي حصلي يا ندي انا وانهارت في احضان صديقتها بالبكاء
ندي:حصلك ايه مالك
ياسمين:هحكيلك انا مش كنت قولتك أن انا وأحمد كنا بنتقابل
ندي:ايوه وقولتلي ده حد محترم وكويس وكنتي بتخرجي معاه في اماكن عامه ايه المشكله دلوقتي
ياسمين:في مره بعد ما خرجنا سوا قالي تعالي هفرجك علي شقتنا وان شاء الله تعجبك
ياسمين:لا مينفعش اروح معاك هناك لوحدنا أصبر لما تتقدم الاول وبعدها هاجي مع بابا وماما ونشوفها
احمد باصرار:لا هنروح مع بعض انتي مش واثقه فيا برغم من معرفتنا ببعض من شهرين
ياسمين:لا والله واثقه فيك انا بس مينفعش اروح هناك
احمد:وحياتي عندك يا ياسمين عاوزه اعملها واظبطها علي طريقتك
لا اله الا الله
ياسمين: خلاص يا حبيبي ماشي بس مش هنطول
أحمد بخبث:وهو بيسوق العربيه متخافيش مش هنطول
ووصلت عربية احمد في مكان يعتبر غير مسكون وعماره كبيره وجميله جدا بس شكلها خالي من السكان
ياسمين حسيت بخوف وقلبها بيقولها ارجعي الدار مش امان
بس حاولت تخفي الصوت ده من جواها ومشيت مع احمد
طلعوا الدور التالت احمد وقف قدام الشقه وفتح وهي قالته ايه ده الشقه مفروشه اهي لا مش هدخل وجت تلف تمشي مسكها من دراعها وقالها علي فين يا قطه هو دخلو الحمام زي خروجه لا انا صرفت كتير ومحتاج اتمتع
ضربته ياسمين بالقلم وقالته انا مش كده ابعد عني الحقوني يا ناس الحقووووني
ذات الخمار 😎
احمد ضحك وقالها مفيش حد هنا هيسمعك والقلم ده هرودوا
دلوقتي لكي وشدها الي الداخل تحت صرخات ياسمين ومحاولات هروبها إلا أنه كان مسيطر عليها بكامل ج/س/ده
وبدأ في نزع م/لابس/ها من عليها وتم اغ/تص/ابها منه
ثم قام من عليها وقال لها الع/نف معاكي كان أم/تع أن شاء الله نكرارها تاني يا ح/لوه وقام ودخل الحمام ياخد شاور
وهي لا حول لها ولاقوه كانت تبكي فقط وتقول أنا الي غلطانه انا ندمان بس بعد فوات الاوان يارب اعمل ايه
يارب انا كده زن/يه لا يا رب ثم قامت بارتداء ملابسها
وهي تفكر هتقابل أهلها ازاي بعد كده وترفع رأسها وسط الناس وهي ماشيه ازاي يا خسارة عليا وعلي عمري
فجاءها بخروجه من الحمام مرتدي بنطال قصير
ثم قال لها انتي لسه موجوده حلو علشان نحدد ميعاد تاني نتقابل فيه من رائي يكون بعد بكره يا شطاره
مسكت أيده وقالته اياك تيجي جنبي تاني انا هنزل ابلغ عنك انك مغتصب والقانون هيجيب حقي
لا حول ولا قوه الا بالله
احمد ضحك ومسك الفون وقالها تعالي بس كده شوفي كنتي راضيه ازاي وكانت الكاميرا جايبه الوضعيه وهي س/اك/نه بين يده بكت ثم قالت له انت واحد حق/ير وس/اف/ل وحسبي الله ونعم الوكيل
مسكها احمد كي يطردها من بيته وقال لها متعمليش فيها ستنا الشي/خه وانتي مق/ضي/اها لو محترمه كلمتني ليه ووافقتي علي التعامل معايا ليه علشان واحده ح/ق/يره مش متربيه تربي/تك تربيه***ثم حدفها علي السلم وقالها غوري من هنا
حسبي الله ونعم الوكيل
ياسمين:بكت بشده وقالت يارب خدني انا عملت الغلط غصب عني يارب أنا ندمانه امنت لحد ميستاهلش ضحك عليا يارب
وقالي كلام حلو وسيطر علي مشاعري واهتمامه كان حلو بيا
مكنتش اعرف انه اخرتها كده ومن ساعتها يا ندي وانا مش عارفه اعيش وكمان هو بيهددني لو مروحتش بكره له هيبعت لبابا الصور والكلام الي بينا مع الفيديو
ذات الخمار 😎
ندي:كانت مصدومه ومش عارفه تقول ايه لها غير ربنا معاكي أن شاء الله هتلاقي حل متزعليش كده
ربنا كبير وكريم علينا ويلا هوصلك الاول وبعدين ارجع البيت سابتها ومشيت وهي زعلانه علي صحابتها
روحت البيت لاقيت ملهم اتصل كلمته قالها اكدتي علي ماما اني جاي بكره قالته ايوه أكدت عليها
ملهم:مالك يا ندوش انتي زعلانه اني جاي عندكوا ولا ايه
ندي:لا والله يا حبيبي انا بس كنت مضغوطه النهارده في الكليه معلش هنام شويه
ملهم: خلاص يا حبيبتي نامي شويه وبعدين نتكلم سلام
قفلت وندي حاولت تنام معرفتش تنام من القلق علي صاحبتها كلمتها تتطمن عليها قالتها انا كويسه متخافيش يا ندي خلي بالك من نفسك ومتعمليش زي خليكي زي ما انتي لحد ابن الحلال ما يجي يصونك وهو جاي جاي بس الي ربنا كتابه مش الي قلوبنا بتختاروا احنا الي بنختار غلط ونرجع ندم عاوزكي تسامحني لو غلطت يوم في حقك ومتخليش حد يزعل مني ابدا انا هنام بقي سلام يا ندي ومستنتش ندي ترد وقفلت ثم قامت بوضع حبل في السقف وصلت لربها وقالت أنا ندمانه بس مليش حد اروحله غيرك يارب عارفه أنه غلط الانت/حار بس اهون عليا من بصت امي وابويا ليا
وبصت الناس عليا وبدأت في الانت/حار وهنا جات خالتها ندهت عليها وانصدمت لما شافت منظرها وصوتت
تاني يوم ندي صحيت وجهزت نفسها علشان مجئ ملهم لهم
وبدأت في تحضير الطعام المفضل له وارتدت ملابسها
ها قد وصل حب حياتها ملهم
ملهم دخل وقال السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ردت هي وامها وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اتفضل يا حبيبي ادخل وهنجيب الحاجه ونيجيلك
ودخل ملهم ثم جلس وقاموا بوضع الطعام وهو ينظر للكل الاطعمه أنها المفضله له ثم أكلوا وقال ايه الاكل الحلو ده تسلم ايدكوا
ثم قال للام عاوز حضرتك ودخل وقالها بنتك كانت بتكلمني
وتبعت ليا صور وفيديوهات وحاجات من ديه وانا جاي وعاوز مليون جنيه واسكت ومعملش فض/يحه فالمنطقه بتاعتكوا وانزل ابوها من الغربه
الأم بصدمه:انت كداب انا بنتي لا يمكن تعمل كده انا ربيتها
انت غلطان فالشقه لا مش غلطان وهي قالتك في عريس
وديه الصور وده صوت بنتك وده فيديو من اوضتها بتعرفني عليها ها حابه تشوفي حاجه تاني ولا نخلي الناس هي الي تشوف الام:اه يا حق/ير ضحكت علي البت لحد ما جت هنا برجلك وبدأت في ضربه وندي من بره تبكي وهي لا تصدق أنه ملهم الذي كان يخاف عليها ويسمعها ويطمنها انها مثل اخواته الي انا يأتي لها هتكون اجمل زوجه له
ندي بصوت عالي:ليه يا ملهم ليه هو ده اني زي اخواتك
ملهم:اخرسي انا اخواتي اشرف منك علي الاقل معملوش كده
واتجوزوا من أهل بلدنا مش من تطبيق
ذات الخمار 😎
وبص علي امها وقالها قدامك يومين يا المليون يا الفضيحه
سلام يا عسل وتسلم ايدك علي الاكل والحاجات الي بحبها ديه ومشي وسابها مع امها في صدمه لا تدري كم مر عليها من الوقت تحت ضرب امها لها لكن كانت تتذكر الكلام بينهم
وقد ايه طلع غادر وباع
ذات الخمار 😎 استغفر الله
استيقظت ياسمين في المستشفى وهي تتمني أن تكون قد ماتت ولكنها كانت تنظر حولها كان أهلها الموجودين وبدأت في البكاء علم والدها أن هناك خطب كبير يحدث لابنته لكنه لا يعلم ويتمني أن لا يكون مكروه في شرفها ثم قال لها حمدا لله على السلامه يا بنتي ايه الي حصل وصلك لكده
بدأت ياسمين في البكاء ولا تعلم ماذا تقول قال خالتها اخرجوا دلوقتي وسبوها معايا حابه ثم خرجوا وجلست بجوارها تقول ها يا ست البنات قوليلي حصل ايه لكل ده حد زعلك ياسمين ببكاء لا انا زعلانه من نفسي يا خالتي معرفتش احافظ علي شرفي يا خالتي عرفتي عاوزه اموت ليه علشان مواجهش ابويا وامي بالمصيبه ديه
ذات الخمار 😎
خالتها بصدمه:ياسمين قولي انك بتهزري والكلام ده مش حقيقي ياسمين:لا يا خالتي حقيقي وده الي حصل والله
خالتها:طب احكيلي حصل ايه كده واحده واحده
ياسمين:بدأت في الحكايه من ساعة ما اتعرفت علي احمد
عند ندي كانت تبكي بشده في غرفتها بعد أخذ امها التليفون
منها بدأت تسترجع كم كانت غبيه لا تفقه شي أنه كان واضح في طلباته منها مره رقم بابا ومره صورك ومره اعملي فيديو افتكرك وانتي بره بدل ما اخونك وانا مش عاوز علشان بحبك اوووي اوووي ومره لا هاتي رقمك اكلمك عليها ومكلمنيش عن نفسه أبدا خبي عليا واتهرب من اسئلتي
انا غبيه غبيه بس لازم اتصرف لازم اعمل حاجه اكيد مش هياخد الفلوس اعمل ايه اعمل ايه وظلت تفكر في الأمر
حتى غفت
عند ياسمين خالتها قالتها متخافيش عمر ابني ظابط هكلمه أقوله وهيجيب حقك من غير ما ابوكي يعرف ونتخلص منه
وبالفعل كلمت عمر ابنها يجي وجه بالفعل وقصت عليه ما قالت ياسمين تحت صدمه عمر من ياسمين
ثم قال لها متقلقيش حق هجيبه هاتي العنوان بتاع الشقه ورقم تيلفونه وأخذهم منها وذهب
أما عند ندي استيقظت وهي لا تعلم ماذا سيحل عليها
خرجت من الاوضه ووقفت أمام امها وهي تقول
كل حاجه تروح حتى انا بس بلاش تعاملني كده يا ماما أنا ندمانه وهسيب الدنيا وابعد بس بلاش تعملي كده سامحني علشان خاطري طيب
الأم قامت بضربها بالقلم ثم أحضانها وهي تقول ليه يا ندي انا عملتك ايه علشان تتطلعي كده ده انا حاولت اعملك كل حاجه ومحرمكيش من شي ليه يا بنتي
ندي:علشان عبيطه يا ماما كنت فاكره أنه هيكون انسان كويس كنت فاكره أنه هيعوضني عن بعد بابا عني وأنه قد يحتوني متوقعتش الغدر
الأم:لكن لسه قلبك ابيض الناس فيها الغدر والكل طمعان يمسك واحده مؤدبه علشان ينتصر عليها واحده عاوز يكلم الي بتعاند علشان يقول لأصحابه اهو الي بتعاند معرفتش تقومني والي حابب يتسلي بس كلهم بيجتمعوا علي مبدأ انا هتجوز البنت المحترمه الي قفلت علي نفسها من الحرام
فهمتي يا بنتي يعني لا موقع ولا غيره طالما استنيتي الحلال ربنا هيرزقك المهم انا كسرت الشريحه بتاعتك والنهارده هبيع الشقه وبكره نروح عند خالك في الصعيد وهحاول الورق علي جامعة قنا ومنها علي اسيوط علشان ميعرفش يوصلنا تاني
والحمد لله انك بخير وهروح ابلغ ابن خالت ياسمين يشدو وياخد منه الصور والفيديوهات علشان متنزلش علي المواقع
ندي بفرحه:شكرا لك يا امي وانا والله اتعلمت الدرس
الام:الحياه يا بنتي كده لازم نقع فالحفره علشان نتعلم أن هنا في حفره مينفعش نيجي جنبها
وتم القبض علي احمد وملهم من قبل عمر والتخلص من الفيديوهات والصور وتم تحويل ورق ندي من الكليه
عمر عرض علي ياسمين الجواز وقالها أنه مش مضايق من الموضوع وأنها طيبه وتستاهل الخير
وندي تم خطوبتها من قبل الطبيب البيطري الي عند خالها وهو من اسيوط وأصبحت كل واحده تعيش حياه حلال

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحية وهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى