روايات

رواية جوري الفصل السابع عشر 17 بقلم رياس

موقع كتابك في سطور

رواية جوري الفصل السابع عشر 17 بقلم رياس

رواية جوري الجزء السابع عشر

رواية جوري البارت السابع عشر

جوري
جوري

رواية جوري الحلقة السابعة عشر

:تديني الفلوس يعني هو ده الحل يا ايان افتكرت عندك فكره
:طب ما ده حل
:ده مش حل بنسبالي اكيد مش هقدر اخد منك فلوس شكرا انك عايز تساعدني بس مش هقدر
:فكري يا جوري براحتك
:عن اذنك هدخل اوضتي
دخلت الاوضه وانا بفكر اكيد مش هاخد منه فلوس يعني مش لدرجادي وبعدين اقولهم ايه لو سألوني علي الفلوس لا مش هينفع
عدي اليوم عادي متكلمناش في حاجه تاني
صحيت من النوم لقيت ايان مش موجود دخلت عملت ليا قهوه وقعدت اشربها
رجع ايان
:صباح الخير
:صباح النور
:فطرتي
:شويه
:هعملك سندوتشات نفطر مع بعض
دخل عمل سندوتشات وجبهالي :هغير هدومي واجيلك
:مستنياك
بعد شويه خرج وقعدنا ناكل مع بعض
:كلمتي حد
:لسه هكلمهم كمان شويه
:ok
خلصنا ودخلت اوضتي
اكلم سلمي
:الو
:ايه يا جوري
:ايه عملتوا ايه
:ولا حاجه مش عارفه بجد يا جوري
:طب واهل ماما
:بتهزري انتي متوقعه ان ماما هترضي اكلمهم ولا نقولهم حاجه
:عندك حق بس في الاول والاخر اهل
:لا ماما مش هترضي عارفه من ساعه بابا الله يرحمه والمشكله اللي حصلت والكلام كل فين وفين
:طيب يا سلمي جهزوا كل حاجه انا هكلم سيف يحجز في اول طياره جايه امريكا
:ازاي والفلوس اللي ناقصه
:انا معايا الفلوس
:ازاي جيتيها منين
:هقولك بعدين بقي متخافيش بس انتي قولي لماما ان انتي استلفتي من صحابك
:جوري جبتي الفلوس منين
:انتي مش واثقه فيا
:انا عايزه اطمن وافهم
:متخافيش هقولك والله بس دلوقتي هكلم سيف ومتقوليش لحد حاجه
:ماشي يا جوري احنا لينا قعده لما اشوفك
:حاضر هقفل عشان اكلم سيف باي
:باي
قفلت واتصلت بسيف
:ازيك يا سيف
:كويس اكيد اتصلتي عشان حكايه الفلوس للاسف موصلناش لحاجه لسه
:لا كلمت سلمي واحنا جمعنا الفلوس
:ازاي
:من صحابها وكده المهم عيزاك تحجز اول طياره جايه امريكا
:خلاص تمام هحجز النهارده واقولك عملت ايه
:تمام باي
:باي
خرجت من الاوضه وانا بدور علي ايان وقفت قدام اوضته
:وانا كان لازم اقوله لا لا مش هينفع اوف بقي شكلي ايه وانا راجعه في كلامي كده يلا هعمل ايه بقي
خبطت علي اوضته سمعت صوته وهو بيسمحلي ادخل
دخلت بتوتر
:اتفضلي يا جوري
قعدت
:كنت عايزه اقولك علي حاجه
:قولي
كلمت بتوتر
:بنسبه للفلوس انت كنت عرضت عليا اخدهم يعني انت لو لسه عند رايك يعني يعني لو مغيرتش رايك وانا اكيد هرجعهملك يعني لو عايز اكتبلك شيك او اي حاجه انا معنديش مشكله
لقيت وقف واتحرك يجيب حاجه
:انت كده مش موافق ولا مش موافق يعني لو مش عايز عادي
لقيته جاب الفلوس
:اتفضلي يا جوري مش محتاجه تقولي كل الكلام ده
:انت كنت مجهزهم ولا ايه
:اه عشان لو غيرتي رأيك
:شكرا بجد يا ايان حقيقي شكرا مش عارفه اقولك ايه
:دي حاجه بسيطه يا جوري
ابتسمت وكنت جايه اخرج
:coconut
:نعم
:ريحتك coconut
:اه فهمت ايوه صح coconut
وحشه
:بالعكس حلوه وهاديه amazing
ابتسمت بخجل
:شكرا انا بحب الروايح دي
عن اذنك
وخرجت من الاوضه
وانا بتنفس بهدوء لقيت سيف بيتصل بيا
:الو يا جوري انا حجزت اول
طياره انهارده الفجر انتي عارفه الرحله بتبقي طويل ١٢ساعه بختلاف التوقيت بليل هنكون وصلنا امريكا
:تمام يا سيف خلي بالك منهم
:حاضر يا جوري دي امي التانيه
:تيجوا بسلامه
:ان شاء الله هكلم سلمي واعرفها سلام
:سلام
:اخيرا هشوفهم بجد وحشوني اوي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى