روايات

رواية لهيب العشق الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم زوزو

موقع كتابك في سطور

رواية لهيب العشق الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء الثامن والأربعون

رواية لهيب العشق البارت الثامن والأربعون

رواية لهيب العشق
رواية لهيب العشق

رواية لهيب العشق الحلقة الثامنة والأربعون

بعد عدت ساعات بتكون ديلان نايمة 💤 وباران في المكتب تحت بيخلص شغل بتدخل آيتان عليه المكتب وهي متعصبة
آيتان : أنت هنا لسه والناس في الطريق وبعدين فين ديلان من وقت ما رجعتو من برا وهي ركبت منزلتش ليه
باران : ديلان كانت تعبانه ونايمة وانا قلتلها هصحيها علي الوقت وانا هنا لسه بخلص شغل وخلاص ياستي خلصت وهركب اجهز أنا وديلان وهننزل وانشالله ميكونش وصلو اهدي أنتي بس عادي يعني هما اول مره يجو البيت
آيتان : معاك حق أنا اتعصبت شوية بس علشان لما يوصلو يكون كل شي مظبوط وأنتم في انتظارهم… مش عارفة مالي بتعصب من اقل سبب الفترة دي حتي لسه متخانقة مع جيهان
باران بضحك : لا جيهان يستاهل تتعصبي علية ولكن أنا والغلبانة اللي فوق حرام يا أمي لسه راجعين من سفر وكنا في الشغل وجينا تعبانين هي مقدرتش تقاوم وانا علشان أقاوم النوم بشتغل لان لو نمت لو جي مين مكنتش هصحي 💤🥹
باران وهو بيحكي مع أمه بيلمح قدرت في الجنينة بيتكلم في الفون ولسه مجهزش ☺️
باران بخبث : بابا فين صحيح أكيد بيجهز صح 😌
آيتان بحب : هو أنا ليه غيرة هو من بدوي بيجهز تلاقية خلص ونازل دلوقتي دا حبيبي 🤗
باران : اه أكيد بابا مينفعش يكسر كلمة لملكة قلبة اي دا مش بابا اللي في الجنينة دا أكيد خلص ونزل 😁
آيتان : فين …. أنا هتجنن منكم يبقا هو وعياله والله ياروح انكد علية لسه مجهزش وكان بيضحك علية و
انت يلة ١٠ دقايق وألقيك قدامي أنت وديلان واللي أنت عارف هعمل اي وانا هروح أشوف التاني دا ماشي ياقدرت 😠
باران وهو بيقوم من علي المكتب بعد ما آيتان راحت لقدرت بيكلم نفسة 😂
باران : ربنا يقدرنا علي فعل الخير يارب في البيت دا
بيلاحظ ان آيتان بتتخانق مع قدرت وباران يضحك 😁🫣
باران : معلش ياحج بس مش هنتبهدل لوحدنا يعني وبعدين ١٠ دقايق اي اللي اخلص فيهم وانزل دول لما اروح أشوف مجنونتي بقا 🫠🤗
عند قدرت وايتان :
آيتان : بقا تضحك علية يا قدرت وتقولي طالع اجهز وانت لسه هنا والله يا خاصمك وما أكلمك أنت وعيالك بس 🥹
قدرت : مالك بس يا حب عمري مضايقة مين زعلك وانا اطلعلك بروحك قوليلي بس 🫠
آيتان : أنت وعيالك …. من بدري جيهان قاعد حتي الجامعة مراحش وقاعد علي ألعاب الفيديو و
باران وديلان بعد ما رجعو هي راحت علي غرفتها وهو دخل المكتب لسه طالع اهو و
أنت لسه قاعد مكانك وصبيحة كلمتني قالت هما في الطريق وأنتم لسه بتلعبو 😠🥹
قدرت : طيب ممكن تهدي بعدين ديلان دول أهلها يعني مستحيل إنتي تكوني مبسوطة بيهم إدها هي واكيد تعبانه علشان كدا محستش بالوقت و
باران ليه فترة بعيد عن الشغل والشركة وكل شي فوق رأسه بيحاول يعوض ويشتغل زياد و
جيهان أكيد في سبب مخلية كدا النهاردة يمكن حب يغير جو مع نفسة وأنتي عارفة ملوش اصداقاء خالص ممكن تهدي بقا المهم بقا مين قالك ان أنا هنا 🙂
آيتان : باران هو اللي قالي لما كنت ببهدلة
قدرت في نفسة : اه يا ابن الكـ / ـلـ / ب ماشي قريب هتترد ليك يا باران ماشي 😠
عند باران وديلان :
بيدخل باران الغرفة بتكون ديلان لسه نايمة 💤 بيقرب منها باران بكل حب وحنيه بيهمس
باران : ديلان يله اصحي ديلان
بيقرب وبيبوس خدها وكتفها لحتي تصحي 💖☺️
ديلان : مممم باران سيبني انام 💤
باران بياخدها في حضنه وبيبوسها من جبينها 🤗
باران : لازم تصحي لحتي تشوفي اهلك في الطريق ياروحي مش وحشينك ولا اية ☺️
ديلان : وحشني اوي اوي اوي اوي بس أنا عايزة انام أنت وحش مش بتخليني انام 🥹
بيضحك باران عليها : خلص وعد اليوم راح تنامي صحصحي دلوقتي علشان تاخدي شاور وتنزلي وبعد ما يمشو نامي براحتك ياستي ☺️
بيقرب من ودنها وبيهمس : بس النهاردة بس متتعوديش بقا تمام 😂😌
ديلان وهي لسه في حضنه ومغمضة عنيها : كتر خيرك والله يا باران كرم كبير منك 😌💖
باران : طب اي هتصحي ولا اصحيكي بطريقتي وانا هموت عليها بصراحة 😁❤️‍🔥
مش بتستوعب الكلام ديلان الأول بعدين بتفهم قصدة وبتجري تاخد شاور وتجهز وباران بيضحك عليها وبيقوم هو كمان يجهز 😌
عند صبيحة وحكمت :
صبيحة : لسه فاضل كتير
حكمت : أحنا لسه مكملناش حاجة لسه طالعين مطلعناش من شارع القصر لسه ولا بنتك وحشتك اوي يعني
صبيحة : اوي يا حكمت أنا عايزة بنتي مش عيزاها تبعد عني عيزاها في حضني وباران أخدها مني و
كمان جودت مسافر مع عروسته في شهر العسل ولادي الاتنين بعيد عني 🥹🥹
حكمت : المهم إنهم مبسوطين وسعداء مع شركاء حياتهم ياروحي وبعدين اي مش عايزة تكوني تيتة بقا المهم هما مبسوطين 💖
صبيحة : معاك حق المهم سعادتهم هما ايه فاضل كتيير
حكمت هو وبيضحك : لسه سائله علي فكرة اسكتي يا صبيحة 😁
في سيارة مالك :
جول : أنا مبسوطة علشان هشوف ديلان من وقت شهر العسل مشفتهاش ومتكلمناش كنا في امريكا نتكلم اكتر من دلوقتي 😒
مالك : دلوقتي مشغولة مع باران والمستشفي متلخبطة اوي من جواها لسه 🙃
أليف : ليه يا أبيه هي مش خفت الحمدلله والمفروض بتحب باران 🙄
مالك : اه طبعاً دي بتعشقة بس حياة جديدة وشغل جديد وأول مرة تكون المستشفي تخصها يعني دي مسؤلية كبيرة عليها غير أنها دكتورة غير باران وبيتها وجوزها لسه في لخطبة في حياتها 😐
جول : ربنا يسعدها يارب يا مالك ديلان تستاهل كل خير قلبها طيب اوي وتنحب اوي 💖
مالك بحب اخوي : يارب ياحببتي يارب 🤲
بنرجع لديلان وباران :
بتكون جهزت ديلان ولبسة فستان كثيير حلو وسنبل زادها جمال وعملت شعرها الميكاب سنبل بيتي 😍
وباران كمان بيكون جهز وخلص لبس بيكون قميص وبنطلون وعمل شعره ☺️
مسك أديها ونزلو لتحت بيكون قدرت وآيتان وازادة وجيهان وفرات موجودين 😌
باران : شوفتي يا ماما ادينا جهزنا ولسه محدش وصل
آيتان: كدا انتم حبايبي 😊
بيقعد باران هو وديلان جنب قدرت اللي بيهمس ليه
قدرت : بتفتن عليه وحياة أبوك لوريك ماشي 🥸
باران بضحك : يعني نتبهدل كلنا وانت لا دا حرام علينا حتي 😎
بيقطع كلامهم صوت الجرس اللي بتجري ديلان اول ما بتسمعة علي الباب لحتي تفتح 🥰
بتفتح الباب وبيكونو أهلها طبعاً اللي اول ما صبيحة بتشوفها بتاخدها في حضنها جامد من كثر شوقها ليها 😘
وبتجري ديلان علي حكمت تحضنه وتبوس ايدة 😍
ويسلم علي مالك وتحضنه ( باران هيعلقك😂😂) وجول وأليف كمان 🥰
بيدخلو الكل بيرحب فيهم وباران يسلم عليهم وبيبوس إيدين صبيحة وحكمت وبيسلم علي مالك وجول وأليف 🤨……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى