روايات

رواية ندم بعد فوات الاوان الفصل الثالث 3 بقلم يارا علاء

موقع كتابك في سطور

رواية ندم بعد فوات الاوان الفصل الثالث 3 بقلم يارا علاء

رواية ندم بعد فوات الاوان الجزء الثالث

رواية ندم بعد فوات الاوان البارت الثالث

ندم بعد فوات الاوان
ندم بعد فوات الاوان

رواية ندم بعد فوات الاوان الحلقة الثالثة

أما نسرين كانت نايمه علي الارض ودموعها نازله وقالت بتعب:انا تعبت انا لي بيحصل معايا كده كنت مفكره أنه هيعوضني عن كل حاجه حصلت معايا لي يارب لي .
____
(في الصالون)
بعد ما خرج يزن من البدروم بص لامه وقال بغضب:الباب ميتفتحش ولا يدخلها اكل ولا مائه سيبيها مارميه كد .
فريده:حاضر بكره خالتك جايه هي و روفيده بنتها عاوزاك تفضل موجود ومتخرجش .
يزن بضيق:انتي عارفه اني مش بحب بنتها دي ملزقه .
فريده بصرامه:اتكلم حلو عن بنت اختي وبعدين ده البت بتحبك وتتمنب رضاك.
يزن بلا مبلاه:تمام انا خارج.
فريده:ماشي يا حبيبي ربنا معاك.(يزن خرج وركب عربيته وطلع موبايله واتصل علي حد)
يزن ببرود:فاضيه ولا في زبون.
البنت بخبث:اي هي العروسه مبستطكش ولا اي يا باشا
يزن بغضب:ملكيش دعوه وردي علي قد السوال فاضيه ولا لا.
البنت بدلع:فاضيه يا باشا وحتي لو مكنتش فاضيه افضيلك عشان خاطرك غالي عندي اوي.
يزن ببرود:تمام انا جاي.
البنت:تمام يا باشا سلام.
____
بعد وقت يزن وصل قدام عماره ونزل من عربيته وطلع شقه معينه وخبط وبعد شويه الباب اتفتح وكانت واقفه قدامه بنت شبه لابسه.
البنت بدلع:اتفضل يا باشا سوزي هانم جوا.
يزن بصلها بقرف ودخل الاوضه ال كانت قدامه ولاقها قعاده ولابسه هدوم عريانه اول ما شافته قامت قربت منه وقالت بدلع:نورتني يا باشا.
يزن :انا مش فاضي اخلصي.
سوزي ضحكت وقالت شكل العروسه معرفتش تبسطك زايي بس متقلقش هبسطك .(قالت كده وقامت شغلت اغاني ولفت طرحه علي وسطها وبعدين راحت جابت مشروب واديته ليه وقالت: اتفضل ياباشا بل ريقك .
يزن اخده منها وهي بدأت ترقص علي الاغاني وهو شرب المشروب وبق سكران وبداء يرقص معاها وبعدين قرب منها وبعد وقت بعد ونام مكانه وسوزي نامت في حضنه .
___
(بليل)
يزن صحي ولاقي نفسه في الشقه قام وهو متعصب وخرج لاقي سوزي في حضن راجل بصلها بقرف وخرج ركب عربيته وبعدين روح بيته)
(في البيت )
يزن وصل ونزل من العربيه ودخل لاقي فريده قاعده راح قعد جنبها وسكت فريده بصتله بشك وقالت:كنت فين واي الريحه دي.
يزن ببرود:كنت عند سوزي .
فريده بغضب:مش قولتك ابعد عن السكه دي.
يزن :اه قولتي بس زي ما بسمعك ملامك ومش بدخل متدخليش في حاجه زي دي.
فريده بغضب:ماش يابن بطني انا داخله انام
يزن ببرود: تمام تصبحي علي خير.
فريده مردتش ودخلت وهو فضل قاعد شويه وبعدين راح البدروم وفتحه لاقي نسرين نايمه قرب منها ولاقي أن نفسها ضعيف راح شالها وخرجها وبداء يفوقها وهي فاقت بعد وقت واول ما شافته بعد بخوف.
يزن ببرود:اي شوفتي عفريت.
نسرين كانت ساكته ومش بتكلم.
يزن:قومي اطلعي الشقه جهزي ليا الحمام وحضري اكل.
نسرين كانت بتحاول تقوم بس معرفتش ف هو نفخ بعصبية وقال:خلاص خليكي هطلب دلفيزي.
وراح شالها طلع بيها الشقه رمها علي السرير وهي وقعت واتوجعت ودموعها نزلت أما هو طلع موبايله وطلب دلفيري ودخل ياخد شور وبعدين خرج وهو لافف الفوطه علي وسطهه نسرين اول ما شافته لفت وشها بكسوف.
وهو قال بسخريه :هتعملي نفسك مكسوفاوي وانتي بعتي فسك بالرخيص .
نسرين عنيها دمعت بكسره ومردتش عليه .
ويزن سمع صوت خطب وراح فتح واحد الدليفري ودخل قعد وبداء ياكل البيتزا ال طلبها ونسرين كانت بتبص ليه بجوع وهو قال:اكيد عمرك ما كلتي بيتزا صح واكيد دلوقت نفسك تأكلي .
راح قطع حته ورمها على الأرض وقال:كليها يلا .
نسرين دموعها نزلت بشده وضمت نفسها ومكلمتش وهو فضل ياكل قدامها وبعدين خلص وقام دخل الحمام بغسل وبعدين خرج وراح علي السرير وزقها وهي وقعت علي الارض.
ونسرين صرخت وهو يصلها ببرود وقال:انتي نسيتي انك خدامه ومكانك علي الارض واه تقومي بدري عشان خالتي وبنتها جاين تنزلي تنضفي عند امي وتحضير اكل وتفضلي قاعده في المطبخ ولما يطلبوكي تطلعي ويلا اتخمدي.
(قال كده ولف ضهره وهي فردت جسمها علي الارض ونامت وقالت في نفسها:يارب ريحني.غمضت عينيها ونامت بعدها.
_____
(تاني يوم)
يزن صحي الساعه ٥ وبص لاقها نايمه راح جاب مائه ورماها عليها وهي قامت مفزوعه وقالت بشهقه:في اي .
يزن بزعيق:اي هتفضلي نايمه قومي اخلصي عشان تنزلي تروقي الشقه وتحضير الاكل.
نسرين قامت بتعب وقال:حاضر.( ودخلت الحمام وبعد وقت طلعت ولبست ونزلت الشقه حامتها
(في شقة فريده)
نسرين خبطت وفريده فتحت وقالت :في اي يا بت انتي في حد يجي في الوقت ده
نسرين بخوف :……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ندم بعد فوات الاوان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى