روايات

رواية رحلتي الفصل الثالث 3 بقلم ضوء القمر

موقع كتابك في سطور

رواية رحلتي الفصل الثالث 3 بقلم ضوء القمر

رواية رحلتي الجزء الثالث

رواية رحلتي البارت الثالث

رحلتي
رحلتي

رواية رحلتي الحلقة الثالثة

رحلتي ♥

الفصل 3

❤بقلم ضوء القمر 🌚❤

حور بتوتر: ههاا هماااا يالهوي احمد، ياسر، ايمن تعالو على اوضتي بسرعه بس ما تبينوش حاجه سمعتوا انا طلعه لاوضتي
احمد: في ايه و مين رن عليكي علشان شكل قلقان كده
😟
حور: تعالو وانا هقول كل حاجه بس بسرعه
بعد ما تطلعو الاوضه و قفلوا الباب
احمد: هاا في ايه بظبط
حور: خدت نفس طويل و قالت
اللي رن عليا ده اللي اخطرك حسابي امبارح زي ما انتم عارفين
ياسر: طاب مين و قلك ايه
حور: انا هكلم بس ياريت ماحدش يقطع كلامي والكلام ده سر عبال ما نشوف الدنيا
احمد و ياسر و ايمن: ماشي
حور: بصو كده اللي هكر حسابي دول شرطه و ياريت تهدوا شويه انا اتصل بيا اللواء جمال الدسوقي و قال
انهم عرفوا كل حاجه عني اسمي مكان اللي بعيش فيه كل حاجه كانت على الب و حتى شكلي قالي النهارده لازم اكون عندهم فى القسم بتاع اسيوط علشان هو هناك الفتره دي و قال لو مجتيش هيطر يرفع على قضيا و مستقبلي هيضيع حرفيا و اهلي هيضروا اووي وانا قرارت ارواح اسيوط بكرا بدري و لو ماما سالت قولولها راحت تجيب حاجه من اسيوط و انا هلبس و اروح و اشوف الدنيا😟
ايمن بندم: كلو بسببي صح و قام مسك ايد حور و قال انا اسف جدا
حور بحنيه: مفيش حاجه اسمها بسببك تمام وانا هروح اكيد مش هيضروني علشان هما عايزيني علشان كده هكروا حسابي هو انت اختك اي حد ولا ايه 😂
كلو ضحك عليها و قالوا تمام
حور طيب انا هقوم اقول لماما يلا بينا 😅
حور: ماما ماما يا ماااماااااا
كوثر امها: فى ايه يا اخر همي ايه انتي فى زريبه 🤨
حور: ماما ي احلي ام في الدنيا كلها ياغاليه ي ست الكل😊
كوثر: اااه احنا ابتادينا عايزة ايه
حور: امي اللي حافظني انا مش كنت اقيل لالك اني عاوزه اروح اسيوط و انتي و مرحتش ف انا لازم اروح النهارده ضروري ضروري جدا
كوثر بشك: في ايه مخبيه عليا
حور بصدق: والله يا قلبي لما اجي هاكيلك كل حاجه بس سبيني اروح و انا من امتا بقا بخبي عليكي حاجه وعد
كوثر: وعد ماشى و سيبي الفون مفتوح
حور: حاضر ياروحي بااي
حور لبست و راحت اسيوط وهيا اقدام القسم الشرطه
اول ما وصلت شافه اللواء جمال و استني يشوف هتعمل ايه
الضابط واقف و سال حور باعجاب من جمالها و هيا لبسا سويت شرت ابيض ليق على عنيها و شعرها الاشقر الغمق المميز و بنطلون اسود و سيبا شعرها و لما بي توكه بيضه جميله و عمله قوصه جميله و طويله و كانت في غايت الجمال بمعني الكلمه 😍
الشويش ايه القمر اللي بيطلع فى الصبح ده عاوزه ايه ي قمر
❤بقلم ضوء القمر 🌚❤

حور بصت بصه الضابط اتفجاء من نظراتها و قالت بثقه
قالت: نعم ياروح مامتك انت بتتكلم معا كده ليه و المفروض تكون محترم لو لشويه و انت بتتكلم بنت ي استاذ ثانيا زي مبتقول ان القمر بيطلع اصبح و شايفه اقدامك انا برضو شايفه ناس متستحقش تبقا فى الشرطه و بتعاكس البنات و كملت بسخريه كلامها ال مفروض تحترم نفسك ي اشوف حد يعلمك الادب تمام ي سكر
معروف عن الضابط ده انو داخل بفلوس عشان ابوه مقدم شرطه وهو مش تمام.
الضابط بعصبيه مسك ايدها و قال بغل: انت بين عايشه الدور ان انتي الاميره و كلو ماشي وركي و انتي متعرفيش انا ابن مين و اقدر اعمل ايه فيكي و بص عليها بنظرات مش كويسه 😏
حور بكل ثقه مسكت ايده و بحركه سرعه جدا حتي في ناس ملاحظتش و هيا عملت ايه لوت ايه وره ضهره و قرصت عليها و اتكلمت: ااااه قولي بقا إن انت داخل وسطه و عامل نفسك واحد وانت بلا قيمه عايش بس كملت بتريقه انت متعرفش انا ابن مين و رجعت قرصت علي ايده اكتر و انا مش اميره ااااه و لكن انا ملكت نفسي وانا مش بعمل كده علشان امشي الرجاله ورايا متستهنش بل بنات علشان مش كل البنات زي بعض و نظراتك دي هحسبك عليها بس بعدين و زقتو و قع قدام الكل و الكل مصدوم 😳
من شجعتها و ثقتها بنفسها بس رغم كده كلو كان فرحان في الضابط لانو كان متكبر على الكل و محدش يقدر يعمل حاجه عشان بابها
حور: ياريت تكون فهمت كلمي كويس
كل ده و اللواء جمال شافو و كان فخور بيها
الضابط بعصبيه: انتي بتعملي فيا انا كده هقول لبابا و هتشوفي ايه اللي هيحصلك
حور بسخريه: متنساش تقولو يحضرلك الراضعه ي صغنن و اقعدت تضحك
الضابط ماشى بعصبيه جدا
حور مسكت الفون و رن علي اللواء جمال و هو استغرب عرفت ازاي رقمه
طلع ان حور بعد ما كلمها هكرت الفون بتاعه و عرفت عنو حاجات كتير
حور: الوو انا حور احمد ي سيت اللوا انا في القسم الشرطه ليا ربع ساعه
اللواء جمال: انا عارف و شوفتك من اول ما جيتي و عجبني الحركه اللي انتي عملتيها طلع اللواء جمال قدام حور و قفل الفون
الكل استغرب من ان اللواء جمال بنفسه بيكل البنت دي فالكل عرف انها خطيره اووي

بعد ما شافت اللواء و دخلت المكتب بتاعه
اللواء جمال: انتي عرفتي شكلي و رقم الشخصي اللي مش مع حد اللي قليل جدا
ضحكت حور: متنساش انا مين ي سيت اللواء و اقدر اعمل ايه كويس و دي حاجه تفها اووي بنسبالي
حور بجديه: انت جبتني النهارده عشان ايه انا عارفه انك مش هتقدر تعملي حاجه لانك بكل بساطه انت اللي حولت تهكير حسابي و نجت بسبب اني كنت بعدل في الحاميه و اخويا مسك الب و فتح الاشعار
ضحك اللواء جمال: واوو بجد انتي زكيه وي عجبتني و كل كلامك صح و ندخل في الموضوع انا كنت عاوزك عشان…………

❤بقلم ضوء القمر 🌚❤

❤😅انتها الفصل الثالث هو كبير بس جامد و كل اللى جاي اجمد و استنو الفصل الرابع علشان نشوف ايه اللي كان عاوزه اللواء جمال من حور والقرار ده هيغير حيات حور 180درجة اسنتوني في الفصل الرابع علشان تعرفو كل التفاصيل يلاا باااااي😍😊❤

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى