روايات

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الفصل الثاني 2 بقلم يارا ابراهيم

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الفصل الثاني 2 بقلم يارا ابراهيم

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الجزء الثاني

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) البارت الثاني

حفصه الأسد (انت مرادي 2)
حفصه الأسد (انت مرادي 2)

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الحلقة الثانية

في فرع الشركه في الغردقه في المكتب كان مراد وعمر قاعدين فقال عمر……….
عمر:/ايه يا كوتش مالك.
مراد:/مافيش بس حاسس ان يارا مش كويسه.
عمر:/يابني انت لسه سايبها من تلت ساعات لحقت توحشك.
مراد:/انت جبله مش هتفهم اللي بقوله ف ياريت تخرس وتسكت.
عمر:/ياعم بدل القلق ده رن عليها اطمن.
مراد بفرحه:/نسيت خالص…. اول مره تعمل حاجه صح في حياتك.
عمر:/يكشي يطمر في جتتك بس.
مراد بصله بصه رعبته فقال…….
عمر:/الصحاب لبعضيها يسطا.
مراد:/ناس مابتجيش غير بالعين الحمرا……. وبعدين هيا مابتردش ليه.
عمر:/يابني انا لسه مكلم هنا وكانت طبيعيه لو كان في حاجه كانت قالت.
مراد:/اممم خلاص هرن تاني بعد الاجتماع.
*******************
في فيلا عامر……….
عامر:/طيب يا دكتوره في ادويه نجيبها.
الدكتوره:/فيه شويه فيتامينات كده لازم تاخدها علشان نثبت الحمل.
عامر:/تمام هنجيبها شكرا لحضرتك يا دكتوره.
الدكتوره:/لا شكرا على واجب انا ويارا عشره عمر.
مشيت الدكتوره فدخلوا كلهم لي يارا اللي كانت في عالم تاني فقالت هنا وهي بتحضن يارا…….
هنا:/مبروك يا روحي الف مبروك.
قعدت هنا تعيط فقالت يارا………
يارا:/ههههه والله مراد كان معاه حق 😂.
هنا:/حق في ايه.
حكتلها يارا علي اللي مراد قاله فضحكوا كلهم وفضلوا يباركوا لي يارا فقالت نجلاء………
نجلاء:/أنتِ هتفضلي قاعده هنا لحد ما تولدي.
يارا:/لا ازاي مش ينفع.
عامر:/لا هتقعدي هنا علشان نجلاء وهنا يعرفوا يهتموا بيكي.
يارا:/طيب ومراد.
عامر:/ايه المشكله هيقعد هنا الفيلا كبيره وبعدين مراد ليه هنا جناح كبير هيكفي متخافيش.
يارا:/اممم خلاص ماشي.
نجلاء:/طيب هخلي أمينه تطلع تنظف الجناح.
خالد:/مش هترني تعرفي مراد.
يارا:/لا لا واوعي حد يقوله.
عامر:/ليه يا يارا .
يارا:/هخليها مفاجأة.
عامر:/ماشي يا حبيبتي احنا هنطلع وانتِ ارتاحي.
طلعوا كلهم وبعد شويه دخلت هنا وفي ايديها عصير فراولة فرش وقالت………..
هنا:/يلا اشربي العصير كله.
يارا:/امم تصدقي كان نفسي في عصير فراولة.
هنا:/ياههه ده اقصي طموحك بس حاضر انا عنيا ليكي ياستي.
يارا بجدية:/لا بجد يا هنا انتِ ونعم الاخت ربنا يخليكي ليا يارب.
هنا:/متشكرنيش احنا اخوات وبعدين انا بهتم بمرات ابني بردو.
يارا:/مرات ابنك مين لمؤاخذه.
هنا:/ابني حمزه وبنتك انتِ.
يارا:/اممم وانتِ ايه ضمنك انها بنت ممكن تطلع ولد.
هنا:/لا انا حاسه انها بنت ولو طلعت ولد هخلف انا البنت واجوزها لابنك.
يارا:/ده انتِ مصره بقي.
هنا:/ههههه اوي.
نسيب هنا ويارا في جنانهم.
*******************
في لندن في فيلا الشافعي…
كانت ياسمين واقفه بتلبس ليان فقالت………
ياسمين:/مين أكتر حد متحمسه تشوفيه من اللي حكتلك عنهم.
ليان:/حمزه ويايا.
ياسمين:/طب يايا ماشي.. انما حمزه ليه ها 😂.
ليان بكسوف:/مش عارفه بس حاسه حبيته.
ياسمين بصدمة:/حبتيه!.
ليان:/امم حبيته اوي.
ياسمين:/ههههه الحمدلله وفقنا رسين في الحلال من دلوقتي.
دخل فهد فجأه وهو بيقول………
فهد:/يلا علشان نلحق الطيارة وبعدين بتضحكوا علي ايه.
ياسمين:/احنا خلصنا اهه وبضحك علي ليان.
ليان وشها قلب طماطم فقال فهد……
فهد:/مالها ليلو حبيبه ابوها.
ياسمين:/ليان متحمسه تشوف حمزه.
فهد:/ياهه حمزه احنا مش شفناه من زمان وبعدين هيا تعرفه منين.
ياسمين:/انا هنا بتقولي مطلع عنيها…… انا حكتلها عن العيله.
فهد:/ههههه احسن علشان يطلع اللي كانت بتعملوا فينا.
ياسمين:/يلا انا خلصت اهه.
نزلوا كلهم لقوا مها مستنياهم ومشيوا ووصلوا المطار وبعد شويه ركبوا الطيارة…….
*********************
عند مراد وعمر……..
مراد:/اخيرا خلصنا انا راسي هتفرقع من الصداع.
عمر:/مين سمعك والله… بس تعرف انا متوقعتش نرجع بالسرعه دي انا قلت لي هنا هغيب اسبوع.
مراد:/وانا والله بس انت شايف هما ايجوا بسرعه ف خلصنا.
عمر:/اه… انا هروح اقول للعامل يجبلنا دوا للصداع.
مراد:/ماشي.. يلا سلام.
راح كل واحد علي اوضه ودخل مراد اوضه واخد شاور وطلع كان لسه هيكلم يارا بس فجأه خبط الباب…….
مراد:/أستاذة نهى…. في حاجه حضرتك جايه في الوقت ده ليه.
نهى بخبث:/اسفه لحضرتك بس انا كنت بجيب دوا للصداع والعامل قالي ادي الحبوب دي لحضرتك.
مراد:/شكرا يا نهى.
قفل مراد الباب واخد من الحبوب وفجأه……
*********************
عند يارا كانت بتكلم هنا فقالت…….
يارا:/فين حمزه ماشفتوش لحد دلوقتي.
هنا:/قاعد قدام التلفزيون كان عايز يشوفك بس قولناله مش دلوقتي.
يارا:/طب خليه يجي علشان اكلمه.
هنا:/لا مش دلوقتي انتِ لسه تعبانه.
يارا:/لا انا كويسه يلا بس نادي عليه.
ايجي حمزه واول ما شاف يارا جري حضنها فقالت…..
يارا:/بقي كده مش تيجي تطمن عليا.
حمزه:/هما مش رضيوا.
يارا مسكت ايده وحطتها علي بطنها وقالت………
يارا:/سلم على النونو الجديد.
حمزه:/بجد يعني هيكون فيه نونو العب بيه.
يارا:/تلعب بيه…… الحقي ابنك بيقول العب بيه انا اطمنت اوي الصراحه.
هنا:/هههههههه.
حمزه:/النونو ولد ولا بنت.
يارا:/انت نفسك يطلع ايه.
يارا توقعت يقول ولد علشان يلعبوا سوا بس صدمها لما قال………
حمزه:/بنت.
يارا بهدوء غريب:/اشمعنا بنت.
حمزه:/علشان اتجوزها لانها اكيد هتكون شبهك.
يارا:/امم يعني هتتجوزها علشان شبهي.
حمزه:/امم…. لانها هتكون قويه زيك وكمان قلبها ابيض والاهم من كده مزه😂.
يارا:/مافيش فايده فيك.. ايه اللي عرفك اني قويه.
حمزه:/لما كنتي في الغيبوبه ماما كانت بتحكي عنك كتير.
يارا بصت لي هنا وبعدين رجعت بصت لي حمزه وقالت……….
يارا:/انت عارف امك اجدع صاحبه ممكن تشوفها في حياتك دايما كنا واقفين جنب بعض وهنفضل كده طول العمر.
يارا حضنت هنا وقالت بصدق………
يارا:/ربنا يخليكي يا احلي حاجه في حياتي كلها ويديمك يارب العالمين.
هنا:/ويخليكي ليا ياروحي وميحرمنيش منگ ابدا طول العمر.
وفضلوا يعيطوا فقال حمزه……..
حمزه:/اممم كده بقيتي حماتي صح.
بصت يارا بصدمه لي حمزه وبعدين بصت لي هنا وقالت……..
يارا:/انتوا شكلوا متفقين عليا اصل الموضوع مش طبيعي.
هنا:/ههههه لا والله بس ده حبيب امه.
يارا:/بقولك ايه خدي ابنك واطلعوا بره علشان حاسه ضغطي عالي.
هنا بضحك:/ماشي يا حماتي ابني.
يارا بصويت:/بره يا هنا.
يارا:/ايه العيله المجانين دي يارب.
*******************
عند مراد……….
انفتح باب اوضه مراد براحه جدا وكانت نهى فقالت…..
نهى:/كويس نام دلوقتي جه دوري.
دخلت نهى وقفلت الباب ومسكت موبايل مراد وفتحته علي طول بعد ما شافته بيفتحه قبل كده و أخدت رقم يارا اللي كان متسجل بي عشقي الابدي فقالت……..
نهى:/لا ومسجلها عشقي الابدي هتشوفي يا يارا.
صحي مراد الصبح لقي نهى قاعده جنبه بتعيط جامد فقال مراد بصدمه………….
مراد:/آنسة نهى بتعملى ايه هنا وازاي لابسه كده ودخلتي ليه.
فضلت نهى تعيط ومش بترد بص مراد لنفسه ورجع بصلها وفهم بتعيط ليه فقال……….
مراد:/اللي في دماغي ده مش صح.
نهى هزت راسها فقال مراد…….
مراد:/لا ازاي حصل كده وانتِ جيتي هنا ازاي.
فقالت نهى وهي بتعيط…….
نهى:/حضرتك انا كنت بعتبرك اخ كبير ليه تعمل كده.
مراد:/انتِ هتهبليني انا معملتش حاجه اخر حاجه فكرها اخدت الدوا ونمت علي طول ومش فاكر حاجه تانيه.
نهى:/حضرتك جيت بعد ما مشيت خبط علي اوضتي قولتي اجي علشان تديني ملف اخليه معايا جيت وقفت علي باب الاوضه وحضرتك فضلت تشد فيه علشان ادخل وبعدين حصل اللي حصل.
مراد:/بس انا مش فاكر اي حاجه من اللي بتقوليها دي.
نهى بعياط اشد:/يعني انا هكذب واعمل كده في نفسي.
مراد:/انت مش قصدي والله بس انا مش فاكر حاجه خالص وده غير اني متجوز وبحب مراتي جدا.
نهى:/انا مش عارفه هعمل ايه ممكن امي تقتلني.
مراد:/متخافيش يا استاذه نهى بما ان انا اللي غلطت فأنا هحصلح غلطتي.
نهى بخبث:/حضرتك هتعمل ايه.
مراد:/هتجوزك.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى