روايات

رواية سلمته قلبي الفصل الثاني 2 بقلم أميرة

موقع كتابك في سطور

رواية سلمته قلبي الفصل الثاني 2 بقلم أميرة

رواية سلمته قلبي الجزء الثاني

رواية سلمته قلبي البارت الثاني

سلمته قلبي
سلمته قلبي

رواية سلمته قلبي الحلقة الثانية

في منزل مسك
ليلى بسخرية:انتي عايزة تروحي الحفلة الفخمة دي
مسك بتوتر:اه
ليلى باستهزاء:انتي فعلا هتروحي الحفلة دي بس كخدامة جميلة قالتلي انها عايزة بنت تكمل الطقم الخاص بتقديم المشروبات و انا عرضتك عليها وهي وافقت بكرة هتلبسي اليونيفورم وتروحيلها
مسك بصدمة:انا اروح حفلة عيد ميلاد صحبتي كخدامة
ليلى:ايوه وغوري من وشي انتي اخرك خدامة وبس يابت صفية
____
الغد مساء في بيت الرواي
التجهيزات مستمرة والكل على ساق واحدة طبعا لانه عيد ميلاد مدللة عائلة الرواي
تمت التجهيزات وكانت ملابس نساء العائلة:
ندى فستان احمر محتشم وزينة ومجوهرات انيقة وبسيطة
جميلة فستان فضي مع مجوهرات بماركة عالمية كعب عالي اما زوجها فارتدى بدلة زرقاء انيقة
ليلى فستان ذهبي ضيق ومجوهرات غالية و كثيرة وزوجها ارتدى بدلة سمراء انيقة
مسك يونيفورم اسود متكون من جيبة ضيقة وبلوزة سوداء انيقة شعرها كان سواده ينعكس على بشرتها البيضاء وجمال عينيها الزرقاء
اسر بدلة سوداء بالكامل تحصر عضلاته الصلبة داخلها حذاء اسود و ساعة وعطر $$
اتصلت ندى بمسك لكنها اعتذرت انها مريضة ثم ذهبت لتقديم المشروبات في طرقها اصطدمت بجدار صخري وماهو الا اسر
اسر بغضب:انتي عامية ولا ايه وسختيلي البدلة كلها
مسك بشجاعة:انت اللي خبطتني بالاول
اسر بغضب يحرق الاخضر واليابس:الليلة ليلتك سودة عيناه تطلق شرارا غامضا مخيفا بث الرعب بقلبها
مسك بدموع و اختناق:انا انا فجاة انقطع نفسها ووقعت صريعة لغمامة سوداء احاطتها التقطها اسر وحملها نحو غرفته ولم يعبث بالشخص الذي كان يصوره باوضاع تبدو لمشاهدها مخلة
الشخص بشر ووعيد:هشوف هتنفذ ازاي يابن الراوي

عد اغماء مسك حملها اسر الى غرفته وضعها على سريره نظر لها بتمعن كانت جميلة وبريئة جدا من ملامحها ولكن بالنسبة له كل النساء خائنات كطليقته نور رش عليها بعض الماء الى ان افاقت بفزع
مسك:عااااااا انا فين مين انت
اسر بجمود:انتي اللي مين وسختيلي بدلتي ووقعتي من طولك عليا عيلة تافهة زيك تعمل ايه هنا
مسك بشجاعة:انا مش عيلة ده اولا وثانيا انا بشتغل هنا
اسر:مش كنتي هتنظفيلي البدلة اهو انا قدامك نظفيها
مسك بتوتر:اه ااا ايوه فعلا وجرت نحو حمام الغرفة:عطيني جاكيت البدلة
اسر بغضب:نعممم ياروح امك
مسك باستفزاز:مش كنت عايزني انظفهولك هاتو دلوقتي
اسر عطاها الجاكيت وبعدها هي دخلت الحمام تنظفو وهو نزع القميص يعني كان لابس بنطلون البدلة وبس وغفلو عن عدو اسر من الشرفة الذي صوره وصور مسك في الحمام وصورهم في عدة وضعيات تبدو كانها حميمية
مسك:خلاص خد نظفتو لكنها انصدمت من مظهره العضلي الوسيم فجاة احمرت وجنتاها بشدة مما زادها جمالا التفتت واعطته ظهرها بخجل:هو انت ليه قالع هدومك كده
اسر بمكر:عشان اغيرهم عندك مانع
مسك وقد تناست خجلها منه:هو انت خليتني انظفو وبعد كده هتغير هدومك كلها انت فاكرني خدامة هنا
اسر ببرود:ايوه مانتي خدامه اي اللي تغير فجاه ها؟
مسك بحزن:ايوه صح انا خدامة نسيت فعلا انا رايحة من هنا
اسر:روحي واخرج محفظة نقوده ورمى بعض الاوراق عليها كانها احدى العا&&هرات
انصدمت من فعلته وخرجت مسرعة تبكي حظها التعيس
اسر غير ثيابه ونزل للحفلة التقى بندى حيث كان موعد اطفاء الشموع:عيد ميلاد سعيد لاحلى ندى واخت في العالم
ندى بحب:شكرا يحبيبي
اجتمع الكل حولها اطفات الشموع استلمت الهدايا كانت حفلة فخمة بمعنى الكلمة
انتهى الحفل عادت مسك نحو منزلها ونامت فورا من تعبها
__
فيلا الرواي
اسر بدل ثيابه و ظل يفكر في مسك كثيرا لكن سرعان ما تذكر مافعلته به نور لذا ارتدى ثيابه على عجلة ثم ذهب الى شقته والتقى بمي فتاة التي ينام معها دائما ويفعل ماحرمه الله معها
________
صباحا كانت الجرائد والمجلات الاخبار والمواقع تضج بصور اسر صاحب اكبر شركات الراوي جروب لصناعة الرخام والبلاط مع عشيقته (مسك)في اوضاع مخلة مع الخادمة
في الاسفل
حسن بغضب وصراخ:اسررررر نزل اسر مهرولا ليجد حالة من الهرج والمرج في الاسفل همس الخدم وصراخ والده سرعان ماراى المجلات وصوره الفاضحة صدم ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سلمته قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى