روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسراء بكار

موقع كتابك في سطور

رواية عشقي الوحيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الجزء الثاني عشر

رواية عشقي الوحيد البارت الثاني عشر

رواية عشقي الوحيد الحلقة الثانية عشر

في اليوم التالي ودا يوم خطوبه ناهد ومحمود كانت التجهيزات علي قدم وساق قام بطلنا من النوم الفجر صلي وقعد يقرا قران وطبعا محدش يعرف انو جيه وعلي الساعه 8 نزل لقي الفطار محمود الكل استغرب وقال السلام عليكم.
الاب :وعليكم السلام يحبيبي حمد الله علي سلامتك جيت أمته .
احمد :الله يسلمك يوالدي أنا جيت الساعه ١٢ بليل مرضتش اصحي حد .
الام : حمد الله علي السلامه يحبيبي اي دا ماله دراعك .
احمد :اهدي يا امي دي طلقه بسيطه خدتها في كتفي .
الام بقلق اكبر : يلهوي طلقه بسيطه اي انت لازم تروح المستشفي علشان اطمن عليك.
الاب :أهدي يسعاد مهو زي الفل قدامك اهو ايه لازمتها المستشفي ما أنا ياما خدت رصاص زيه اومال ضابط ازاي .
الام :نعم ضابط ازاي انا مالي بيك انت طول عمرك مفتري أنا حاخد ابني اوديه المستشفي محدش ليه دعوه .
احمد :يا امي والله انا كويس كويس زي القرد اهو مش انتي ومحمد عليا يلا نفطر علشان أنا جعان.
الام :تعالي يحبيبي أنا حاكلك بايدي يحبيبي .
الام :في أي يسعاد تاكليه بايدك ليه يحنينه هو صغير مهو قرد قدامك اهدي كدا اومال لو خد رصاصه رصاصه بقه حتعملي اي كتفه دي حاجه بسيطه .
الام :هو انا حستني لما ياخد رصاصه أنا مش عارفه انت جايب البرود دا منين كدا عاجبك يعني وهو جايلي متصاب .
الاب :يستي مش عاجبني وربنا يحميه بس جمدي قلبك انتي بس .
ساره :بسسسسس بسسسس بقه انا عاوزه أفطر يلا علشان العريس عاوز يتظبط وقالت لاحمد حمد الله على السلامه يا أبيه ايدك بقه علي ١٠٠٠ جنيه اجيب طقم حلو للخطوبه.
احمد :اه يمصلحجيه سلمي عليا الاول وكمان أنا لسه مقبضتش.
ساره :يا ابيييه بلاش الحركات دي انت مش كنت في مهمه يبقي في مكافاه ايدك بقه علي ١٠٠٠ جنيه خليك جدع.
احمد :انت طلعتي سوسه يبت حاضر حفطر واديكي .
ساره :اي يا أبيه أنا عارفه انك قد اي مهمه وصحتك فللله.
احمد :يبنتي ارحميني بقه اخلص من محمد تطلعيلي انتي افطري يبنت وانتي ساكته.
ساره :حاضر يا أبيه احم أبيه محمود .
محمود :عاوزه اي انت بتجري ناعم عاوزه اي ابعدي عني أنا عريس عاوز اجهز .
ساره كدا يا ابيه أنا عاوزه طلب صغنن جداااا .
محمود :يارب صبرني يارب اطلبي .
ساره :عاوز ٥٠٠ جنيه بس .
محمود :يبنتي ما احمد لسه حيديكي ١٠٠٠ حتعملي اي ٥٠٠ ولا هي فلوس وخلاص .
ساره :انت مالك يا أبيه وكمان ١٠٠٠ حق طقم ٥٠٠ اجيب جذمه شنطه كدا وكمان انت عريس لازم تدلعني .
محمود :ماشي يلمضه بعد الفطار حديكي الا انتي عايزاه .
الكل ضحك علي تصرفات ساره ومشاكستها لاخواتها وحسن لسه حيقوم لقاها بتبصله قالها نعم عاوزه اي .
ساره :المحاسب القمر العسل .
حسن :عاوزه اي المحاسب لسه مقبضش معهوش فلوس حتي يجيب بدله .
احمد :بجد طب ابقي خد الفيزا بتاعتي هات الا انت عاوزه منها .
حسن :تسلم ياحبيبي انا بضحك عليها لأنها منفضاني اول باول .
ساره :تصدق انت كداب حتجيب فلوس ولا اقول لابوك علي نهي .
حسن :حط أيده علي بق ساره بسرعه وقالها الا انتي عايزاه يقلبي .
ساره :ايوه كدا ناس مش بتيجي الا بالعين الحمراء هاتلي ٥٠٠ حنيه .
حسن :عنيا .
ساره راحت لابوها وطبعا احمد ومحمود استغربوا مين نهي بس معلقوش ساره :حجوج قلبي .
الاب :غوري يبت الكلب من هنا انتي لسه واخده من اخواتك .
ساره :اديك قولت اخواتي إنما انت ابويا .
الاب :حاضر حديكي ١٠٠٠ واختك زيك .
بعد الفطار طبعا ساره وغاده بيساعدوا والدتهم في تنضيف البيت ومحمود راح يجهز وحسن راح يجيب حلويات وأحمد راح يعمل رياضه وساره اخدت الفلوس من اخواتها وطبعا منسوش اختهم غاده اخدت زي يساره بالضبط ومحمود قبل ما يجهز كلم ناهد وطبعا بيغازلها بكلامه وخصوصا كان يوم الشبكه .
محمود :صباح الفل يناهد .
ناهد :صباح الخير .
محمود :وحشتيني يناهد .
ناهد :محمود اصطبح وقول يصبح وحشتك اي انت مكلمني امبارح .
محمود :يساتر عليكي فصلان .
ناهد :أنا رايحه اجهز يلا سلام .
نرجع لبيت العروسه الام :يلا يناهد روحي هاتي فستان يلا علشان تجهزي .
ناهد :طب اخلص معاكي طيب .
مروان :لا يناهد انتي عروسه أنا حهلص معاها .
ناهد :يحبيب قلب اختك ربنا يديمك ليا .
الام :ربنا يهنيكوا يولادي .
وفعلا ناهد خدت فلوس من ابوها ونزلت اشترت فستان ازرق غامق لونه لون السما ومطرز بفصوص فضيه طرحه مشجره بين الفضي والسماوي وروحت لقت زميلتها علشان تعملها ميكب وخلاص بقي كله جاهز .
نرجع لبطلتنا قامت اسراء وعملت الفطار وصحت اختها وامها ومراد كان واخد اجازه علشان نتيجه نور وأبوها راح شغله .
اسراء يلا يجماعه افطروا انت قلقانين لي قلقكوا دا علي الفاضي الا ربنا عاوزه حيكون .
الام :زعقت اي يا اسراء انت همك علي بطنك علطول كدا .
اسراء سكتت وزعلت جدا ومراد رد :هيا قالت اي غلط فعلا انتوا قلقانين علي الفاضي .
بعد الفطار اسراء شالت الاطباق وجهزت الغداء واختها وأمها في الصاله لقوا مراد داخل .
مراد :نور ينور .
نور :نعم يا أبيه .
مراد :هاتي رقم جلوسك الساعه ١٢ اهي.
نور :١٣٥٥٥.
مراد :مبارك مبارك ١٤٠ من ١٥٠.
الام :زغرطت وحضنت بنتها مبروك يبنتي مبروك يضي عيوني .
اسراء :مبارك ينوري .
نور :حضنت اخواتها الله يبارك فيكم .
الكل بارك لنور واسراء حضرت الغداء قبل الناس ما تيجي ومراد جاب حلويات واسراء بلت الشربات وطبعا ابوها عرف ونزل من شغله والناس بدأت تيجي وتبارك وكان الوضع دا لحد بليل .
نرجع لبطلنا احمد لبس بدله سوداء وكانت لايقه مع بشرته جدا لان بشرته حليبيه ومحمود لبس بدله كحلي وطبعا ميعرفش أن ناهد لابسه نفس لونه والساعه ٦ انطلقوا لبيت ناهد وأحمد قابل محمد ومراته خدتهم معاهم وناهد لبست الفستان لونه سماوي شبه لون عيونها الا بيسحروا اي حد من جمالهم وأبوها وامها منتظرين وفجاه رن جرس الباب ……..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى