روايات

رواية قل متى ستحبني الفصل السادس عشر 16 بقلم الشيماء محمد

رواية قل متى ستحبني الفصل السادس عشر 16 بقلم الشيماء محمد

رواية قل متى ستحبني الجزء السادس

رواية قل متى ستحبني البارت السادس

قل متى ستحبني
قل متى ستحبني

رواية قل متى ستحبني الحلقة السادسة عشر

سلمي: الحقني يا احمد الحقني
احمد جري عليها واتصدم باللي شافه ومعرفش ينطق او يتكلم
شاف ال CD اللي عليه المشروع بتاع سلمي مكسور نصين
احمد: انتي كنتي حطاه فين؟
سلمي: هنا علي مكتبي مجهزاه
احمد: وايه اللي كسره؟؟
سلمي: معرفش
احمد افتكر ياسمينا وهيا بتقوله سلمي هتزعل مني قوي
احمد: ياسمينا
سلمي: ياسمينا تعمل كده ليه؟
احمد: لانها كانت متضايقه انك مشغوله عنك وزعلانه وقالتلي النهارده وانا بوصلها انك هتزعلي منها جدا وانا مفهمتش قصدها ايه؟
المهم هتعملي ايه؟
سلمي: مش عارفه يا احمد مش عارفه
احمد: عندك باك اب علي اللاب اكيد صح؟
سلمي: لا بقالي فتره بشتغل علي ال CD علي طول ومش بعمل save علي اللاب او اخد copy
احمد: ليه؟ حاجه مهمه زي كده لازم يكون عندك copy يا سلمي
سلمي: ما تخيلتش ان ده هيحصل ابدا
احمد: طيب مش وقته المهم دلوقتي هنتصرف ازاي؟
سلمي قعدت مكانها وعيطت
احمد: مش وقت عياط فكري صلحيها
سلمي: اصلح ايه ال CD؟؟ طبعا مش هقدر هو انت فاكرني عبقريه كمبيوتر ولا من بتوع الهاكر دي ناس بتبقي خبيره يا احمد
احمد: طيب تقدري تكملي من مكان ما انتي مسيفه علي اللاب
سلمي: عايزني اعمل شغل اسبوع في ايه؟ نص ساعه؟
لا طبعا مش هقدر… احمد انا مش عارفه اعمل ايه؟
عيطت في حضنه وهو مش عارف يقولها ايه او يتصرف ازاي؟
الباب خبط
سلمي: اكيد دي مامتك جايه تاخدني معاها اقولها ايه؟ هيا معتمده عليا والمفروض النهارده نعرض المشروع علي الشركه اللي هتتعاقد معاها من غير المشروع مفيش تعاقد
احمد: والله يا سلمي مش عارف اقولك ايه؟
راح احمد فتح لمامته اللي جايه متحمسه
سميرة: مهندستنا الاموره فين؟ جاهزه ولا؟ ناديلها بسرعه يا احمد
احمد: هو في مشكله صغيره
سميرة: اي مشاكل تتحل بعد الاجتماع نادي مراتك يالا مش عايزه اتاخر
سلمي خرجت ودموعها علي خدها
سميرة: في ايه اللي حصل؟ ياسمينا فيها حاجه؟
احمد: لا يا امي ياسمينا كويسه بصراحه مشروعك اللي مش كويس
سلمي طلعت ال CD مكسور نصيين
سميرة: يا لهووي هنعمل ايه؟ ازاي ده حصل؟
احمد: تقريبا ياسمينا كسرته
سميرة: وياسمين توصل لشغل مهم زي ده ازاي؟ انتي ازاي تهملي في حاجه زي دي؟ ولا ده جزاتي اني سيباكي تشتغلي براحتك في البيت؟؟ فعلا الشغل لازم ما يكونش فيه مجاملات
سلمي: انا اسفه
سميرة: اعمل بيه ايه اسفك دلوقتي؟
احمد: وبعدين يا امي يعني هيا مكنش قصدها
سميرة: طيب مكنش قصدها اعمل ايه انا برضه اتصرف ازاي؟؟ اقول للناس ايه؟ معلش اصل حفيدتي كسرت ال CD وممكن في اي وقت توقف المشروع بمزاج لعبها
احمد: انا مش عارف تعملي ايه بس دي حاجه اي حد معرض ليها ان مشكله تحصل
سميرة: دي مش مشكله ده اهمال اي بيت فيه عيل صغير لازم نحط في الاعتبار انه ممكن يعمل كده
سلمي: ياسمينا مش من النوع ده وانتي عارفاها كويس
سميرة: واهي عملت اهي نعمل احنا ايه بقي؟؟ انتي خيبتي املي فيكي يا سلمي كنت فاكراكي اذكي من كده بكتير
اخدت بعضها ومشيت وسلمي قعدت تعيط واحمد فضل واقف مش عارف يعمل ايه؟ وبعدين قعد جنبها واخدها في حضنه
احمد: معلش ما تزعليش من سميرة
سلمي: انا مش زعلانه من سميرة ده حقها وده شغلها وانا محافظتش عليه بس ما تخيلتش ياسمينا تعمل كده ابدا
احمد: اعذريها محدش بيقبل شريك في حبيبه
سلمي بصتله بعنين فيها دموع وهو ابتسم ومسح دموعها بايديه
سلمي: وانت مجرب موضوع الشريك في الحبيب؟
احمد: فوق ما تتخيلي
كان نفسه يقولها
ان هو كمان بيكره شغلها لما ياخدها منه وبيكره ساعات ياسمينا بنته لما تشغلها عنه!! اي حاجه بتبعدها عنه بيكرهها لدرجه انه فرحان دلوقتي انها في حضنه والمشروع باظ
سلمي: هنعمل ايه؟
احمد: عايزه تعملي ايه؟ انا فاضي وانتي اهوه فاضيه
قلعت شوزها من رجلها ورفعت رجليها من الارض وكورت نفسها في حضنه
سلمي: انا مش عايزه اعمل اي حاجه انا عايزه افضل كده ممكن؟
بصتله وعلقت عنيها بعنيه
احمد: ممكن
شغل التليفزيون وقعدوا الاتنين قدامه
سلمي: الجو برد صح؟
احمد: شويه ثواني
جاب مفرش وحطه عليهم هما الاتنين
احمد: ايه رايك لو اعملك فشار؟؟
سلمي: هتعرف؟ سوري نسيت ماشي
احمد قام وشويه وسمعته بينادي
احمد: سلمي تعالي بسرعه
سلمي دخلت لقت المطبخ كله فشار
سلمي: انت مغطيتوش ولا ايه؟
احمد: لا طبعا غطيته بس الحله اتملت وعايزه افضي دول وبيفرقع برضه
بيتكلم والفشار بيطير وبيفادوه هما الاتنين
سلمي: لانك حاطط كتير جدا
فضوا اللي فرقع علي الوش وغطوا الحله
احمد: هتعملي ايه؟
سلمي: هحطها علي النار علشان الباقي ده يفرقع
كملوا الفشار ولقوا كميه الفشار المعموله كتير جدا جدا
سلمي: هنعمل ايه بكل ده؟
احمد: مش عارف ايه رايك ننزل للبواب شويه
سلمي: ماشي ناديله
عطوا للبواب يوزع الفشار واخدوا هما اللي يكفيهم
كملوا قعدتهم قدام التليفزيون
احمد: ليه مقولتيش علي دكتور التخاطب اللي وديتي ياسمينا عنده؟؟
سلمي: كنت عايزه افاجئك
احمد: انتي فعلا فاجئتيني… انتي بتفاجئيني كل يوم يا سلمي
سلمي: الحمدلله انها عدلت الحرف
احمد: اه طبعا موضوع ال ث وال ت كانو مجننيني
سلمي: ههههههه دي كانت عثل وهيا بتقولي ثلمي
احمد: ماثي يا عثل
ومن غير مقدمات النوم كبس عليهم احمد نام علي الكنبه وسلمي في حضنه فضلت تتأمل فيه وهو نايم وبعدها نامت هيا كمان علي صدره واتمنت لو الزمن يقف بيهم ومحدش يعكر صفوهم ده
احمد نايم مبسوط ان سلمي في حضنه بس في حاجه بترن بازعاج
سلمي: رد بقي علي تليفونك ده
احمد: يوووه الو
احمد قام اتعدل
احمد: الساعه 3 دلوقتي دقيقتين وهبقي عندك
قام بسرعه
سلمي: في ايه اللي حصل؟
احمد: الساعه 3 وياسمين نسيناها في المدرسه
سلمي: طيب روح لها بسرعه وانا هجهز حاجه ناكلها علي ما تيجو
احمد نزل جاب ياسمينا واتاسف علي تاخيره ده
ياسمينا: انتو نسيتوني صح؟
احمد بصلها ومردش عليها
ياسمينا: انت ما بتردش عليا ليه؟ طبعا سلمي في الشغل ونسيتني وانت في شغلك
احمد: لا سلمي مش في الشغل والبركه فيكي ولا انا كمان في الشغل
انتي عملتي ايه يا ياسمينا؟؟
سلمي: ما عملتش
احمد: الكدب ممنوع نهائي يا ياسمينا
ياسمينا: انا كسرت ال CD خلاص علشان سلمي تبطل شغل بقي انا مش عايزاها تشتغل
احمد: دي تبقي انانيه يا ياسمين انك تحبي نفسك بس تبقي انانيه
ياسمينا :انا بحب سلمي
احمد: اللي بيحب حد ما بيزعلوش ويحب الحاجات اللي يحبها ويشوف ايه اللي يبسطه ويعمله
مش يروح يكسر شغله ويضيع تعبه
انتي شفتي سلمي تعبت قد ايه في الشغل ده وانتي جيتي بكل بساطه كسرتي ال CD متوقعه ايه بقي منها
انها تسيب كل حاجه وتجيلك المدرسه تاخدك؟؟
لا طبعا سلمي زعلانه منك جدا
اللي انتي عملتيه ده مش مقبول خالص
ياسمينا: انا اسفه يا بابي
احمد: لا يا ياسمينا اسفك مش مقبول ومش هيفيد حد لان اسفك مش هيصلح ال CD اللي اتكسر
وصلو البيت وطلعوا وياسمين جريت علي سلمي بس سلمي مردتش عليها
ياسمينا: انا اسفه يا مامي
سلمي: وانا مش قابله اسفك يا ياسمين انتي عملتي كده ليه؟ انا قصرت معاكي في ايه؟
ياسمينا: انتي الشغل اخدك مني
سلمي: كل طلباتك كنت بعملهالك ايه اللي طلبتيه وانا اتأخرت عليكي فيه؟
ياسمينا: انا اسفه
سلمي: روحي اوضتك وما تخرجيش منها الا لما انا او بابي نقولك.. اتفضلي
ياسمينا عيطت ودخلت اوضتها وشويه وسلمي قايمه وراها فاحمد مسكها
احمد: انتي رايحه فين؟
سلمي: رايحالها
احمد: انتي عاقبتيها يبقي تكملي عقابك علشان تحس بغلطها وما تكرروش تاني
سلمي: فاكر اخر مره حبستها في اوضتها جرالها ايه نسيت،؟
احمد: لا ما نسيتش بس الظروف ساعتها كانت مختلفه دلوقتي ياسمينا طبيعيه عندها اب وام بيحبوها وهيا حاسه بالامان غير ساعتها خالص انتي بنفسك شفتي هيا اختلفت ازاي
سلمي: برضه يا احمد قلبي مش مطاوعني اسيبها زعلانه لازم نقولها ان احنا بنحبها وبعدين دي طفله واتصرفت بدافع الحب وانا فعلا اتشغلت عنها فهيا عبرت عن رايها
احمد: طيب جهزي الاكل وانا هدخلهولها واقولها ان احنا بنحبها بس زعلانين منها او انتي زعلانه
سلمي: خلاص يبقي انت تبقي عادي معاها علشان ما نبقاش احنا الاتنين قاسيين عليها
احمد حس قد ايه هو بيعشقها في اللحظه دي وحس ان لو عبير اللي كانت مكانها مكنتش هتخاف علي احساس ياسمينا بالشكل ده
احمد دخل بالاكل لياسمينا
ياسمينا: بابي هو انتو مش بتحبوني؟؟
احمد: لا يا قلبي احنا بنحبك كتير في فرق يا حبيبتي بين ان احنا نزعل منك او ما نحبكيش
لما انا مثلا ما اوافقش انك تخرجي او تروحي مكان انتي عيزاه بتزعلي ولا لأ؟
ياسمينا: اه بزعل منك
احمد: طيب بتحبيني ولا لأ
ياسمينا: ايوه بحبك
احمد: طيب سلمي كمان بتحبك بس زعلانه منك فهمتي؟
ياسمينا: وانت؟
احمد: انا كمان بحبك بس برضه زعلان ان بنوتي الجميله الحلوه هتعمل حاجه زي دي والكل يقول عليها وحشه وبتقل قدبها
ياسمينا: انا اسفه يا بابي كتير
احمد: خلاص حبيبتي لما سلمي تجيلك اتاسفيلها وقوليلها انك مش هتعملي كده تاني اتفقنا؟
ياسمينا: اتفقنا
احمد لغي اجازته لان بنته متعاقبه وراح شغله تاني يوم عادي
رجب: ايه اللي جابك مش المفروض مأجز
احمد: اتلغت بقولك فاكر الواد اللي كان مسمي نفسه الجوكر ده
رجب: اللي كان هاكر ده؟
احمد: ايوه ده
رجب: عايزه ليه ده؟
احمد: عايزه تعرف مكانه ولا؟
رجب: تقريبا اه عنوانه موجود عايزه؟
احمد: اكيد عايزه امال هسأل عليه ليه؟
رجب: ثواني واجيبهولك
اخر النهار رجب جابله العنوان
احمد: متشكر بس حلو الثواني بتاعتك دي
رجب: احمد ربنا واسكت بس انت عايزه ليه؟
احمد: فضول البني ادم ده وحش قوي
خرج احمد وراح للجوكر ده واول ما دخل عنده
الجوكر: يا باشا انا سليم وماشي في السليم
احمد: مع اني مش مصدقك بس ما علينا انا عايزك في خدمه
الجوكر: اؤمرني اباشا
احمد: الامر لله ( طلع ال CD المكسور) عايز اللي علي دي بكره بالكتير
الجوكر: هو ايه اللي علي دي اباشا؟؟
احمد: وانت مال اهلك هتعرف ولا؟؟
الجوكر: بعون الله اباشا الصبح تبقي عندك
احمد: ماشي… امال بتقول بطلت وما بتشتغلش في الازرق
الجوكر: لا يا باشا ده علشان انت غالي بس
احمد: ماشي اول ما يجهز اتصل بيا وده رقمي
احمد روح البيت ولقي سلمي قاعده جنب ياسمينا وهيا نايمه
احمد: ايه الاخبار؟
سلمي: يالا بينا بره
سلمي: تمام اتعشت واعتذرت…. هو المفروض اني اقبل اعتذارها امتي؟
احمد: دي حاجه ترجعلك انتي
سلمي: انا مش عايزه ازعل منها من اصله
احمد: خلاص بكره كلميها عادي
سلمي: بس خايفه برضه تتعود انها تعمل اي حاجه وتعتمد علي حبنا انها مهما تعمل مش هتتعاقب
احمد: خلاص يبقي عاقبيها
سلمي: احمد وبعدين؟
احمد: انتي شايفه انها غلطت وشايفه انها تستاهل العقاب يبقي عاقبيها لازم تعرف تفرق بين الصح والغلط ولازم تعرف ان الغلط ليه عواقبه بس في نفس الوقت مش عايز اضغط عليكي فشوفي هتتصرفي ازاي؟
الصبح بدري احمد نازل فقال لسلمي انه هو هيودي ياسمينا مدرستها وخليها هيا مريحه
ياسمينا: هو ماما مش هتوديني المدرسه ابدا؟
احمد: هتوديكي لما تنسي اللي انتي عملتيه فيها
ياسمينا: يا بابي انا مكنتش اعرف انها هتزعل قوي كده؟
احمد: ينفع انتي تتعبي وتعملي الهوم ورك بتاعك وبعد ما تخلصيه اجي انا وانتي نايمه اقطعهولك وتروحي الصبح المدرسه تلاقي مفيش هوم ورك والمس بتاعتك تزعل منك هتعملي ايه؟ هتفرحي ولا تزعلي؟
ياسمينا: هزعل بس مش كتير قوي كده
احمد: علشان ده هوم ورك ساعه وتعيديه تاني لكن ده شغل يا ياسمينا وناس كتير قوي تعبت فيه مش بس مامي تيته سميرة كمان زعلت منك كتير لان ده شغلها
ناس كتيره تعبت وانتي ضيعتي تعبهم ده
ياسمينا: خلاص يا بابي مش هقرب من شغل حد تاني ابدا
احمد: لما نشوف
ياسمينا: قول بقي لمامي تصالحني
احمد: لا طبعا انتي اعتذريلها لحد ما هيا تقبل اعتذارك
احمد رجع البيت تاني
سلمي: انت نسيت حاجه ولا ايه؟
احمد: لا يا قمر انا جاي اديكي دي
سلمي: CD ده بتاع ايه؟
احمد: المفروض انه مشروعك شوفيه بس كامل ولا ايه نظامه
سلمي اخدت ال CD وجريت شغلته بسرعه ولقته كامل كله
سلمي : ايه ده ازاي؟ ازاي جبته تاني؟
احمد: اتصرفت المهم انه كامل ومظبوط يالا بقي علي شغلك
سلمي: انا بحبك قوي
اتعلقت في رقبته وضمته جامد قوي وهو فرح بفرحتها دي
سلمي: هنزل الشغل
احمد: يالا طيب علشان ما تتاخريش
سلمي: ربنا ما يحرمني منك ابدا
احمد: وانتي كمان… يالا بقي سلام علشان اتاخرت انا علي شغلي عايزه حاجه؟
سلمي: سلامتك بس ومتشكره قوي قوي
راحت شغلها وسميره فرحت جدا انها عالجت الموقف وكملت سلمي شغلها بس راعت ياسمينا اكتر
عدت الايام وعدي الموقف ده والحياه نوعا ما مستقره
سلمي: احمد بقولك ياسمينا عندها رحله يوم الخميس
احمد: لا يا سلمي بلاش رحلات دلوقتي خليها تغيب اليوم ده
سلمي: ليه يا احمد؟
احمد: كده بلاش رحلات
سلمي: انا خلاص وافقت ودفعتلها الفلوس
احمد: وانتي ازاي توافقي علي حاجه زي دي من غير ما تاخدي رايي؟
سلمي: لاني ما تخيلتش انك هترفض
احمد: واديني رفضت
سلمي: يا احمد البنت عايزه تروح
احمد: لازم تتعلم تسمع لأ وتقبل بيها مش كل طلباتها مجابه وبعدين عندي اسبابي واقفلي بقي لو سمحتي الموضوع ده
عدي الاسبوع وجه يوم الخميس
ياسمينا: يعني انا ليه ما اروحش مع اصحابي؟؟
كلهم رايحين
سلمي: بابي قال لأ
ياسمينا: طيب انتي قولتيلي اه
سلمي: بس باباكي قال لأ وانا حاولت اقنعه وهو مرضيش
ياسمينا: يا مامي انا عايزه اروح
سلمي: يا حبيبتي بابي يزعل وبعدين هو كمان نزل من الفجر كنتي قولتيله بنفسك
ياسمينا: طيب انتي وافقي وانا اروح ولما بابي يجي هيزعل شويه وخلاص وافقي بليز بليز يا مامي بليز
سلمي: يووه يا ياسو هتوقعيني مع باباكي ليه
ياسمينا: علشان خاطري يا مامي علشان خاطري وافقي بقي…. مامي
سلمي :ربنا يسترها بقي ماشي روحي
ياسمينا: هييييه انتي احلي مامي في الدنيا هيييه هيييه
ياسمينا نزلت الرحله بتاعتها وسلمي حاولت تكلم احمد تقوله بس تليفونه مقفول
احمد في شغله مسك تليفونه لقاه مقفول فحطه علي الشحن واول ما اشتغل رن
احمد: الو ايوه
# ده تليفون المقدم احمد؟ والد ياسمين؟
احمد: ايوه انا خير
# انا مدرسه ياسمينا انا اسفه يا فندم بس هيا حاليا في المستشفي
احمد قام وقف: مستشفي ايه؟ وايه اللي خرجها بره اصلا النهارده؟
# كانت في رحله المدرسه ووقعت وان شاءالله سليمه بس لازم ابلغكم احنا في مستشفي…..(عطته العنوان)
احمد طلع يجري علي المستشفي واتصل بهناء ويوسف يروحلوها لانها في نفس المستشفي اللي هما شغالين فيها
احمد وصل وطلع لبنته اللي كانت بتعيط وتصرخ
احمد: في ايه هيا مالها؟
يوسف: ما تخافش بسيطه
احمد: امال بتصرخ كده ليه؟
يوسف: معلش شويه والمسكن يشتغل
احمد: مالها بالظبط؟
يوسف: تقريبا كده دراعها مكسور هنتأكد بالاشعه
احمد: دراعها ايه؟ مكسور؟؟
يوسف: اهدي اهدي كلمت سلمي؟
احمد: لا مكلمتهاش
يوسف: طيب كلمها لانها هتحتاجلها جامد
احمد شاف مدرسه بنته
احمد: سيادتك كنتي فين لما ده حصل؟
المدرسه: البنت وقعت وهيا بتجري مع اصحابها انا اسفه بس ده شيئ وارد ومحدش يقدر يمنعه
احمد: كان لازم تكوني مركزه اكتر من كده معاهم
المدرسه: انا مركزه كويس بس حضرتك خايف علي بنتك يبقي كنت تخليها في البيت
احمد: ماهو انا كنت مخليها في البيت
المدرسه: امال جت الرحله ازاي؟
احمد: فعلا هو ده السؤال جت الرحله ازاي؟
احمد دخل لبنته وراح معاها لحد ما خلصت الاشعه وفعلا دراعها كان مكسور وجبسوه
هناء: مش هتتصل بسميره؟
احمد: كلميها انتي معلش
هناء اتصلت بسميره وبلغتها
سميره خارجه تجري فقابلت سلمي في وشها
سميرة: انتي هنا ليه؟ ومش مع ياسمينا
سلمي: ياسمينا في رحله
سميرة: رحله ايه؟ ياسمينا في المستشفي يالا تعالي بسرعه
جريوا الاتنين وسلمي بتدعي انها تكون سليمه لانها عارضت احمد ونزلت البنت من وراه
وصلوا المستشفي ودخلوا وسلمي اول ما شافتها اخدتها في حضنها وعيطت
ياسمينا: اتاخرتي ليه يا مامي ؟
سلمي : مكنتش اعرف يا قلبي انا ( بصت لاحمد) انت ما اتصلتش بيا ليه علي طول؟؟
احمد: مش هرد عليكي دلوقتي
سلمي خافت من نظره احمد اللي اول مره تشوفها
قعدوا جنبها لحد ما نامت وبعدين كل واحد راح لشغله
احمد سحب سلمي بره الاوضه
احمد: ممكن اعرف ازاي ياسمينا خرجت النهارده وليه؟
سلمي: كانت بتعيط الصبح وقالت ان كل صحباتها رايحين فصعبت عليا
احمد: صعبت عليكي؟؟ ودلوقتي هاه صعبانه عليكي؟؟
سلمي: انا اسفه يا احمد بس ده اراده ربنا
احمد: اراده ربنا؟؟ لا يا حلوه ده اهمال انا قلتلك ما تروحش وانتي برضه وديتيها
ياسمينا غير صحباتها في حاجات كتيره جديده عليها
اول مره يكون ليها اصحاب واول مره تندمج معاهم وقولتلك واحده واحده عليها
وغير ده كله انا حاليا شغال في قضيه مهمه وجالي كذا تهديد انهم ممكن يأذوا حد من بيتي وعلشان كده قولتلك ما تخرجيهاش ومرضتش اقولك علشان ما تخافيش وتعيشي في قلق
فانتي احمدي ربنا انها جت علي قد كده لانها لو اتخطفت او جرالها حاجه مش عارف كنت هعمل فيكي ايه؟
سلمي: كان المفروض تقولي بس برضه لو هيا في البيت كان ممكن برضه تقع ويحصل نفس اللي حصل ده
احمد: ساعتها بقي نقول دي اراده ربنا لكن ده اهمال
سلمي: انا اسفه ما اقصدش
احمد: اعمل بيه ايه اسفك ده؟ وبعدين انتي ازاي تكسري كلامي؟؟ ازاي اقولك لأ وتخرجيها؟؟ انتي مين انتي اصلا علشان تكسري كلامي؟؟ اوعي تنسي نفسك؟؟ ولا هيا علشان مش بنتك يعني؟؟؟
سلمي: انت عارف اني بعتبرها زي بنتي
احمد: اديكي قولتيها اهوه زي بنتك لكن هيا مش بنتك وعلشان كده رميتي كلامي ونفذتي اللي في دماغك
من هنا ورايح مالكيش اي دعوه بيها وما تاخديش اي قرار يخصها مهما كان القرار…
سلمي: يعني ايه؟
احمد: يعني حتي قرار تلبس ايه تسأليني فيه الاول فاهمه ولا مش فاهمه؟
سلمي: انت بتهزر صح؟
احمد: انتي شايفاني بهزر صح؟ بنتي كان ممكن بدال ما يكون دراعها اللي اتكسر كان رقبتها تتكسر وسيادتك بتقوليلي بهزر…. ياسمينا ملكيش اي علاقه بيها من هنا ورايح… الظاهر اني حكمت عليكي غلط ودلوقتي لو سمحتي اتفضلي روحي لاني مش طايق اشوفك قدامي اتفضلي
سلمي مشيت وروحت فعلا ودموعها مش مفرقاها
احمد حس انه زودها بس هيا غلطت وكسرت كلامه ودي كانت النتيجه
ياسمينا صحيت ونادت علي سلمي
احمد: انا جنبك اهوه سلمي مش هنا
ياسمينا: انا عايزه مامي هاتلي مامي
فضلت تعيط واحمد معرفش يسكتها وهناء جاتله وحاولت برضه تسكتها بس معرفتش
هناء: ما تجيبهالها
احمد: انا مشيتها
هناء: اتخانقتوا؟؟ وهو ده وقت خناق؟؟ تعال علي نفسك وروح هاتها للبنت… البنت تعبانه
احمد: حاضر هروح اجيبها
احمد روح ولقي سلمي بتعيط بحرقه
احمد: ياسمينا عيزاكي جنبها
سلمي: حاضر يا احمد هروحلها
احمد اخد سلمي وراحو المستشفي واول ما شافتها جريت عليها وحضنتها والبنت استكانت في حضنها ونامت وطول الوقت ما بتفارقهاش ابدا
احمد وسلمي ما بيكلموش بعض نهائي
وطول الوقت ياسمينا في حضن سلمي
اخدت تلات ايام في المستشفي وبعدها هتخرج
سلمي بتلم حاجتهم من المستشفي
احمد: سميرة عايزه ياسمينا عندها هيا اخدت اجازه وهتتفرغلها
سلمي: يعني هتيجي البيت عندنا؟؟
احمد: لا انا وياسمين اللي هنروح عندها
سلمي جمدت للحظه: اه طيب براحتك… علي العموم حاجتها جاهزه اهي… همشي انا بقي قبل ما هيا تاخد بالها علشان ما تعيطش
اخدت بعضها ومشيت وطول الطريق تعيط
احمد اخد بنته وراح بيت سميرة وطول الوقت ياسمينا تسأل سلمي فين؟ مامي فين؟
يوم عدي وهيا مش مبطله عياط نهائي
سميرة: وبعدين يا احمد هو انت مستمتع بعياط بنتك بالشكل ده؟؟؟ روح هات سلمي اتفضل
راح احمد للبيت ودخل بس لقاه هادي… نادي علي سلمي بس محدش رد
قلبه بدأ يدق ايه اللي حصل وسلمي فين؟
دخل كل الاوض. ملقهاش ودخل اوضه سلمي بس لقاها فاضيه واتفاجئ ان الدولاب كمان فاضي
سلمي سابت البيت ومشيت ولقي رساله منها
” وظيفتي في البيت ده كانت ياسمينا… وطالما انا فشلت في وظيفتي دي!!! وطالما انك مش عايزني اعمل اي شيئ ليها يبقي وظيفتي هنا انتهت؟!!! انا اسفه انت عارف اني بحبها جدا واني ما اقصدش ابدا ان يحصلها حاجه… بس زي ما انت قلت انا مش امها وماليش حق اخد قرارات يبقي وجودي وسطكم مالوش لازمه!! انا اسفه مره تانيه واتمني انها تخف بسرعه “”””
احمد قري رسالتها وقطعها مليون حته
احمد: انتي فاكرانا هنموت من غيرك؟؟ مع السلامه يا سلمي مع السلامه
ونكمل بكره
ياتري ايه اللي هيحصل؟؟
سلمي هترجع تاني ولا؟
ياسمينا هتتصرف ازاي من غير سلمي؟؟
احمد هيعمل ايه مع سلمي؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قل متى ستحبني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى