روايات

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 الفصل السابع 7 بقلم سوو

موقع كتابك في سطور

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 الفصل السابع 7 بقلم سوو

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 الجزء السابع

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 البارت السابع

عندما يقع الوحوش في العشق 2
عندما يقع الوحوش في العشق

رواية عندما يقع الوحوش في العشق الحلقة السابعة

ليان وادهم قاعدين وتلفون ادهم رن
ادهم:زيزو ايه وحشتك ولا ايه
زين:يابنى اكبر بقي انت بقيت اب
ادهم:ماشي كبرنا ايه اللى فكرك بيا
زين:ده على اساس انى مش فى وشك ٢٤ ساعه
ادهم:ماشي يازين قول اللى عندك
زين:البنات عايزين يعملو حفله باربيكو ومشاوى وكدا يوم الخميس ونتجمع كلنا
ادهم:ونبي البنات دى بتفهم شكلهم كدا طالعين لعمهم
زين:عمهم مين
ادهم:انت ليك اخ تانى ولا ايه انا طبعااا عمهم
زين:لا دانت بحمد ربنا انهم مطلعوش ليك والله
ادهم:ماشي يازين انا هقول لليان وكريم
زين:ديما كدا كدا هتعزمهم وانا هكلم الشباب بردو عشان محدش يتحجج
ادهم:قشطااا ياباشا
ادهم قفل وليان بتبصله
ادهم:مالك بتبصيلى كدا ليه
ليان:بستنى اشوف هتقولى ايه
ادهم:ااااه راميه ودانك انتى
ليان:اخلص ياادهم
ادهم: كارما وهنا عايزين يعملوا حفله باربكيو مشاوي بقى وحركات وعايزين كلنا نتجمع
ليان: فكره حلوه والله احنا بقى لنا كتير متجمعناش سوا
كريم داخل من الباب: متجمعناش فين يا لولا
ادهم: انت كنت فين من الصبح يا كريم
كريم: كنت بصالح المزه
ليان: وصالحتها يعني
كريم: عيب عليك يا لولا ماقولتليش بقى هنتجمع فين
ادهم: بنات عمك زين عايزين يعملوا حفله مشاوي والكل يتجمع سوا
كريم: والنبي فكره جامده وعلى كده الوحوش هتحضر
ادهم: اه عمك زين هيكلمهم عشان ماحدش يتحجج
كريم: انا واقع من الجوع يا لولا
ليان: اطلع غير هدومك على ما اجهزلك الاكل
ادهم: على اساس ما اكلتش بره مع المزه
كريم: طبعا اكلت دي فيها كلام بس جعان برده
ادهم: فوله واتقسمت نصين
ليان: قصدك ايه يا استاذ ادهم
ادهم: قصدي ان ابنك طالعلك يا ليان
ليان: ودي حاجه وحشه بقى
ادهم بغمزه: دي حاجه قمر
كريم بضحك: نحن هنا
ادهم: امشي ياض اطلع اوضتك فوق يلا
كريم: ماشي يا عم ماتزقش
__________________
مالك وحور ولين قاعدين في الجنينه
حور: انت كويسه النهارده يا حبيبتي
لين: اه يا ماما ماتخافش عليا انا كويسه والله
تليفون مالك رن برقم زين
مالك: يازين اخبارك ايه
زين: بخير الحمد لله يا مالك والله . كنت عايز اعرفك ان انت وحور ولين معزومين عندنا يوم الخميس البنات عايزين يعملوا حفله نتجمع كلنا
مالك: والنبي البنات دول عسل ان شاء الله نكون عندك يوم الخميس
زين: ديما هتبقى تكلم حور والبنات هيتفقوا سوا وهم اللي هيظبطوا كل حاجه
مالك: تمام يا زين
مالك قفل مع زين: زين عزمنا عنده يوم الخميس ان شاء الله حفله مشاوي والكل هيبقى متجمع
حور: بجد والله هتبقى حلوه من زمان متجمعناش
لين: دي هتبقى جامده اخر حاجه
مالك: هو بيقول ان انتو هتتفقوا مع بعض وتظبطوا كل حاجه
لين: طب انا هطلع اوضتي واكلم البنات اصبحوا على خير
حور ومالك: وانت من اهل الخير يا حبيبتي
___________________
اسر وفهد قاعدين في مكان على النيل
فهد: مش كنت بتقول هتموت وتنام
اسر: ماجليش نوم قلت امااخرج انا وانت نشم شويه هوا
فهد: طب انا واحد تعبت طول اليوم وعايز انام
اسر: مش انت صاحبي شم معايا هوا وارجع نام
تليفون اسر رن برقم زين
اسر: اوبا ده حمايا
فهد: طب رد يا اخويا
اسر: ازيك يا عمى اخبارك ايه
زين: بخير يا اسر بقولك يوم الخميس ان شاء الله عاملين حفله مشاوي عندنا في الفيلا مش عايزك تتحجج
اسر: لا اتحجج ايه ده انا جاي جاي
فهد جمبه ضحك بصوت عالي
زين: ده فهد اللي معاك
اسر: اه هو
زين: طيب قوله وخليه يجي معاكم
اسر: حاضر يا باشا
زين: يلا سلام بقى
اسر قفل وبص لفهد: انت معزوم عند زين يوم الخميس فى حفله مشاوي
فهد: طب انتم متجمعين كلكم سوا انا هاجى اعمل ايه
اسر:ياض انت واحد من العيله يلا خلينا نروح
فهد:يلا ياصاحبي
___________________
زين: والله اللي تعب في الموضوع ده انا
كارما: ليه بس يا زيزو
زين: مش انتو صحاب الفكرة كنتو كلمتوهم انتو
هنا: يووه يا بابي ما انت بتعمل كل حاجه وانت مكانك
زين: ماشي يا ام لسان طويل
ديما: لسه مين ماكلمتوش
زين: سليم
ديما: طب يلا كلمه بقى
زين: هرن عليه اهو
_____________
سليم وملك وملاك وفارس بيتفرجوا على فيلم
تليفون سليم رن برقم زين
سليم: الو
زين:كنت عايزه اقولك ان يوم الخميس ان شاء الله معزومين عندنا
سليم: ودي فيها كلام طبعا جايين
زين: البنات بقى انت عارفهم عايزين يعملوا عزومه باربكيو والكل يتجمع فيها
سليم: ربنا يخليهملك ياصاحبي والله فكره حلوه نجمع شويه ونغير جو
زين: تمام يا صاحبي
سليم قفل وبص لملك يوم الخميس ان شاء الله معزومين عند زين والكل هيكون موجود
ملاك: ياااااااه من زمان اوى متجمعناش
فارس: واحنا معزومين بقى ولا ايه
ملك: انتو مين يعني
فارس: احنا الشباب
سليم: اه الكل هيكون موجود
فارس: ده قشطا قوي
ملاك: اه يا اخويا طبعا لازم يكون قشطا مش عند المزة
فارس: على اساس انتةى مش هتشوفي المزه بتاعك
سليم: ما تتلموا انتوا الاثنين ويلا كل واحد على اوضته
ملاك وفارس: حاضر
_______________
عدى اليومين والبنات كل يوم كانوا بيتفقوا ويحضروا للحفله وكانوا مبسوطين اوي انهم هيتجمعوا وفي نفس الوقت الشباب هيكونوا موجودين على عكس نور اللي متضايقه من مراد ومش عايزه تشوفه
_______________
وجاي يوم العزومه
البنات كلهم كانوا كلهم موجودين في فيلا زين ومحضرين كل حاجه وبيستنوا الكل يتجمع
زين: الله الله ايه الجمال ده كله تسلم ايديكم يا بنات
كارما: احنا حضرنا كل حاجه يا بابا مش ناقص غير الشباب تيجي تشوي
ديما: يلا روحوا ارتاحوا على ما الكل يتجمع
البنات: حاضر
بعد شويه الكل اتجمع وقاعدين في جنينه فيلا زين ما عدا البنات موجودين في اوضه كارما
والشباب عينيهم بتدور على البنات وسيف ملاحظ ده
سيف: امال فين البنات اللي مجمعينا
سليم: شكلهم هربو
ديما: هم تعبوا من الصبح في التحضير فاقولتهم
حياه: لا بس بجد ما شاء الله عليهم كل حاجه حلوه جدا
زين: طبعا مش بنات الوحوش
ليان: طب نادي عليهم بقى
ريم: ايوه عشان نبدا اليوم كله سوا
ديما قالت لي واحده من الخدم تنادي على البنات
شويه والبنات نزلوا كلهم والشباب قاعدين جنب بعض وجمبهم سيف
اسر: اخيرا الشمس طلعت
عدي: والورود فتحت
كريم: والفيلا نورت
سيف: ما تلم نفسك ياض انت وهو
اسر: احم مركز معانا يا حاج
سيف: اه يا اخويا مركز معاكم
البنات جم وسلموا على الكل والجو بدا يحلو بيهم
ديما: يلا يا شباب عشان تبداوا شاوي
اسر: طب ليه بس كده
زين: انت عايز تاكل على الجاهز ولا ايه
ادهم: كل واحد يعمل بلقمته
فهد: انا بقول نمشي بكرامتنا احسن
سليم: يلا ياض انت وهو احنا جوعنا
عدي: يلا يا ابني انت وهو خلينا نشوي
الشباب قاموا عشان يشو
ملك: يلا بنات انتو حضرو الاطباق والسلطات
فيروز: طب شويه كده لما يقربوا يخلصو
ريم: طب جهزوا السلطات
نور: انت عايزينا نقوم وخلاص
حور: ايوه بالظبط كده يلا قومي انت وهي
ملاك بهمس سمعه البنات: ربنا على المفتري
ملك: انت يا بنت بتقولي ايه
هنا: مابتقولش حاجه يا ملوكه والله
كارما: هي بتكح بس
البنات كلهم ضحكوا عشان يجهزوا السلطات
في ركن بعيد شويه الشباب كانوا بيشو والبنات على ترابيزه جنبهم بيجهزوا السلطات ومقضيينها ضحك وهزار
عدي: وبعدين بقى
فهد: مالك يا ابني في ايه
اسر: ولا حاجه
مراد: ركز يا ابني انت وهو هتحرقوا الاكل
كريم:نفسي افهم انت تلاجه يابنى
عدى:سيبك منه بكرة يندم لما تضيع من ايده
فارس:طب قفلو بقي عشان هو جاب اخره وشكلنا احنا اللى هنندم
مراد:ركز فى اللى بتعمله ياخفيف
_____________
عند البنات واقفين يعملو السلطات وعينيهم على الشباب
ملاك:الله يفضحكو هياخدو بالهم مننا
كارما:شكلهم قمر اوى وهما بيشو
فيروز:ايوا بقي ياكوكى
نور عينها كل شويا تيجى على مراد اللى مركز فى الشوى ولا معبرها
نور فى نفسها:بعدين معاك يامراد هتفضل كدا
ماااااااااشي اما وريتك مبقاش انا نور
هنا:نوووووووووور
نور:ايه يازفته مالك
لين:بقالنا ساعه بنادى عليكى
فيروز:انتى لسه تعبانه يانور
نور:لا ياحبيبتى سرحت شويا بس
ملاك صفرت:والجميل سرحان فى ايه
نور:ولا حاجه ياخفيفه
____________
كريم مسك حته لحمه مشويه واكلها
كريم:تسلم ايدك ياض يامراد .بس ناقصها كاتشب وشويا سلطه
فارس:روح هات من عند البنات
كريم:وماله اروح اجيب هو انا هخاف مثلا وبعدين مزتى هتجبلى
اسر:طب روح اما نشوف
عدى:لو ملاك معلمتش عليه مبقاش انا عدى
فهد:يابنى اللى يشوفك وانت فى المهمات ميصدقتش ان ده انت
عدى:بص هنا ف وسط عيلتى حماده وفى المهمات
اسر:حماده تانى خالص
وكلهم ضحكو عليهم
__________
كريم راح لترابيزة البنات:ازيكو ياقمرات
نور:حلوين ياكيمو
كريم:بصو بقي انا عايز شويا سلطه وكاتشب ممكن
ملاك:ليه ان شاء الله
كريم:ولا حاجه هدوق الشلطه واقيم حلوة ولا
فيروز:لا احنا دوقناها حلوة اوى متخافش
كريم:لا ادوق بنفسي بردو وعايز كاتشب
نور:ليه هتقيمه هو كمان
كريم:لا هقيم اللحمه اللى الولا مراد بيشويها
ملاك:قول كدا بقي طب اتفضل الكاتشب اهو
ملاك مدت اديها بعلبه الكاتشب ولسه كريم هياخدها ضغطت عليها الكاتشب طلع فى وش كريم
الشباب كلهم ضحكو عليه
كريم:بقي كدا يالوكا شكرا اوى
ملاك:العفو ياخويا
لين واقفع تضحك على المنظر
كريم:بتضحكى عليا يالينو وانا اللى بقول مزتى هتجبلى اخس اخس مكنش العشم
لين هتموت من الكسوف والضحك
نور:يلا يلا هوينا
كريم راح تانى عند الشباب وهما بيضحكو عليه
عدى:انا قولتك هتعلم عليك انت مسمعتش كلامى
كريم:كان هاين علينا افضى باقى العلبه عليها
عدى:تقدر تعملها
فارس:دانت كنت علقتك
كريم:واحد بيدافع عن مزته وتانى اخته
فهد:روح اغسل وشك ياخفيف يلا
__________
حياه قربت من البنات :يلا يابنات خلصتو السلطات
ملاك:لسه شويا
حياه:طب نور روحى ظبطتى اللحمه اللى خلصت فى الاطباق يلا
فيروز:طب تعالى معايا الاول نجيب الاطباق يانور
نور:يلا
____________________
عند الشباب
كريم:ماخلاص بقي هى اللى كبت عليا الكاتشب الاول
عدى:طب ابقي تعال جمبها كدا
كريم:ياختى حلوة غيرانه يابيضه
عدى:يااااا ياحيلتها
اسر:بيقولك يابيضه انا سمعته ياعدى
مراد:انت بتشعلل انت تانى
فهد:هو ده اسر
عدى طلع يجرى ورا كريم واسر وفارس وفهد كلهم طلعو يجرو وبيضحكو عليهم
ادهم شافهم مكتفين كريم:ابنك مات ياليان
ليان:اكيد غلس عليهم
ملك:سبوهم يفكو عن نفسهم شويا على يافى مهمات يا فى شركه
__________________
مراد واقف بيشوى لاقى نور جايه عليه وماسكه اطباق وقفت جمبه من غير ماتكلمه بدات تحط اللحمه فى اطباق
مراد:احم ازيك يانور
نور من غير ماتبصله:كويسه
مراد عارف انها لسه زعلانه منه:نور انا اسف
نور بصلته:اسف
مراد:عارف انك زعلتى منى وقتها بس انا اضايقت انا وفارس جايين عشان نوصلكو وانتى عايزة تمشي لوحدك
نور:حصل خير يامراد خلاص
مراد:صافى يالبن
نور بصتلها وضحكت:حليب ياقشطه
مراد:يلا كلمى شغلى هما جاعو وهيجو ياكلونا
نور:انت بتقول فيها يلا.اللحمه ريحتها حكايه انا جوعت
مراد مد ايده بحته:طب خدى دى تصبيرة
نور اخدتها:وووووواه طعمها تحفه تسلم ايدك يامراد
مراد:بالف هنا
نور من جواها فرحانه انه واقفه مع مراد وكمان بيتكلمو وبتاخد قطعه لحمه ايدها لمست الشوايه من غير ماتقصد
نور:ااااه
مراد بص لقى ايدها حمرة اوى:يانور مش تاخدى بالك
نور:غصبن عنى لمست فيها
مراد:طب اهدى هو حرق بسيط
وجاب ازازه ميا وكب شويا على ايدها
مراد:كدا احسن
نور:ايوا هروح اجيب اى مرهم من جوا واحط عليها
مراد:اجى معاكى
نور:لالا خليك انت
مراد لقي الشباب لسه بيهزر:تعال يابنى انت وهو الناس جاعت
البنات ظبطتو الترابيزات وقعدو ياكلو فى جو عائلى وكلهم مبسوطين……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى