روايات

رواية عشق الحور الفصل الخامس عشر 15 بقلم مروة شحاتة

رواية عشق الحور الفصل الخامس عشر 15 بقلم مروة شحاتة

رواية عشق الحور الجزء الخامس عشر

رواية عشق الحور البارت الخامس عشر

عشق الحور
عشق الحور

رواية عشق الحور الحلقة الخامسة عشر

غير متوقعه
رفعها جاسر بين ذراعيه وهمس
بتحبي الدباديب والعرايس مش كده
تعلقت بعنقه وهمست
اه مش انت كمان بتحب تلعب بالعروسه بتعتك
تحرك ببطء وهمس
داانا ادمنت اللعب بالعروسه بتعتي
دفنت راسها بعنقه وهمست
# وانت كمان وحشت العروسه اوي اوي
الصغيره قادره علي اشعاله كالعاده بلحظه لم يخطيء بحرف لقد ادمنها بحق …
# ياااه داانت في دنيا تانيه ياجاسر
كلمه بصوت يعرفه جيدا صوت يكرهه صاحبته ومنعها من الدخول لهذا البيت توقفت قدماه وانزل حور ليلتف تسمرت قدماه في الارض وهو يري عزه ايضا زفر بضيق وقال بغضب
انتي ايه اللي جيبك هنا يابيان
عقدت زراعيها وقالت بتحدي
جايه بيت جدي يابن عمي ولانسيت
عقد ذراعيه وقال بغضب
بيت جدك اللي رحتي بعتي نصيبك فيه لكلب مش كده .. ملكيش مكان هنا يابيان وانتي عارفه
خرجت عائشه علي صوت جاسر العالي ظنا منها انه احتد علي ذلك المتعجرف ولكنها تفاجات
بيان …وعزه انتوا ايه اللي لمكوا علي بعض
بيان بغرور
في ايه يابنت عمي داانا بقالي خمس سنين مشوفتكيش ….وبعدين ماعزه بنت عمي برضه
امسكت عائشه يد حور وقالت بسرعه
تعالي معايا ياحور
رفعت عيون تائهه وتحركت بجوار عائشه ولكنها سمعت صوت المدعوه بيان
شركتي اللي اشترت انتاج مصنعك
قال بغضب
دا علي اساس ايه بقي ….. الشركه اللي اشترت انتاج المصنع
قاطعته شركه روسيه بتاعه جوزي والشركه نقلها باسمي من كام يوم بس يعني الشغل هيبقي معايا
قال بتحدي ولو حتي لو اللي بتقوليه حقيقي ….. الشغل في المصنع مش في البيت ….
قال جملته وامسك ذراع عزه بقوه ليسحبها من جوارها وقال بتحذير
احذري انزل اتلقاكي لسه موجوده فاهمه لواحظ
ايوه يابيه
وصلي الهانم للباب وبلغي عبد الصمد لو شفها بعد كده ميدخلهاش
قال جملته وسحب عزه للاعلي دخل جناحها ودفعها بقوه فركت كفها وقالت
هي دي وحشتني ياجاسر
قال بغضب عزه …. ايه اللي لمك علي بيان واياكي تكذبي
قالت ببرود وانا هكذب ليه يعني بيان كانت بتزور ماما وقلتلي انها جايه البلد فقلت اجي معاها
اه دا علي اساس انك متعرفيش اللي بيني وبين بيان مش كده
قالت بنفاذصبر
اووف ياجاسر هي كانت عملت ايه يعني عشان دا كله …
لاء معملتش حاجه …لما تبيع نصيب ابوها في بيت العيله لكلب مرابي بقي معملتش حاجه ….. لما تبقي السبب في شلل امي معملتش حاجه ولما تدخلي نص الليل قوضتي بقميص نوم يبقي معملتش حاجه
قالت بحنق
انت مكبر المواضيع اوي ياجاسر كانت محتاجه فلوس عشان تسافر وانت رفضت تديها هتعمل ايه يعني وبعدين اللي حصل لطنط كان مجرد حادثه هي كمان كان ممكن تموت فيها وبلاش افوره بقي يعني هي كانت جيه ليك عشان تكلمك في مشروعها …
قال بصدمه
تكلمني في مشروع ايه بالظبط نص الليل بقميص نوم وهي عارفه ان جنابك مسافره
اقتربت منه وقالت بنعومه
سيبك من اللي فات بيان دلوقتي راجعه حاجه تانيه …حاجه فوق اوعي بتلعب بملايين يا جاسر … يعني لما تشتغل معاها هنترفع لفوق اوي …
حدقها بنظره ذهول وقال
# وانتي بقي عرفتي هي جابت الفلوس دي كلها منين
عشق الحور
البارت الرابع عشر والخامس عشر
جلست علي طرف الفراش وقالت
_طبعا اتجوزت رجل اعمال روسي ملياردير ياجاسر … حاجه كده وهم …
وبيموت فيها مفيش اي حاجه تطلبها
الالما تكون عندها ….. جبلها قصر يجنن في باريس
# والروسي الملياردير الوهم دا بقي مسلم ازاي ياعزه
اشاحت بيدها وقالت بضيق
يعني بزمتك انا بقول ايه وانت بتقول ايه
اقترب وامسك ذراعها لينتذعها واقفه وقال بغضب
# بتكلم في شرع ربنا ياست عزه شرع ربنا اللي مبيخطرش علي بالك ابدا … الراجل ده مسيحي تقدري تقوليلي اتجوزته ازاي ودا حرام شرعا
اي اي ايدي ياجاسر …. اوووف عليك انت عمرك ماهتبقي متحضر ابدا …
دفعها بقوه فسقطت علي الفراش ليقول بغضب
متحضر … وعايزاني ابقي متحضر ازاي بقي وسياده الهانم جايه من بره ببنطلون ضيق ودرعتها ونص شعرها باين وحطه كيلو بوهييه علي وشك وجيالي مع واحده شمال
قالت بعصبيه لاء انت زودتها اوي بقي …. وبعدين ايه الجديد بقي مانا طول عمري بلبس كده
امسك شعرها وقال بغضب
#بتبقي لبسه كدا في البيت مش معرض لكل واحد يبص عليه شويه لكن ااقول ايه وانتي جايه تدفعي عن الست بيان .اللي مقضياها اي اي سيب شعري ياجاسر
دفعها وقال بتحذير
# الغلط مش عليكي الغلط عليه انا عشان دلعتك …. بس لحد كده وكفايه اوي ياعزه الله في سماه لكون مربيكي من اول وجديد …. اياكي اشوفك بره القوضه دي فاهمه
#يعني ايه بقي هتحبسني ياجاسر
قال بتاكيد
#ودا مش العقاب ياعزه ….لسه العقاب اللي بجد جاي … طبعا مش هيفرق معاكي وجودي من عدمه … يبقي عدمه احسن ….
قال جملته وخرج من الغرفه ليغلق الباب من الخارج بالمفتاح طرقت علي الباب
#افتح ياجاسر …افتح
اشاح بوجهه وانصرف نزل سريعا ليقابل عا ئشه ليرعد بصوت مخيف
# محدش يخرجها من القوضه
عائشه # حاضر ياابيه
تحرك بخطي سريعه ولكن الصغيره خرجت من حيث لايدري ليجدها امامه ازاحها وانصرف سريعا ..
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى