روايات

رواية روح الباران (الزين) الفصل العاشر 10 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الفصل العاشر 10 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الجزء العاشر

رواية روح الباران (الزين) البارت العاشر

روح الباران (الزين)
روح الباران (الزين)

رواية روح الباران (الزين) الحلقة العاشرة

باران مكنش واحد بالة من البنت اللي بتصوره بس كرم اخد باله ان دي البنت اللي كانت ملاحقة باران والبنت اللي وقعت تبقي التانيه بص علي البنت اللي بتصور ووصل عندها
كرم : القمر واقف كدا ليه
البنت توترت وخبت الكاميرا
البنت : ممم مين حضرتك
كرم غمزلها بعيوني الزرقا : أنا اللي ضاع من عمري سنين هاهاها🤣
البنت سابته وحاولت تجري وهو لحقها ومسكها من شعرها جامد
كرم : هتستعبطي يا بت دانا كرم حبيب الملاين هاتي الكاميرا دي
البنت : ابعد عني انت مالك ومالي
كرم : مالي دي في اللي صورتيه صاحبي وقافشك انتي والبت اللي هناك وعاملة فيها تعباه دي
كرم بصراخ : هااااتي
البنت اترعبت من صوته اللي هز ارجاء المكان وعيونه اللي قلبت احمر وكان خارج منها الشرار وشكلة مش ناوي علي خير رمت الكاميرا وجريت وكرم أخدها ومسح الصور من عليها وراح لباران
باران : كنت فين يا زفت تعالا نشوف البت دي محتاجة تروح مستشفي حالتها خطر وشكلها شاربه سم
كرم : شوف انت رايح فين وانا هتصرف
باران : ياغبي بقولك البنت محتاجة تروح المستشفي يتعملها غسيل معده
كرم : أنا هاخدها بس ملكش دعوه انت بالحوار دا وروح شوف انت رايح فين
باران باستغراب : انت مش عايزني أخدها المستشفي ليه
كرم : دي تبقي البنت اللي قولتلك ملحقاك ودا حوار وشكلها ناويه علي حاجة مش خير فأنت امشي وانا هتصرف وهاخدها المستشفي
باران : انت عرفت أزاي أنا لازم اعرف مين دي وإزاي تشرب سم علشان أنا بالأخص الحقها
كرم : امشي انت يا باران وانا هتصرف قولتلك
باران حضن كرم : ماشي وانا هتابعك بالفون
كرم : ماشي يلا سلام بقا
باران : سلام
خرج باران وركب عربيته وبص في الساعة افتكر معاد خروج ديلان من الجامعة ودوامها خلص فكر ان يروحلها ومشي في الطريق للجامعة ووصل هناك واستني ديلان عند بوابة الجامعة علشان يشوفها
في الجامعة
ديلان في المحاضرة واقفة مع المعيد وبتسألوا علي حاجات مش فاهماها هي وزمرد وكانت جول واقفة بعيد بتلعب في الفون وتغفل ديلان وزمرد وهما واقفين وجي شاب من وراها وغفلها وهي بتغفل ديلان وزمرد
مسك فونه وحط صورها قصاد عيونها وقال
الشاب : قمر وأنتي متغلفة لا وايه بتغفلي غيرك كمان تدين تدان
جول بصدمة من الصوت اللي سمعته والصور اللي شافتها
جوا : انت مين وإزاي تتجرأ وتعمل حركة زي دي
الشاب : عايزه الصراحة
جول : أكيد طبعاً
الشاي : معرفكيش بس جذبتيني وأنتي بتغفلي صحابك فقولت أغفلك وأنتي قمورة كدا
جول بإحراج : لو سمحت امسح الصور دي
الشاب : تؤتؤ
جول : انت مجنون يالا امسح الصور بقولك
قرب منها الشاب : ولو ممسحتهاش
جول بتوتر : لو سمحت ممكن تبعد عني وتمسح الصور
رجعت لورا وكانت هتقع من علي السلم ورجليها اتزحلقت الشاب مسكها من أيديها وشدها ليه مع قوته لقيت نفسها في حضنه بعدت عنه شوية وقت وديلان وزمرد شافو جول جريو عليها
ديلان : جول مالك انتي كويسه
زمرد : دا شكله الهيييح اللي كانت قرفانا بيه وصل
الشاب بعدم فهم : ايه بتقولي ايه مش فاهم
جول بإحراج : زمرد اتعدلي بدل ما أعدلك مش قدام الناس كدا
ديلان : هيييييح وصل يا جول
زمرد : هييييح
جول : والله انتم صحاب مش سالكة
الشاب : هو ايه الهييييح دي أسم حبيبك
جول : لا دا إسم عبري كدا هفهمك … اي دا انت مالك أصلاً ومين سمحلك تدخل
الشاب : لا بقولك ايه دانتي كنتي لسه في حضني من شويه
جول بصدمة : يخرااابي
زمرد بضحك : الهييييح بيهددك اهو اشربي بقا
وسالتها وجريت وجول جريت وراها والشاب حاول يلحق جول علشان يكلمها
ديلان ضحكت علي تصرفاتهم ومشيت لبرا ووصلت عند البوابه وشافت باران ساند نفسه علي العربية واستغربت من وجودك عملت نفسها مش شايفاه وباران خد باله من أنها بتتجاهلة وعمل نفسه مش واخد باله وفي نفس الوقت الشاب اللي كان بيجري ورا جول اول ما شاف باران استخبي منه وباران ماخدش باله
الشاب جرب وخبط في ديلان وباران أتعصب اول ما شاف الشاب اللي خبط فيها وجري عليه مسكة من دراعة وعدل جسمه عليه ومن غير ما يبص في وشه كان اخد بوكس من باران نزف من بوقه
باران اتفاجأ اول ما شافه
باران : جيهاااان انت بتعمل ايه هنا يا حيوااااان

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الباران (الزين))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى