رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل العشرون 20 بقلم أميرة
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء العشرون
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت العشرون
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة العشرون
كريم/شمس.. يااشمس
كريم ويقرب منها /هروح اجيب ميه فيجدها قاامت جاالسه ع السرير
شمس/لا ميه لا قولت اهو
كريم/يلا البسى عشاان ننزل نفطر
شمس/مش عاايزه افطر عاايزه اناام
كريم/يعنى ولا عشاا ولا فطاار يلاا قومى
شمس/مش عاايزه
فيقوم كريم بحملها ويذهب بها الى الحماام ثم ينزلهاا ويخرج ويأتى لها بفستاان
كريم/خلصى والبسى ويلاا عشاان ننزل
شمس/اووووف مش عاايزه انزل عاايزه اناام
فيتركهاا ويخرج ويغلق البااب خلفه وينتظرهاا ف الخاارج وبعد فتره تخرج فيذهب اليها ويحملهاا وينزلو لتنااول الطعاام فيجد مريهاان هاانم تدخل الفيلاا وترتدى تيرينج ريااضى وكااب وكوتشى وتضع الهااند فرى
مريهاان/صبااح الخير
كريم…. شمس/صبااح النور
مريهاان/افطرو انتو وانا هطلع اخد دوش وهبقاا افطر
كريم/اؤك
مريهاان/صحيح ابقاا سيبلى عقد الزوااج يااكريم
كريم بتوتر/طب كويس انى خدته من الماذون امباارح اصله لسه متسجل امباارح
مريهاان/ليه التأخير دا
كريم/المأذون كاان مشغول شويه
مريهاان/تماام
ثم يتنااولو الطعاام وبعد ذلك يتجهه كريم الى الشركه وشمس تجلس ف غرفتهاا ىعد ان سااعدتها الخاادمه ف الصعود
اما ملك فكاانت ف انتظاار تااكسى عندماا مر عبدالله بسياارته متجهاا الى الفيلاا ةرأها فاوقف سياارته ونزل منهاا وذهب لهاا
عبدالله/ملك ؟؟وااقفه كدا ليه
ملك بضيق/العربيه اتعطلت مش عرفه ليه وواقفه مستنيه تااكسى
عبدالله/تااكسى وانا موجود دا يبقاا عيب ف حقى حتى اركبى يااشيخه اركبى
ملك/هههههههههههههه شيخه وعيب ف حقك
عبدالله/اماال يلاا اركبى
ثم يصعدا الاثنان سيااره عبدالله
عبدالله/هاا رااحه فين
ملك/رااحه الناادى
عبدالله/اؤك
اما مريهاان فتحضر للمؤتمر ويتم ف قااعه كبيره وتعلن عن زواج كريم الجاارحى و شمس الانصاارى ويمر اليوم دون احدااث تذكر
ف فيلاا الجاارحى وخااصه ف غرفه كريم
شمس لنفسها/اتأخر كدا ليه طب وبعدين بقاا طب اتصل بيه
وهنا يدخل كريم
شمس بندفااع/انت اتأخرت كدا ليه
كريم بخبث/ليه عاايزه حااجه اكيد وحشتك مش كداا
شمس/وحشتنى ايه الكلاام دا لا طبعاا
كريم/لا وانبى
شمس بتهرب /هاا كلت ولا اقولك تااكل متكلش انا ماالى اصلاا
كريم/مش عاارف الصرااحه
شمس/مش عاارف ايه
كريم/مش عاارف انتى ماالك
شمس/انت رخم عفكره
كريم/وانتى باارده عفكره
شمس/يوووووه انا هناام احسن
ف فيلاا الانصاارى ع العشااء
عبدالله/هاا يااريم جيبتيهم
ريم/ايوه
عبدالله/تماام بعد العشاا بقاا ابقاا هااتيهم
ريم بفرحه/اؤك
اما احمد فكاان لاا يفهم شىء وكاان الفضول يسيطر عليه ولكن حااول الا يظهر هذاا وخاصه انه سيعرف ما يتحدثو عنه بعد العشااء
ويمر الوقت وتصعد ريم غرفتهاا وتأتى بعده كتب
مهدى /انا هناام تصبحو ع خير
الكل /وحضرتك من اهل الخير
كاان عبدالله و ريم يجلساان ف الصاالون وكاان احمد يجلس ع مقربه منهم يتاابع عمله ويرااهم من فتره لاخرى وكاان عبدالله يحااول ان يتقرب من ريم ويضحك معهاا ليستفز احمد ويرى رد فعله فتفسيره لتهديد احمد له بعدم التقرب منها يعنى غيرته عليهاا وعندما كاانو يضحكان وهو يشرح لهاا كاان احمد امتلئ بالغصب والغيره فذهب لهم وجذب الكتب من يد عبدالله وجذب ريم من يدهاا وصعد الى الغرفه
عبدالله لنفسه/البس ياامعلم
ف غرفه احمد
ريم/ايه اللى انت عملته دا
احمد بعصبيه/عاجبااكى اوى المهزله اللى كاانت تحت دى
ريم بعدم فهم /مهزله ايه
احمد/شغااله ضحك انتى و عبدالله وطاالما عاايزه حد يشرحلك مش بتقولى ليه كنت جبتلك دكتور هنا او شرحتلك انا
ريم بدهشه/انت تشرحلى!!؟وبعدين ماالك متعصب ليه ماانت وانت واخوك وااحد
احمد بعصبيه /وااحد ازااى يعنى ياامحترمه انا جوزك وهو سلفك
ريم/انت مش محترم عفكره انا اقصد ف الشرح
احمد بعصبيه/خلااص ملكيش دعوه ب عبدالله
ريم/انت ملكش دعوه بيه انا اعمل اللى انا عاايزااه
احمد ويقرب منها وهى تتراجع للخلف حتى اصطدمت بالحائط وكاان بينهم عده سنتيمتراات
احمد/انا قولت ملكيش دعوه ب عبدالله
امل هى فكاانت غير قاادره ع الكلاام من قربه منهاا فتركهاا وخرج ونزل الى الاسفل فوجد عبدالله ماازال جاالساا ف الصاالون فذهب اليه
احمد/ملكش دعوه بريم يااعبدالله
عبدالله/ليه يعنى دا جوااز صورى يعنى مده وهتطلقو
احمد/دى مراتى
عبدالله/بس انا قولتلك جوااز صورى مده وهينتهى
احمد/وانا مش هطلقها
عبدالله بخبث/ليه
احمد/ملكش دعوه
عبدالله/لتكون حبيتهاا
احمد/ايه الكلاام دا لا طبعاا
عبدالله ويقوم من مكاانه ويقف امام
عبدالله/هههههههههههههه مش بقولك حبيتهاا
احمد/لا مستحيل مفيش ف قلبى غير سلمى
عبدالله/انت دلوقتى تقدر تقول ان حبك ل سلمى كاان حب شفقه مش هدفه الزواج انت بتحب ريم يااحمد والدليل غيرتك عليهاا منى مع ان سلمى كاانت عطول قااعده معاايا ومكنتش بتقول حااجه رااجع نفسك كويس قبل مااتخسرهاا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)