رواية لهيب العشق الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم زوزو
رواية لهيب العشق الجزء الثالث والأربعون
رواية لهيب العشق البارت الثالث والأربعون
رواية لهيب العشق الحلقة الثالثة والأربعون
بيقرب منهم جودت وبيسلم علي مالك اللي بيوصية عليها وبيسلم علي اخته وبينزل لطاولة العيلة
بيقرب منها جودت وبيبوس جبينها وبيهمس : واخيراً بيقيتي ملكي
هافين بتكون مكسوفة كثيير ❤️🔥
بيتوجهو للمكان المخصص بالرقص لحتي يبدأو اول رقصة ليهم بعشق وهيام وحب
ديلان اللي بتكون مبسوطة كثيير لاخوها وفرحته اللي باينه في عنيه لهافين كمان
بتقرب من باران وبتهمس : فاكر رقصتنا في عرسنا
باران بيقربها لحضنه جنب قلبه طبعاً فاكر لما كنتي هتسببيلي أزمة قلبية بسبب جمالك وكمان خضتك يومها 😂
بتضحك ديلان : أعملك اي انت اللي قلبك رهيف كدا أجمد وخليك جامد وبتغمز ليه وتكمل يا جامد 😉❤️🔥
باران بيضحك : أنا جامد قدام الكل ولكن قدامة بعيد عنك بقلي من اسد لقطة بلدي 😅
ديلان وهي بتضحك : ميااااووووو
بيضحك عليها وبيقرب يبوسها علي جبينها 🥰
بيكونو ملاحظين همسهم لبعض ازادة وقدرت وإيتان وحكمت وصبيحة اللي بيدعو لهم بالسعادة الدائمة والزرية الصالة ودائماً يفضلو مع بعض كل العمر ❤️🔥
بتخلص رقصت العرسان وبيتجهو للمكان المخصص لهم بيلاحظ جودت ديلان وبينبسط كثيير
ديلان وهي بتقوم لحتي تروح لاخوها تسلم عليه وتبارك له
باران بعصبية : رايحة فين كدا أنا قلت اي
ديلان بهدوء : هنروح أنا وإنت نسلم علي جودت ممكن
باران : ماشي يله
بيتجهو يسلمو علي جودت اللي ديلان بتجري علي جودت وتحضنه حضن اخوي وجودت اللي فعلاً فرحته كملت بوجودها جنبه
بيكون باران متغاظ ولكن بيعديها وبيهدي نفسه
جودت : وحشتيني اوي ولو مكنتيش جيتي كنت هزعل منك
ديلان وهي لسه في حضنه : وأنت وحشني موووت مبرووك يا حبيبي
باران مخلاص بقا اي هتفضلو للصبح كفاية كدا عليك
بيسلم عليه وبيبارك له
بتروح ديلان لهافين وتحضنها وتبارك ليها بيسلم عليها باران بالإيد وبيبارك ليها
بينزلو لحتي يقعدو مكانهم وبعد شوية بتبدأ اجواء العرس اللي حريفاً بيكون الكل بيرقص ماعدا باران وديلان اللي بتكون متغاظة اوي
وباران بيضحك عليها وعلي عصبيتها وزعلها
ديلان : أنا عايزه ارقص بقا
باران : وانا منعتك يعني
ديلان بانبساط : يعني بجد أقوم ارقص معاهم
باران : تؤتؤ تؤ عايزة ترقصي ترقصي ليه أنا وبس ولكن عايزة مرات باران كارابي ترقص قدام الناس والصحافة تصورها لا لا مستحيل
بيغمز لها وبعدين اي رأيك اول ما نرجع القصر اشغلك أغاني ونفضل للصبح نرقص أنا وأنتي اي رأيك ياروحي
ديلان بغيظ : اوففففف مش عايزة
صبيحة وإيتان بيقربو منهم : اي يا ولاد مش عايزين تقوموا ليه للرقص انتي بتحبي الرقص يا ديلان ولا مش عايزة تقومي وتسيبي باران
ديلان بغيظ : والله ياماماتي حكم القوي بقا اعمل اي
بيضحكو عليها وعلي طفولتها آيتان : خلاص قومي وانا هتكلم مع باران بتشدها صبيحة وآيتان بتفضل جنب باران اللي بيكون أتعصب اوي إنها راحت معاها
آيتان : ليه متحكم اوي كدا مكنتش كدا
باران بعصبية : لأنك يا أمي مش شايفة عيون الرجالة عليها ازاي وانا مش هقدر استحمل بصراحة وإزاي تكسر كلمتي علي حاجة قلت عليها لا
آيتان : يا ابني أنا متفهمة انك عاشق بس متخليش عشقك يخنقها هتموت منك متشدش علي طول معاها سيبها تتنفس وهي عارفة اي اللي يزعلك وأي اللي يبسطك
وبعدين شايف إهي قامت معاهم بتعمل اي بتسقف ومحترمة كلامك معملتش حاجة تزعلك
باران بنفس العصبية : يووه اعملو اللي انتم عيزينه أنا هقوم اتمشي شوية وهي خليها تعمل اللي هي عيزاه مش فارقة بقا
بيطلع باران في ڤرنده بتطل علي البحر علي طول بياخد نفس عميق وبيطلعة بيحاول يتحكم في عصبيتة لحتي يعدي العرس علي خير
ديلان بتكون خايفة ومتوترة كثيير علي باران ومنه
بتلاحظ انه مش موجود بتقرب علي آيتان
ديلان : ماما فين باران
آيتان بحب : في الڤرندة بيشم هوا
بتتوجه ليه ديلان وهي عارفة انه متعصب منها كثيير
بيكون واقف مديها ضهره وهو باصص علي البحر
بتقرب ليه وبتحضنه من الخلف وبتهمس
ديلان : حبيبي زعلان من اي اوعا يكون مني في حد يزعل من حبيبو يعني
باران وهو بيلف ليها من غير ما يتكلم وبيحاوط خصرها بتملك وعيونه في عيونها
ديلان بتلاحظ انه متعصب وبيحاول يتحكم في غضبة
ولأول مرة بتتجرء ديلان عليه بتقرب من شفايفة وبتخطف بوسه سريعة
ديلان : أنا آسفة بس والله معملتش حاجة غير سقفت بس
باران بتوهان من جرائتها وان مكنش متوقع : هااا
بتضحك ديلام عليه وبتسمع أغنية أوعديني لرامي جمال🎶
ديلان : حبيبي ممكن يقبل يرقص معايا
باران : يكون ليه الشرف طبعاً
بيقرب منها وبيحضنها بتملك وعشق جنون وبيتمايلو علي أنغام الأغنية بحب وشوق
بتكون قلوبهم بتعزف علي أنغام عشقهم
باران بيكون نظرة علي عيونها وكل كلمة بتتقال كأن بيقولها ليها هي وبس بعشق وحب جنون عشق باران كارابي الاسطوري ❤️🔥
كلميات الأغنية :
إوعديني
لو زعلتي مرة مني تعرفيني
لو جرحتك غصب عني تحسسيني
ماتشيليش جواكي حاجة
تحكي ليا كل حاجة
لما هفهم هبقي احسن صدقيني
إوعديني
لو نسيت يا حبيبتي نفسي تفوقيني
لو خدتني الدنيا منك رجعيني
لو في لحظه زاد غروري
اشتكي لومي وثوري
بس اوعي في يوم تروحي وتسيبيني
انتي قلبي وانتي روحي وانتي عيني
حد عايز أعيش معاه لآخر سنيني
انتي بالنسبالي مش حب في حياتي
انتي كل حياتي فعلا افهميني
انتي قلبي وانتي روحي وانتي عيني
حد عايز أعيش معاه لآخر سنيني
انتي بالنسبالي مش حب في حياتي
انتي كل حياتي فعلا افهميني
إوعديني
لو في يوم الخوف ملكني تطمنيني
لو ذكائي في مرة خانّي تفَهِّميني
لما أقسى في يوم تحني
وأما أغلط غصب عني
قبل ما أغلط غلطة تانية تلحقيني
إوعديني
لو يبيعني الكون بحاله تشتريني
تبقي أقرب مني ليا تكمليني
تبقي أختي تبقي أمي
تجري فيا جوا دمي
لما أكون تعبان تضمي وتداويني
انتي قلبي وانتي روحي وانتي عيني
حد عايز أعيش معاه لآخر سنيني
انتي بالنسبالي مش حب في حياتي
انتي كل حياتي فعلا افهميني
انتي قلبي وانتي روحي وانتي عيني
حد عايز أعيش معاه لآخر سنيني
انتي بالنسبالي مش حب في حياتي
❤️🔥انتي كل حياتي فعلا افهميني
بعد وقت بيخلص العرس وبتمشي المعازيم خلاص
بيكون قاعدين العيلة وجودت وهافين جودت : احنا هنتحرك علي كدا لحتي نلحق أشوفكم علي خير
بيسلمو عليهم كلهم بحب وهما ماشين بيضحك مالك وبيقول : سوق علي مهلك ونبي مش عايزين تقضي اول ليلة ليك وانت عريس في المستشفي
بيضحك فرات وهو بيبص علي باران اللي بتكون نار بتطلع منه
فرات : لا وحياتك اول أسبوع مش ليلة المهم خلي بالك يا جودت متكنش زي باران و امشي علي قشر بيض يا حبيبي
بيمشي جودت وهافين باران بعصبية : خلصتو ضحك
جيهان : يعني يا باران هما كذابين مش انت قضيت اول أسبوع ليك في المستشفي انت وديلان وربنا نجاكم بمعجزة
باران بنفس العصبية : ماهو من عيونكم اللي هتيجيب اجلي قريب أنا والغلبانه دي
بيضحك الكل علي مناقراتهم وبيتوجه كل واحد علي بيتة
حكمت وصبيحة وجول وأليف ومالك في قصر ديمير
وازادة وقدرت وآيتان وفرات وجيهان وميليسا علي قصر كارابي
باران وديلان اللي بيقولولهم هيرجعو الصبح علي القصر لان الشنط في الغرفة فوق
وهما طالعين الغرفة فوق ديلان بضحك : والله معاهم حق بسبب قلت ادبك عملنا حادث وقعدنا أسبوع في المستشفي
باران بضحك : قلت ادبي برضو
فلاش باااك :
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)