روايات

رواية حب تحت التهديد الفصل السابع 7 بقلم مغفره فاروق

رواية حب تحت التهديد الفصل السابع 7 بقلم مغفره فاروق

رواية حب تحت التهديد الجزء السابع

رواية حب تحت التهديد البارت السابع

حب تحت التهديد
حب تحت التهديد

رواية حب تحت التهديد الحلقة السابعة

الاسيوطي قام وبص جنبو لقي ايدو متكلبشه حاول يشد ايدو بكل قوتو لحد ما دخل عليخ حسام وطلع المفتاح من جيبو.. متقلقش مش هتتفك غير لمه تتفح بالمفتاح
بصلو بغضب ونظره مرعبه بس قال حسام بأستهزاق..شوف المسجون بيبصلي ازاي
الأسيوطي برق وقال.. م مسجون اي انتا اتجننت طلعني من هنا احسلك
حسام.. تؤ تؤ مينفعش الكلام دا هو ال سجن لعبه ولا اي هيتحكم عليك بكره
وادالو دهرو ومشي طلع من الاوضه
بص عل اثرو بغضب شديد
كامل.. حسام
حسام.. نعم يا فندم
كامل.. متعرفش فين حمزه
حسام.. روح هو و شمس يا فندم
كامل بغضب.. يعني اي يعني هي وكاله من غير بواب مش يقولي الاول اتصل بي وقولو يجي حالا
حسام.. حاضر
حسام طلع برا المستشفى وطلع تلفونو واتصل ب حمزه.. الو يا حمزه
رحمه.. ازيك يا حسام
حسام.. اي يا رحمه عامله اي
رحمه الحمدلله
حسام.. اومال فين حمزه
رحمه حكتلو كل اللي حصل.. وبس مخرجش من اوضتو من ساعتها
حسام..انتي بتتكلمي جد
اعتدلت رحمه ف جلستها وهي بتقول.. والله زي ما بقولك كده و شمس صعبانه عليا جدا يا حسام وكمان انا خايفه عليها
حسام.. الظاهر كده حمزه حبها
رحمه.. تؤ تؤ تؤ قليله اوي اوي عل الاقل مات فيها
حسام ضحك بخفه وهو بيقول.. طيب هقفل معاكي دلوقتي و اول ما حمزه يصحي خلي يكبمني
كامل.. هاا فين
حسام.. اختو اللي ردت عشان نايم
كامل بنرفزه.. ماشب يا حمزه حسابك معايا بعدين
جه من جنبهم الدكتور ودخل الاوضه
وبعد شويه صوت الازاز اتكسر حسام دخل الاوضه بسرعه وناده كامل
فضلو يجرو ورا الاسيوطي بس ركب العربية مع واحد جريو بيها جريو جابو البكس و حاولو يجرو وراهم بس كانو خلاص هربو
كامل نفخ وقال.. هنجيبو منين دا وكمان مفيش نمر ف العربيات
حسام بص جنبو عل المكان اللي كانو بيجرو في ونخ بديق
وعند ناديه ف البيت
ناديه.. يلا يا شمس يا حبيبتي عملتلك الاكل اللي بتحبيه
شمس.. مش جعانه دلوقتي يا داده
ناديه.. ليه يا حبيبتي دا انتي بقالك كتير مأكلتيش
شمس.. مش مشتهيه الاكل دلوقتي والله
قربت منها ناديه براحه وقالت بصوت واطي.. حبيتي يا شمس
شمس بتوتر.. حبيت!!حبيت مين
ناديه.. الظابط
شمس.. هاا اكيد لا يا داده
ناديه بضحكه خفيفه.. طب يلا قومي كلي
شمس تنهدت وقامت معاها
وبعد عده اشهر صعب عدت عل ابطلنا بنروح ل حمزه وهو طالع من اوضتو وبيعدي عل اوضه رحمه عشان ينزل لكن بيقف لمه بيسمعها وهي بتقول.. وبعدين يا شمس ابيه حمزه بيحبك اوي وبجد مبقتش ياكل خالص من ساعه ما مشيتي.. شمس استني شويه وهكلملك
بتفتح باب اوضتها وبتلاقي حمزه واقف.. في اي يا ابيه في حاجه
حمزه بصوت رايح.. فين”تنهيد”فين شمس يا رحمه
رحمه وهي بترجع تاني للاوضه وبتدي حمزه دهرهت.. شمس شمس اي يا حمزه انا هعرف منين
حمزه.. انا سامعك وانتي لسه بتكلميها
رحمه..انا كنت بكلم صحبتي يا ابيه شمس اي
حمزه.. رحمه متكدبيش عليا انا سامعك
رحمه.. ب بصراحه هي عند الدادا بتاعتها ف اسيوط وقالت له العنوان
حمزه جري بسرعه عل اوضتو يلبس و ساميه وقفتو وهي بتقول.. حمزه يا حمزه رايح فين ف وقت متأخر زي دا
حمزه.. رايح اجيب شمس من أسيوط
برقتلو وقالت بزعيق.. شمس شمس تاني يا حمزه حرام عليك بقا حرام اللي بتعملو ف نفسك دا
حمزه.. يا ماما بحبها
ساميه.. صحيح الحب اعمي يا حمزه يا حبيبي دي ازتك كتير
حمزه.. عمرها يا ماما
ساميه بتنهيد.. روح يا حمزه اعمل اللي انتا عايزو
نزل ركب عربيتو وبعد ما راح اسيوط فضل يسأل لحد ما وصل البيت ورن الجرس وفتحت ناديه.. يا الف اهلا وسهلا يا باشا نورتنا
حمزه بأبتسامه.. بنورك والله
ناديه.. ادخل يا حبيبي ثانيه واحد و هنادي شمس
قعد حمزه هو بيبص حواليه عل البيت البسيط اللي ارضيتو من خشب ومتكسر والشبابيك ال مكسوره
شمس.. مين اللي عيزني يا داده
ناديه.. اطلعي بس واناي هتعرفي
شمس بضحكه لطيفه.. هو احنا بنلعب عروستي يا داده قولي بقا
ناديه.. يلا يا بت
شمس بتخرج وبتتفأج من وجود حمزه
حمزه اول نا بيشوفو بيقف وبيبتسم بشتياق
شمس بتقرب منو بغضب وهي بتقول.. اتفضل اطلع برا
حمزه.. استني يا شمس واسمعيني
بتزق ايدو بغضب.. اطلع برا ودي اخر مره اقولها
حمزه.. بقول استني يا شمس
شمس بتقف قدامو وهي بتربع ايدها وبتقول.. اتفضل.. اامورني
حمزه.. انا بحبك
شمس بصتلو بأستهزاق
حمزه.. والله بحبك صدقيني
شمس بدموع بتحاول تخبيها بغضب.. انتا كداب وعمري ما هصدقك تاني كملت بزعيق سبني فحالي بقا
حمزه.. اديني فرصه تانيه انا خايف عليكي ل ابوكي يوصلك ابوكي هرب تاني يا شمس
شمس.. اهه عشان كده جاي انتا واحد اناني ومبتحبش غير نفسك ومتخفش دا المكان الوحيد اللي بابا مش هيعرف يوصلو انا عمري ما هكون ف امان معاكي يا حمزه
حمزه.. يرضيكي كده يا طنط
ناديه.. صلي عل النبي كدا يا شمس يا بنتي وروحي مع جوزك
حمزه.. اه والله قوللها
شمس.. جوزي مين
حمزه.. جوزك يا عسل
شمس بصتلو ب حده وكانت هتمشي بس شالها حمزه وطلع يجري عل العربيه
شمس كانت بضحك ولا كأنها مكنتش زعلانه خالص.. سبني يا حمزه نزلني
حمزه حطها ف كرسي العربيه اللي جنبو و شغل العربيه وطلعو عل مصر
اول ما وصلو البيت رحمه جريت عليها وحضنتها بعدها اتجهت ساميه بأتجها وقالت.. برغم اني كنت مقلقه منك وقلبي مش مرتحالك بس شكلك بت طيبه وفتح لها حضنها بأبتسامه
وبعدها بشهر.. بنشوف حمزه و شمس وهما داخلين من قاعه الفرح والفرحه باينه عل عينهم
حمزه بفرحه.. انا اسعد واحد النهارده
بتبسم له شمس
و فجزء تاني كانو بيقبضو عل الاسيوطي بعد ما ناس بلغت عنو..

تمت..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب تحت التهديد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى