رواية ملاك العز الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آية مجدي
رواية ملاك العز الجزء الثاني والعشرون
رواية ملاك العز البارت الثاني والعشرون
رواية ملاك العز الحلقة الثانية والعشرون
فضلت اتوجع كده وعز معاية بيحول يهديني بس مافيش فيده كل لما اجي أشد شعري او اعض أيدي يلحقني عز وشد عليه اكتر
ملاك بنهيار: عز والله هموت …انا تعبت خلاص مش قادرة استحمل… برشامه واحده … واحده بس والله هموت
اتنهد عز وقال… ملاك حولي تهدي انا عارف الشعور الي انتي بتحسي بيه دلوقتي بس حولي تمسكي نفسك ساعة واحده بس
ملاك: عز والله مقدر استحمل
عز: معلش يحببتي استحملي شويه كمان
كان عز بيتكلم بالطف طريقة هو اتكلم بيه قبل كده .
عدت الساعة وكأنها سنه بالنسبالي تعبت اوي منه
وأخير طلع عز برشامه وادهاني
اقومني عز ورحنه علي الاوضه… انا كنت شبه ميته
كان عز بيتحكم فيه زي العروسه اللعبه
رحنه نحيت السرير رفع عز الغطه ونيمني عليه ورجع غطاني قفل النور وساب نور ضعيف وشغل التكيف الاوضه بقت حلوة اوي لي النوم وهديا
شكل الاوضه كده حسسني براحه نفسيه .
دخل عز ومعاه حاجت الشغل بتاعو وقعد علي الكنبه الي في الاوضه … قعد عز يشتغل وانا برقبه بهدوء
بتئمل كل تفاصيله عنيه شعره لحيته الي مزوداه جمال
عز عند حسنه صغيرة اوي تحت عينه اليمن
وتفاحه ادم دي حاجة تانية عز جسمه ضخم بس بحلوه يعني مش زي الناس الي بتبق ضغمه بشكل مرعب
هو اه لما بيتعصب بيبق مرعب .
فضلت اتئمل ملامح عز لحد لما عنيه بقيت مش قادره افتحه ونمت علي كده .
==========================
ملاك
صحيت تاني يوم طبعا تقريبا انا نسيت اعرفكم اني لما بصحه بحتاج وقت عقبال لما استوعب اي الي بيحصل حواليا.
رفعت راسي لقيت نفسي في حض ن عز وهو كان صاحي بيبص عاليه تنحت في وشه استوعب هو مين
عز لما لقني كده سئلني عز: مالك …حاسه بحاجه
وانا شبه الحم ار زي مانا رفع ايده قدامي ونزله وبعده قال عز: ارجعي نامي احسن
وانا فعلا رجعت حطيط راسي علي المخده ورجعت نمت وعز فضل يضحك عليه وبعده قام وانا نمت
وصحيت علي الساعة ٣ العصر وكان طبع السبب معروف دورد علي عز في الاوضه بس مقليتهوس
طلعت علي طول من الاوضه كان عز ومالك وصحبه الدكتور قعدين مع بعض وجه نظرهم ليه اول لما شفني
قام ونا رحت جري عليه ودخلت في حضنه وقعت اعيط من الوجع وبشتكي لي عز عليه
ملاك بعياط: عز تعبانه اوي اعمل اي حاجه
مشي عز ايده علي شعري بحنيه وتكلم بهدوء
عز: هدي خلاص .
ملاك: مش قدره حسه ان روحي بتطلع مني …ع. عز حسه ان بطلع لي سابع سما ورجع تاني علي سابع ارض
عز بحنية: معلش يبابا استحملي شويه
ملاك: مش قادرة يعز حسه اني هموت خلاص
مالك: عز خليه تقعد وحول تهديها
سحبني عز وقعدنا علي الكنبة واجه مالك جايب معاه اكل عشاني
مالك: يلا يملوكة كلي عشان تتحسني
كان مالك بيتكلم معايه كأن بيتكلم مع طفله
كل ده وانا لسه في حضن عز أكان بيتعمل معايه كأن انا حاجة غاليه اوي وخايف عليه
فضلت كده لحد الساعة ٦ كان عز ومالك والدكتور تسمه اناس بيحولو يلهوني عشان مأزيش نفسي او أشد شعري
وبعده طلع عز برشامه ودهاني هو اه انا ارتحت بنسبه بسيطه بس انا كنت بحول أقنع نفسي ان هو حلو
فضلت علي الحال ده لمدة اسبوعين بس في الأسبوعين دول اتحسنت شويه وبقيت اقدر اسيطر علي انفعلاتي
طبعا طول الأسبوعين دول مالك وآدم واناس علي طول قعدين معانه وكانو بيحولو يغيرو من نفسيتي
وفعلا ده الي حصل ودول كلهم حاجة ومعملت عز ليه حاجة تانيه خالص كان بيعملني بكل حنيه كان محسسني انا انا فعلآ بنتو وده خلاني غصب عني اتعلق فيه
وقفه قدام المراية اشوف شكلي النهأي ب الفستان قبل ما اطلع
كان عز واناس ريحين فرح واحد صحبه وطلب مني ان انا اروح معاهم كان
الفستان لونه ازرق غامق فتحا شعري وعملت ميك اب
خفيف …دخل عز ووقف وراياه بعد شعري استغربت من حركته كنت لسه هلف وشي عشانه بس هو سبته بايده وفجأ حط سلسلة فراشة جميله اوي علي رقبتي
كانت الفراشه لونه حلو اوي لبسهاني عز وانا حطيت ايدي عليه وبصيت لي عينه في المرايا
ملاك بفرحه: عز حلوة اوي بجد شكرا
عز: عجبتك
ملاك: اويي شكرا بجد
عز: اهم حاجة انها عجبتك … اخد نظره عليه م فوق لي تحت وبعده قال عز :مش حاسه ان الفستان ديق شويه
ملاك: لا ابدا هو واسع …بس حلو ازاي قلت كده وانا بلف بالفستان
ضحك عز عليه قال عز: وضح ان الفستان واسع اوي لدرجة انه هيقع من كتر مهو واسع
ملاك: يو بق يعز … خلاص مش هروح في حته
ورحت قعت علي السرير وانا مكشرة عز شفني كده رجع يضحك تاني عليه
ملاك بغيظ: انت بتضحك عليه
عز بضحك: ابدأ
ملاك: انت لسه بضحك عليه … اطلع برا يلا انا مش عاوزه اروح في حته
عز: اهدي بس خلاص .
قرب مني وقفني ومسك وشي بحنيه وفضل مركز في عيني وملامحي قرب من ودني وقال بصوت هادي
كلما رأيت القمر تذكرتك لأنك أجمل منه، وكلما شممت عطر الورود نبتت في صدري حدائق حبٍ لك أنت
وطبع بوسه صغيرة تحت ودني بعد عني وقال
عز: احم ..يلا ننزل عشان انس مستنينا تحت
هزيت راسي وهو مسك أيدي وطلعنا من البيت
دخلنا الاسانسير ولما بدأ ينزل خل عز وشي في صدره
لحد لما نزلنا تحت … ركبت وراه وعز كان بيسوء واناس جنبه ومشينه شغل اناس اغني وكان عمال يسقف ويغني معاه
اناس كان انسان فرفوش عن عز … اه نسيت اقولكم ان انا صحب عز ومالك من الطفوله ويبق ابن خال عز
وصلنا المكان كان معمول في قاعة دخلنا وكان عز حاطط ايده علي كتفي وبيمشيني وطول ما احنا مشين حد يسلم عليه أو يعمله التحيه بهزار
رحنه قعدنا شويه وقام انس يسلم علي حد وبعده ايجه العريس سلم علينا وعز عرفه عليه وقام عز معاه وقال
عز:ملوكه انا رايح معاه وهرجع علي طول خليكي مكانك
هزيت راسي وهو راح فضلت قعده كان في عصير شربت منه …كنت فرحانه اوي حرفيا دي اول مرة احضر فيه فرح والسبب لما كان يبق في افراح وكده
جميلة مش بتوفق اني اروح عشان كده ولا مرة حضرت فرح
كنت قعده وفرحانه اوي بالجو ده بس فجأ ايجه واحد وقف قدامي كان شكل حلو وعنده عضلات زي عز بس هو حجمه أصغر من عز
قعد علي الكرسي الي جنبي من غير اي استئذان وتكلم
=معاكي فارس الدمنهوري صاحب شركات الدمنهوري
ملاك بتوتر: أهلا
فارس: متعرفتش عليكي
ملاك: احم ..اسمي ملاك
فارس: ملاك وانتي فعلآ ملاك
اكتفيت بابتسامه صغير عشان انا كان عندي احساس اني مش مرتاحه ابدأ بس هو كان عنده كلام تأني
قام وقف ومد ايده ليه وعاوزني امسك بس انا فضلت ساكته
فارس: تسمحيلي بالرقصه دي
ملاك بتوتر وخوف: ااا. شكراا بس انا مش بعرف
فارس باسرار: عادي مافيش مشكله
كنت لسه هتكلم بس هو قطعني ومسك ايد غصب وكان وشدني ولسه بيمشي بيه لق عز واقف قدامه وكانت ملامحه باين عليه الغضب
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك العز)