روايات

رواية ضحية عشق الفصل الثامن 8 بقلم مريم أحمد

رواية ضحية عشق الفصل الثامن 8 بقلم مريم أحمد

رواية ضحية عشق الجزء الثامن

رواية ضحية عشق البارت الثامن

ضحية عشق
ضحية عشق

رواية ضحية عشق الحلقة الثامنة

صرخت في وشها بقوه و قهر
نغم…انتييي بتعاملينييي كدااا لييييه
صباح بدهشه…انتي بتزعقيلي يا نغممم!!!
ردت عليها نغم بدموع و قوه
نغم…ااااه اه بزعقلك يا خالتو و كفايه بقى لحد كدا
صباح…ما شاء الله على التربيه و جمالها
نغم بجمود…انتي الي ربيتيني و انتي بنفسك قولتيلي اني مسكتش لأي حد بيضايقني مهمه كان مين هو صح ؟و انا بصراجه مكنتش عايزه اتعامل معاكي كدا بس انتي الي اضطرتيني يبقى مترجعيش بقى تزعلي مني
سقفت صباح…شكل القلمين الي خدتيهم مربوكيش
نغم…مش هقولك غير لو ابنك مد ايده عليا تاني انا هكسرله ايده
ضحكت صباح بسخريه عليها
و نغم رجعت جهاز الاكسجين على وشها تاني لما حست انها اتخنقت و سندت راسها للحيطه
سمعوا صوت باب الاوضه بيخبط
صباح..اتفضل
اتفتح الباب و دخل حسن و سجده
و حسن الي كان مضايق جدا من نفسه انه مد ايده عليها
سجده بهدوء…عامله ايه يا نغم
فتحت نغم عينيها و بصت لسجده و هزتلها دماغها بتعب
مسك حسن ايدها بحزن و قالها بندم.
حسن…حقك عليا
شدت ايدها و رجعت غمضت عينيها تاني
رجع هو اتكلم تاني و هو زعلان من نفسه
حسن…نغم انا كنت مضايق جدا وقتها و مكنش قصدي انس امد ايدي عليكي
ابتسمت بسخريه و هي لسه مغمضه عينيها
اضايقت سجده جدا عشان اخوها و قالتله
سجده…خلاص يا حسن هي حره
صباح…ايه الهبل الي بتقوليه دا
سجده…اقصد يعني شويه و هتهدى و تنسى
حسن بغضب…سجده لو سمحتي اسكتي
سجده…هو انا قولت ايه يعني لكل دا انا مضايقه عشانك ووو
قاطعتهم لما شالت جهاز الاكسجين عن وشها بزهق و قالت
نغم…لو عايزين تتخانقوا اوي كدا اطلعوا كلكوا اتخانقوا برا انا تعبانه و مش. ناقصه صداع
صباح…خلاص خلاص يلا نخرج احنا
قامت هي و سجده و حسن الي قال لنغم قبل م يخرج
حسن…متزعليش مني يا نغم
و خرجوا و سابوها
و زي م تكون دموعها كانت مستنيه للباب يتقفل عشان تنزل من عينيها
فضلت تعيط بقوه على كل حاجه حصلت معاها من اول معاملة خالتها الي اتغيرت معاها عشان ابنها طلب ايدها منها و سجده الي اتصدمت فيها بسبب معاملتها الي برضو اتغيرت فجأه و كره خالتها لأمها الي مكنتش بتإذي اي حد و ف النهايه حسن الي عمرها م كانت تتخيل انه يمد يضربها !!
………….
سجده…انا مش فاهمه هو ايه الاوفر الي هي فيه دا
صباح…مكانتش اول ولا اخر واحده جوزها يضربها يعني
سجده…ربنا يهديها
نفخ حسن بضيق و قال بغضب
حسن…انا مش الي مش فاهم انتي ايه الي بتقوليه دا يا سجده بصراحه ، و الي مستغربه اكتر ازاي انتي يا ماما بتشجعيها على كدا بجد؟؟
صباح…و انا قولت حاجه غلط م هي فعلا مش اول ولا اخر واحده جوزها يربيها يعني
حسن لسجده…خلاص لما بإذن الله تتجوزي و جوزك يمد ايده عليكي عشان يربيكي مترجعيش تعيطي لأمك
اضايقت صباح جدا من فكرة ان حد يضرب بنتها و قالت بغضب
صباح بغضب….ايه الهبل الي انت بتقوله دا يا حسن و انت هتسيبه بضرب اختك
حسن بدهشه…ما هي مش هتبقى اول ولا اخر واحده جوزها يضربها يعني عشان تتربه
صباح…و انا بنتي مش ناقصه ربايه انا بنتي متربيه كويس
حسن…يعني هي نغم الي مش متربيه طب مش انا اخو سجده اهو و والله يا ماما نغم تلاقيها متربيه عنها
سجده بغضب…تقصد ان انا مش متربيه!!
صباح بضيق…ايه يا حسن الهبل الي انت بتقوله دا
حسن…و انا قولت ايه !! لا معلش بقى نغم عمرها م هتلاقيني متعصب من سجده و تقول خليه يربيها ولا عمرها م هتبقى عادي كدا و تقول سيبوها هتهدى لما تلاقيني قومت ضربتك
صباح…و هو ينفع انك تضرب اختك؟؟
حسن بسخريه…لا ينفع اني اضرب مراتي عادي
نفخت صباح بضيق و قالتله بغضب
صباح…مترظش عليا الكلمه بكلمه يا حسن و اعمل احترام لأني امك شويه
حسن بضيق….حاضر
………….
كان ماشي في الطرقه هو و رحيم بعد م خلصوا العمليه
رحيم…ايه دا يا يونس مش دي طنط صباح و حسن
بص يونس مكان م رحيم بيشاورله و استغرب وجودهم ف المستشفى
يونس…اه هما
حسن…طب تعالى نشوف في ايه
و راح هو و يونس ليهم
يونس…انتوا ايه الي جايبكوا هنا انتوا كويسين؟
صباح…كويسين
حسن…احنا كويسين يا يونس نغم بس شدت مع ماما شويه و جالها ضيق التنفس و جينا عشان نركبلها جهاز الاكسجين
هز يونس راسه بهدوء
يونس…الف سلامه عليها
حسن…الله يسلمك
لاحظت صباح وجود رحيم
صباح…ازيك يا رحيم
رحيم…الحمدلله يا طنط ازي حضرتك
هزت صباح راسها
صباح…اهو الحمدلله
ابتسملها رحيم و قالهم
رحيم…طيب عن اذنكوا انا بقى
ابتسموله و هو مشي
لاحظ يونس سجده الي كانت واقفه ساكته و باين على ملامحها الزعل ف قالها
يونس…سجده تعالي معايا
راحت سجده معاه و نزلوا من المستشفى
صباح…على فكره مينفعش خالص الي انت قولته لأختك دا زعلتها منك
حسن…معلش
صباح…ايه معلش دي عيب لما تتكلم معايا كدا دي كدا اسمها عدم تربيه
حسن…لا العفو يا امي انا متربي الحمدلله بس انتي يعني عايزاني اعمل ايه يعني حتى الاعتذار مش عاجبكوا
نفخت صباح بضيق و راحت تشوف علا عشان لو نغم خلصت علاجها يمشوا
…………..
في كافيتريا المستشفى
يونس…ها يا ستي قوليلي بقى مالك
نزلت دموع سجده بوجع من كلام حسن و قالت
سجده…مفيش
يونس بضحك….لأاا انا انهارده اليوم كان مليان شغل و مش فايق اني اتخايل عليكي تقوليلي مالك كمان
ابتسمت سجده غصب عنها
يونس..ها انا سمعك قوليلي ايه الي مزعلك
اتبدلت ملامحها للزعل تاني و قالت و هي دموعها بتنزل على وشها
سجده…حسن بيقول اني مش متربيه يا يونس و ان نغم احسن مني
قفل حواجبه بدهشه من كلامها و غضب من حسن و قالها
يونس…احكيلي من الاول عشان افهم ايه الي حصل خلاخ يقول كدا
ابتدت سجده تحكيله و هي نص كلامها اصلا كذب
سجده…هي اتخانقت مع ماما و انا كلمته عشان يجي يحل المشكله لأن نغم كان صوتها عالي اوي و انا مكنتش هعرف احل المشكله دي لوحدي و كمان سمعتها و هي بتدعي على ماما
قلبه اتقبض من الكلمه و قالها بغضب مكتوم
يونس…و بعدين
سجده…المهم حسن جيه وصل على صوت ماما و هي مصدومه من ان نغم بتدعي عليها ووو
قاطعها باستغراب و لخبطه
يونس…يعني انتي كلمتي حسن عشان نغم كانت بتدعي على ماما صح
هزت راسها بمعنى ايوا
يونس…طب ازاي هو جيه ف الوقت الي ماما كانت مصدومه ان نغم بتدعي عليها؟ ايه هو حسن فتح شركه ف الفيلا ولا ايه؟؟
اتوترت سجده جدا و معرفتش تقوله ايه
سجده…خليني اكملك بس
بصلها و سكت ف كملت هي
سجده..المهم زعق لنغم و قالها تطلع على الجناح بتاعها
و قعد يعتذر لماما عن الي نغم عملته و كدا ف المهم ماما حكيتله على كل الي نغم كانت بتعمله لما لماما بتطلعلها تطمن عليها و انها كانت بتزعق لماما و تقولها انتي بتمثلي انك كويسه عشان الناس تقول عليكي خاله طيبه و معرفش ايه
اتصدم يونس من الكلام الي بيسمعه
سجده…و ماما بقى فضلت تحكيله على كل حاجه نغم كانت بتعملها بتزعل ماما و هي يا حبيبتي مكنتش بترضى تعرف حد فينا عشان منزعلش من نغم و منحسسهاش انها ملهاش ام
يونس..و بعدين حصل ايه
سجده…حسن طبعا اضايق عشان ماما جدا و طلع اتخانق مع نغم و ضربها
بصلها بصدمه كبيره
سجده…هو بقى اضايق من نفسه انه صربها و كدا و اعتذرلها و هي مش عايزه تقبل اعتذاره
يونس…والله حقها
سجده بضيق.. لأ طبعا مش حقها يا يونس على رأي ماما هي مش اول ولا اخر واحده جوزها يضربها يعني
يونس…خلاص لما جوظك يضربك يا سجده متزعليش
سجده بغضب…انت هتعيد كلام حسن تاني؟؟؟!!!
يونس..طب كويس والله ان حسن قالك نفس الكلام يمكن تقتنعي لما تسمعي الكلام للمره التانيه و من شخص مختلف
سجده…انا مبقتنعش غير بكلام ماما و الي ماما بتقول عليه بيبقى هو الصح
يونس بزهق….خلصي ايه الي حصل
سجده…الي حصل اني اضايقت عشان اخويا و قولتله يسيبها براحتها و هي هتنسى الموضوع راح قايلي بقى انها احسن مني عشان لز هو كان ضربني عمرها م كانت هتقول كدا
يونس..و انتي زعلانه عشان هو قال حاجه ممكن تكون فعلا حقيقيه ولا زعلانه عشان هو واجهك انك مش متربيه زيها يا سجده و انك مش مع الحق زيها
بصتله سجده بدهشه و دموع من كلامه
سجده…هو انت كمان هتقول عليا اني مش بنصف الحق يا يونس !! ، على فكره الام الي ربتني هي هي الي ربتها
يونس…بس الاختلاف ان في واحده طلعت عندها سنة انانيه و التانيه لأ في واحده طلعت ممكن تعمل اي حاجه عشان متبقاش زعلانه و التانيه بتبقى مع الحق يا سجده
خدت شنطها و قالت و هي خلاص كانت ناويها تقوم تمشي
سجده…تمام يا يونس هي احسن مني
مسك ايدها قبل م تقوم و قالها
يونس..اقعدي
بصتله و الدموع في عينيها و قالت
سجده…نعم
يونس…انتي زيك زيها يا سجده بالظبط مفيش فرق و انتوا الاتنين كويسين الفرق الوحيده بس ان كلام ماما الي انتي ديما مبتقتنعيش غير بيه دا زرع فيكي انانيه و عشان كدا حسن قال الكلام دا لكن انتي جميله و متربيه كويس و مش وحشه ولا مبتقفيش مع الحق و كلنا عارفين دا بس هي حتة الانانيه مش اكتر
على الرغم من ان كلامه صح الا انها اضايقت جدا من نغم و قررت تنفذ كلام مامتها
سجده…على فكره يا يونس نغم مش زي م انتوا فاكرين خاالص
قفل حواجبه باستغراب ف كملت هي
سجده …اه والله نغم دي واحده حراميه
يونس…نعم؟؟؟
سجده…كذا مرا طلبت مني شنطه من شنطي و خدتهم و مرجعتهومش ليا يا يونس مع انها معاها فلوس تقدر تجيب زيهم بس الجعان هيفضل جعان طول عمره و الي عندها دا عقده
يونس…ممكن تبقي تسأليها عليهم عادي يعني يا سجده م انتوا صحاب
سجده….لأ طبعا مش هعمل كدا عشان الهانم متحسش اني مضايقه من انها بتاخد حاجتي
يونس…خلاص يا ستي اس حاجه عايزه تشتريها ابقي قوليلي و انا هقولك المبلغ الي تحبيه
سجده…ميرسي يا يويو انا معايا الفيزا بتاعتي
يونس…طيب يلا نلطع نشوفهم و لو كدا نروح
هزت سجده راسها و طلعوا لحسن
………………
عند نغم كانت علا بتطمن عليها بعد شالت جهاز الاكسجين
علا بابتسامه..كدا خلاص بقيتي كويسه حمدلله على السلامه
ابتسمتلها نغم…الله يسلمك
علا…زي م قولتلك بقى لو حسيتي بأي ضيق تنفس او حاجه تستخدمي البخاخه على طول
نغم…حاضر
ابتسمتلها علا و خرجت
خدت نغم نفس عميق و هي مقرره انها هتاخد حقها من كل حد ضايقها
فتحت الباب و خرجت لاقت حسن و صباح واقفين جمب الاوضه
نغم…يلا يا جماعه عشان نمشي
صباح بابتسامه صفرا…حمدلله على السلامه
نغم…طبعا انتي كنتي مستنيه تسمعي خبر موتي يا خالته
اتصدمت صباح من شجعاتها
حسن.. ايه يا نغم الي بتقوليه دا ماما بتحبك زيك زي سجده
ضحكت نغم و هي بتبص لصباح و قالتلها بخبث
نغم…ايه يا صبوحه دا انا بهزر معاكي مالك…اضحكي كدا
كملت بخبث اكبر
نغم….ولا انتي مضايقه بجد اني بقيت كويسه و هقرفك و افضل اضايقك ؟ ووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحية عشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى