رواية جوري الفصل السادس عشر 16 بقلم رياس
رواية جوري الجزء السادس عشر
رواية جوري البارت السادس عشر
رواية جوري الحلقة السادسة عشر
وصلنا البيت
اوضتي وانا متوتره وبدعي ربنا أن كل تعدي علي خير
:أنا كده اكلمهم بليل و اشوف عملوا ايه وخير إن شاء الله
خرجت من اوضتي عشان اعمل قهوه انا مش مدمنين القهوه او المشروبات دي بس كنت حسه نفسي مصدعه ومحتاجه قهوه
دخلت المطبخ لقيت ايان بيعمل قهوه
: محتاجه حاجه
:لا انا كنت هعمل قهوه
:طيب ارتاحي هعملك معايا انا بعمل ليا اصلا
:تمام شكرا
بصلها ايان :اعملك سندوتش انتي شكلك تعبان في المستشفي
:لا مليش نفس انا بس مش بحب المستشفيات و كنت متوتره شويه عشان ماما
قرب ايان وبصلها بحنيه وهو حاسس أنه عايز يخفف الضغط و التوتر اللي في بأي شكل :كل حاجه هتبقي كويسه متوتريش نفسك انا هعملك سندوتش عقبال اعملك القهوه تكوني خلصتيه
ابتسمت وانا بهز راسي بموافقه علي كلامه
ايان ساب أيدها و وعملها السندوتش
خدته وبدأت اكل وانا حسه اني مليش نفس ومش قادره اخلصه
كلت نص السندوتش بالعافيه وسبته
:خلصيه يا جوري
:مش قادره بجد كلت نصه بالعافيه
:طيب اتفضلي القهوه اهي بس شويه ولازم تاكلي مينفعش تفضلي كده
: حاضر شكرا علي قهوه
ابتسملها ايان
:دي حاجه بسيطه
خدت القهوه وقعدت في بلكونه الحقيقه اني كنت عارفه ان العمليه دي هتحصل بس لما اتأكدت احساسي كان مختلف خايفه اوي يحصلها حاجه هي اهم حاجه في حياتي كلها ازاي مش هتعمل خسارتها وخساره بابا استغفر الله ا
لعظيم خير يا جوري خير ان شاء الله انا محتاجه اهدي عشان موترش حد بكلامي ده هي هتعمل العمليه وكل حاجه هتبقي كويسه
فضلت سرحانه لوقت انا مش قد ايه لدرجه اني حسيت القهوه بردت في أيدي لاني نسيت اشربها
خرجت عشان اعمل غيرها
ايان كان قاعد لاب توب واضح أنه بيشتغل
ايان لما حس بحركتها بصلها
:هتاكلي
:لا مش جعانه هعمل قهوه عشان دي بردت
:جوري انتي بقالك ساعتين حوا ومن ساعه ما رجعتي مكلتيش وانتي كنتي تعبانه
:انا بقالي ساعتين معقول كل ده محستش بيهم
بس كده كده انا مليش نفس يعني شويه وهاكل
دخلت المطبخ وعملت القوه ورجعت قعدت في بلكونه تاني
كنت بشرب القهوة وانا بتمني أن يكون كل حاجه تمام ومش هيبقي في مشكله في السفر
بعد ساعه حسيت ب ايان داخل
:انا طلبت بيتزا عشان ناكل
:ايان انا بجد مليش نفس
:بس انا جبتلك Pizza و دي حاجه هتفتح نفسك شايفه شكلها .
:شكلها حلو وانا بحبها فعلا بس بجد مليش نفسك
:جوري مينفعش عشان زعلانه متاكليش
:انا بس متوتره ولما ببقي كده بحد مبقدرش اكل
:حاولي كلي حاجه بسيطه بس
بصتله وانا حسه اني مش قادره اتكلم اكتر من كده بدأت اكل وبصراحه البيتزا كان طعمها حلو اوي وفتحت نفسي شويه
بصتله ولاحظت أن هو مش بياكل
:كل معايا
:لا مش جعان كلي انتي
:انا اكيد مش هخلص دي لوحدي كل معايا بدل ما كل واحد ياكل لوحده
:اتعودت اكل كتير لوحدي
ابتسمتله :بس دلوقتي انا موجوده يبقي ناكل مع بعض
بصله ايان و وابتسم وكَل معها كان نفسها يقولها بس انتي هتمشي وهرجع اكل لوحدي تاني بس سكت
كملوا كل و خلصوا
:شكرا يا ايان بجد
:الشكر الحقيقي انك تهتمي بصحتك
:حاضر
:هروح اكمل شغل لو محتاجه حاجه ابقي قوليلي
ابتسمت :تمام
خرج وانا بصيت للموبيل ومقدرتش استني اكتر من وكده واظن أن اكيد سيف هيبقي اتكلم معاهم
اتصلت بسيف
:الو يا سيف
:جوري كنت لسه هكلمك
:قول طيب
:بصي فلوس السفر و الاوراق في كام حاجه هخلصهم وخلاص حجات بسيطه طب
: وفلوس العمليه
:دي المشكله اني عارفه فلوس العمليه ناقصه ٢٠٠٠٠ ومش عارفين نعمل ايه انتي عارفه ان كلنا دفعنا عشان نكمل ١٥٠الف بتوع العمليه وفلوس السفر و اقامه الايام بتاعه العمليه
:مش معقول بعد كل ده المشكله تبقي علي عشرين ألف حاولوا يا سيف طيب
:هنحاول والله يا جوري انا لسه نازل من عند خالتي وسلمي و بكره هعمل الاوراق الناقصه ونشوف موضوع الفلوس ده وخير إن شاء الله
:تمام يا سيف شكرا
:علي ايه يا جوري دي امي التانيه
:طب هقفل انا دلوقتي واكلمك تاني بكره
قفلت مع سيف وكلمت سلمى
:جوري عامله ايه يا حبيبتي
: الحمدلله يا حبيبتي انتي عامله ايه وماما عامله
: الحمدلله احنا بخير انا عارفه انك متصله تسألي عملنا هي كل حاجه كويس بس احنا نقصنا عشرين ألف علي فلوس العمليه سيف كلم الدكتور وفهم منه كل حاجه وعرف العمليه هتتكلف ١٥٠
احنا معانا فلوس السفر و ١٣٠الف مش عارفين بقي هنعمل ايه بجد
:طيب يا سلمي احنا جمعنا ١٣٠و ٢٠الف اللي واقفين دلوقتي
:طب هنعمل ايه يا جوري انتي عارفه ان كلنا دفعنا عمي و سيف و يأمن وانا و انتي حتي عمتك رغم أن هي مسافره بعتت فلوس
:عمتي هي عمتي عرفت
:اه اتصلت و كانت بتسلم علينا و الظاهر أن عمي قالها وبعتت مبلغ كده
:طب كويس غريبه دي بتتصل كل فين وفين
:دي حقيقه بس في الاول و الاخر احنا علاقتنا كويسه عنها هي و ولادها بردو انتي عارفه بتبقي مشغوله اكيد
:معاكي حق انا قصدي حاجه استغربت بس عموما خير ان شاء الله هكلمك بكره وان شاء الله تكونوا وصلتوا لحاجه
:خير ان شاء الله خدي بالك من نفسك يا حبيبتي
:حاضر وانتي كمان باي
:باي
خرجت من البكلونه عشان ادخل اوضتي صوت ايان وقفني وهو بينادي عليا بصتله
:نعم
:مالك حصل حاجه
:كلمت سيف
:طب قالك تعالي اقعدي و فهميني
قعدت قدامه
:مافيش كل حاجه تمام سيف هيجهز الورق ومش هياخد وقت يعني جمعنا الفلوس بس نقصنا عشرين ألف عشان العمليه هنشوف هنعمل ايه
:عشرين ألف يعني كان دولار
:414.8دولار كده تقريبا
:طيب بسيطه اتحلت
:ايه الحل
: انا هديكي الفلوس
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوري)