روايات

رواية حبه لعنة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا حسن ابراهيم

موقع كتابك في سطور

رواية حبه لعنة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا حسن ابراهيم

رواية حبه لعنة الجزء الثاني

رواية حبه لعنة البارت الثاني

حبه لعنة
حبه لعنة

رواية حبه لعنة الحلقة الثانية

ملك روحت البيت وقعدت مع مامتها
فريدة: مالك يا لوكا مش مبسوطة ليه حد يبقى زعلان كده وهو فرحه كمان كام يوم
ملك: استغربت يعني انكم وافقتم على الفرح انه يتعمل بسرعة
فريدة: ونأجل ليه انتي جاهزة وفهد جاهز وبتحبو بعض ليه التعطيل
ملك: ماما انا عاوزة اقولك على حاجة
فريدة: قولي يانور عيوني
قطع كلامهم محمد
محمد: بخ بقالي ساعة بخبط على الباب لولا الحج صاحب البيت اتكرم عليا وساب الجنرال والشاي وقام فتحلي
أحمد: ضربه على راسه ضربة خفيفة كده ياولد بتتريق عليا
محمد: ياحجيج ماهو مش كده بردو انا عمال اخبط وانت في الاحداث اللي بتقرأها دي
أحمد: يا ابني انت مش عارف قيمة الجنرال دا ايه
محمد: الفيسبوك والانترنت ميمشوش معاك ميجوش معاك سكة يعني
ملك ساكته
احمد وفريدة مستغربين سكوتها
طبعا محمد عارف ملك بتفكر في ايه
فريدة: كنت عاوزة تقولي ايه ياحبيبتي
ملك بابتسامة: ابدًا كنت هقولك ان فهد هيبعت بكرة الفستان
محمد برفع حاجب فستان ايه؟
فريدة: جتك ايه ياولا شقاوتك نستني فرح ملك وفهد يوم الخميس
محمد بخضة: بتقولي ايه ازاي يعني
احمد باستغراب: مالك يامحمد في ايه
محمد بيبص لملك
اصل كنت عاوز اجهز ليلة حلوة تليق بيها يعني وانتو كده بوظتولي كل حاجة
احمد وفريدة: عادي يحبيبي نعملها ليلة ونفرحها وعاوزة اقول لامك عشان عارفها مخها على قدها وهتفكر اني مخبية عليها
احمد: ماتعملي لينا دور شاي ياست الكل
فريدة: عيوني
محمد وملك بضحك: تيتاتاتاتاتاتا تن تن
فريدة: جزم انتو جزم
احمد هروح اكمل جنرالي
محمد: فرح اي ياملك انا كنت بقولك عرفيه واجلي القيكي جاية بميعاد الفرح
ملك: سيبني يامحمد دلوقتي سيبني
محمد: في اي
ملك : مش قادرة اتكلم هدخل انام شوية
محمد: اخدتي علاجك
ملك بكدب: آه تصبح على خير
محمد بيفكر انه يروح لفهد ويكلمه ويعرفه بس اخته حلفته بحياتها انه ميقولهوش
مممممم بس كده كده هيعرف وازاي دي هتبقى بطريقتي بقى
ملك بترن على فهد مبيردش عليها
بعتتله رسالة
“محتجالك الفترة دي جنبي ومحتاجة اتكلم معاك وتسمعني”
فهد بقرف: ممممم دور عظيم فكينا شغل الاستعطاف دا
كريم: فهد باشا جهزت اللي قولتلي عليه
فهد تمام
ملك قامت وجابت كراسة وكتبت فيها جواب لفهد وشالت الكراسة واخدت الورقه
ملك: طول مانت مش بتسمعني يبقى لازم تقرأ مش عارفة بصراحة اتعامل معاك ازاي يعني اتخنقت
تاني يوم
ملك استنت محمد عشان يعملوا اجراءات للعملية بس محمد قافل تليفونه
قافل تليفونك ليه يازفت انت
كويس انها جت منه ادخل انام بقى ودخلت نامت وصحيت على زغاريط فريدة
ملك بتأفف: في اييي هو الواحد ميعرفش ينام وفجأه سكتت لما لقت فهد واقف قدامها بالفستان وانبهرت بالفستان وكانت فرحانة بيه اوي وفهد كان فرحان عشان شافها مبسوطة ولكن للحظه افتكر اللي كريم قاله ليه ولاحظ ان وشها بهتان وعيونها مطفية وانها اضايقت فجأة
ملك بتبص لعيونه
“كان نفسي تسمعني وتسمع قد اي انا محتجالك وتثق فيا ان انا بحبك كان نفسي البسه وانا كويسة مش وانا مش قادرة حتى اقف على رجلي ليه بتعمل فيا كده”
فهد بيبادلها نفس الشعور
“انا حبيتك واختارتك انتي ليه تخونيني قصرت في اي معاكي دا الكل كان بيغير منك على حبي ليكي ليه كده فعلا كلكم خايينين”
احمد وفريدة: مالكم ياولاد واقفين كده ليه
فهد احم لا ولا حاجة من فرحة بس
ملك فضلت مثبته عيونها عليه
فريدة : هو الواد محمد مختفي ليه يابت ياملك
ملك بصدمة: مكنتش عاملة حساب لحظة دي .. امممممم معرفش ياماما
فهد برفع حاجب: محمد مين
ملك: اي دا فين الطرحة وحاولت تغير الموضوع
انا عاوزة اقيس الفستان
فريدة: قسيه بس متطلعيش بيه فال وحش يا لوكا مينفعش فهد يشوفك بيه
فهد : انا كده كده هستأذن عشان ورايا شغل
احمد :ليه يابني مانت قاعد
فهد: معلش ياعمي تتعوض الجايات كتير
ملك: اووي يخويا
فهد مردش وسلم عليهم ونزل
فهد نزل ومحمد جه
ملك: كنت فين كل دا وقافل تليفونك ليه
محمد لو قولتلها هتزعل مني وهي مش ناقصة مش هقول وخلاص
ملك: يابني في اي نحن هنا
محمد : اييي يابت اي صوت المسرسع دا الله يكون في عونه فهد
ملك: اسكت دا حصل حتت موقف محدش فينا كان متوقعه
محمد: خيييـر اشجيني
ملك: ماما سألتني عليك قدام فهد
محمد اتعدل في قعدته وبعدين اي اللي حصل
ملك :محصلش توهت الموضوع وبعدها نزل
محمد:ممممم كويس
ملك: شوفت الفستان
محمد: وريني ياست البنات
ملك: فوريرة وجريت ع اوضه ومسكته وطلعت ورته لمحمد
نجري بالاحداث شوية ونوصل لحد يوم الفرح
فريدة: لولولولوللييي بسم الله ماشاء الله زي القمر يا كوكي اخيرًا كبرتي وبقيتي عروسة وبدأت تعيط عادي زي اي ام مصرية
احمد: بنوتي حبيبتي كبرت وبقت قمر واحلى عروسة يابخته الواد فهد دا واخد جوهرة
لقى فريدة بتعيط الجميل بس بيعيط ليه
فريدة: عيشت وشوفتها عروسة زي القمر
احمد: باس دماغها ربنا يخليكي لينا يااارب يلا بقى العريس زمانه جاي
عدى ساعة ، اتنين، تلاته وفهد مبيردش ومجاش وفجأه الباب خبط وشافو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبه لعنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى