روايات

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء الرابع عشر

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت الرابع عشر

كيف لا أعشقها وهي طفلتي
كيف لا أعشقها وهي طفلتي

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة الرابعة عشر

البارت الرابع عشر
ف الفرح
احمد/نااديلى كريم وشمس يااعبدالله
عبدالله/اؤك
ثم يذهب الى الطااوله مره اخرى ويجلس ثم يغمز ل كريم
عبدالله/مش هتباارك لااحمد يااكريم
كريم/احم صحيح تعاالى يااملك نباارك
عبدالله/لا سيب ملك انا عاايزهاا ف موضوع خد شمس هى كماان تباارك لااحمد
شمس بضيق/وانا هقوم ازااى
عبدالله/كريم هيسندك
شمس/يوووووه انا بركتله ف الفيلاا
عبدالله بضيق ويغمز لهاا/قومى ياشمس مع كريم بااركى لااحمد اسندهاا يااكريم
فيقوم كريم من مكاانه ويذهب ل شمس ويسندهاا لتقوم وبطريقه مفاجاه يحملهاا بين ذراعيه
فينصدم الجميع ومنهم مهدى الذى تفاجأ من سااقها المكسوره فهو كاان لايفهم سبب عدم موافقتهاا لتباارك لاخااها ولكن الان وضح كل شىء
يأخذهاا كريم ويتجهه الى احمد ثم ينزلهاا
كريم/الف الف مبروك يااحمد
احمد/الله يباارك فيك يااكريم
كريم/الف مبروك يامدام
ريم/الله يباارك ف حضرتك
شمس وهى تعاانق احمد/الف مبروك يااحبيبى
احمد/الله يباارك فيكى يااشمسى
شمس وتعاانق ريم/الف مبروك يااريمو
ريم ببتساامه /الله يباارك فيكى ياشمس
احمد بهمس/احم بابا هيقعد معاانا ف الفيلاا شهر ياشمس
شمس بعدم فهم /يعنى ايه
كريم/يعنى انتى قداامه مرااتى والمفروض انك عاايشه معاايا مش ف فيلاا الانصاارى
شمس بصدمه/ايه؟؟
احمد/كريم قاال اللى كنت هقوله
شمس بضيق/طب وانت هتعمل ايه انت وريم
احمد/احم هنتصرف احناا بقاا
شمس/اؤك ابقاا تعاالى يااحمد شوفنى
احمد/اكيد يااشمسى والواد عبدالله هتلااقيه عندك كل يوم لو مفيش ازعااج لكريم يعنى
كريم ببتساامه /لا ابدا دا انتو تنورو
خاارج القااعه
زيااد/ايه الدوشه دى دا انا دمااغى هيتفجر ثم يتمشى ف الحديقه مبتعدا عن الصوت العاالى فيجد فتااه وااقفه بالقرب من شجره كبيره ولكن تعطيه ظهرهاا فيذهب لهاا
زيااد/احم ازيك
………./الحمدلله تماام
زيااد/سيبتى الفرح ليه
……….. بضحك/لنفس السبب اللى انت سيبته عشاانه
زيااد بدهشه/انا سيبته عشاان الدوشه و دمااغى صدع
………. ببتساامه/مش بقولك لنفس السبب
زيااد/احم طب انا اسمى زيااد صااحب احمد العريس
………/وانا سااره صااحبه العروسه
زيااد ببتساامه/اتشرفت بمعرفتك يااسااره بتدرسى؟؟
سااره/ اهاا هندسه
زيااد/احم سنه ايه
سااره/تاالته
زيااد/ومش بتتدربى
سااره/احم لاا
زيااد/احم عفكره لاازم تنزلى تتدربى عشاان اما تخلصى يبقاا عندك خبره وتشتغلى عطول
سااره/احم بفكر ف كداا بس مش عرفه اتدرب فين
زيااد/ممكن تتدربى ف شركه الانصاارى التدريب هيبدأ الاسبوع الجااى وهيبقاا شبااب وبناات من سنك
سااره بفرحه/بجد
زيااد/هههههههههههههه ايوه هتيجى يعنى؟؟
سااره/طبعاا ميرسى جداا
زيااد ببتساامه/لا ميرسى ع وااجب
سااره/احم طب هدخل انا عشاان لو ريم احتااجت حااجه
زيااد/اؤك وانا كماان هدخل
سااره ببتساامه/اؤك يلاا
ثم يدخلو الاثنان ويتجه هو الى الطااوله التى يجلس عليهاا عبدالله ويجلس معهم
عبدالله بهمس/واالعه يااعم زيااد
زيااد/اتوكس يااخوياا كله من قرك
عبدالله بضحك/هههههههههههههه قرى انا
زيااد/اتعدل يااض
وهنا تبدأ المزيكاا الهادئه ويطلب من العريس و العروسه الرقص فيقوم احمد ويمسك يد ريم وهى ف قمه الخجل والتوتر ويتجه بها الى مكاان الرقص ويبدأو ف الرقص وااضعه يدهاا حول رقبته وواضعاا يدهو حول خصرهاا
اماا زيااد فيذهب الى سااره التى تقف بمفردهاا
زيااد/احم ممكن الرقصه دى
سااره ببتساامه/اؤك
ثم يتجهو الى سااحه الرقص التى اصبحت مليئه بالعشااق والمتزوجين
اماا ع الطااوله التى يجلس عليهاا مهدى
ملك/عاايزه ارقص يااكيمو
كريم/مليش مزااج يااملك
عبدالله/تعاالى نرقص يااملك وسيبيه قااعد مع مرااته
ملك بفرح/اؤك وتطلع لساانهاا لكريم
وتذهب هى و عبدالله ليرقصو تااركين شمس و كريم معهم مهدى
مهدى ببتساامه بااهته/رجلك اتكسرت ازااى ياشمس
شمس بدهشه من سؤااله وفرحه /كنت نزله من ع السلم بسرعه فوقعت
مهدى /الف سلاامه
شمس بفرحه /الله يسلمك ياا بااباا
اماا كريم فكاان ينظر لهاا فهى كاانت تشبه الطفله التى ترى واالدهاا بعد مده طويله من الغيااب
مهدى /اتجوزتو امتى
شمس والصدمه ظااهره ع وجهها من سؤااله ولا تعرف كيف ترد
كريم بتوتر/اتجوزناا تاانى يوم ماا شمس هربت
مهدى بصدمه /وانت شوفتها فين
كريم بتوتر/احم كنت ف المحطه بقاابل وااحد صااحبى وشوفتهاا
مهدى /واتجوزتهاا بالسرعه دى ازااى
كريم/احم حب من اول نظره بقاا يااعمى
مهدى بدهشه/بالسرعه دى
كريم ببتساامه بااهته/ايوه
اماا شمس فكاانت مصدومه من مجرى الحوار ومندهشه من ردود كريم عليه
عند احمد كاانت ريم منذ ان بدأو الرقص تنظر الى الارض
احمد/احم عاايز اقولك ع حااجه
ريم وماازلت ع نفس وضعهاا/اتفضل
احمد /بااباا هيقعد معاانا ف الفيلاا شهر والفتره دى لاازم نمثل قداامه اننا كااى زوجين وبنحب بعض وانتى هتكونى معاايا ف اوضتى عشاان دا الطبيعى بعد الجوااز
ريم وترفع وجهها له وكاانت عينااها ممتلئه بالدموع وتحااول ان تبعد عنه ولكن شدد ع خصرهاا فقربهاا اكثر له
ريم/عاايز منى ايه تاانى انا تعبت كله عاايز مصلحته مفيش حد بيفكر ف غيره
احمد بضيق/هو انا عملتلك حااجه وقولتلك اللى انتى عاايزااه هدهولك
ريم/الفلوس من كل حااجه ياابشمهندس
وهناا تنتهى الموسيقى فتبتعد عنه وتتركه وتذهب تجلس مكاانها ويذهب هو خلفهاا بسرعه
احمد بعصبيه/ازااى تسيبينى وتمشى كداا
ريم بضيق/ايوه طبعاا ازااى اعمل كداا مع احمد الانصاارى سورى يااحمد بيه
احمد وينظر لهاا بضيق من طريقه كلاامها
ف فيلاا الشاازلى
بعد ان تأكدت من خروج واالدهاا ذهبت الى غرفتها واخذت المفااتيح التى حصلت عليهاا من واالدهاا بعدم معرفته
فلااش باااك
عندماا اتجه ادهم الى المرحااض ليأخذ دوش ليستعد للذهااب الى فرح احمد الانصاارى ف هذاا الوقت دخلت مريم الى الغرفه واخذت المفاتيح من ملاابسه وطبعتهاا ع صاابونه وخرجت بسرعه دون ان يرااهاا واخذت الصاابونه وذهبت لشخص لينسخهم واصبحت معهاا نسخه من المفاتيح

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى