روايات

رواية انا الشريره الفصل الثاني عشر 12 بقلم نوران أحمد

رواية انا الشريره الفصل الثاني عشر 12 بقلم نوران أحمد

رواية انا الشريره الجزء الثاني عشر

رواية انا الشريره البارت الثاني عشر

انا الشريره
انا الشريره

رواية انا الشريره الحلقة الثانية عشر

جميله : بنات بما اننا مطولين شويه مع بعض علي ما نشوف هنعمل اي اي رايكم نروح نتغدا بره
رانيا : ايوه بقا يلا يا رهف فرصه الشباب مخمودين في الشقه التانيه نروح نغير جو من غير وجع دماغ
رهف : شوفو انتم عايزين اي وانا معاكم اصلا كدا كدا
بدأت البنات تلبس
وفي مكان تاني
فارس : انا مش عارف إزاي هقدر اقعد مع وأحد رد سجون لا وكمان طلع بيخطف البنات
سيف : ما خلاص يا عم الحلو مش هنسوق فيها عرفنا انك بتحبها وبتغير وعلب فكره هي مش في دماغي خالص ريح نفسك واهدي شويه
مازن : ايوه ده بيحب جميله اللي هي المفروض عمتها واخد بالك
سيف : تعرف تتلم وخرس شويه دي رانيا هتاخد بلوه الله يعينها
مازن : ليه يا حبيبي ده أنا سكره العيله
سيف : اكيد ماما اللي قالت كدا صح
مازن : عرفت منين بسم الله ما شاء الله شكلك مكشوف عنك الحجاب
سيف : طبيعي ما القرد في عين امه غزال هتوقع لي والله انت اللي شكلك مكشوف عنك حاجه تانيه خالص
فارس بضحك : بس بس كفايه مش قادر انتم كدا بجد علي طول مع بعض
مازن : ايوه دايما جاي عليا كدا ومحطم نفسيتي بعيد عنك صحبه شؤم انا ماشي
وبعد شويه
مازن : الحقو يا رجاله انا مشوفت البنات بتتسحب وخارجين تفتكروا رايحين فين في وقت زي ده
اتعصب الشباب ونزلو بسرعه علي عربياتهم ومعاهم مازن
في مطعم جميل
رهف : انا مبسوطه اوي بجد طول عمري بحلم يكون عندي توأم واتحقق
رانيا : ونبي تبطلي تفاهه وخلينا ناكل حاجه بقا ها هتطلبو اي انا عن نفسي نجرسكو
رهف : انا عايزه برجر تفتكروا الشباب هيضايقو اننا خرجنا لوحدنا
طلبت جميله الاكل وقالت : يا بنتي انتي قلقانه ليه هما من باقي عيلتنا عشان يضايقو فكك
قرب 3 شباب منهم وقعدوا
الشاب 1 : اي يا حلوين مش عايزين حد يسليكم شويه
الشاب 2 : اي رايكم ناكل مع بعض ونتعرف اكتر اصلنا معجبين بصراحه
قرب الشاب التالت وحط ايده علي كتف جميله كانت البنات خايفين وعلي وشهم معالم الخوف الا جميله كانت بارده وبتحاول تتحكم في اعصابها وو فجاه ظهر سيف وفي ثواني كسر ايد الولد بغضب وعصبيه ولسه هيكمل مسكته جميله وهي بتقول
جميله : بلاش يا سيف عشان خاطري كفايه كدة مش عايزين مشاكل
سحبها سيف وركبها العربيه ومشي بغضب
دخل فارس ومعالم الغضب علي وشه سحب رهف
فارس : انتي إزاي اسمحي للحيوان ده يقعد جنبك ومتتصرفيش انتي عبيطه
رهف بضيق : مسمحلكش تقولي كدا انا مش عبيطه انا بس مش بعرف اتصرف وبخاف
فارس : طب امشي قدامي انا بقا هعرفك ….. طلعو
شي متوقع خد عربيته وسابنا يلا مش مشكله
من بعيد كان في شاب جاي بموتوسكل وقفه فارس
فارس : بقولك يا كابتن ما تاجرلي الفزبه بس ساعه وهديك 200 ج اي رايك يا برنس
الشاب : حلال عليك يا ابو الصحاب بس هات البطاقه بتاعتك عشان اكون في السليم معلش
اداله البطاقه وركبت رهف وراه وهي مبهوره وفرحانه من التجربه الجديده
في المطعم جوه كان مازن قاعد بيبص لرانيا بغضب
رانيا : اي اي يا عم في اي عندي احساس ليه اني عايزه اعتذر ليك
مازن بعصبيه : وانتي مش شايفه ان المفروض تعملي كدا مش حاسه انك غلطانه اصلا إزاي تخرجي من غير ما تعرفيني ها انتي عارفه قد اي كنت قلقان عليكي
رانيا بصدمه : انا ا اصل اصل انت هو اصلا انت مين علشان تحاسبني ها وليه مهتم وليه قلقان ها
مازن : عشان بحبك يا رانيا ومن اول نظره بجد وبخاف عليكي واعتقد كدا من حقي اقولك متروحيش اي مكان من غير ما تعرفيني مفهوم
رانيا بابتسامه خجل : مفهوم ماشي انت متنح فيا كدا ليه بص بعيد بقا بص قولي كلام حلو
مازن : ياحلو يا اللي العسل سايل من الشفة، شعرك سلاسل دهب دمك كمان خفة ادفع في مهرك ألوف وأصرف جميع مالي لو قلتي كلمة يس مع بسمة من الشفه
رانيا بضيق : لا هو انا اللي غلطانه العيب عليا انا فعلا أبقا تف في وشي لو قولتلك قولي كلام حلو تاني ده اي ده يا جدع ابو شكلك
علي الموتوسكل
كانت رهف واقفه
رهف : واااو حلو اوي حاسه اني بطير بعيد واني حره الاحساس حلو اوي لو جربت تغمض عينك جرب كدا وغمت عينه
فارس : انتي بتعملي اي الله يخرب بيتك هنعمل حادثه ابعدي ايدك حالا
رهف : انا بجد مبسوطه اوي اول مره اعيش الأجواء دي بره القصر
فارس : ولسه الجديده كله هتلاقيه معايا وقف عند مكان جنب بحيره عند كشك بيبيع ايس كريم وكانت متحمسه ومبسوطه جدا زي الاطفال الصغيرين
رهف : حلو اوي عايزه كمان من عمو ده بتاع القرص
فارس : دي مش قرص يا حبيبتي دي حاجه تانيه كدا اسمها صميد تعالي نجرب واهدي وبطلي طنطيط اي جايب معايا بنت اختي
رهف بضيق طفولي : نعم يا خويا مش عجبك ولا اي يعني نعم
فارس وهو بيضحك علي شكلها : لا طبعا عاجبني هقول اي قدري نصيبي بقا
رهف : طعمه حلو اوي هو عمو اللي هناك ده بيعمل اي
فارس : عمرك ما شوفتي حد بيصطاد يعني ولا تي مالك يا بنتي انتي كنتي عايشه في كهف
رهف : فعلا هو كان كدا عايزه اجرب اصطاد لو سمحت ممكن تستأذن عمو ده راحت بفرحه وراه ومسكت الصناره وبعد شويه سحبتها وطلعت سمك فرحت وفضلتت تتنطط وحضنت فارس بفرحه
وبعدت علي طول
فارس : ليه ليه خليكي شويه
رهف بخجل : بطل قله ادب اصلا مكنش قصدي كنت فرحانه شويه بس عايزه اقعد قدام البحر شويه وبالمره احكيلي عنك اكتر
فارس : انا يا ستي كنت غني جدا لحد ما المصنع بتاع عمي وامي اتحرق وراح فيه ابويا وعمي ومراته واكتشفت ان امي هي السبب في كل ده بسبب الطمع والفلوس وعشت حياه صعبه جدا وبعدت عنها وعن شرها واذاها مكنتش طبيعيه ابدا الفقى وراحه البال احسن بكتير من انك تكون غني وبتتعرض لكل الاذي النفسي ده شقيت طريقي وبشتغل في شركه كدا واهو حياتي مستقره ومرتاحه ولما شوفتك حركتي حاجه جوايا مكنتش عارف اي ده بس لما حاسيت انك غنيه قولت لازم ابعد عنك وعن مشاكلك مش عايزه ادخل في صراع جديد واكيد والدك مش هيوافق بيا الا لو كنت في مستواكم وعشان اعمل كدا لازم ارجع لوجع القلب تاني محتار ما بين عقلي وقلبي بس قررت اني أقرب منك ومفكرش لا في قلبي ولا في عقلي هسيب كل حاجه علي الله وهتتعدل
رهف : انا كمان شايفه كدة حياتنا البسيطه مع بعض احسن من 100 قصر هنتعب فيه نفسي اجرب كل حاجه معاك واعيش معاك الحلو والوحش ممكن نتعب شويه بس مش مهم
فارس : دقيقه واحده انا بكلامي دلوقتي اعترفت اني بحبك ومعني كلامك بردو انك …
رهف بكسوف : ايوه بحبك وجريت بسرعه من قدامه جري وراها وهو مبسوط لحد ما خبطت رهف في شخص واول ما بصت اتصدمت وحست بالخوف ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا الشريره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى