روايات

رواية شغف الصقر الفصل السابع عشر 17 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر الفصل السابع عشر 17 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر الجزء السابع عشر

رواية شغف الصقر البارت السابع عشر

شغف الصقر
شغف الصقر

رواية شغف الصقر الحلقة السابعة عشر

🩷 اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا و حبيبنا محمد 🩷
🩷 بسم الله الرحمن الرحيم 🩷
بليل الكل متجمع على السفرة بيتعشوا و بعد ما خلصو قعدوا مع بعض كلهم
محمد: وانتوا و بتدرسوا اي بق
صقر بابتسامة: انا مخلص يا جدي و ماسك شركات بابا و شركتي و كمان انا ظابط في العمليات الخاصة
محمد: بسم الله ماشاء الله و الباقي
محمد الصغير: انا متخرج من اسنان يا جدي و عندي عيادتي
و مرام في اول طب
زينه: وانا في 2 هندسه
محمد: بسم الله ماشاء عندنا مهندسين كتير انتي و احمد و عشق و تمارا و ابراهيم متخرج منها
شغف: وانا في اول طب يا جدي
هشام: ربنا يوفقكم جميعا
احمد: و الشباب
اسامه: سليم متخرج من تجارة
ورده خدت الثانويه و قعدت
مصطفى متخرج من تجارة انجليش و كتاب كتابوا على ورده
تمارا في 3هندسه
سعيد متخرج من تجاره
صالح صيدله
رعد: بسم الله ماشاء الله ربنا يوفقكم يا شباب
الكل ابتسامه
محمود: وانتم اتجوزتوا امت
احمد: من خمس ايام يا بابا
ساميه: فرحك امت يا ابراهيم
ابراهيم: لم زينه تخلص يا امي
ساميه: لسه هتستناه سنتين يا ولدي لي ده كلو
ابراهيم ماسك ايدي زينه و باسها بحب: و استناه العمر كلو يا امي و بعدين احمد و عشق هيتجوزوا معاناه فا مش هنتجوز غير بعد لم يخلصوا
اتهندت ساميه:ربنا يتمملك على خير يا حبيبي
صقر: طب الهوانم ادلعوا كتير بكره في كليه
مرام: يا ابيه احنا تعبانين
محمد: الكليه تعب و الخروج مش تعب يا حبيبتي
قلبت مرام وشها
و زينه: ابراهيم
ابراهيم ابتسامه: متحاوليش هتروحي يعني هتروحي
عملت زي مرام
احمد: لا مع نفسكم انا و عشق مش رايحين
صقر: و الحلوه معندهش كلمه
شغف: هو انا كده كده مكنتش هروح انت اتجننت يا حبيبي كنت هتوديني كده و انا تعبانه
صقر: امم تمام مفيش كليه بكره و مش هنروح غير على اول الاسبوع الجاي
مرام: احلي ابيه في الدنيا
شغف: هو ده صقور
زينه: ايوو يا جوز اختي ربنا يخليك للغلابه
عشق: والله طول عمري بقول عليك جدع و طيب
احمد: حبيبي يا بروو والله
ابراهيم و محمد: اي الله بتقولوا ده
صقر: استنوا بس من اول الاسبوع الجاي
زينه و عشق و احمد و ابراهيم هينزلوا في الشركة عشان يتدربوا كويس اوي ام بقا الهوانم فا هينزلوا يتدربوا في المستشفى بتاعتنا هاا اي رايكم
البنات بصوا لي شغف بمعناه اتصرفي
شغف: بتهزر صح
صقر: من امت وانا بهزر
ورد: الحمد لله مجبش سرتي
صقر: لا ما انتي بكره اول يوم ليكي في شغل
ورد: ده ظلم والله
الكل عمال يضحك عليهم
محمد: إحنا هنرجع بكره أن شاء الله
هند: خليكي جبنا يا بابا كفايه السنين اللي بعدت فيها
محمود: بس يا بتي
نها: بس اي يا بابا اي وراكم هناك اهم مننا اقعدو هنا و شاركوا احمد و رعد و نتجمع تاني على عشان عيالنا يبقي سند لبعض من بعدنا
محمود بص لي اخوها و اللي بص لي عيلوا كلهم ادو الموافقه معادها تمارا
تمارا : لا بق انا عاوزه ارجع
نها: لي بس كده يا بنتي
تمارا بقله ادب : والله ده شئ يخصني
ااه كان قلم نزل على وشها
داليا: لم اتكلمي عمتك تكلميها بأدب فاهمه و يلا غوري على فوق طلعت تمارا و هي بتعيط
ابراهيم قام و مسك ايد زينه
ابراهيم: بعد اذنك يا عمي ممكن نطلعلها
هشام: اتفضل يا بني و اسفه ليكي يا نها بس بنتي مش عارف مالها مكنتش كده
ابراهيم خد زينه و طلع
ابراهيم: حبيبتي بتثقي فيا صح
زينه: خش يا ابراهيم وانا هروح اجيب اللي اتفقنا عليها
باس ابراهيم دماغها: ربنا يهديكي ليا و راح لي تمارا
خبط و دخل
ابراهيم: ممكن اعرف بتعيطي لي يا توتو
تمارا: انت لي مش عاوز تحس بيا
ابراهيم: لم يبق احساسك صح تمارا انتي اتعلقتي بي عشان كنت دائما معكي و بخرجك و مهتم بيكي فا عشان كده مش عارفه تمييز بين أنك بتحبيني ولا متعلق بي كااخ
سكتت تمارا و بتفكر
ابراهيم: يا توتو صدقني انتي متعلقه بي مش اكتر و بكره يجي اللي يخدك مني يا جزمه
تمارا: انا أسفه يا ابيه 🥺
ابراهيم: أنتي حبيبت أبيه
الباب خبط
ابراهيم: دي زينه ممكن تدخل ولا لا
مسحت تمارا دموعهاا و قامت فتحت: اتفضلي
دخلت زينه و في أيديها بوكس: بصي بقى ابراهيم حكلي كتير عنك أنتي و ورده و أنو كان متعلق بيكم انتم الاتنين و ورده خدت هديه فاضل انتي اتفضلي
تمارا بابتسامة: شكرا بجد بجد
زينه:انتي عسوله اوي يا تمارا
تمارا: انتي طيبه اوي انا اسفه
حضنتها زينه: مش مهم نغلط المهم نتعلم فرفشي بق اقولك قومي البسي و نخرج
قفشها ابراهيم من قفها زي الحراميه: هي الحلوه بتقرر من نفسها
زينه: يا سطا برستجي عيب كده سيب و بعدين ماانت اللي هتخرجنا
ابراهيم: لا
تمارا: عشان خاطري يا ابيه نخرج ونخد ورده معاناه
زينه: اه
ابراهيم: حيلك حيلك انتي و هيا أنتي ابوكي وافق ولا انتي ولا هيا و بعدنا مظنش مصطفى هيوافق
زينه: طب انا زعلانه بس و غمزت لي تمارا من غير ما يخد بالوا
تمارا بي عتاب: كده يا أبيه تزعل عروستك
ابراهيم: امري لله البسوا و دخلت في الوقت ده ورده
ورده: اقفش رايحين فين
ابراهيم: خشي البسي عشان اخرجكم
ورده: مصطفى مش هيراض
ابراهيم: البسي و ملكيش دعوة
ورده: اشطا
خرج ابراهيم و رجع تاني: اللي هلمحها بي نقطه بي ميك اب هبوظ وشها و انتي بلاش بناطيل و كان قصدوا زينه
زينه: ربنا على الظلم
و سابهم و نزل
ابراهيم: احم
احمد: في اي يا بني و فين البنات
ابراهيم: اصل بوص بق بصراحه مراتي و اخواتي عاوزين يخرجوا اقولهم لا
صقر: اه تقولهم لا و متفتحش علينا فتحها
ابراهيم: اصبر بس
بعد اذن عمي هشام و مصطفى و عمي احمد أنا هاخد زينه و ورده و تمارا و نخرج
مصطفى: بس
محمد: مبسش قوم البس خرج خطبتك خلي عندك دم شوي
مصطفى: حاضر يا جدي و قام
شغف: ينوبك ثواب فيا خدني معك
عشق: وانا
ورد: وانا كمان
ابراهيم: كل واحده جوزها يخرجها
ورد: انا سنجل ممكن اجي
احمد: بس كلوو يطلع يلبس و راحو كلكم يلا يا شباب انتم كمان
شغف بصت لي صقر
رعد: قوم يا صقر
صقر: حاضر يا بابا
و طلع كلهم لابسوا و نزلوا
احمد: خلي بالك من بعض
الكل: حاضر و خرجوا
صقر: أنا و شغف و مرام و محمد في عربيه
و احمد و عشق و ورد و فهد في عربيه
و ابراهيم و زينه و مصطفى و ورده في عربيه
و تمارا و سليم و باقي الشباب في عربيه
الكل ركب العربيات و كانت عربية صقر في المقدمه
شغف: بابي
صقر: اي بنوتي
شغف: عاوزه شوكلات
صقر: حاضر
محمد: يا حنين
صقر: خليك في حالك يا رخم
في عربيه سليم
سعيد: انا مش طايقهم يا جدع
صالح: متتلم بق
سعيد:خليك في حالك بس البت ورد دي جامده
وقف سليم العربية فجاه: متتلم يا عم بق الا والله انزل
تمارا: خلاص يا سليم عشان خاطري
جالهم ابراهيم: في أي يا سليم
سليم:مفيش حاجه يا حبيبي راحوا على العربية يلاه
بعد شوي واصلوا و قعدوا
صقر: عاوز واحد قهو و واحد مانجا
محمد: اتنين فرواله
احمد: عاوز اتنين لاتايه
ابراهيم: واحد قهوه و واحد اتشيز كيك فرواله
تمارا: واحد مانجا
مصطفى: واحد قهوه و واحد ايس كريم شوكولاته
اتصدمت ورده انو عارف عنها حاجه اصلا
سليم: اتنين قهوه
سعيد: واحد بيبسي
الويتر: اسف يا فندم مش موجود عشان المقاطعة
♥️ طبعا اللهم انصر اخواننا في فلسطين ♥️
سليم: هات قهوه ليها
فهد : قهوه
ورد: واحد ليمون
صالح: واحد شاي
الويتر خد الطلبات و ماشي
بعد شوي جابها و بعد ما شربوا
زينه : تعالوا نلعب الصراحه
الكل وافق
زينه هسال ورده: لي شايفه الحزن في عيونك
ورده بدموع بتحاول اخفائها: عادي مفيش حاجه
ورد هسال صقر: اي اكتر حاجه بتحبها شغف
صقر: شوكولاته
شغف هسال سليم: لي حاسك طيب مع انك شكلك عكس كده
سليم بحزن: محدش قادر يفهمني و كلهم فاهمني اني واحش و خلاص ده كلو عشان شبه أبويا حتى اخويا كرهني
ابراهيم: انت عبيط أنت اغلي حاجه عند في الدنيا
صقر: قلبتوها دراما لي
صقر هسال محمد: قولت مرام علي البت اللي بعتتلكك ولا لا
محمد: منك لله يا صقر يا بني نها
مرام بثقه: قالي يا ابيه محمد مستحيل يخبي عليا حاجه
محمد بصلها و هي كمان بمعنى هنكد بس مش هنا فا ابتسام بقلق
احمد هسال تمارا : دخلتي هندسه لي
تمارا: عشان ابقى زي ابيه ابراهيم
تمارا هسال زينه: اول ما شوفتني قولتي عليا اي
زينه بصراحه: كنت حبكي بس خايفه منك
الكل ضحك و فضلت الاساله راحه جايه الكل عامل يضحك مع كلوا كلهم فرحانين معاد حد واحد ياتره مين
ياتره فرحتهم هتدوم
و ورد هتكون لي مين فهد ولا سليم
ده إللي هنعرفوا البارت الجاي باي ♥️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شغف الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى