روايات

رواية شغف الصقر الفصل السادس عشر 16 بقلم أمينة محمد

موقع كتابك في سطور

رواية شغف الصقر الفصل السادس عشر 16 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر الجزء السادس عشر

رواية شغف الصقر البارت السادس عشر

شغف الصقر
شغف الصقر

رواية شغف الصقر الحلقة السادسة عشر

تذكير على الأحداث اللي فاتت كلها و تعريف على إبطال الرواية كلهم اللي ظهروا لان مفيش حد هيظهر تاني و لو حد ظهر تاني هيبقى مجرد ضيف شرف في بارت و خلاص لكن الابطال الأساسية اللي هعرفهم انهارده تمام ♥️
♥️ صلوا على النبي ♥️اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا وحبيبنا محمد ♥️بسم الله الرحمن الرحيم ♥️
يلا نبدا ♥️
♥️ عيله الحاج محمد الرفاعي ♥️
محمد الرفاعي: كبير عيله الرفاعي شديد جدا مهتم اوي بي عادات و تقاليد بتاعت الصعيد القديمه عندو 89 سنه متجوز من بنت عمو و هناء و مخلف منها ولدين و بنتين
هناء الرفاعي: طيبه جدا و حنونه للغاية عندها 86
عزت محمد الرفاعي: الابن الاكبر لي عيله الرفاعي عندو 60 سنه متجوز من بنت عمتو ساميه و عندو منها ولدين و بنت
هشام محمد الرفاعي: توأم عزت لكن مختلف عنو في كل حاجه طيب جدا و بيحب الخير لي كل الناس عندو 60 سنه و متجوز من بنت عمتو داليا و عندو بنت و ولدين
هند محمد الرفاعي: 53 سنه متجوزها ابن عمها احمد و عندها منو بنتين و ولد
سلمي محمد الرفاعي: اخر العنقود للحاج محمد الرفاعي متخرجه من كليه صيدله هي الوحيدة في إخوتها اللي اتعلمت عندها 52 سنه متجوزه من ابن عمها اسامه ولدين
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
♥️عيله الحاج محمود الرفاعي ♥️
محمود الرفاعي: عكس اخوه خالص طيب و ميحبش الخناق ولا العصيبة و عندو 87 سنه متجوز من بنت عمو هدي و مخلف منها 3 ولاد و بنتين
هدي الرفاعي: عندها 85 سنه طيبه و مطيعه جدا
احمد محمود الرفاعي: عندو 59 سنه مبيحبش تقاليد الصعيد متخرج من كليه الهندسه و المعمار حنين بس يخوفك من قلبتوا متجوز بنت عمو هند و بيحبها جدا مخلف منها بنتين و ولد
اسامه محمود الرفاعي: عندو 57 سنه متجوز من بنت عمو سلمي عن حب برضوا و متخرج من كليه صيدله مخلف من بنت عمو سلمي ولدين
ايمان محمود الرفاعي: عندها 55 سنه متجوز من ابن عمتها مروان و مخلف بنتين
نها محمود الرفاعي اخرخ العنقود للحاج محمود الرفاعي: عندها 53 سنه من سن هند بنت عمها و هي صديقه المقربه متجوزه من صاحب اخوها رعد الشامي و عندها منو ولدين و بنت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
♥️عيله عزت محمد الرفاعي ♥️
ساميه الهادي: مرات عزت اتجوزها غصب و مكنتش بتحبوا عندها 56
ابراهيم عزت محمد الرفاعي: 25 سنه متخرج من كليه هندسه و حاليا دكتور فيها
سليم عزت محمد الرفاعي: متخرج من كليه تجاره عندو 23 سنه نسخه مصغره من ابوه
ورده عزت محمد الرفاعي: عندها 22 سنه اخدت الثانويه و ابوها قعدها مكتوب علي ابن عمها مصطفى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
♥️عيله هشام محمد الرفاعي ♥️
داليا الهادي: مرات هشام بتحبوا جدا عندها 55 سنه
مصطفى هشام محمد الرفاعي: متخرج من تجاره انجلش كتاب كتابوا على بنت عموا ورده برغبه من ابوا و بيكابر و بيقولوا انو مبيحبهش عندو 24 سنه صاحب ابراهيم المقرب
عبدالرحمن هشام محمد الرفاعي: عندو 23 سنه من سن سليم في كليه طب و خطب واحده زميلتوا في الكليه
تمار هشام محمد الرفاعي: بنوته عسوله جدا و بتخاف من اقل حاجه بتحب ابراهيم لكن للأسف حب من طرف واحد دخلت هندسه عشان تبق زيو في سنه ٣ و عندها 23 سنه توام عبدالرحمن
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
♥️عيله احمد محمود الرفاعي ♥️
محمد احمد محمود الرفاعي: دكتور اسنان عندو 26 سنه حنون جدا على اخواتوا و رومانسي
زينه احمد محمود الرفاعي: عندها 22 سنه في تانيه كليه هندسه طلع لي ابوها تحب دراست الهندسه و المعمار
شغف احمد محمود الرفاعي: اخر العنقود و الشقاوه كلها فيها يعني بجد دي محدش بيعرف يدوسلها على طرف عندها 19 سنه في أول كليه طب
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
♥️ عيله اسامه محمود الرفاعي ♥️
سعيد اسامه محمود الرفاعي: عيل فاشل و بايظ صاحب سليم المقرب عندو 23 سنه و متخرج من كليه تجاره بالعافيه
صالح اسامه محمود الرفاعي: هو اسم على موسمها طيب جدا و واخد جميع صفات ابوا و في كليه صيدله عندو 24 سنه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
♥️عيله مروان الهادي ♥️
منه مروان الهادي: طيبه جدا و جدعه بنت ممكن تقبلها في حياتك صحبت شغف و اقرب حد ليها عندها 23 سنه اتجوزت من ابن خالتها صقر و خلفت منو بنت
عشق مروان الهادي: بنت شقيه و مرحه جدا عندها 22 سنه بتحب ابن خالتها احمد من زمان و هو كمان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
♥️ عيله رعد الشامي ♥️
رعد الشامي: 58 سنه أبوه و اموا متوفين من و هو صغير كان صديق احمد في الجامعة و اتصحبوا جامد و طلب ايد اختوا نها و اتجوزها
صقر رعد الشامي: عندو 25 سنه ظابط في العمليات الخاصه شديد جدا و عصبيه اوي لكن ده في شغلوا ام مع بنتوا شئ تاني متجوز من بنت خالتوا منه و مخلف منها
احمد رعد الشامي: في كليه هندسه الواد الجان و الجامد عندو 22 سنه بيحب عشق بنت خالتو
زينه رعد الشامي: فيها براءه الأطفال اوي لو حصلها موقف و مش عارفه تتصرف تعيط ضعيفها جدا عندها 19 سنه و في كليه طب
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
♥️🖋️ بقلمي موني ♥️🖋️
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
كده اتغرفنا على كل اللي معاناه في الرواية نفتكر بق إللي حصل و نتعرف على كام حاجه كده
بدانا الروايه لم صقر كان رفض الجواز بعد مراتو ما ماتت عشان نفسو يلاقي حب عمروا بنت خالو شغف و عارفنها انو كان بيحبها من و هو صغير و انو اتجوز بنت خالتو عشان يرضي اموا وبس و بعد ما خلف منها بسنتين اتقتلت انتقم من صقر و بعدين عارفنا ان مرام أخت صقر اتعرفت على بنت في كليه الطب معاها و و اتفقوا انهم يذكروا سوا بليل عند مرام و نفس اليوم تتعرف زينه على احمد و عشق و يبقوا صحاب و يجي الليل و تروح شغف القصر عند مرام و تتفاجأ بي بنت شبها جدا و طبعا البنت دي منه بنت صقر و في لحظه ما بتسالها اسمك اي يجي صقر من وراه و تشوف يغم عليها و تجي العيله كلها و يتعرفوا عليها و يروح عند اهلها و نعرف اي سبب بعدهم عن بعض اي سبب بعدهم عن أهلهم و ان ابو احمد و نها كان عاوز يجوز نها لي إبن اخوه و ده طبعا بسبب عاداتهم و الكلام ده و مكنش موافق على رعد لانو من بره العيله و تاني سبب عشان كان اقل منهم في المستوى و بعدين بيسال احمد الكبير عن إيمان و مروان و منه بيتفاجا انهم ماتوا بيسال صقر على حقهم و بيرد صقر انو جاب حقهم و بيسال مين منه الصغيره و بيعرف انها بنت صقر من منه بنت خالو في اللحظة دي قامت شغف طلعت اوضتها و بيطلع وراها محمد اخوها و بعدين صقر و بيفهم انو كان غصب عنو و ان بنتو الاول كانت على اسمها و ده بطلب من منه و هو اللي غيروا بعد ما ماتت و المهم بينزلوا و بيسهروا بعدين بيطلعوا يناموا كلهم و بيصحاه صقر على رساله تهديد على شغف بنتفاجا ان اللي بعت الرساله دي ابراهيم ابن خال شغف و انو بيعمل كده انتقاما من صقر بسبب امو و اللي عملتوا زمان انها سابت ابن عمها زمان و هربت مع اخوها زمان المهم صقر بيعرف محمد و بعدين بيفكر هو و محمد أنهم يأمنو البنات و فعلا بيحطو عليهم حراسه و بيحاولوا يأمنهم بكل الطرق في يوم شغف و صقر قاعدين بيضرب عليهم نار و بيخدها صقر مكان شغف و بيتنقل المستشفى و بيتخانق ابراهيم مع ابوا و مبيردش يكمل و بيرحوا لصقر و بيطلب انو يساعدوا صقر في الاول بيرفض بعدين بيوافق و بعدين بيعمل خطه معاها و بيقبضوا على عزت و بيضرب ابراهيم بنار و بعدين بيتقدموا للبنات بطريقه رومانسيه و بيجهزوا كل حاجه لي فرحهم و بتظهر ورد صاحبة شغف و دي هنعرف حكايه البارت الجاي و بيقروا ان شغف و صقر و مرام و محمد هيتجوزوا و احمد و عشق و ابراهيم و زينه هيتخطبوا و بيفاجا ابراهيم و احمد زينه و عشق انهم هيكتبوا الكتاب و تاني يوم الفرح بيقرروا يسافروا كلهم شرم
و بتواصل رساله لي صقر الصبح ان عزت هرب من السجن بقلق لكن الشباب بيطمنوا و بيتحركوا لكن للاسف بيقدر عزت فعلا يحسرهم و بيضرب نار على شغف و بتقع شغف بين ايد صقر بيطلعوا بيها على المستشفى و بتقعد اربع ساعات في العمليه و بعد ما بتخرج بيتخانق صقر مع الدكتور اللي بنعرف انو صاحبوا و بيحاول يقناعوا لحد ما بيدخول لها و بيحلف انو يرد حقها و فعلا بيجيب حقها و بتبق منه بنتو و هتتجننا عليها و بتفوق شغف و بنعرف إني العيله عاوز تروحلهم
♥️ اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا وحبيبنا محمد♥️
♥️ بسم الله الرحمن الرحيم ♥️
في القصر بعد ما شغف رجعت من المستشفى
صقر و هو بيروح ناحية شغف عشان يشلها: طب أنا هطلع شغف ترتاح شوي و كلكم راحوا ارتاحوا و نتجمع بليل على العشاء
الكل وافق لانهم فعلا تعبانين و الكل طلع اوضتو
في اوضه شغف و صقر
نزلها على السرير
شغف: اندهلي حد من البنات عشان يساعدني
صقر بيبرود عشان ينرفزه: بس يا بت
شغف: يا صقر انجز
صقر: يا حبيبتي ماانا هساعدك و مفيش كلام تاني
♥️نسيب دول يتخانقوا و نروح لي محمد و مرام 🩷
في اوضه محمد و مرام دخل محمد يغير و خرج لاقه واقف قعدم الشبك و سرحانه
قرب منها و حضنها من وراها
محمد: حبيبي سرحان في اي
مرام: في اللي بيحصل لينا فرحتنا ملحقتش تكمل و لشغف و صقر اللي مفيش فرح بتكمل على خير
لفها محمد عشان تكون في وشوا و مسحلها دموعها: خلاص يا حبيبتي أن شاء الله كل اللي جاي خير و بعدين احنا مومنين كويس و عارفين ان كل ما يصبن الا ما كتبوا الله لنا صح ولا لا
مرام: صح
محمد باس دماغها: ايو هي دي ملاكي ♥️
ابتسامه مرام: يلا طيب ننام عشان تعبانه اوي
محمد: يلاه يا روحي و راحوا يناموا
♥️نروح لي احمد و هند 🩷
احمد: افهم انتي لي بتعيطي الحمد شغف بقت تمام و الدكتور قال انها يومين بس ترتاح و بعدين تنزل جامعه عادي
هند: زعلانه على إللي إحنا فيها ببنتي في اللي هيا فيها ده بسبب اخويا مش حد غريب اخويا اللي فاضل يقوم في بابا و عمي لحد ما قلبوا علينا انا وانت و نها وحتي مروان و ايمان الله يرحمهم و هنفضل بعيد عنهم لحد امت الله و اعلم و برضوا مكفهوش لا راجع ينتقام منناه كلنا ده كلوا عشان نها رفضتوا زمان و احنا وقفنا معاها انا حتى مش عارفه اكره ربنا يسامحوا ربنا يسامحوا
قعد احمد يهدي فيها
سامع الباب بيخبط قام لاقها نها دخلت
نها قربت من هند و حضنتها: اي يا حبيبتي خلاص اللي حصل حصل لازم نقوي عشان الاولاد و بعدين كفايا زعل بق كفاية فرفشي كده و ادعي لي عزت برحمها مهما كان ده من دمنا اهدي يا حبيبتي ماشي انا قولت اجي اطمان عليكي و كنت متاكده اني هلاقيكي كده اهدي بق عشان أنتي مش مبطلها عياط من سعات اللي حصل استهدي بالله
هديتي هند نوعان ما: خلاص يا نها مفيش حاجه أنا كويسه
باست نها دماغها: طب يا حبيبتي ارتاحي شويه عشان نبقى قادرين نقعد مع الاولاد بليل و خرجت
احمد قرب منها و بأس ايدها: ممكن بق نهد و نام و أن شاء الله كلو خير
هند : انا بحبك أوي يا احمد
احمد بعشق: أنا اكتر يا روح قلب احمد من جوه
نسيبنا من دول بق و نروح لي ورد اللي غيرت هدومها و نايمت منه بعد ما اقنعتها بالعافيه انها مش هينفع تنام مع شغف انهارده و نزلت بعد ما اطمنت عليها راحت الجنينه و قعدت على المراجيحه و بتفكر في كل اللي حصل في شغف و اد اي هي كانت خايفه تخسرها قرب منها فهد و قعد جنبها
فهد: لي منمتش
سكت مبترودش
فهد: اسف لو دايقتك أنا هقوم
لسه بيقوم سامع صوت عيطها
فهد رجع قعد تاني و ده منديل : ممكن تهدي بتعيط لي
ورد: مكنتش متخيلها اني شغف ممكن ترحوا مني شغف هيا كل حاجه في حياتي هي الصاحبه و الاخت و الام و كل حاجه صعبانه عليا كل اللي بيحصلها ده كتير
فهد: استهدي بالله و استغفري ربنا شغف الحمد لله بقت كويسه و مش يمكن ده اختبار من ربنا
ورد: و نعمه بالله اسفه لو صدعتك
فهد بي ابتسامه هادي بانت فيها غمزاتو: يا ستي صدعني علطول و ملكيش دعوه
ابتسامه ورد و استغربت فهد هي اول ما شفتوا كانت فاكره و عصبي اوي بس طلع غير كده
لسه فهد هيتكلم لاق الحراس اللي على الباب جاي عليها
فهد: في اي زياد
زياد: اسف يا فندم اني دخلت كده بس في كذا عربيه جايين و شكلهم مش من هنا و بيقولوا عاوزين يقبلوا صقر باشا
فهد: استنا هكلم صقر الاول و لف لي ورد اطلعي فوق يا ورد و متنزليش من اوضتك دلوقتي خلاص
ورد: هو في اي
فهد مش وقتوا يا ورد يلاه و طلعت و هو رن على صقر
عند صقر بعد ما غير لي شغف هدومها و ادها علاجها و كانوا لسه هيناموا فون صقر رن و كان فهد
صقر: الو اي طيب انا نزل سلام
و قام يلبس
شغف: في اي يا صقر
صقر:ولا حاجه يا حبيبتي ارتاحي ده في ناس عاوزين تحت
شغف: ناس مين
صقر: معرفش والله يا حبيبتي ارتاحي وانا هبعتلك البنات
و خرج راح على اوضه محمد
خرج محمد و عيونوا كلها نوم
محمد: في يا صقر
صقر: البس و حصلني على تحت و ابعت مرام لي شغف
محمد: في اي
صقر: جاموا
محمد: مش وقتهم
صقر: اخلص يا محمد و راح عند احمد و صاحها و قالوا ينزل و راح لي ابراهيم ملقهوش عارف انو عند زينه
راح خبط و فتح ابراهيم بسرعه
صقر: بتعمل اي هنا ياض
ابراهيم: براح يا عم زينه نايمه و بعدين انت مالك
صقر بصلوا بقرف البس و حصلني على تحت خمس دقائق و القيك قدامي و ابعت زينه علي جناحي اخلص و سابوا و ماشي راح عند مامتو و بابا و خبط
اذنلو رعد بدخلوا
صقر: صاحتكم معلش بابا اخش البس عشان في ناس عاوزنها تحت
رعد: ناس مين
صقر: عيله الرفاعي كلها
نها: بخوف جايين لي
نزل صقر على رجلوا قدمها: متخفيش بس اجهزي انتي كمان عشان تنزلي معاناه
نها: لازم يا صقر
ماسك ايدها و باسها :اه يا امي و يلا متاخروش عشان هم تحت
و سابهم و خرج عد على عشق و ورد و قالهم يراحوا على جناحوا و مينزلوش غير لم يقولهم
و راح لي احمد
خبط و فتحلوا احمد
احمد: خير يا صقر شغف كويسه
صقر: متخفش يا خالي هات بس خالتو هند و نزل عشان في ناس تحت عاوزنا
احمد:ناس مين
صقر: عيله الرفاعي و يلاه عشان مفيش و وقت و نزل و دخل احمد و اقناع هند و نزل اتجمع الكل في الصاله رفع صقر التلفون: دخلهم
دخلوا كلهم و اول ما عين محمود و محمد وقعت على بناتهم فاضلوا بصلهم
صقر: اتفضلوا اقعدوا
محمد: يزيد فضلك يا ولدي
و باص لي بنتوا وبنت اخو و ابن أي مش هتسلموا علينا ولا خلاص ناستونا ولا اي
راحت كل بنت علي ابوها و فضلت في حضنو فتره باص محمد لي احمد ابن اخوها: ارتاحت لم بعدت عننا
احمد بحترام: حضرتك السبب يا عمي فيها اي لو أنت و ابوي وافقتوا على رعد كانت معترض عشان فقير دلوقتي باق اكبر رجال الأعمال في الشرق الأوسط كنتوا قاعدين في فيلا هو مقعدها في قصر
محمد: عندك حق يا بني بس أنا مش جاي اقلب في القديم انا جاي ارجعكم لي حضني كفايا بعد بق كفايا اللي راحوا بق خلي عيالكم يتربوا في حضننا ابتسم احمد و راح سلم على ابوها و اموا و اخواتوا بعد فتره من السلامات
محمد: عرفونا على عيالكم
رعد: ده صقر ابن ظابط في العمليات الخاصة و كمان لي شركتوا و ده احمد في ٢ هندسه و عندي مرام في أول طب
احمد: ده محمد متخرج من اسنان و عندو عيادتوا و عندي زينه في هندسه و شغف في طب
محمد: بسم الله ماشاء الله
امال بناتكم فين
احمد: نزلينا حالا صقر
صقر: حاضر يا خالي و طلع يجبهم و نزل و هم معها
رعد: سلموا يا بنات على جدودكم و اهلكم
البنات بصوا لبعض و مفهوش حاجه بس نفذوا
سلموا على الكل و قعدوا جنب الشباب و سليم كانت عيون على شغف
محمود:اي يا ابراهيم مش هتسلم علينا
ابراهيم: لا طبعا ازاي و سلم و جاي عند اخو و سلم عليها بس محضنوش و دي اول مره يعملها و سليم استغرب
سليم: انت زعلان مني في حاجة
ابراهيم: عزت مقالكش اني مش اخوك
ساميه: اوعه تنطقها انت ابن اه مش من بطني بس أنا اللي ربيت و كبرت و تبقى ابن أنا عيط ابراهيم و حضن اموا و اخواتوا بعد شوي نزلت ورد بي منه
ورد بكسوف: اسفه بس عامله تعيط و عاوزكي يا شغف
صقر: هاتيها و سلامي يا ورد سلمت ورد عليهم
محمد: بنت مين دي
نها: دي بنت صقر و منه بنت ايمان الله يرحمه
محمد: هو صقر كان متجوز منه
صقر: اه اتجوزتها 3 سنين و بعد ماتت الكل زعل
هدي: هم البنات متجوزين اصل كلهم لابسين دبل
احمد: اه يا امي متجوزين
صقر و شغف متجوزين
مرام و محمد متجوزين
احمد و عشق مكتوب كتبهم
و ابراهيم و زينه وقعت الكلمه عليها زي الرصاصه و دي طبعا كانت تمارا
ساميه: انت اتجوزت من ورانا يا ابراهيم
ابراهيم: أنا خاطب و كتاب كتابي لسه فرحي لم تخلص زينه
ساميه: تعالى يا مرات ولدي
بصت زينه لي ابراهيم اللي هزلها دماغوا و راحت عندها
الكل باركلهم و كان فيهم الزعلان و الفرحان
صقر: طب البنات على فوق و زي مايكون ما صدقوا طلعوا علطول
محمود: لي يا ولدي طلعوا
صقر باحترام: عشان يرتاحوا يا جدي شغف لسه جايه من المستشفى و كلنا كانوا معاها حضرتكم كمان لازم ترتاحوا و نكمل كلامنا بليل اتفضلو و طلعوا كل واحد اوضتوا
كان كل واحد و مراتوا في اوضه و الشباب في و اوضه و البنات لانهم مش كتير في اوضه و راح صقر جناحوا كلهم قاعدين مخضوضين حب يفكهم
صقر: اي هتباتوا هنا عاوزه نام كل و احده على اوضتها
زينه: مابراحه يا صقر قايمين
صقر: انتي يا جزمه على اوضتك و ابقى المح ابراهيم عندك تاني هعلقك انتي و هو
ضربت رجلها في الارض بغيظ و خرجت و راحت ورد ناحية منه: يلاه يا منون
منه: حاضر يا وردتي و باست شغف و خرجت
صقر بصدمه: البت نسيتني
البنات قعدوا يضحكوا
صقر: طب اي خير هتباتوا
عشق: طب يلاه عشان إحنا اتطردنا للمره تانيه
صقر: يلاه يا هبله يلاه
عشق بصتلوا بغيظ و خرجت
مرام: انا خارجه بي ادبي
شغف:نامي معايا
صقر : وانا انام في الشارع يلاه يا بت على جوزك.
مرام: و كنت خارجه بي ادبي يا أبيه مش لازم تشتم و خرجت
شغف لسه هتتكلم
صقر: ونبي نفسي انام انا منمتش بقالي 3 ايام لم نصحاه نتكلم
شغف: ماشي يا حبيبي و طفوا النور و خرجوا
عند الشباب في الاوضه
سعيد: اتهد بق
سليم: مش هرتاح غير لم اكسروا و افرقهم
سعيد: بلاش يا صاحبي
سليم: خلصنا يا سعيد
دخل مصطفى و عبدالرحمن في الوقت ده
سليم: كنتوا فين
عبدالرحمن: كونا مع ابراهيم اي مش هتناموا
الكل لا هنام
ياتره سليم هينجح انو يفرق بين صقر و شغف ولا حبهم هيبقى اقوى
ام عند البنات تمارا راح جايه في الاوضه
تمارا بعيط: انا عاوزه اعرف انا عملت اي لابنك وحش بحبوا من و إحنا صغيرين وقفت قدم الكل عشان اخش نفس الكليه عشان ميبقش عندو حجه و في الاخر يخطب غيري
ساميه: اهدي يا بنتي
تمارا:والله ما هسيبوا و ابراهيم ليا كده كده
ورده: تمارا سيبهم في حالهم
تمارا اخرجي منها يا ورده انتي
ياتره اي اللي هيحصل و تمارا و سليم هيعرفوا يفرقهم ولا لا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شغف الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى