روايات

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة

موقع كتابك في سطور

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت الحادي عشر

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء الحادي عشر

كيف لا أعشقها وهي طفلتي
كيف لا أعشقها وهي طفلتي

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة الحادية عشر

الباارت الحاادى عشر
ف فيلاا الجارحى
ينزل احمد ومعه ملااكه ممسكاا بيدها ويذهب الى المأزون وكاان عبدالله و زيااد ف انتظااره وخلاال دقائق وصل كريم ومعه شمس و ملك
وفور دخولوهم يذهب عبدالله الى شمس
عبدالله/ايه القمر دا يا شموسه
شمس بفرح/شكلى حلو يا عبدالله
عبدالله/حلو بس دا انتى الحلوياات كلها
شمس بضحك/هههههههههههههه
احمد/طب يلاا ياخوياا عشاان المأزون
عبدالله/يلااا
ثم يذهبو ويتم عقد قران احمد و ريم ويذهب المأزون ولا يتبقاا سوى احمد و ريم و كريم و شمس و عبدالله و ملك و زيااد
زيااد/نفسى ازغرط والله لولاا ان برستيجى ميسمحليش كنت زغرط
شمس/هههههههههههههه ازغرط اناا
عبدالله/وسمعنى احلى زغروطه من شموستى
شمس/هههههههههههههه حبه تشجيع بس عشاان الحنجره تعباانه شويه
ملك/هههههههههههههه يلاا ياشمس خلصى
شمس/احم احم احم. لولولولولولولولولولى
احمد/كل دا والحنجره تعباانه اماال لو مش تعباانه بقاا
وهنا يضحك الجميع حتى ريم التى لم تنطق بحرف فهى غريبه بينهم لا تعرف احد منهم اماا كريم فكاان ساارحاا شمس ورقتهاا وضحكتهاا التى اسرته واصبح يعشقهاا
شمس/ايه رأيكم بعرف ازغرط
مهدى /ماانتى طول عمرك بتعرفى تزغرطى ايه الجديد ياشمس هاانم
وهناا كاانت المفاجاه والكل نظر الى مصدر الصوت فيجدو مهدى الانصاارى
عبدالله بصدمه/بابا
مهدى /اختك بتعمل ايه هناا يا عبدالله باشاا
احمد/اتفضل يابابا وانا هفهمك
مهدى /انت تسكت خاالص دا انت حساابك معاايا بعدين وعاامل حفله ف البيت كماان
زيااد بضحك/حفله ايه يااعمى دا كاان كتب كتاابه
مهدى بصدمه/ايه!!!!؟
احمد/اتفضل بس يابابا وانا هفهمك كل حااجه
مهدى بصوت عاالى/تفهمنى ايه بتكتب كتاابك من غير علمى خلااص مبقااش لياا لزمه عندك واختك لقتها فين ولا تكون انت اللى هربتها
احمد/لاا بس
مهدى /دى مش بنتى انا قولت ف البلد انها مااتت وهقتلها واخلص نفسى من العاار اللى جابتهولى
عبدالله/ايه
كريم ويقف اماام شمس المصدومه من ما تسمع وما يحدث اماامها
كريم/مفيش حد هيقرب ع مرااتى
مهدى /وكماان جوزتهاا يااحمد بيه زى مااتجوزت كداا
عبدالله لنفسه/كداا كريم حل موضوع شمس
عبدالله/ايه يابابا مش حضرتك قولت انها مااتت طب اعتبرهاا مااتت وهى اتجوزت وهتشوف حيااتها
مهدى /هى سهله كدا اعتبرهاا مااتت يابابا وصحيح انت كماان متجوزتش ليه زى اخوك واختك المحروسه
كل هذا وريم تستمع مصدومه هى والبااقى عدا شمس التى كاانت تتذكر اشياء عن المااضى عندماا رات مهدى
احمد/انت اللى خليت شمس تهرب انت السبب ف كل اللى بيحصل دا لو كنت سيبتنى اتجوز البنت اللى حبيتهاا مكنتش شوفتنى بتجوز دلوقتى انماا لا انت قضيت ع احلاامى معااها قضيت ع كل حااجه لدرجه انك قضيت عليهاا عفكره سلمى مااتت بسببك بسببك انت بس
مهدى بصدمه/ايه اللى بتقوله دا يا احمد انا كنت خاايف ع مصلحتك ومصلحه اختك وكنت عاايزهاا تتجوز وااحد كويس
عبدالله/تقوم تحااول تقعدهاا من التعليم ومعاامله مشوفتش اب بيعاامل بنته كدا
شمس بصرااخ /بااااااس مش عاايزه اسمع حااجه وتضع يدهاا ع رأسها بس اسكتو انا عاايزه امشى من هناا خودونى من هناا
كريم/بعد اذنكم ياجماعه يلاا يا شمس يلاا يا ملك
احمد/خلى باالك منها يااكريم
كريم/طيب
ثم يذهب الى شمس ويأخذهاا من يدهاا وملك معه ويخرجو الى سياارته متجهين الى الفيلاا
زيااد /انا كماان هستأذن سلااام
ثم يخرج
احمد/ريم اطلعى اوصتك وانا هخلص واجيلك
ريم/طيب
ثم تصعد الى غرفتهاا تااركه الحواار مستمر بين الاب وابنائه الاثنين
احمد/ممكن نتكلم بقاا
مهدى /نتكلم ف ايه مخلااص كل حااجه اتقاالت
احمد/عاايز من شمس ايه يابابا سيبهاا ف حاالها بقاا
مهدى /دى بنتى
عبدالله/افتكرت دلوقتى انها بنتك ماانت كنت هتقتلها من شويه
مهدى / ملكوش دعوه
احمد/شمس متجوزه دلوقتى ولو سمحت يابابا ملكش دعوه بيهاا سيبها ف حاالها بقاا وكريم الجاارحى شااب كويس وممتااز
عبدالله/بس ايه سبب الزيااره المفاجاه دى
احمد/صحيح زيااره مفاجاه يعنى مقولتش انك جااى
مهدى /هو المطلوب اخد اذنكم عشاان اجى بيتى
احمد/احم لا مقصدش
مهدى /اهو قدر وجيت وشوفت ابنى بيتجوز من وراايا من غير علمى
احمد/لا يابابا انا كنت هقولك بس هو الموضوع جه فاجاه وكل حااجه جت بسرعه
مهدى /وايه اللى حصل يخليك تتجوز بدون علمى وبالسرعه دى
احمد/احم اهلها كاانو عاايزين بجوزوهاا زى ماانت كنت عاايز تجوز شمس كداا وانا اتجوزتها عشاان بحبها
مهدى لنفسه/يعنى كماا تدين تداان
احمد/بس انت كنت جااى ليه احم اقصد ايه سبب الزيااره الحلوه دى
عبدالله لنفسه/حلوه ايه انت بتصبر نفسك
مهدى بتوتر/انا كنت جااى اقولك ع بنت الاسيوطى
احمد ببرود/ماالها بنت الاسيوطى
مهدى /احم كنت عاايزك تتجوزهاا البت كويسه ومن عيله محترمه
احمد/لا للاسف مش هينفع حضرتك شاايف انا اتجوزت اهو وبكرا الفرح
مهدى /مبروك
احمد/الله يباارك فيك يابابا
مهدى /يلاا انا همشى بقاا
احمد/تساافر فين
مهدى /هرجع اسيوط
احمد/ترجع اسيوط ؟؟ مش هتحضر الفرح
مهدى /لا عندى شغل مهم
عبدالله/اهم من فرح ابنك
مهدى /اسكت ياعبدالله بلااش تقول كلاام ملوش لزمه
احمد/استنى يابابا لبكرا احضر الفرح
مهدى /قولت عندى شغل مهم ولاازم اساافر وانت ابقاا هاات مرااتك وتعاالى نشوفك
احمد/ان شاء الله
مهدى /يلاا مع السلاامه
ثم يودعهم ويخرج يركب السيااره ويقود السائق عائدا الى اسيوط
اما ف فيلاا الجاارحى
ملك/انا هطلع اذااكر يا كريم خلى باالك من شمس
كريم/مااشى
ثم تصعد وتترك شمس جاالسه ف الصاالون وكريم معهاا
كريم/شمس
شمس/نعم
كريم/ف ايه ماالك
شمس/بعد الى شوفته وسمعته بتسأل ماالك وانت ازااى تقول انى مرااتك
كريم/اعمل ايه يعنى مهو كاان عاايز يقتلك
شمس/انا مش فهمه حااجه يعنى دا كتان ابوياا ودول اخوااتى وابوياا كاان عاايز يقتلنى وانا هربت ودلوقتى فااقده الذااكره وعاايشه عندك وبعيد عن اهلى ايه دا
كريم/ف ايه تاانى
شمس/حيااتى متلخبطه وانا عاايزه اقعد مع اخوااتى
كريم/استنى بس لبكرا وهنفهم كل حااجه
اما عند ريم
فمنذ صعودهاا الى الغرفه وهى تفكر ولا تعرف ماا تفعل والذى حدث اماامها انه تزوج بدون علم واالده وله اخت حااولت الهروب وغير ذلك فهو كاان يحب وااحده منذ زمن ولم يستطيع ان يتزوجهاا اخذت تفكر حتى ارهقهاا التفكير فقاامت ابدلت ملاابسهاا ب بيجاامه عبااره عن بنطلون برمودا يصل الى قبل الركبه وتيشرت قصير بحماالاات رفيعه وتركت لشعرهاا الحريه ليغطى ظهرهاا وجلست ع السرير تذااكر
ف الماانياا
الدكتور/يلاا يااخاالد كل حااجه جااهزه
خاالد/تماام
ف فيلاا الجاارحى
احمد/انا هطلع اناام
عبدالله/اطلع شوف اللى مستنيااك فوق الاول
احمد بضيق/ايوه صحيح هى كاانت نقصااها طب تصبح ع خير
عبدالله/وانت من اهل الجنه
ثم يصعد الى غرفته ولكن يمر ع ريم ويدق البااب
ريم من الدااخل /يالههوى دا احمد
ريم/ثواانى
ثم تقوم تجرى ف انحااء الغرفه وتبحث عن شىء تلبسه فتفتح الخزاانه وتخرج روب تلبسه فوق البيجاامه ولكن تنسى امر شعرهاا وتذهب تفتح البااب
ريم/اتفضل
احمد لنفسه/خرجت بشعرهاا ع اسااس ان دا اتفااق وان انا مش هقرب عليها المفروض تعااملنى ع انى غريب عنهاا وتحاافظ ع نفسهاا منى
احمد/لا شكرا انا بس بطمن عليكى وهروح اناام
ريم/اؤك هو انا هنزل الشغل امتى
احمد/استنى شهر كدا بعد الفرح وابقاا انزلى عشاان محدش يشك ف حااجه
ريم/طيب
احمد/ناامى بقاا عشاان بكرا يوم طويل عليكى وهبعتلك الفستاان هناا و روميسااء هتيجى بالفريق بتااعها ويسااعدوكى
ريم/احم طب شمس دى اختك
احمد/ايوه
ريم/طب مش عاايشه هناا معااكو ليه
احمد بضيق/زى ماا سمعتى هى متجوزه وقااعده مع جوزهاا
ريم/سورى طولت عليك
احمد/تماام تصبحى ع خير
ريم/وانت من اهله
ف سيااره مهدى
كاان بفكر فيماا حدث
مهدى /هقول ايه دلوقتى لفتحى الاسيوطى يعنى ابنى اتجوز وبنتى طلعت عاايشه ومتجوزه كماان هعمل ايه دلوقتى ثم يأتى ف بااله كلااام عبدالله و احمد له ومعااملته لشمس وانه سبب هروبهاا وسبب تدمير ابنه منذ 8 سنواات
مهدى لنفسه/معقول انا السبب انا كنت خاايف عليهم وكنت عاايز اجوز شمس لوااحد كويس ويحاافظ عليهاا
ف فيلاا الجاارحى
ف الصاالون كاانت شمس ماازلت جاالسه مع كريم حتى ناامت فقاام هو وحملهاا وصعد بهاا الى غرفتهاا ووضعها ع السرير وخلع لها صندلهاا وتركها حتى تستريح
وذهب هو الاخر الى غرفته وبدل ملاابسه وذهب الى السرير ليناال قسط من الرااحه لكن النوم ابى ان يأتيه وظل يفكر ويسترجع ما حدث والكلاام الذى داار بين مهدى واحمد وعبدلله عن شمس وهروبهاا
كريم لنفسه/يعنى هى هربت من اهلهاا وابوهاا هو السبب
ثم تذكر عندماا قاال انه سيقتلهاا وهو داافع عنها وقاال انهاا زوجته
كريم/وبعدين بقاا ف الموضوع دا انا معرفش انا قولت كداا ازااى ودخلت نفسى ف الموضوع دا بس بردو كاان لاازم اسااعدهاا وظل يفكر حتى غلبه النوم
صبااح يوم جديد
خاالد كاان ف طريقه الى فلته ومعه عمر
وعندماا وصل الى الفيلاا طلب هااتف عمر ع الفور
خاالد /هاات تلفونك يااعمر
عمر بستغرااب/تلفونى اتفضل
فيأخذ الهااتف ويتصل برقم مريم
خاالد /السلاام عليكم
مريم/وعليكم السلاام حضرت الظاابط خاالد مش كداا
خاالد/ايوه انا هقاابلك بكراا
مريم/هتقاابلنى ازااى
خاالد/ثواانى
ثم يأخذ الهااتف ويخرج الى الجنينه
خاالد /ف وااحد صحبتك عندهاا بيوتى سنتر اسمها مى صح
مريم/ايوه عرفت منين
خاالد /مش مهم عرفت منين المهم انتى هتركبى عربيتك وتروحى البيوتى سنتر ومعااكى عباايه سودا ونقااب واماا تروحى البسى العباايه والنقااب واخرجى خدى تااكسى وتعاالى الفيلاا عشاان مش هعرف اخرج بالوضع دا
مريم/عنواان الفيلاا ايه
خالد /العنواان …………..
ريم/تماام
خاالد /ربناا معااكى واوعى حد يشك فيكى وانتى طاالعه وخدى باالك ليكون ف بنت بترااقبك هنروح ف دهيه لانها هتدخل معااكى البيوتى سينتر
مريم/لا دا هماا اثنين شبااب اللى بيرااقبونى
خاالد/تماام مع السلاامه
اما ف فيلاا الجاارحى
ع السفره يجلس كريم وملك
ملك/هطلع اصحى شمس تيجى تفطر
كريم/ابقاا ادلوقى عليهاا ميه بقاا
ملك/احم انت تأمر
ثم تصعد الى غرفه شمس وتحااول ايقااذها ولكن دون جدوى وتذهب وتحضر كوب مااء وتسكبه ع وجهها .
شمس/ايه ف ايه يالهوى منك ياملك
ملك/هههههههههههههه انتى اللى مش بتصحى بسرعه
شمس/المره دى بقاا مش هسيبك حتى لو كريم قاال ايه
فتفهم ملك ما ترمى اليه فسبقتهاا وجريت الى السلم وشمس تجرى لتلحق بهاا ولكن اثنااء نزولها السلم بسرعه يختل تواازونها وتقع من ع الدرج
فيرااها كريم وهى تقع ويقوم بسرعه البرق ويتجه لها لكن يكون قد استقر جسدها ع الارض فااقده الوعى
كريم/شمس ياشمس ويضع يده ع رأسهاا فيجدهاا تنزف
كريم/دى بتنزف
ملك/يلاا ع المستشفى بسرعه
كريم وهو يحملهاا /يلاا
ثم يحملهاا ويذهب بهاا الى السيااره وتركب ملك معه ويقودهاا متجهاا الى المستشفى وفور وصولها تدخل غرفه العملياات
كريم/استر ياارب وانا قولتلك بلااش الميه وناازلين تجرو ورا بعض انتو صغيرين يعنى
ملك وكاادت ان تبكى /اسفه
كريم/بلاا اسفه بلاا نيله هعمل ايه دلوقتى هتصل بااحمد اقوله
……………………………………………………………………………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى