رواية جوري الفصل الخامس عشر 15 بقلم رياس
رواية جوري الجزء الخامس عشر
رواية جوري البارت الخامس عشر
رواية جوري الحلقة الخامسة عشر
روحنا ودخلت اغيى هدومي
وكلمت سيف
:الو يا سيف
:كويس ازيك يا جوري
:الحمدلله صوتك ماله
:مافيش شويه مشاكل في الشغل
:مشاكل ايه يعني
:مافيش يا جوري بس مشكله وهتتحل بس سهرت وتعبان شويه
:طيب خلي بالك من نفسك يا سيف
:حاضر يا جوري وانتي كمان
:بقولك كنت عايزه اتأكد من ميعاد الدكتور
:اه حاضر هبعتلك رساله بردو عشان يبقي معاكي كل حاجه
:تمام شكرا
:كل سنه وانتي طيبه يا جوري انا اسف انا اتشغلت و متصلتش بيكي
:لا ولا يهمك يا سيف انا بقيت فاهمه اهميه شغلك عندك كويس اوي اتمني بس ميكنش اهم من عمي ومرات عمي واخوك كمان في الاول وفي الاخر دول اهلك مافيش اهم منهم مع السلامه
:طب انتي هتكلميني بكره عشان دكتور
:لا شكرا يا استاذ سيف زي ما اتصرفت الايام اللي فاتت من غيرك هتصرف بكره كمان باي
قفلت وفتحت الرسالي اللي بعتهالي سيف في نفس الثانيه واخر رساله كلمه اسف
مش قادره ازعل منه رغم اني مضايقه اوي بس سيف ده اخويا و صاحبي اتربينا مع بعض بس ازاي يعمل معايا انا كده
خرجت لايان عشان اعرفه الميعاد
:انا سألت سيف علي ميعاد وكل حاجه بعتهالي
:OK ابعتلي انا كمان
:ازاي
:هاتي رقمك هو خدي رقمي
:اه اه طيب خد سجل رقمك
خد التليفون من ايدي وهو بيكتب الرقم ويسجله
:سجلت ابعتلي بقي وادخلي نامي عشان هنصحي بدري
:تمام شكرا يا ايان اليوم كان حلو اوي وشكرا تعبك معايا الفتره دي بس ابسط يا عم كلها كام يوم ومش هتشوفني تاني بس مكالمات بقي
:العفو يا جوري وانا مش هكون مبسوط لما تسافري علي فكره
:اه اكيد اتعودت علي سندوتشاتي الحلوه اللي بعملها
المهم تصبحي علي خير بقي
ودخلت اوضتي
انا حسه في حاجه غريبه يارتني ما جيت البلد دي انا احسن احل انام
عند ايان
اللي كان واقف بيعمل قهوه وبيفكر في سفر جوري هو اتعود عليها بس ده تعود بس ولا حاجه اكتر من كده
خد القهوه وقعد علي كرسي يخلص حجات في شغله قبل ما ينام
في الصباح
جوري كانت بتلبس وبتجيب التحاليل عشان يرحوا لدكتور
خرجت لقت ايان لبس وجاهز
ايان:خلصتي
:اه خلصت
نزلنا وركبنا العربيه
طول طريق ساكتين وانا حسه بتعب مش عارفه من ايه
وصلنا ودخلنا المستشفي
ايان اتكلم مع بنت عشان الدكتور
:انت بتقولها ايه
:بقولها ان احنا عندنا ميعاد مع دكتور هايدن جرانت
ومفروض ندخل دلوقتي
جت البنت وكلمت ايان كلام طبعا مش فهماه
:بتقول ان احنا هندخل
جينا نمشي حسيت بدوخه وسندت علي ايان
:مالك
:مش عارفه دايخه شويه
:طب تحبي تشوف دكتور
:لا لا انا بس هدخل الحمام و ثواني وهاجي
دي التحاليل
:طيب انا هدخل متتاخريش
مشيت دخلت الحمام غسلت وشي وحاولت افوق شويه
خرجت مكتتش عارفه اسأل مين
و اسألهم ازاي ومحدش هيفهم
لقيت بنت جايه عليا
:Hello
:hello
ودي اقولها ايه بقي ده اخري
:انتي مصريه
:اه انا مصريه وانتي
:لا مش مصريه حسيتك تايهه بدك شي
:اه انا عندي ميعاد مع دكتور القلب هايدن بس مش عارفه فين مكتبه او اروح فين
:فهمت عليكي بظن زوج حضرتك سبقك ودخل لدكتور
:لا لا هو مش جوزي بس اه هو سبقني ودخل
:اه اسفه فكرته زوجك هونيك مكتب الدكتور
وشاورت ليا علي مكتبه
:شكرا جدا عن اذنك
مشيت عشان ادخل وحمدت ربنا اني قابلت البنت دي
دخلت لقيت ايان ودكتور بيتكلموا
قعدت وانا ساكته و قررت اني اسأل ايان لما نخرج عشان معطلهمش
:جوري الدكتور بيقول ان هيبقي في عمليه ولازم تتعمل خلال اسبوع
:تمام اكيد نعملها
بص ايان لدكتور واتكلموا شويه
وفضلت ابصلهم وانا مش فاهمه حاجه
:يلا يا جوري
:يلا ايه خلاص كده
:اه خلاص تعالي بقي هقولك بره
بص ايان لدكتور وابتسم وشكره
وخرجنا
:ايه السرعه دي
:ما هو مش هيعمل حاجع هو شاف التحاليل وشرحلي وقالي ان القلب هيحتاج عمليه ولازم تتعمل خلال اسبوع عشان ميكنش في خطر
:اه هكلم سيف ويشوف اجراءات السفر والحجات دي عشان يجيب ماما وتعمل العمليه
:تمام
اتصلت بسيف
:الو يا سيف انا روحت لدكتور وقال ان العمليه هتتعمل انا عيزاك تشوف موضوع الفلوس بقي وإجراءات السفر و روحلهم البيت قولهم انك رجعت عشان تبقي معاهم و تجهزوا الورق
:حاضر هشوف كل ده واكلمك
:بسرعه يا سيف استعجل العمليه
انا عايزه نخلص بقي
:حاضر حاضر
:سلام
:سلام
ايان:انتي كويسه
اتكلمت وانا بعيط
:لا انا خايفه خايفه اوي عليها هي اهم حد في حياتي بعد بابا انا مش هقدر اخسرها يارتني انا اللي تعبانه مش هي يارتني كنت اقدر اخد وجعها
مسك ايان ايدها
:جوري العمليه هتتعمل وكل حاجه هتبقي كويسه متوتريش نفسك انتي اللي هتبقي مع مامتك لازم لازم تطمنيها مش العكس
:فوضت امري لله يارب انا مش هقدر اخسرها يارب
:متخافيش
مسك ايان الموبيل وبص لجوري
:بسم الله الرحمن الرحيم
و عسي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم
ابتسمت
:ونعم بالله خير ان شاء الله خير
شكرا
بصيت لايده
:اسف
ساب ايدها وشغل العربيه بعد ما وقفها لما شافها بتعيط
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوري)