روايات

رواية العشق الأبدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم إسراء خليل

رواية العشق الأبدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم إسراء خليل

رواية العشق الأبدي الجزء الرابع عشر

رواية العشق الأبدي البارت الرابع عشر

العشق الأبدي
العشق الأبدي

رواية العشق الأبدي الحلقة الرابعة عشر

مسك :خالتي عفاف
عفاف :إيه يا حبيبتي
مسك :نفسى هفاني آوي أكل محشي ورق
عنب عايزه محشي
عفاف :عيني يا حبيبتي هعملك بقولك اية يا
مسك عايزه اقولك حاجه
مسك :خير يا خالتي
عفاف : البت ساره واحد زميلها في الشغل
بيحبها وعايز يتجوزها فأنا بصراحة خايفه يحصلها
زي ما حصل مع الزباله التاني هي شكلها
عايزاه فمش عارفه أوافق واديلو فرصه ولا إيه
مسك :خالتي هو إللي اتقدملها ده إسمها طارق
عفاف :تقريبا آه
مسك بأبتسامه :خالتي طارق ده بيحب ساره
من زمان آوي من قبل ما تتخطب للزفت سامر
ده جالي الشغل و
طارق :انسه مسك
مسك بأبتسامة : أهلا يا طارق إزيك
طارق : بخير الحمدلله كنت عايزك في موضوع
ممكن
مسك :طبعا أتفضل
طارق :بس يا انسه مسك من غير لف ودوران
أنا عارف إنك صاحبه ساره آوى فاعيزك تساعديني
في حاجه
مسك :خير
طارق :أنا بحب ساره و عايز اتجوزها
مسك بفرحه :ياااه ده احلي خبر سمعتو طب
ومستني أيه ماتروح تتقدم ليها
طارق :أتقدم إزاي بس ماهي لسه خارجه من
علاقتها مع سامر بعد اللي حصل انا
بحبها من اول يوم جت في الشركه وكنت
رايح أقولها بس الزفت سامر خرب عليا
واتقدملها هو سامر مش بيحب حد يا مسك
سامر اي واحده تعجب يخش ليها بحته الحب
يلعب في عقلها لحد ما ينول مراده و يسبها
وبعدين يدور على غير في من حسن حظ
ساره ملحقش يعمل كده معاها وأنا خدتها
فرصه علشان أبدا معاها من جديد واخليها
تحبني زي مانا ما بحبها والله هعيشها ملكه
ومش هخليها محتاجه حاجه ها هتساعديني
مسك بأبتسامه :طبعا هو أنا هلاقي لأختي
حد أحسن منك
طارق ابتسم
مسك :بس يا خالتي وكنت لسه هفتح معاها
الموضوع بس طبعا ده كان يوم الميه السخنه
ما وقعت عليا فمعرفتش أتكلم وبعدين حصل
إللي حصل متقلقيش هو بيحبها آوى
واقفي آنتي بس
عفاف :مش عارفه يا بنتي خايفه عليها تتجرح
تآني
مسك :متخافيش طارق بيحبها ومش ممكن
يجرحها زي الحيوان التاني ده وبس بقى
الواد قاعد بياخد حسنات علي قفانا ههههه
عفاف بضحك :ماشي على رأيك خلاص اديلو
فرصه و أمري لله
مسك ابتسمت
عند طارق كان قاعد مع صحابه
طارق :يارب توافق انا بحبها اوي بجد
صاحبه هيثم: إيه يا طارق أنا أول مره
أشوفك كده مانت عرفت بنات كتير اشمعنى
دي اللي حبيتها اوي كده
طارق :القلب و مايريد بقى مستني منها رد
علشان أروح أكلم أمها
هيثم :خير ان شاء الله يا صاحبي وإن شاء الله
هتوافق
طارق بدعاء :يارب
عند احمد ومنه روحو البيت
منه لفرحه :مامي
مديحه راحت عليها حضنتها بأبتسامه :قلب
ماما وعيون ماما حمدلله على السلامه يا
عمر ماما كله حمدلله على السلامه يا احمد
احمد بأبتسامه راح باسها :الله يسلمك يا حبيبتي
اومال فين عز وبابا
مديحه :باباك عندو مشوار لكن عزيز فوق نايم
اطلعو خدو دش لحد ما احضر ليكو الاكل أكيد
جعانين
منه بجوع :آه يا مامي جعانه آوي بجد
احمد :مامي اية من أمته وانتي بتقولي مامي
منه :إنت مالك انت يا رخم خليك في حالك
مديحه بضحك :ياه والمصحف كنت مرتاحه من
الخناق بتاعكو ده يلا يلا اطلعو
احمد :اشطا
منه :حاضر وطلعو على فوق
احمد فاتح على عزيز إلاوضه لقه عزيز قافل
النور وبيشرب سجاير ونور من الشباك يدوبك
منور الاوضه
احمد :إيه العتمه دي ياعم انت افتح الستاير
أو النور
عزيز :احمد حمدلله على السلامه وقام حضنو
احمد وهو فى حضنه :الله يسلمك يا شق
عامل ايه وحشتني والله
عزيز :الحمدلله يا حبيبي إنت آكتر
احمد :لو كنت وحشتك فعلا كنت اتصلت بيا
وأنا في الرحله لكن انا مش في دماغك أصلا
لانت ولا أبوك
عزيز بتنهد :والله يا احمد كان عندنا كذا حوار
كده
احمد :خير يا عزيز
عزيز بصلو وحكاله كل حاجه
احمد بصدمه :يعني ماما مديحه ليها بنت
وابوك السبب فى بعدها عن بنتها علشان تربينا
إزاي يطلع من ابوك كده
عزيز :هي آه علشان تربينا لكن ابوك بعد البنت
عن امها قصدي بسبب ابوها
احمد :بس إزاي يحط طفله صغيره مابين
مشاكله هو وابوها أنا مش عارف أبوك كان
بيفكر إزاي بجد مش ذنب الراجل إنو حبها
واتقدم ليها الحب ده مش بايدينا
عزيز :آه مين اللي بيتكلم في الحب احمد
أللى عمرو ما حب أصلا
احمد :ياخويا لسه نصيبي مجاش لما يجي في
الوقت المناسب أكيد هحب جه فى باله صوره
دعاء سرح وقال : وهحبها آوى كمان
عزيز بضحك :طب يا سيدي ربنا يبعتهالك المهم
دلوقتي انا بحب مسك وعايز اتجوزها
احمد بصدمه :لا بقى دانا فاتنى كتير إنت يابني
لحقت تعرف البنت علشان تحبها انت تمام يا
عزيز
عزيز :اية المشكلة ثم انت مش بنؤمن بالحب
من اول نظره انا بجد بحبها بس مستني
علاقتها تتحسن بامها علشان اخطبها رسمي
احمد :من كلامك ده هي مش تتصالح
بسهوله لأن أللى فهمتو إنها شخصيه عنيده
جدا الحاجات دي محتاجه وقت وبعدين يا عزيز
مش لازم تنسي إنها مش سنه ولا اتنين ده
من صغرها والبنت محرومه من امها لازم تاخد
وقتها لحد ما تصفي علي الاخر وإللى فى الخير
يقدمو ربنا
عزيز بصلو وهز دماغه
عند دعاء روحت هي و اختها
امها :حمدلله على السلامه يا حبايبي
دعاء :الله يسلمك يا ماما
تسنيم :ماما إنا جعانه آوي آوي
امها :عيني يا حبيبتي انا خلصت الاكل خلاص
علي :حبايب قلبي وصلو حمدلله على سلامتكو
دعاء و تسنيم جريو عليه
علي يبقى جوز مامتهم وهو إللي مربيهم
بعد ما أبوهم اتوفي وحنين عليهم آوي
بيزعق لامهم لما بتزعق لحد فيهم وبيندو ليه
من صغرهم ببابا
دعاء :حبيبي يا بابا الله يسلمك
تسنيم :الله يسلمك يا بابا
امهم :آه من لقه احبابه بقى
كلهم ضحكو وقاعدو اتخدو في جو اسري
جميل
عند عفاف خلصو غدا وقامو
عفاف دخلت تنام شويه
وسارة دخلت قاعدت مع مسك
ساره بفرحه :بجد يا مسك ماما قالت هتيدلو
فرصه ويجي
مسك بخبث :أمم داحنا واقعين آوي
ساره سكتت بكسوف
مسك :الله مالك اتكسفتي كده ليه هو الحب
في كسوف انتي بتحبيه يا سارة صح
سارة :بصرآحه آه معاملته ليا بعد ما أللى حصل
حصل وكلامو ليا انو بيحبني من زمان
ومساعدتو ليا علشان حقي من سامر خلاني
اتعلق بيه اوي فضل واقف جمبي بحبه آوي
بجد ونفسي ماما توافق
مسك بأبتسامه : متقلقيش هتوافق خالتى
عفاف بي خايفه ليطلع زي سامر بس متقلقيش
أنا قولتها طارق غير ربنا يقدم أللى فى الخير
وتبقى أحلى عروسه يا عروسه
ساره ضحكت
فى القصر كان كله قاعد على السفره بياكل
سراج :عملتو ايه في الرحله يا ولاد
منه حكتله
وكلهم ضحكو علي تصرفات احمد
عزيز بضحك :يابني انت لسانك ده مش هيبطل
مش عاتق بره و جوه
احمد :ماهو اللب راجل مستفز عملنا تحديات
متخلفة زيو الحمدلله اننا خلصنا منه بس
يا واد يا عزيز لو تشوفو ده أكبر من البيج رامي
عزيز ضحك :البيج رامي طب كل كل يللي
هتودينا في داهية إنت
كلهم ضحكو وكملو أكل لكن مديحه
كانت سرحانه وطبعا كلهم عارفين هي بتفكر
في إيه معادا منه قاعده زي الأطرش في الزفه
بس خدت بالها من مديحه
منه :مالك يا ماما مش بتاكلي ليه
مديحه فاقت :ها باكل أهو يا حبيبتي
منه :بتاكلي إيه بس يا ماما دانتي مش معانا
خالص
مديحه :مفيش حاجه يا حبيبتي كلي يلا
سراج بص مديحه وبيفكر في حاجه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الأبدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى