رواية انتقام خاطئ الفصل العشرون 20 بقلم نيفين بكر
رواية انتقام خاطئ الجزء العشرون
رواية انتقام خاطئ البارت العشرون
رواية انتقام خاطئ الحلقة العشرون
في الغرفة التي بها ملك
نهض من عليها بعد ان انتهي منها او بمعني ادق بعدما قضي عليها
ارتدي بنطاله وظل عاري الصدر
كانت غائبه عن الوعي كان تنزف من جميع جسدها
نظر لها وهي عل هذه الحاله
وقال بصراخ…..
انتي ال عملتي كدا في نفسك انا وثقت فيكي انا حبيتك و كنت هتجوزك قدام الناس كلها وكنت هخليكي ست الستات بس طمعك عماكي وخلاكي تتغابي
اوعدك مش هتشوفي راحة في حياتك طول ما انا عايش
ثم ذهب واتي بكوب ماء وألقاه عل وجهها
شهقت ملك وحاولت ان تنهض
وهي تشعر بالتعب فالوجع كان في انحاء جسدها كله
فهد..ايه ي روح امك لسة مستموته فيها
قالها وهي يعتليها ..
عندما اقترب منها انتفضت بجسدها وحاولت ان تتراجع.. قالت صارخة بصوتها المبحوح
ابعد عني ابعد عني …
قبض علي معصمها المكبل وفك رباطه …
شدت ملك غطاء الفراش لتستر به جسدها العاري
وعندما وجدت امارة طهرها شهقت
وبكت بصراخ وقالت
لييييه لييه عملت فيا كدا انا انا عملت فيك اييه
ربنا ينتقم منك ربنا ينتقم منك
فهد ساخرا ..عملت فيكي كدا لييه ي روح امك مش عارفة ، هتعملي فيها عبيطة
قالت من بين بكاءها الحار …انا هوديك في ستين داهيه و هبلغ عنك
والله ما هسيبك قالتها و هجمت عليه وهي تضربه ضربات عل صدره
قبض من معصمها وقال بغضب
اقسم بالله صوتك داا لو ما وطي لاعيد ال عملتوا فيكي تاني وتالت وعشرين وهعتبره تصريح وانا بصراحة مستعد
انكمشت ملك عل نفسها ونزلت بجسدها عل الارض بجوار الفراش وهي ممسكة بالغطاء..
وهي تبكي بنحيب
فهد بوعيد .. قومي البسي يلا عشان اغورك من هنا
واعملي حسابك لو ما لقتكيش عل مكتبك في معادك ي ويلك وياسواد ليلك قالها بتوعد…..
ملك. من بين شهقاتها…….مش هاجي ومش هدخل شركتك تاني
انا هبلغ عنك مش هسيبك الا لما تتسجن
ضحك فهد بسخريه هتسجنيني. … ودا ازاي ي قطة
ملك..هبلغ عنك واقول انك اغتصبتني
فهد…ومين هيسمعلك اصلا ولو فرضنا ان حد هيسمعك
هو في حد بيغتصب مراتك
جحظت عيناها نن الصدمه واعادتة كلمته….. مراته
فقال فأستفزا..ايوة مراتي ومعايا ما يثبت
ماحصلش
لا حصل
ثم احضر الجاكيت واخرج منه ورقه مطويه ووضعها امام وجهها وقال……. هااا ايه رايك ….
مدت يدها بايدي مرتعشه واخذت منه الورقه ووقالت بعد ان قراتها بصدمه
.. انا انا مامضتش وماوافقتش عل حاجة زي كدا الورقة دي مزوره …
ضحك ساخرا وقال …لا ي حلوة مش مزوره ثم امسكها من شعرها من الخلف وفرد امامها الورقة ثم تابع مش دي امضتك مش دي بصمتك لا وكمان متسجله في الشهر العقاري
صرخت ملك…….لا ماحصلش
فهد…لا حصل واثبتي العكس لو قدرتي ،ثم تابع بغرور
انا مش هيجرالي حاجة انتي ال هتتفضحي واوعدك هيبقي في كل مكان في الشركة وفي منطقتك وعند جيرانك وفي كل مكان تتخيله قالها بفحيح بالاقتراب من اذنيها
اجهشت ملك بالبكاء ووضعت كفيها عل وجهها ..
فهدر بها
يلا قومي من هنا ومش هكرر كلامي تاني بكرة تيجي الشغل ف معادك
وذهب الغرفة المجااورة واحضر لها بعض الثياب
ودفعها بوجهها قائلا
خدي البسي الهدوم دي
وتركها وذهب
…………………
عند عمر كان يسير بسيارته في جميع الطرقات حتي خيم عليه الليل وقف في مكان منعزل وهبط من سياراته وظل يصرخ ويصرخ ويدفع راسه في جانب السياره وهو يبكي
لييييييييييييه ليييييييييييييييييييييه
ونزل عل ركبتيه وظل يبكي بحرقه ويلطم عل وجهه بكفيه…….
#عندما تبكي الرجال فاعلم ان الهموم قد فاقت الجبال
مما قرأت#
…………..
عند جني ظلت حبيسه غرفتها
ولم تاكل ولم تظهر
قلق الجد عليها وصعد الي غرفتها
خبط عل الباب
جني جني ي حبيبتي افتحي
فتحت جني الباب وقال بقلق عندما راي وجهها المتورم
..ايييه دا مين ال عمل فيكي كدا
ابتلعت جني وقالت في حزن ..مفيش ي جدوو انا كنت ماشي وموتوسيكل خبطني وقعت عل وشي
فقال بحزن عليها……. ي حبيبتي فين وازاي وليه ما قولتليش
جني..عشان مش اخضك انت وابيه
عمر عارف وقولتلو مايقولش حاجة
ضمها لحضنه وتمتم……. ي حبيبتي الف سلامة عليكي
حضنته جني وهي تبكي تبكي عل حالها عل ما فعلته فهي من فعلت بنفسها لم تقدر ثقة اهلها بها بل خانتها وكذبت و لولا ستر الله لكانت فقدت كرمتها
واعز ماتملك
……….
ارتدت ملك الملابس وهي تبكي
دخل عليها فهد قاىلا ببرود….. خلصتي
لم ترود عليه
قبض علي ذراعها قائلا من بين اسنانه…..
مش بكلمك
نفضت يده عنها وقالت م..ابعد عني ابعد عني وسيبني في حالي ي اخي
كان يوم اسود يوم ما اشتغلت عندك
قالتها وهي تبكي وهو مازال ممسك بها …
فقال ببرود اكبر وكلمات تقطر سم…. لالا لسة الايام السوده ما اجاتش انا هعلمك تبقي تلعبي مع ال قدك
فقالت من بين دموعها وبصوتها المبحوح المكسور ..انت مش عملت ال في دماغك واخدت حقك ال انا معرفش لييه سيبني في حالي بقي..
فهد….مش هسيبك قولت ….قالها بصوت عالي..
ويلا عشان اوصلك
ملك….مش عوزة منك حاجة ومش عوزاك توصلني
قال بحده بنبره متوعده…….بصي بقي الكلمه ال هقولها تتنفذ والا اوعدك تعيشي الجحيم في كل لحظة فاهمه … انكمشت علي نفسها برعب فسحبها هو ونزل بها حتي اوصلها امام سيارت امرأ
اركبي
ملك….مش هركب ابعد عني
قبض علي يدها بعنف وفتح باب السيارة ودفعها داخلها
تالمت ملك فهي لا تتحمل كل هذا الالم الجسدي والنفسي
وظلت تبكي طوال الطريق
اما هو فصرخ عليها وهو يضرب بعجله القياده وقال…
اكتمي بقك مش عوز اسمع حسك
نظرت له وقالت بنبرة قهر ..ويا تري لو سكت ضميرك هيبقي مرتاح ي ..مستر فهد
يا تري لو اختك ال اتعمل فيها كدا كنت هتسكت
اوقف السيارة مرة واحده وقبض علي شعرها
اختي اختي مش خاينه اختي اشرف منك ومن ال زيك انتي كلبه فلوس
واكتمي حسك لحد مانوصل ساااااااااااااامعة قالها بصوت ارعبها
هزت ملك راسها دون كلام ووجهها تغرقه الدموع…
ظلت تبكي وهي وتضع كفها عل فمها
حتي وقف تحت بيتها
نزلت ملك من السيارة وقفلت الباب وتوجهت داخل البنايه بارهاق شديد..فما مرت به ليس بالامر الهين
صعدت ملك الدرج وفتحت باب بيتها بهدوء حتي لا تسمع ساره صوتها
فهي في غني عن السؤال والكلام
هي لا تريد ان يعلم احد بما حدث لها يكفيها ما حدث لها من كسرة نفس واهدار ل كرامتها
………..
اما فهد فقد انتظرها حتي صعدت ثم تحرك بالسيارة
وذهب في طريقة الي الفيلا….
وصل فهد وبعده بثواني دخل عمر
فهد مالك ي عمر شكلك عامل كداا ليه
عمر.بمحلامح مجهده……مفيش ي فهد تعبان شويه
فهد…تعبان من اييه اجيبلك دكتور..
عمر..لالا الحكاية مش مستاهله حاسس اني داخل عل دور برد
ابتسم عليه فهد وربت علي كتفه وقال
اجمد كدا ي بطل عشان ما تخسوعش معانا وتكسفنا يوم الفرح
لم يضحك عمر ولكن اغمض عينيه بمرارة فقال فهد
لا انت شكلك تعبان فعلا اطلع خد شاور دافي ونام
فقال عمر
تمام هو دا فعلا ال محتاجة يمكن ااقدر انام
تصبح عل خير …
فهد وانت من اهله
……………
في بيت ملك
دخلت ملك بيتها وذهبت عل غرفه والدتها واحضرت قميصها
وقالت ببكاءحار… ….امي سامحيني ما قدرتش احافظ عل نفسي سامحيني والله غصب عني ي امي مش بايدي اغتصبني المجرم اغتصبني ودبحني واجهشت بالبكاء وجلست عل الارض وهي تبكي
حتي خارت قوها وذهبت في النوم لليوم التالي وهي عل هذة الحاله
……………
اما عند فهد فقد هرب منه النوم لم يغمض له جفن
ظل يتقلب عل الفراش كانه يتقلب عل جمر فقال وهو يزفر….
اوووف انا مش عارف انام ليييه انا ماظلمتهاش هي ال ظلمت نفسها
ظل عل هذه الحاله حتي شق الليل نور الصباح
………..
في صباح اليوم التالي
عل مائدة الافطار
دخل فهد عل الجد صباح الخير ي جدي
صباح الخير ي حبيبي
جني وعمر لسة نايمين
سليم….لا عمر صاحي من بدري في اوضه الرياضة
وجني ال نايمه لسة
وانت شكلك ما نمتش كويس
فهد وهو يتنهد بتعب … شويه ارق ي جدي ماتقلقش
سليم….انتي هتفضل كدا ي ابني
فهد…..تقصد ايه ب هتفضل كدا
سليم بتهكم….كدا ال هو من غير ست في حياتك كدا من غير حتته عيل يشيل اسمك ويبقي سندك وعكازك
فهد بنفاذ صبر …. ي جدي الله يخليك مش وقته عل الصبح
سليم …..اومال امتي وقته
انا غلط لما غصبت عليك تتجوز روجيدة ةعشان كدا ما اتكلمتش معاك لما طلقتها لاني ماشفتش في عنيك السعادة وانت عايش معاها
اتجوز ال يختارها قلبك ي ابني وانا مش هعارضك بس ارتاح ،،نفسي اطمن عليك قبل مااموت
نهض فهد من مكانه وقبل يده ثم قال
ربنا يخليك لينا ويبارك في عمرك ماتقولش كدا
سليم وهو يربت عل كفه …..ربنا يخليكوا ليا واشوفكم اسعد الناس
فهد…..تامرني بحاجة ي جدي…
لا ي حبيبي مع السلامة…..و ذاهب الي للشركة
………
استيقظت ملك ووجدت نفسها عل ارض الغرفه
نهضت بتعب وعل واجهها اثار البكاء واثار الضرب فكان وجهها متورم
دخلت الحمام وخلعت عنها ملابسها وبدات تمسح في جسدها حتي ادمته من كتر الفرك وكانها تمسح اثار يده من عليها
خرجت من الحمام بعد مدة وتوضات وارتدت اسدالها وصلت وركعت وهي باكيا قائله
ياارب انتي عارف اني مظلومة يارب خدلي حقي منه
وظلت تبكي وتستغفر و هي عل سجادة الصلاة
حتي رن جرس الباب نهضت وهمت بفتحه
سارة..صباح الخير ي لوكا
اعطتها ملك ظهرها….. سارة تعالي
سارة… لا ي ستي انا متاخرة انتي مش نازله الشغل
ملك…..لا انا تعبانه شويه
سارة….سلامتك ي حبيبتي والتفت لها وعندما رات وجهها
سارة بقلق …..اييه دا ي ملك ايه ال حصلك ي حبيبتي
ملك بارتباك ….. ابدا انا بس وقعت وانا ماشية
سارة….ي حبيبتي طيب استني هروح البيت اجيبلك مرهم الكدمات ال عندي
وذهبت وعادت اليها واعطتها الدهان وقالت لها
افطري ي لوكا انا هنزل علشان عصام مستنيني يوصلني
انا قولت ل ماما انك تعبانه هتخلص شويه حاجات وجيالك
وانا مفيش سيكشن عندي كتير هرجع بدري باذن الله
وقبلتها….. سلام ي حبيبتي
ملك….سلام ي سارة
………
وصل فهد الشركة ولم يجدها دخل بعصبيه الي مكتبه
واخذ ب الهاتف واتصل عليها لم ترد مرة واثنان حتي المرة الخامسه
بعد لحظات دخل عليه شريف المكتب
فهد
تعالي ي شريف
شريف متسائلا …..اومال انت عملت اييه مع ملك… البنت ماجتش… انت قتلتها
فهد بغضب دفين….قتلتها ايه ي بني لو قتلتها يبقي ريحتها ….
شريف..اومال
فهد وهو يزفر ..بعدين بعدين
شريف …فهد انا حاسس انك عملت مصيبه
فهد…….ولا مصيبه ولا حاجة انا قرصتلها ودنها بس..
شريف….ال هو ازاي عملت اييه ..
فهد.بحده……شريف روح عل مكتبك وانت رايح فوت عل عم محمود يعملي قهوة
اوووف ياساتر محدش يعرف ياخد منك معلومة
وتركه وذهب
كان فهد يتاكل من الغيظ فظل يتصل ويتصل وهي لم تجيب
فقال من بين اسنانه …..والله لاوريكي ي بنت ال ..
دخل عم محمود واستاذن منه
القهوة ي باشا
هاتها ي عم محمود
بعد لحظات ارتشف فهد القهوة فلم تعحبه
هو ادمن قهوة ملك اغتاظ اكثر ونهض وتوجه ال الخارج
………
عند فايز كانت معه روجيدة
ها عملت اييه
مفيش غير ال حكيتهولك
يعني البنت ماحصلهاش حاجة
فايز…ايوة البوليس قبض عليهم قبل ما يعملو فيها حاجة
روجيدة..ي بنت المحظوظة كان نفسي اكسر فهد وعمر وسليم بيها
فايز.. ال حصل بردو مش قليل البنت نزلت بالملايه ملفوفه واتعرضت علي الطبيب الشرعي واللي استلمها خطيبها
ودا في حد ذاته كسرة نفس ليها وليه
روجيدة بشماته …. ياتري عمر هيكمل جوازه منها ولا لاء
فقال…. دا بقي ال هنعرفه بعدين
……….
في المساء
في بيت ملك…
رن جرس الباب فقامت بتثاقل وتعب
انصدمت ملك عندما فتحت الباب
وجدت ذالك القاسي المغتصب
ملك برعب…اانت انت ايه ال جابك هنا
وهمت بقفل الباب فباغتها هو وودفعها فاردتت للخلف
ملك بصوت يخنقه البكاء……انت بتعمل اييه هنا اتفضل امشي برة قبل ما اصوت والم عليك اناس
فهد برود وهو ينظر لها بتحدي …. صوتي انا واقف ومش هتحرك
وقفل الباب فتراجعت للخلف وقالت بصوت مهزوز لاحظه هو فلوي فمه ساخرا
امشي اطلع برة
ظل يقترب ويقترب وقال بنبرة خطره
انا قولتلك اييه امبارح
ملك …..
قبض علي شعرها من الخلف
فصرخت بالم وقالت …… اه سيب شعري
فقال وهو يقربها من وجهه ولايزال علي قبضته
انا قولتلك ما تتاخريش عل الشغل وانتي ماجتيش ليييييه
قالها بصراخ ارعبها فقالت من بين بكاءها
….انا انا تعبانه وما قدرتش اجي سيب شعري
فهد ساخرا……والهانم تعبانه من اييه بقي
لم تتكلم ولكن بكت بشهقات
دفعها وقال بوعيد…. وهو معطيها ليتجه الي الباب
بكرة لما ما جتيش هاجي اجيبك من شعرك دا اولا وكل الناس ال هنا وال ف الشارع هيعرفوا انا عملت فيكي اييه
مش بالكلام لا بالصوت والصورة
ثم فتح الباب واغلقه بعنف
بكت ملك بمرارة حتي وقعت عل الارض
وظلت تتمتم
ربنا ينتقم منك ربنا ينتقم منك
……………..
عند جني ظلت حبيسه الغرفه
طرق علي الباب
فمسحت دموعها وقالت ….. ادخل
فتح الباب فكان عمر
نهضت مرة واحدة….. ع عمر
عمر بحده……قولتلك ما تنطقيش اسمي عل لسانك
قومي البسي عاوز اتكلم معاكي ومش هينفع هنا
جني …حاضر
تركها وخرج
وهي دخلت الحمام لتبدل ملابسها
………….
عند شريف
جاءه اتصال
فتح دون النظر عل الرقم
الووو
مي الووو ..شريف ازيك
فقال شريف بسعاده لانه اخيرا سمع صوتها ولكنه لم يظهر لها …مي ازيك انتي
مي… شريف ..انا بتصل عشان اشوف حددتو ميعاد السفر لامريكا ولا لاء
فقال بخيبه امل……اها حددنا عل نص الشهر الجديد باذن الله
مي.. اوك هبداء اجهز حالي
شريف….باذن الله
واغلقا الهاتف وقال لنفسه بيأس
باين كدااا مفيش نصيب
………
في سيارة عمر
كان يتكلم بصرامه دون النظر لها
طبعا مش عاوز انبه عليكي مفيش مخلوق يعرف باللي حصل .ودا مش عشانك عشان اسم العيله ثم تابع..
الجواز هيتم في الميعاد بس هيكون شكليا بس …
لحد ما ربنا يسهل ونقول حاجة وننفصل
اي ماموريه هتجيلي هطلعها وطبعا لا في خروج ولا دخول
كانت جني تبكي مع كل كلمه اهانه يقولها عمر
عمر…مفهوم
لم ترد بل كانت تبكي وتبكي
عمر….بكلمك مفهوووووم
هزت راسهاوقالت مفهوم
شوفي هتنزلي امتي عشان تجيبي فستان الفرح
….. ي عروسة……
قالها بسخريه وتلقتها منه بقهر وبمرارة
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة لرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام خاطئ)