روايات

رواية حب تحت التهديد الفصل الثالث 3 بقلم مغفره فاروق

موقع كتابك في سطور

رواية حب تحت التهديد الفصل الثالث 3 بقلم مغفره فاروق

رواية حب تحت التهديد الجزء الثالث

رواية حب تحت التهديد البارت الثالث

حب تحت التهديد
حب تحت التهديد

رواية حب تحت التهديد الحلقة الثالثة

وكان طالع عل الدور التاني لحد ما حد فتح باب الاوضه بتاعت شمس
شمس صرخت صرخه صحت البيت كلو وحاولت تدافع عن نفسها ومسكت فاظه وحدفتها عل احدهم.. سبونييي
حمزه راح الاوضه لقي شمس واقعه ف الارض وبتحاول تقوم من ضربه قويه حمزه مسك واحد منهم وضربه لحد ما نزفت دماغه لكن في حد شده من عليه و اخدو شمس ومشيو و سابو حمزه
رحمه.. ابيه انتا كويس
حمزه.. ايوا يا رحمه ايوا
وراحت شمس بيت الاسيوطي وكانت منهاره من العياط
الاسيوطي وهو حاطط رجل عل رجل وقدامو شمس.. والله وحشتيني تصدقي
شمس بصراخ.. انتا عايز مني اي بقا متسبني ف حالي اتلقت قلم نزل عل وشها وكملت بعياط.. بكرهك بكرهك انتا مش بني آدم
الاسيوطي مسكها من رقبتها وقال.. اخرسي مش عايز اسمع نفسك فاهمه بدل ما اوديكي لامك عرفاهااا
شمس.. اعمل كده وخلصني وريحني
ف القسم..
كامل.. اي اللي عرفو ان انتا ظابط يا حمزه
حمزه.. مش عارف يا فندم
كامل.. ازاي يعني كده هياخد كل احتياطتو ومش هنعرف نقبض عليه خالص
حمزه.. متخفش يا فندم احنا اكيد هنلاقي خطه تانيه
كامل احنا بقلنا 9 شهور عل دا الحال ومش هنعرف نقبض عليه غير وهو متلبس غير كدا ملناش الحق نقبض عليه
حمزه.. ان شاء الله يا فندم هنقدر
كامل.. ماشي يا حمزه اتفضل عل مكتبك
و بعد اسبوعين ومع غروب الشمس باب اوضه شمس اتفتح براحه وقالت ناديه.. شمس يا حبيتي اهربي يلا البيت كلو فاضي و اسيوطي بيه ف اوضتو ومش حاسس بحاجه
شمس قامت من عل السرير وقالت.. هيجبني تاني يا دادا
ناديه.. ان شاء الله مش هيعرف يلا بقا قبل ما ينزل
شمس جريت بسرعه وسمعت صوت الاسيوطي وهو بيقول.. التسليم هيبقا الاسبوع الجاي يوم الخميس
شمس جريت بسرعه قبل ما ينزل ويشوفها
وعند حمزه كانو كلهم قاعدين والباب خبطت فتح الخادمه و دخلت شمس وهي بتقول.. حمزهه
ساميه بعصبيه .. انتي جيتي تاني يا بنت تاجر المخدرات انتي عايز منا اي يا بت ما كفايه الليزحصل من تحت راسك بقا
حمزه.. في اي يا شمس جايبه معاكي اي المرادي
شمس طلعت فلاشه من جابها وحطيتها ف ايد حمزه وقالت .. القضيه اللي هترفعك لفوق اهي وحسن الضيافه عندكم يجنن بعد ازنك
حمزه.. استني انتي جيبتي الفلاشه دي منين
شمس.. مش شغلك اهم حاجه دي معاك وبتفتكر اللي حصل..
Flash back
قبلها بيومين
ناديه.. بت يا شمس انا سجلت كل حاجه سمعتها من الاسيوطي عل التلفون والولا ابني نقلها عل الفلاشه دي وانا هحاول ههربك اول ما تسمحلي الفرصه روحي سلميها للظابط دا
شمس حضنتها ربنا يخليكي ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا
Back
حمزه.. طب استني
شمس.. بابا ممكن يعرف اني هنا
حمزه.. هتروحي فين خليكي هنا لو سمحتي
اتنهدت.. اسفه مش هقدر
حمزه.. لو سمحتي ياشمس بعدما نقبض عليه روحي المكان االي انتي عايزه عشان متبقيش ف خطر استني بس
حمزه شغل الفلاشه وسمع..
الاسيوطي.. التسليم هيكون برا القاهره عشا ال حكومه محرصه من كل حته
:انا بقول نروح الڨيلا اللي ف شرم الشيخ
الاسيوطي..يبقا اتفقنا
شمس.. وسمعت كمان ان التسليم هيبقا الاسبوع الجاي يوم الخميس
حمزه.. شكرا يا شمس مش عارف اشكرك ازاي عل كل اللي عملتي معايا
شمس.. لا شكر على واجب يا حمزه
حمزه.. مش عايزك تقلقي احنا هنقبض عليه
شمس هزت رسها بمعني ماشي
حمزه.. اتفضلي
الخدامه طلعتها اوضتها وقالت ساميه.. معندهاش نقطه كرامه
حمزه.. معلش يا ماما استحمليها شويه كلها اسبوع و هتمشي اطلعي نامي بس انتي و رحمه دلوقتي
رحمه.. يلا يا ماما
ساميه.. ماشي يا حمزه “تنهيد” يا صبر ايووب
و عل الساعه 3 الفجر كان قاعد حمزه ف الجنينه وجت قعدت جنبو شمس.. صاحيه لحد دلوقتي ليه
شمس.. مش جايلي نوم وانتا
حمزه.. وانا كمان بردو ساد الصمت شويه بعدها قال حمزه ما تحكيلي يا شمس انتي ليه بتكرهي ابوكي اوي كده لدرجه انك تسلمي للبوليس
شمس بصتلو ولمعت عنيها بالدموع وقالت.. انا من ساعه ما اتولدت وهو بيضرب ماما قدامي بس دا مش انسان طبيعي دا مريض نفسي وانا كنت بحاول اتقرب منو لاني لمه كنت بروح المدرسه كنت بشوف صحابي بيخرجو من المدرسه بيجرو عليهم كنت عايزه ابقا شبهم و كان مبيحبنيش معرفش ليه مع اني والله مكنتش بعملو حاجه وفيوم كنت جايه من المدرسه وكنت جايبالو شوكلاته بالفلوس اللي الميس ادتهالي مكافأة عشان انا كنت شاطره اوي ف الانجلش وهي كانت بتوزع هدايا دخلت البيت لقيتو بيزعق جامد وبيضرب ماماوهي كانت بتحاول تصدو لحد ما “دموع”لحد ما مسكها من رقبتها وخنقها ان اترعبت وفضلت اصوت وهو بكل برود طلع الجنينه وحط رجل عل رجل وماما كانت بعدها انهارت ماتت ماتت بسبابو موتها قتلهاا قتلها
حمزه مسك ايدها.. اهدي يا شمس اهدي هو ازاي ماتحكمش ولا اتعدم
شمس.. احنا اصلا كان بتنا القديم ف مطروح هو هرب وجينا عشنا ف ال قاهره وبدأ يتاجر ف الهباب دا
بعدها حطت ايدها عل وشها وفضلت تعيط
حمزه.. اهدي يا شمس اهدي انا هجبلك حقك بس متعيطيش عشان خاطري اهدي
شمس اشارت بماشي وكمزه صب لها كوبايه مايه
حمزه.. خودي يا شمس واهدي
شمس شربت و بعدها نامت من العياط شالها حمزه وودها اوضتها بعدها طلع وقفل الباب ورا و راح اوضتو و اتوعد لل الاسيوطي…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب تحت التهديد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى