روايات

رواية اميره بلا جناح الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم

رواية اميره بلا جناح الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم

رواية اميره بلا جناح الجزء الأول

رواية اميره بلا جناح البارت الأول

اميره بلا جناح
اميره بلا جناح

رواية اميره بلا جناح الحلقة الأولى

اش اش اش الشياكه دي
ضحكت من جواها
وقالت بعصبيه مصتنعه : ريحان بقولك ايه ابعد عني ها
ريحان : يا لهووووي علي اسمي طلع تحفه اووي
مقدرتش تسيطر علي ضحكتها وقالت : ريحان بلاش مشاكل بقي وسيبني خليني اروح الجامعه انا متأخره وكانت هتركب سيارتها
قرب منها وقالت : امتي هتحن يا جن مباقتش قااااادر
_رفعت حاجبها وقالت : هتفضحنا يا ريحان اسكت بقي الكل بيبص علينا والحرس هيقولوا لي بابي
ريحان : يا دين امي مش قادر يا بت يا نغمه خلاص طلاق تلاته اجي انهارده اتقدم والي يحصل يحصل
نغمه : يا خربيتك وطي صوتك اسكت وماتجيش دلوقتي متتهورش
ريحان : لا معادش في عقل اصلا جاي يا نغمه وادي عمي خبر اني جاي وكمان الفرح علي طول مافيش خطوبه
نغمه ركبت السياره وقالت والله شكلك اتجننت يا ريحان
غمزها وقال منك يا غزال
ضحكت وكانت مبسوطه رغم أنه كلامه بيوترها بس مبسوطه جدا
راحت الجامعه وخلصت محاضرتها وكانت خارجه لكن فجاه لقت حد مسكها
نغمه شافته وقالت بعصبيه : اشرف شيل ايدك الوسخه دي عني
اشرف : انا ندمان يا نغمه انا ندمان انا بحبك عارف أنه الي حصل مني غلط بس والله ندمان
شالت ايدهومن عليها بهدوء وقالت : شوف يا اشرف انا يمكن اعجبت بيك لكن اتمحي اعجابي اتمحي نهائي انا كل حاجه عندي الا الخيانه الا الخيانه ممكن اسامح اي حاجه لكن الخيانه دي استحاله ماشي وسابته ومشيت وركبت العربيه وساقت بسرعه وهي متعصبه وبتلعن اليوم الي أعجبت بواحد زي دا ومقدرتش قيمه ريحان الي كان منتظر علي احر من الجمر رغم أنها كانت عارفه أنه بيحبها لكن مقدرتهوش غير لما شافت اشرف الي كان بيلعب بيها ولما رجعت لي ريحان رحب بيها وملمهاش علي انها سابته وحبت اشرف بالعكس فضل معاها لحد ما نسيت مين اصلا اشرف وخلاها تحبه لا مش بتحبه دي بتعشقه
وصلت للبيت وعرفت ابوها أنه ريحان جاي يطلبها انهارده وأبوها وامها اتبسطوا جدا لأنهم عارفين ريحان وكمان هو يبقي ابن اخوه واكيد هيحافظ علي بنت عمه
وبالفعل جه ريحان وكان معاه باكو ورد وشوكلاته ولبس بدله سمرا زادت من وسامته ورفع شعره الذهبي وكان في غايه من الوسامه والجمال
وبعد وقت دخلت نغمه وهي لابسه فستان فيروزي طويل بلون عيونها بحماله وفردت شعرها الاسمر وكانت كالملاك وجميله فوق الجمال الطبيعي
ريحان كان هياكلها بعينه ومش مصدق أنه أخيراً حبيته زي ما هو بيحبها من زمان ومستنيها
وطلبها ريحان وحدته موعد الخطوبه والفرح اخر الأسبوع يوم الخميس الي بعد تلات ايام
وعدت الايام بسرعه وجه يوم الفرح
ونعمه قالت إنها رايحه تأجل الجامعه للسنه الجايه بسبب انها هتتجوز.
وهي طالعه بعد ما خلصت الإجراءات فجاه حد حط المنديل علي بقها وغابت عن الوعي واخدها في العربيه ومشي
ودخل بيها مكان مقطوع
وبدأ في الاعتداء عليها حتي فقدت عذريتها فقدت اعز ما تملك وتركها ومشي وهي دا كل فاقده الوعي
بعد وقت فاقت وبعدها بدأت تستوعب الي حصل معها
وبدأت تصرخ بهشتريه وحنان ومش مصدقه الي حصل معاها وكمان مش فاهمه مين الي عمل كدا فضلت تصرخ وتصرخ حتي راح صوتها وبعد وقت قامت وهي مش عارفه تعمل ايه انهارده فرحها انهارده دخلتها علي ابن عمها ريحان
بعدها قالت : اكيد ريحان هيفهمني انا هفهمه كل حاجه بس لازم قبل الفرح قامت والغريب انها لقت سيارتها قدام المكان ولما دخلت لقت ليها هدوم وليست الهدوم فعلاً وهي مش عارفه تتصرف ازاي راحت علي البيت لكن اخدتها والدتها بسرعه عند الميكب ارتست الي في اوضتها
نغمه : فين ريحان يا ماما
الام بقلق : مال صوتك يا نغمه يا حبيتي وريحان راح عشان يجهز نفسه
نغمه بدموع: انا مش مصدقه اني هبعد عنكم يا ماما
الام كمان بدموع وحضننتها وفضلوا يعطوا شويه
وبعدها نغمه جهزت وكل ما الساعه بتعدس كل ما كان روحها بتنسحب منها
جاءه ريحان وكان مثل القمر واخدها في حضنه وباسها
وطلع بيها لمكان الفرح وبعد وقت من الرقص والفرحة من الأهالي والمباركات خلص الفرح ونغمه روحها بتنقبض أكثر
واخذها علي فيلاته واول ما دخل الأوضاع قفل الباب وقرب منها وقال بحب واضح : مش مصدق أنه اتقفل علينا باب
يا نغمه كان زي الحلم البعيد اوووي و مش مصدقه أنه حصل
نغمه بتوتر : ريحان انا
قاطعها ريحان وقرب منها : اوعي تخافي مني انتي قلبي قلبي يا نغمه نفسي الي بتنفسه وحضانها جامد وبدأ يقبلها بلهفه وحب وذابت معه نغمه ونست هي كانت هتقول ايه
ودخلوا لعالم خاص بيهم بس
…….
ريحان بفزع وجنان مش مصدق نفسه
قام وقال : أيه ده ايييه دا مستحيل ازااااي اناةهتجنن

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميره بلا جناح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى