روايات

رواية لمن أكون الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

موقع كتابك في سطور

رواية لمن أكون الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

رواية لمن أكون الجزء الأول

رواية لمن أكون البارت الأول

لمن أكون
لمن أكون

رواية لمن أكون الحلقة الأولى

آشرف بزهق: انتي بقيتي حاجة مقر*فة عايش معاكي خمس سنين وياريتك خلفتيلي حتت عيل
منه بدموع: انت الي رافض يا اشرف اني اروح واكشف
اشرف: انا بقا مش هقدر استحمل وصدقيني يا منه لو طلع العيب منك لكون مطلقك ومخلي امي تجوزك اخويا يونس
منه بصدمة.. اشرف انت بتقول اي؟! دنا بنت عمك قبل ما ابقا مراتك انت مش كنت طول السنين دي بتقولي بحبك
اشرف: وابتديت ازهق منك انتي ست ازاي ونتي مش بتخلفي
الكلمة نزلت علي منه كالصاعقة واتصدمت من حبيب عمرها يوم ما عنيها فتحت فتحت عليه يعتبر طع*نها في انوثتها
منه برعشة من الصدمة_ ياعني انا بنسبالك مش ست ولا بتحبني مش كده؟
#بقلمي_دنيا_محمد
اشرف_ اسمعي انتي هتعيشي علي ذمتي اسبوع كمان وهنروح نكشف لو العيب منك هطلقك وبعد العدة هجوزك يونس اخويا
منه بدموع_ انا بجد مصدومه فيك انت اشرف جوزي الي بحبو وبيحبني وكان كل ما حد يقولي كلمة متعجبش كان يجبلي حقي انت اتغيرت اوي بجد
اشرف بغضب_ انا قولت الي عندي ووسعي من خلقتي
نزل اشرف يروح شغله بصت منه علي طيفه بشرود وحزن
تاني يوم كانت منه راحت المستشفي تكشف لوحدها من ورا اشرف
وبعد ساعتين وصلت منه البيت وهي مرسوم علي ملامحها الجمود والحزن ولكن بتتظاهر بالقوة
اشرف بعصبية _ اول مرة من ساعت متجوزنا تنزلي بدون متقوليلي انتي شكلك انهبلتي
منه بجمود _ طلقني يا اشرف
اشرف_ اطلقك لي منا اتفقت معاكي اني هتعيشي اسبوع و
منه قاطعته _روحت وكشفت يا اشرف وفعلا العيب مني ارتحت يلا ارمي عليا اليمين عشان ترتاح
اشرف._ انا هروح اتجوز واحدة تانيه تخلفلي العيل وغمض عينيه شوية.. وبعدين قال بدم بارد
_ انتي طالق يا منه
منه اول مسمعتها دخلت الاوضة بسرعه وعيطت بإنهيار
وراحت عليها نومه من كتر العياط
بليل دخل اشرف الاوضة وبيصحي منه
اشرف _ منه قومي عشان فيه قعدة مع امي فوق ولازم نشوف الي هيحصل الايام الجاية
منه بصوت متحشرج _ تمم اخرج وهغير هدومي واجي
اشرف هز راسو وخرج
«في القاعدة»
انتصار_ بصي يا حبيبتي احنا صبرنا كتير وللاسف مجبتيش العيل ل اشرف ابني بس احنا عشان بنفهم في الاصول هنجوزك يونس هو اه لسه ميعرفش انما هيوافق غصب عنه
ابتسمت منه بسخرية _ ياعني علي اخر الزمن هتذل لواحد عشان يتجوزني
اشرف _ العدة هتخلص وهتتجوزي يونس وخلص الكلام يا منه
منه _ تمام ونا موافقة اومال انت هتتجوز مين يا اشرف؟
اشرف _ فيه سكرتيرة في الشركه محترمه وشكلها كويس بفكر اطلبها للجواز
منه ابتسمت بسخريه ونزلت قعدت في اوضتها بتعيط علي حالها وانها بقت مطلقة وبقت مطلقة من الراجل الي بتحبه الي عاشت معاه من ساعت متولدت وهي بتشوفه قدامها ومكتوبين لبعض
وفعلا تم الطلاق رسمي ورجع يونس من سفره لانه كان مسافر في شغله في لندن
انتصار بفرحه _ حمدلا ع سلامه ي حبيبي وحشت امك ياولا
باس يونس ايديها وقال _ الله يسلمك ي امي ونتي كمان وحشتيني جدااا واشرف ومراته عاملين اي
انتصار _ اقعد يا يونس عايزاك في موضوع
قعد يونس بستغراب وحس ان فيه حاجة _ خير ي ماما
انتصار _ اخوك طلق منه عشان مبتخلفش يا يونس ف احنا اخدنا قرار جديد ولا يمكن نرجع فيه
يونس _ لا حول ولا قوة الا بالله
واي هو القرار
انتصار _ منه هتبقا مراتك انت يا يونس
يونس بصدمه _ نعم؟! مراتي انا ازاي.
انتصار _ انا اديت كلمة لطليقة اشرف ولازم تتنفذ
يونس _ ونا هشيل شيلة مش شيلتي لي
انتصار_ انا مش هرجع في كلمتي خلاص والبنا فاضلها يومين والعدة تخلص هتتجوزها بعد الاسبوع الجاي
يونس _ يااه دانتي مخططة بقا
انتصار _ اسمع كلام يا يونس بقولك
يونس قام بغضب ودخل اوضته و

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لمن أكون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى